Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er helt villt, mange som bruker mange år på utdannelse som også tilfører menneskeheten noe positivt, de har ikke så mye.

Når det er sagt vil jeg tilføye at det er flott at mennesker klarer seg selv, også denne bloggeren, for all del.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

800.000 på en mnd :sjokkbla: Helt utrolig at hun tjener mer enn statsministeren og det bare på å skrive en blogg!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant skrev (På 25.1.2017 den 20.36):

800.000 på en mnd :sjokkbla: Helt utrolig at hun tjener mer enn statsministeren og det bare på å skrive en blogg!

Ekspander  

Men la oss nå være realistiske. Mange av oss kunne vært som  mammatilmichelle, selv. Tjent 800.000kr like lett som henne. Jeg er ung, har familie, studert bloggefenomenet lenge nok til å vite triksene, og har relevant utdanning. Det er bare det at vi på ingen måte har lyst til å eksponere oss selv, eller våre kjære på en så uetisk måte. Jeg hadde nærmest dødd av skam, om hele Norge kunne lese så intime detaljer om meg. Så jeg velger gladelig bort 800.000kr i månedslønn, for å slippe. Jeg hadde aldri ønsket å leve slik.

Egentlig tenker jeg at Anna må vel få såpass betalt, når hun ikke har noen sperre for hva som blir for privat. Men enig i at hun kanskje kunne brukt en slant på korrekturlesing. Siden det er en svært stor del av levebrødet, liksom. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissMaya skrev (På 25.1.2017 den 21.01):

Men la oss nå være realistiske. Mange av oss kunne vært som  mammatilmichelle, selv. Tjent 800.000kr like lett som henne. Jeg er ung, har familie, studert bloggefenomenet lenge nok til å vite triksene, og har relevant utdanning. Det er bare det at vi på ingen måte har lyst til å eksponere oss selv, eller våre kjære på en så uetisk måte. Jeg hadde nærmest dødd av skam, om hele Norge kunne lese så intime detaljer om meg. Så jeg velger gladelig bort 800.000kr i månedslønn, for å slippe. Jeg hadde aldri ønsket å leve slik.

Ekspander  

Hvis det hadde vært så lett som du sier så hadde vi vel sett flere mammablogger med like mye klikk. Det finnes dusinvis av mammablogger der ute som ikke er i nærheten av de lesertallene som Anna har. Hvis du ser på blogg.no så er det bare Anna og Sophie Elise som har svært høye lesertall. Ingen av de andre nedover på listen har over 20.000 klikk pr dag. Anna har vel stort sett aldri under 40.000 lesere på en dag.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant skrev (På 25.1.2017 den 21.16):

Hvis det hadde vært så lett som du sier så hadde vi vel sett flere mammablogger med like mye klikk. Det finnes dusinvis av mammablogger der ute som ikke er i nærheten av de lesertallene som Anna har. Hvis du ser på blogg.no så er det bare Anna og Sophie Elise som har svært høye lesertall. Ingen av de andre nedover på listen har over 20.000 klikk pr dag. Anna har vel stort sett aldri under 40.000 lesere på en dag.

Ekspander  

Godt poeng, men det er ingen umulig oppgave å hevde seg på samme nivå, så lenge man jobber iherdig med det. Det innebærer også å dele svært intime deler av livet. Mitt inntrykk er at de som ikke når opp på samme lesernivå, kanskje ikke synes det er verdt det. De holder igjen i større grad, og får da ikke samme sjokk-effekt på leserne.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke mye om slikt, men det at hun har fakturert for 800 000 i januar kan jo være for noe hun gjorde i for eksempel november? Eller betyr det at det er så mye hun har gjort på cirka tre uker? For det er er jo ganske stor forskjell, i og med at desember skal være en av de beste månedene for en blogger med tanke på julegavetips..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minipilla skrev (På 24.1.2017 den 19.37):

Dere som syns det er helt greit med alle skrivefeil...hadde det vært helt greit i en bok dere har kjøpt i bokhandelen også?

Ekspander  

Men kjære vene...Kjøper jeg ei bok i bokhandelen betaler jeg jo den med mine egne penger, rett fra lommeboka. Da kan jeg forvente at boka er fri for feil og mangler. 

