Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Masuka skrev (På 24.1.2017 den 19.34):

Det innlegget var skrevet i september 2015, og da var det mora som rettet innleggene. Nå har hun jo som kjent ikke lengre kontakt med henne. Hvorfor ikke blir kun spekulasjoner, men jeg tror alle som har fulgt med har sine tanker.

Synes forøvrig skrivespråket var langt bedre på den tiden, så jeg synes mora hadde fortjent den julebrusen alikevel.

Ekspander  

Kanskje det, jeg leser ikke bloggen hennes lenger, så det er mulig språket var bedre før, men syntes nå aldri det har vært bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minipilla skrev (På 24.1.2017 den 19.37):

Dere som syns det er helt greit med alle skrivefeil...hadde det vært helt greit i en bok dere har kjøpt i bokhandelen også?

Ekspander  

Det er vel ingen her som personlig mener det ikke er ødeleggende med så masse skrivefeil, men den store lesermassen til AR, plages tydeligvis ikke nok til at de slutter å lese. 

Endret av Puny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puny skrev (På 24.1.2017 den 16.11):

Nei, man kan faktisk ikke forvente at en person med dysleksi skal skrive uten skrivefeil. Hun kunne ha jobbet med det og kunne sikkert blitt bedre, men jeg skjønner godt at hun ikke gidder. Hun blir ikke straffet for det, på noen måte. Hadde vært kult om hun frontet det litt mer da. Hun som har så unge fans kunne snakket litt om hvordan det er å ha dysleksi, og hvordan hun lever med det. 

Ekspander  

Det er ikke bare skrivefeil det er et problem med, faktisk. Ordforrådet er faktisk veldig gjentakende og begrenset. Ordene gjentar seg og det er begrenset hvor mange forskjellige ord hun bruker i ordforrådet sitt. Det er ikke ofte skrivefeil. Vi hopper over skrivefeilene når vi leser, faktisk.

NB: Oi, det var ikke så lett å skrie dette og gjenta seg selv med vilje. Faktisk :) 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med språk og skrivefeil har jo egentlig sin naturlige forklaring. 

Anna har ikke noe utdanning utover grunnskolen, ei heller har jeg inntrykk av at hun leser noe særlig litteratur utifra hva hun skriver på bloggen (å lese bøker gir økt ordforråd). Hvis hun da i tillegg har dysleksi så er det ikke noe rart at hun skriver og ordlegger seg som hun gjør. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Bruker skrev (På 25.1.2017 den 5.51):

Det er ikke bare skrivefeil det er et problem med, faktisk. Ordforrådet er faktisk veldig gjentakende og begrenset. Ordene gjentar seg og det er begrenset hvor mange forskjellige ord hun bruker i ordforrådet sitt. Det er ikke ofte skrivefeil. Vi hopper over skrivefeilene når vi leser, faktisk.

NB: Oi, det var ikke så lett å skrie dette og gjenta seg selv med vilje. Faktisk :) 

Ekspander  

Det er ikke uvanlig hos, spesielt ungdom og voksne, med med lese- og skrivevansker at de har dårlig ordforråd. Barn med lese-og skrivevansker unngår gjerne lesing så mye de kan. Lesing er en av de største  og viktigste kildene våre til å utvikle  ordforrådet. Dårlig ordforråd er en kjent konsekvens av lese- og skrivevansker.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puny skrev (På 25.1.2017 den 6.26):

Det er ikke uvanlig hos, spesielt ungdom og voksne, med med lese- og skrivevansker at de har dårlig ordforråd. Barn med lese-og skrivevansker unngår gjerne lesing så mye de kan. Lesing er en av de største  og viktigste kildene våre til å utvikle  ordforrådet. Dårlig ordforråd er en kjent konsekvens av lese- og skrivevansker.  

Ekspander  

Fryktelig synd at hun ikke oppdaget Storytel da en del av de andre bloggerne "oppdaget" det. Det hadde åpnet en ny verden for henne og hun hadde vært et troverdig sponsorobjekt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Under innleggene hennes står det null kommentarer. Men av det jeg leser både her og av henne og Jan får de mange kommentarer og stor respons. Hvordan se kommentarene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (På 25.1.2017 den 7.11):

Under innleggene hennes står det null kommentarer. Men av det jeg leser både her og av henne og Jan får de mange kommentarer og stor respons. Hvordan se kommentarene?

Ekspander  

Kommentarer på Facebook og instagram. Alle som gir kritikk (som det å kommentere at det er unødvendig med så mye clickbait) blir blokkert... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipser skrev (På 25.1.2017 den 10.03):

Kommentarer på Facebook og instagram. Alle som gir kritikk (som det å kommentere at det er unødvendig med så mye clickbait) blir blokkert... 

