Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Føler egentlig ikke at dette var kritikk til en minimalistisk stil. Mer en undring over hvor nakent det egentlig går ann å ha det som barnefamilie. Det er aldri noen naturlige hverdagsbilder fra den kanten. Av unger som leker på rommet sitt, en kaotisk middag, grillings på verandaen osv...Alt er liksom så oppstilt - som det skulle vært et slags fotostudio. Ungene også. Rene, hvite, pene klær til enhver tid. Aldri en barnetegning eller leker ikke et snev av farger utenom beige, hvitt og grått....Ingen bilder eller pyntegjenstander (kanskje til nød en kahler-vase). Det ser jo virkelig ikke ut som det bor noen der! Hvite flater, tomme vegger...Og Anna selv - har hun ikke andre klær enn den hvite og den sorte kjolen?? Det blir så virkelighetsfjernt at til og med Fotballfrues verden virker varm og ekte i forhold. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valetta skrev (På 4.9.2016 den 23.17):

Føler egentlig ikke at dette var kritikk til en minimalistisk stil. Mer en undring over hvor nakent det egentlig går ann å ha det som barnefamilie. Det er aldri noen naturlige hverdagsbilder fra den kanten. Av unger som leker på rommet sitt, en kaotisk middag, grillings på verandaen osv...Alt er liksom så oppstilt - som det skulle vært et slags fotostudio. Ungene også. Rene, hvite, pene klær til enhver tid. Aldri en barnetegning eller leker ikke et snev av farger utenom beige, hvitt og grått....Ingen bilder eller pyntegjenstander (kanskje til nød en kahler-vase). Det ser jo virkelig ikke ut som det bor noen der! Hvite flater, tomme vegger...Og Anna selv - har hun ikke andre klær enn den hvite og den sorte kjolen?? Det blir så virkelighetsfjernt at til og med Fotballfrues verden virker varm og ekte i forhold. 

Ekspander  

Jeg tror dette handler mest om at bloggen er jobben. De rydder huset, kler opp ungene og tar bilder som brukes fremover. Jeg tror ikke det vi får se er sånn de lever til vanlig.

Jeg følger ikke bloggen hennes veldig tett, men jeg tror ikke jeg noen gang har sett veldig avslørende bilder fra hjemmet deres noen gang. Babyrommet er veldig fotografert, men det er vel heller ikke tatt i bruk enda.

Bloggen til Anna har blitt kjedelig. Men hverdagsliv ER kjedelig, så bloggen hennes går liksom på tomgang for tiden.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna skriver et innlegg hvor hun forteller at hun har løyet om termindato. 

Jan skriver samme dag en pappapost. Her forteller han om opplevelsen på ultralyd. At han hadde sett for seg at sønnen skulle være prikk lik han, men at han nå tenker at sønnen er en god blanding, og kanskje mest lik sin mor.

Legger de opp til spekulasjoner med vilje? (Mod: dette er et undrende spørsmål, ikke en spekulasjon)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeverTramp skrev (På 5.9.2016 den 7.21):

Anna skriver et innlegg hvor hun forteller at hun har løyet om termindato. 

Jan skriver samme dag en pappapost. Her forteller han om opplevelsen på ultralyd. At han hadde sett for seg at sønnen skulle være prikk lik han, men at han nå tenker at sønnen er en god blanding, og kanskje mest lik sin mor.

Legger de opp til spekulasjoner med vilje? (Mod: dette er et undrende spørsmål, ikke en spekulasjon)

Ekspander  

Jeg tror de enten legger opp til at folk skal tro at han ikke er faren. Men nå er det vel ikke så lenge til han må være faren. Men vi får se, veldig kjedelig å bli løyet til på den måten. Og utrolig merkelig at de faktisk innrømmer at de har løyet om det. 

De kunne jo bare sagt at det ble fødsel to uker før, det er veldig vanlig at det kan skje. 

Ellers så vil de late som om terminen var 2 uker før, også er sannheten egentlig at hun driver å skal føde nå i veldig disse dager. 

Kan virke slik etter innlegget til Jan om uke38, slik at det ikke skulle bli noe spekulasjoner om det. 

-ot: morsomt at Jan skriver at masse av det Anna sier ikke passer seg på bloggen, når hun forteller på bloggen hvor ofte de har sex og legger ut bilder av seg selv i sengen med en mann. Pluss med Mathjis når hun planla å filme seg selv over han på sofaen. Lurt å snakke SÅ stygt når det er barn i huset. Ååå alle løgnene :(

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summ skrev (På 5.9.2016 den 7.55):

Jeg tror de enten legger opp til at folk skal tro at han ikke er faren. Men nå er det vel ikke så lenge til han må være faren. Men vi får se, veldig kjedelig å bli løyet til på den måten. Og utrolig merkelig at de faktisk innrømmer at de har løyet om det. 

De kunne jo bare sagt at det ble fødsel to uker før, det er veldig vanlig at det kan skje. 

Ellers så vil de late som om terminen var 2 uker før, også er sannheten egentlig at hun driver å skal føde nå i veldig disse dager. 

Kan virke slik etter innlegget til Jan om uke38, slik at det ikke skulle bli noe spekulasjoner om det. 

Ekspander  

Som jeg forsto det så sa oppga hun 1. oktober som termin fordi den har blitt endret flere ganger og at andre skulle ha en dato å "forholde seg til". Skjønner det hvis hun ikke gidder å forklare alt rundt fordi hun har forskjellig dato hver gang noen spør.