En blogg drar jeg jo ikke akkurat kortet for å lese..Jeg betaler fysisk ingenting for å lese den..Den betaler seg via klikk og reklame å er fullstendig frivillig å trykke seg inn på..Så å sammenligne dette blir for dumt, syns jeg!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides
  Ida81 skrev (På 26.1.2017 den 9.19):

Men kjære vene...Kjøper jeg ei bok i bokhandelen betaler jeg jo den med mine egne penger, rett fra lommeboka. Da kan jeg forvente at boka er fri for feil og mangler. 

En blogg drar jeg jo ikke akkurat kortet for å lese..Jeg betaler fysisk ingenting for å lese den..Den betaler seg via klikk og reklame å er fullstendig frivillig å trykke seg inn på..Så å sammenligne dette blir for dumt, syns jeg!

Ekspander  

👏🏻👏🏻 Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke alle her tro at hun har 800 000 i mnd normalt. Dette er sikkert en spesiell måned og som hun sier, hun har fakturert for 800 000. Det kan være for ting som har skjedd hele høsten og det kan være for ting som skal skje framover.

Allikevel tjener de altfor mye selvsagt, men fortjener kanskje det for å brette ut alt i sitt eget og familiens liv for alt og alle, og ofte fremstå som en idiot i de flestes øyne.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder

Nå leser jeg bare overskrifter, men en ting er sikkert; "det er ikke min skyld at du tjener så lite" og "jeg har tjent 800 000 denne måneden" er IKKE ting som gjør at jeg får lyst til å klikke meg inn i alle fall. Fy faen så kvalm, jævlig og lite respektløs denne lille jenta tillater seg å være. Da slapp hun i alle fall mine klikk lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en merkelig miks av tema i kveldens blogginnlegg, det må jeg bare si. En forsvarstale knyttet til det siste vi diskuterte i tråden her, kombinert med lønnsnivået i helsevesenet. To greie tema hver for seg, men kombinert i ett innlegg minner det meg bare om noe jeg kunne skrevet i 7. klasse.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gregor Clegane

Mulig det er ulovlig med bloggsitater her på forumet, men noen ganger er det fristende å ta med ett og annet. Tenkte at jeg skulle gjøre det i dette innlegget. Hvis dere må fjerne det, gjør det for all del, men fint om det kan stå.

Ryddet for innhold fra sosiale medier.

Edie, mod.

Flott. Veldig flott. Det var positivt at du påbegynte en utdannelse i helsevesenet, men det er ingen hindring i å fortsette den selv om du får barn. Mange mødre fortsetter utdannelsen på tross av fødsel, enten så fort som mulig, eller så gjenopptar de den etter en stund. Selv om det skjer en litt større endring i livet, er det ikke selvsagt at man må kutte ut det man har bedrevet tidligere. At du forenkler det ned til at alt blir snudd på hodet og at det ikke er noen vei tilbake, blir for meg en dårlig unnskyldning for å la være. Livet er fullt av muligheter.

Det du definerer som "jobb", definerer jeg som en overbetalt bijobb/hobby hvor du utleverer altfor mye om deg selv. En rosablogg er ikke akkurat kjent for å være det mest intellektuelt stimulerende stedet å oppholde seg på. Av og til kan det kanskje komme et gullkorn, men som oftest er det svada, uinteressante fakta og dumdristige utleveringer av seg selv man ser på en slik blogg.

Er absolutt ingen grunn til å hisse seg opp eller bli nesevis fordi andre mennesker påpeker åpenbare brister ved blogglivet. Man har rett til å stille seg et aldri så lite spørsmålstegn i forhold til overfladiske saker og ting man kommer over. Tåler du ikke at andre omtaler bloggen din, eventuelt kommer med konstruktiv kritikk, må jeg dessverre fortelle deg at det er ditt problem. Du sier du vil nå ut til folket, da må regne med tilbakemeldinger på både godt og vondt. Slik er livet som offentlig person på høyt nivå.

Hvis du vil ha mer positiv omtale, bør du begynne å bli hakket mer saklig. I tillegg til å blogge mer om livet utenfor dine fire vegger. Klarer du ikke det, og presset fortsatt er overveldende, kan du like godt legge ned bloggen din. Kanskje du til og med kan fullføre utdannelsen din innen helsesektoren, som du tydeligvis er så opptatt av?