Ekspander  

Kommer ikke kommentarene på bloggen hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puny skrev (På 25.1.2017 den 6.26):

Ekspander  

Det kan være nok å omgår voksne som har bedre ordforråd og høre på radio/TV innhold som er av god nok kvalitet. Man trenger ikke å SE ordene for å lære dem. Det kan være nok å ha kontakt med ordene flere ganger for å få dem inn i sitt vokabular.

Jeg oppfattet bloggingen hennes som greit nok hun akkurat begynte, men nå som hun har blitt eldre, så er det et større sprik mellom forventet skrivestilen og den som er på bloggen. Det passer utmerket til målgruppa da. Siden det er for det meste tenåringene som klikker seg inn (vil jeg tro), så passer ordbruken utmerket.

Vi har jo sett flere tenåringsmødre som fødte da de var 14-16, men ble mindre interessante da de fylte 20+ og barna ble større. Selve bloggingen ble jo dypere, men lesergruppa ble mindre.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysleksi er ikke smittsomt, men leseren vil kunne få dårlige vaner selv ved å lese en blogg med mye feil og dårlige formuleringer. Så det vil jo på en måte "smitte". 

Når jeg leser bøker så utvikles språket mitt. Dette nevnes jo flere ganger her. Når vi sier det er bra å lese bøker og at det gir språklig utvikling så snakker vi somregel om den positive effekten bøker kan ha for språket vårt. Men det kan også ha en negativ effekt- det spørs jo helt hva man leser. 

samme gjelder språket vi hører. Hvis vi omgås mennesker som slurver med språket sitt så er det fort gjort å bli "smittet" slik at man selv begynner å slurve. Barn og unge blir også lettere påvirket enn voksne. 

det er jo spesielt at Anna ikke gidder å gjøre noe med problemet sitt når hun tydeligvis er klar over at hun har disse vanskene. Hadde hun ikke sett det selv, så hadde det kanskje vært en annen sak. 

dysleksi skal være en forklaring på hva man strever med. En forklaring som gir vedkommende ekstra støtte for å kunne bli bedre. Det skal ikke brukes som en unnskyldning for å ikke gidde å jobbe med seg selv. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finner jeg ikke artikkelen igjen, men leste i dag at Anna sier hun har tjent 800.000,- så langt i år. 

Hæ? :sjokkert: har hun virkelig så mange klikk? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Stjerne*støv* skrev (På 25.1.2017 den 16.38):

Nå finner jeg ikke artikkelen igjen, men leste i dag at Anna sier hun har tjent 800.000,- så langt i år. 

Hæ? :sjokkert: har hun virkelig så mange klikk? 

Ekspander  

http://m.nettavisen.no/livsstil/mamma-til-michelle---jeg-har-tjent-800000-bare-i-januar/3423306166.html

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Onbothsides

Det var da voldsomt til latterliggjøring av noen som har lese og skrivevansker?!

Dere forstår at blogging  handler ikke bare om at Anna skriver *tilstedet* istedetfor *tilstede* eller har et annet vokabular enn dere selv? Bloggens innhold er faktisk det viktigste, hadde hun skrevet om fuglelivet i Kroatia hadde dere brydd dere lite om skrivefeil fordi dere hadde ikke giddet å lest bloggen engang.

Å bruke argument som at man ikke hadde godtatt skrivefeil i en bok heller er jo tynt, når man for ut bok blir et jo lest korrektur og gått gjennom i ukesvis før man utgir boken. En blogg oppdateres flere ganger hver dag og som regel skriver de innimellom andre plikter. 

Syns det er rart at ikke mobbing av skrivevansker blir moderert bort, hadde det vært mobbing av feks talefeil i videoer en blogger la ut hadde det blitt moderert vekk tvert. Skrivevansker kan man ikke noe for, og dessuten har flesteparten som kommenterer disse også skrivefeil selv så det blir litt merkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer en blogger å tjene så mye som 800.000 på en måned bare på klikk? Ser ikke at AR er aktiv på andre måter enn at hun er med på en program i ny og ne og ikke har hun gitt ut noen bøker og ikke har hun verken nettbutikk eller jobb som gir en sideinntekt. :klo:

Endret av Ulzzang
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gregor Clegane
  Ulzzang skrev (På 25.1.2017 den 17.49):

Hvordan klarer en blogger å tjene så mye som 800.000 på en måned bare på klikk? Ser ikke at AR er aktiv på andre måter enn at hun er med på en program i ny og ned og ikke har hun gitt ut noen bøker og ikke har hun verken nettbutikk eller jobb som gir en sideinntekt. :klo:

Ekspander  

Godt spørsmål. Hvis hun får så mye bare på antall klikk, kan man begynne å lure på hva som skjer med verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du hva! Har ikke vært innom bloggen på evigheter, men ble kvalm da jeg leste at hun har fakturert for 800.000 i januar... for hva da? Hvordan tjener hun disse pengene? Det er latterlig... føler ikke at de er fortjent.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...