Endret av penny_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

penny_ skrev (På 5.9.2016 den 10.57):

Som jeg forsto det så sa oppga hun 1. oktober som termin fordi den har blitt endret flere ganger og at andre skulle ha en dato å "forholde seg til". Skjønner det hvis hun ikke gidder å forklare alt rundt fordi hun har forskjellig dato hver gang noen spør.

Ekspander  

Men hvorfor opplyse om dato i det hele tatt? hvorfor ikke bare holde den for seg selv og de nærmeste? "vi" som lesere har da ingen rett til å få vite termindato. Hvorfor ikke bare gi et vagt "barnet kommer til høsten" el noe slikt, uten å gå inn på spesifikk dato? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hulillerunde skrev (På 5.9.2016 den 15.49):

Men hvorfor opplyse om dato i det hele tatt? hvorfor ikke bare holde den for seg selv og de nærmeste? "vi" som lesere har da ingen rett til å få vite termindato. Hvorfor ikke bare gi et vagt "barnet kommer til høsten" el noe slikt, uten å gå inn på spesifikk dato? 

Ekspander  

Det var jo det hun gjorde. Lenge. Og da var det et evig mas fra oss lesere. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalie skrev (På 5.9.2016 den 16.38):

Det var jo det hun gjorde. Lenge. Og da var det et evig mas fra oss lesere. 

Ekspander  

Ja, og så? Hun har selv lagt opp til at det bare er å mase så får man vite...alt for mye til tider, men det er en annen sak. Hun har selv valgt å være så åpen, og gi en innsikt ingen burde ha. Og da mener jeg at hun må stå for det nå, og enten være tydelig på at "dette ønsker jeg ikke å dele" eller dele uten å klage på at leserne vil ha mer 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innholdet i skoskapet til den ufødte babyen hennes er pokker meg større og dyrere enn mitt og gubben sitt tilsammen :fnise:

Endret av MartheC
skrivefeil
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå driver hun og deler ut sjokolade via Instagram, og alle som melder seg på må sjekke bloggen (og gi henne ekstra klikk) for å finne ut om de vinner eller ikke. Synes det skurrer veldig ift. markedsføringslover.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lenebu skrev (På 6.9.2016 den 19.40):

Nå driver hun og deler ut sjokolade via Instagram, og alle som melder seg på må sjekke bloggen (og gi henne ekstra klikk) for å finne ut om de vinner eller ikke. Synes det skurrer veldig ift. markedsføringslover.

Ekspander  

.. og Shoppic deler tilfeldigvis ut sjokolade på face, samtidig som MtM deler ut sjokolade på face. "Tilfeldigvis". 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RompeRusk skrev (På 6.9.2016 den 21.14):

.. og Shoppic deler tilfeldigvis ut sjokolade på face, samtidig som MtM deler ut sjokolade på face. "Tilfeldigvis". 

Ekspander  

Ja, det er klart at de to tilfellene ikke har noen ting med hverandre å gjøre, at hun har kjøpt inn tonnevis av sjokolade for egen regning, og at innleggene derfor ikke trenger å merkes som "reklame". I tillegg viser ikke "vinnerne" av sjokoladepremien på bloggen dersom man er på mobil, noe flere har påpekt i kommentarfeltet på Instagram, men som bloggeier ikke gidder å gjøre noe med. Alt for å skaffe seg flere klikk fra ulike plattformer. 

Fører på Freia på oversikten over bedrifter jeg velger å boikotte.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som skjønte grunnen til at hun ikke kan selge huset i Stavanger? Hun skrev ikke noe konkret?

Jeg vet jo at kjøper man hus, bør man beholde det i minst 2 år for å betale mindre skatt? (Hvis jrg har hørt riktig?) 

Det er ikke veldig lenge siden hun sa hun ikke ville ha mer med Stavanger å gjøre.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Summ skrev (På 6.9.2016 den 21.40):

Noen som skjønte grunnen til at hun ikke kan selge huset i Stavanger? Hun skrev ikke noe konkret?

Jeg vet jo at kjøper man hus, bør man beholde det i minst 2 år for å betale mindre skatt? (Hvis jrg har hørt riktig?) 

Det er ikke veldig lenge siden hun sa hun ikke ville ha mer med Stavanger å gjøre.. 

Beklager sitering.. Man må vel ha  eid i ett år for å slippe å skatte av prisøkning ved salg. Dette er vel for å hindre at folk kjøper for å tjene penger på oppussing (??). 

Ekspander  
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipser skrev (På 7.9.2016 den 7.49):
  Summ skrev (På 6.9.2016 den 21.40):

Beklager sitering.. Man må vel ha  eid i ett år for å slippe å skatte av prisøkning ved salg. Dette er vel for å hindre at folk kjøper for å tjene penger på oppussing (??). 

Ekspander  
Ekspander  

Jeg mente skatte av overskuddet. Det man tjener på salget. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder
  Vipser skrev (På 7.9.2016 den 8.14):

Jeg mente skatte av overskuddet. Det man tjener på salget. :-P

Ekspander  

Man må ha bodd i boligen 12 av de siste 24 måneder for å slippe å skatte av overskuddet. Den regelen vil vel Anna aldri komme innenfor uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
  Valetta skrev (På 4.9.2016 den 23.17):

Ekspander  

Som om at jeg skulle ha sagt det selv. 
Har du sett "Hæsjtægg" på tv2?
Der er det ei som gjør alt for å være perfekt. Mor, far og barn må være perfekt. Livet er perfekt. Første jeg tenkte på da jeg så det var Anna. Selvfølgelig så har de tatt ned bloggen. Men her er et klipp http://www.tv2.no/v/967182/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...