Endret av Gregor Clegane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gregor Clegane
  MissMaya skrev (På 26.1.2017 den 22.24):

For en merkelig miks av tema i kveldens blogginnlegg, det må jeg bare si. En forsvarstale knyttet til det siste vi diskuterte i tråden her, kombinert med lønnsnivået i helsevesenet. To greie tema hver for seg, men kombinert i ett innlegg minner det meg bare om noe jeg kunne skrevet i 7. klasse.

Ekspander  

Helt enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregor Clegane skrev (På 26.1.2017 den 23.50):

Mulig det er ulovlig med bloggsitater her på forumet, men noen ganger er det fristende å ta med ett og annet. Tenkte at jeg skulle gjøre det i dette innlegget. Hvis dere må fjerne det, gjør det for all del, men fint om det kan stå.

Flott. Veldig flott. Det var positivt at du påbegynte en utdannelse i helsevesenet, men det er ingen hindring i å fortsette den selv om du får barn. Mange mødre fortsetter utdannelsen på tross av fødsel, enten så fort som mulig, eller så gjenopptar de den etter en stund. Selv om det skjer en litt større endring i livet, er det ikke selvsagt at man må kutte ut det man har bedrevet tidligere. At du forenkler det ned til at alt blir snudd på hodet og at det ikke er noen vei tilbake, blir for meg en dårlig unnskyldning for å la være. Livet er fullt av muligheter.

Det du definerer som "jobb", definerer jeg som en overbetalt bijobb/hobby hvor du utleverer altfor mye om deg selv. En rosablogg er ikke akkurat kjent for å være det mest intellektuelt stimulerende stedet å oppholde seg på. Av og til kan det kanskje komme et gullkorn, men som oftest er det svada, uinteressante fakta og dumdristige utleveringer av seg selv man ser på en slik blogg.

Er absolutt ingen grunn til å hisse seg opp eller bli nesevis fordi andre mennesker påpeker åpenbare brister ved blogglivet. Man har rett til å stille seg et aldri så lite spørsmålstegn i forhold til overfladiske saker og ting man kommer over. Tåler du ikke at andre omtaler bloggen din, eventuelt kommer med konstruktiv kritikk, må jeg dessverre fortelle deg at det er ditt problem. Du sier du vil nå ut til folket, da må regne med tilbakemeldinger på både godt og vondt. Slik er livet som offentlig person på høyt nivå.

Hvis du vil ha mer positiv omtale, bør du begynne å bli hakket mer saklig. I tillegg til å blogge mer om livet utenfor dine fire vegger. Klarer du ikke det, og presset fortsatt er overveldende, kan du like godt legge ned bloggen din. Kanskje du til og med kan fullføre utdannelsen din innen helsesektoren, som du tydeligvis er så opptatt av?

Ekspander  

Svar til det jeg har uthevet: Nei, hun tar ikke imot noe negativ kritikk. Kommer man med konstruktiv kritikk eller skriver noe negativt blir man blokkert tvert og kommentarene slettes. Så i kommentarfeltene ser det derfor ut som alle elsker henne og bloggen hennes.

Ryddet for innhold fra sosiale medier i sitert innlegg.

Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregor Clegane skrev (På 26.1.2017 den 23.50):

Ekspander  

Det hun kaller utdannelse innen helsesektoren er å starte første året på videregående, hun holdt ut der noen uker utover høsten, men ble ikke gravid før i mars... 

Ryddet for innhold fra sosiale medier i sitert innlegg.

Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gregor Clegane
  Diamant skrev (På 27.1.2017 den 0.08):

Svar til det jeg har uthevet: Nei, hun tar ikke imot noe negativ kritikk. Kommer man med konstruktiv kritikk eller skriver noe negativt blir man blokkert tvert og kommentarene slettes. Så i kommentarfeltene ser det derfor ut som alle elsker henne og bloggen hennes.

Ekspander  

Det er så sant! Hun gjør alt hun kan for å opprettholde glansbildet sitt.  En uting fra AR sin side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gregor Clegane
  Totlas skrev (På 27.1.2017 den 0.11):

Det hun kaller utdannelse innen helsesektoren er å starte første året på videregående, hun holdt ut der noen uker utover høsten, men ble ikke gravid før i mars... 

Ekspander  

Såpass ja! Da stiller saken seg enda mer i Annas disfavør. Forstår bare ikke det mennesket der, som forsøker å overdramatisere absolutt alt hun kommer over til egen vinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på tjene to mill i året enn 3-400 000 i helsesektoren. De ville gått kraftig ned i inntekt, men verdigheten ville blitt beholdt. Man ser ikke Stordalen og Røkke skryte over hvor mye de tjener. Jeg er litt sjokkert over slike clickbait overskrifter. Hun roper desperat etter oppmerksomhet. Det går helt til hodet på dem dette bloggreiene, og flere følger etter. Ser mange unge prøver seg i denne bloggverden. Vil farris og barberhøvler virkelig sponse så mange bloggere?? Jeg kjøper bestemt ingen produkter som bloggere reklamerer for. Unngår de helt bevisst.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun avslutter det ene innlegget med å takke leserene og følgerene sine for at de gir henne og ungene mat og tak over hodet. Det sier vel det meste om hvordan ting har blitt. Noen nevnte dette i fotballfrue tråden dette med barn som fremstilles som produkter. Jeg må innrømme jeg var innom å tok en rask titt på bloggen til Anna i går og jeg fikk bare vondt inni meg. Jeg respekterer de som har drivkraft og en stor lidenskap at de klarer å tjene penger på interessen sin, men at hun kaller seg selv for grunder synes jeg blir feil. Det at bloggerene har fått så stor makt og at det har blitt mer interessant å lese om deres hverdag enn om krig og foreldreløse barn sier at verden er på feil spor. Hva med de som sliter hele livet for å oppnå suksess innen karriere? Hva med alle de som har mistet jobben pga oljen og endret karriere, startet for seg selv? Samme hva, men det er dette som får størst spalteplass i avisene. Mediene må ta litt ansvar og jeg synes det er forferdelig at de fronter dette og oppfordrer til klikk.

Jeg tror utvilsomt at Anna har vokst seg inn i mammarollen, men hun er langt fra voksen. Ja, hun har en voksen sitt ansvar, med familie og det økonomiske som følger med, men man merker at tankegangen og de tingene hun skriver ikke korresponderer med dette stempelet som hun gir seg selv. Dette evige behovet for å løfte seg selv kan ikke fungere i lengden.

Jeg på min side hadde nok syntes bloggen hadde vært mer interessant hvis hun hadde en jobb ved siden av bloggen og viste en annen side av seg selv. Jeg tenker at hvis hun ønsker å fremstille seg som voksen så vil det også si at bloggen må kanskje flyttes litt bort fra dette med familie og barns eksponering. Det er mange ting hun kunne ha blogget om som kanskje hadde gjort bloggens levetid enda lenger. Forstår at bloggen startet med henne som ung mor og livet rundt barna, men det å kunne tilføye lit og litt hadde vært mer interessant enn å bli bombadert. For det er slik det føles. Man får vite alt, alt så utrolig raskt.

Jeg ser at det er flere bloggere som stiller spørsmål til leserene sine, men de har lukket kommentarfelt. Så velger de å slette kommentarer som de selv synes er negative. De får jo ingen god kommunikasjon med leserene sine og kan ikke vokse på konstruktiv kritikk. Da mener jeg kritikk som går på forbedring, ikke mobbing eller småpriking på klær, møbler eller annet. Kritikk som går på ordforråd, formuleringer, tekster og innhold synes jeg er helt relevant.

Igjen, det er synd at dette blir definert som en karriere og en jobb og at hennes jobb er mer slitsom enn andre sin.Jeg er virkelig bekymret for den generasjonen som er nå for ting blir fremstilt så materalistisk og at å blogge er liksom veien å gå.

Bloggerene har ett ansvar som Kristin sier, men virker som man har en laaang vei å gå her.

Jeg vet ikke helt hva jeg ville med innlegget, men måtte bare lufte meg....

Ryddet for omtale av barn.

Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...