Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hold the door
Den 6.7.2016 at 7.23, Vipser skrev:

AR intervjuet i VG:

I tillegg til innholdet på bloggen, er hun også aktiv på Instagram og Twitter. Der også med reklame for sine sponsorer. Hun forteller at hun kontinuerlig er i kontakt med Forbrukerombudet om merkingen av de betalte innleggene. Nettopp dårlig merking av reklame på kjendisblogger er noe Forbrukerombudet flere ganger har reagert på. 

– Det fungerer veldig fint. Fontene øverst i innleggene påvirker ikke merkingen i sosiale medier, så ingen lesere blir lurt inn i sponsede innlegg, sier hun. 

Lenke til VG 

:huh:

Jeg håper ikke dette betyr at Forbrukerombudet godkjenner den mikroskopiske merkingen som hun og andre bloggere holder på med: reklame 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Adelia skrev:

Hun har lagt ut et bilde av William på fb hvor han sitter i forsetet og holder på rattet. Teksten på bildet er: "Noen har tatt over pappas bil". Hadde veldig lyst til å kommentere på bildet og spørre om Mathjis hadde kommet på besøk 😅

Dooo iiiit!!!!!

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Adelia skrev:

Hun har lagt ut et bilde av William på fb hvor han sitter i forsetet og holder på rattet. Teksten på bildet er: "Noen har tatt over pappas bil". Hadde veldig lyst til å kommentere på bildet og spørre om Mathjis hadde kommet på besøk 😅

Bra du holdt deg for god til det. Synes du skal holde deg for god til å skrive slikt her og. Ingen tvil om at Anna har satt seg selv i ganske spesiell situasjon, men hun har jo skrevet på bloggen at det er barnefar som ikke ønsker kontakt med dem, at han ikke følte seg klar til å bli far. Jeg vil gjette at det er ganske sårt for Anna, selv om det sikkert har skjedd mye annet mellom dem og. Ser at du selv er prøver.. Da kan du jo prøve å sette deg inn i hvordan det hadde føltes dersom faren til ditt (forhåpentligvis) kommende barn hadde funnet ut at han ikke var klar likevel og ikke ønsket kontakt med barnet deres. Det er ikke bare biologi som avgjør familiebånd, og jeg synes faktisk det er utrolig fint at Jan stiller opp for Anna og ungene hennes, og at de får en ordentlig farsfigur. Kudos til dem for det. 

Clickbaiten til Anna er derimot virkelig krise. At hun "skremmer" med tidlig fødsel på bloggen gjør meg innmari oppgitt. Jeg tror faktisk ikke hun hadde trengt det engang. Livet hennes er såpass spesielt at jeg tror mange ville giddet å lese om det, clickbait eller ei. Synd at hun bruker barna i så stor grad på bloggen, og synd at det genererer så mye penger og lesere. Håper egentlig hele bloggverden er død om 5-10 år. Jeg vil ikke at barna mine skal vokse opp med det.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg tror hun har ødelagt mye for seg selv; ulv, ulv - referansen er slett ikke så dum. Sjekket blogglisten nå og "fødselen er i gang" innlegget gav ikke noen oppsving, faktisk en liten nedgang. Forrige hopp var da hun avslørte inntekten, men det innlegget fikk mye trafikk fra nettaviser som laget sak på det. 

Jeg er uenig i at blogginnholdet i seg selv er nok til å holde på leseren, i alle fall slik det er nå. Verken innhold eller presentasjon fenger. Det er gjenbruk av bilder over en lav sko, og innholdet i den vanlige hverdagen er kjedelig slik vanlig hverdagsliv jo ofte er. Hun har levd på drama og klikkoverskrifer, men når dramet tar slutt og folk ikke lar seg lure av overskrifter så kommer lesertallene til å synke jevn og trutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, KBNS skrev:

Bra du holdt deg for god til det. Synes du skal holde deg for god til å skrive slikt her og. Ingen tvil om at Anna har satt seg selv i ganske spesiell situasjon, men hun har jo skrevet på bloggen at det er barnefar som ikke ønsker kontakt med dem, at han ikke følte seg klar til å bli far. Jeg vil gjette at det er ganske sårt for Anna, selv om det sikkert har skjedd mye annet mellom dem og. Ser at du selv er prøver.. Da kan du jo prøve å sette deg inn i hvordan det hadde føltes dersom faren til ditt (forhåpentligvis) kommende barn hadde funnet ut at han ikke var klar likevel og ikke ønsket kontakt med barnet deres. Det er ikke bare biologi som avgjør familiebånd, og jeg synes faktisk det er utrolig fint at Jan stiller opp for Anna og ungene hennes, og at de får en ordentlig farsfigur. Kudos til dem for det. 

Clickbaiten til Anna er derimot virkelig krise. At hun "skremmer" med tidlig fødsel på bloggen gjør meg innmari oppgitt. Jeg tror faktisk ikke hun hadde trengt det engang. Livet hennes er såpass spesielt at jeg tror mange ville giddet å lese om det, clickbait eller ei. Synd at hun bruker barna i så stor grad på bloggen, og synd at det genererer så mye penger og lesere. Håper egentlig hele bloggverden er død om 5-10 år. Jeg vil ikke at barna mine skal vokse opp med det.

Far til W prøvde å forsvare seg i flere innlegg som ble lagt ut , men alt ble slettet av Anna.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Orly skrev:

Far til W prøvde å forsvare seg i flere innlegg som ble lagt ut , men alt ble slettet av Anna.

Forsvare seg mot hva? Hvis du virkelig vil ha kontakt med barna dine, så flytter du ikke til et annet land (tenker jeg hvertfall). Fars rettigheter i barnefordelingssaker har styrket seg betraktelig de siste årene, så Anna kunne mest sannsynlig ikke nektet han samvær. Men klart, når du flytter fra landet så stiller ikke saken din seg så sterkt. Du viser ikke akkurat et sterkt ønske om å være der for barnet ditt da. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
5 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg tror hun har ødelagt mye for seg selv; ulv, ulv - referansen er slett ikke så dum. Sjekket blogglisten nå og "fødselen er i gang" innlegget gav ikke noen oppsving, faktisk en liten nedgang. Forrige hopp var da hun avslørte inntekten, men det innlegget fikk mye trafikk fra nettaviser som laget sak på det. 

Jeg er uenig i at blogginnholdet i seg selv er nok til å holde på leseren, i alle fall slik det er nå. Verken innhold eller presentasjon fenger. Det er gjenbruk av bilder over en lav sko, og innholdet i den vanlige hverdagen er kjedelig slik vanlig hverdagsliv jo ofte er. Hun har levd på drama og klikkoverskrifer, men når dramet tar slutt og folk ikke lar seg lure av overskrifter så kommer lesertallene til å synke jevn og trutt. 

Poenget mitt er at overskrifter i seg selv er ikke nok.
Som du sier, når innholdet ikke er spennende, og hun ikke har noe mer drama å komme med. Da forsvinner leserne. Samme om hun lager spennende overskrifter eller ei. Disse overskriftene ødelegger mer enn det hjelper. Noe hun nekter å forstå. 
Men overskriften spiller fortsatt ikke noe stor rolle, når hun da ikke bruker "ekte" overskrifter. Når hun lurer leserne gang på gang, ja da mister hun lesere. 
Er ikke bloggen interessant så spiller ikke overskriftene noe rolle. Det er innholdet som gjelder. Nå bruker hun overskriftene på facebook og instagram og ber for sjekke bloggen. Noe som er sleipt gjort, for overskriftene er ofte løgn og fantasi. 

Jeg bruker bloglovin, så jeg får se overskriftene, første bilde og litt av starten. 
Det er et nytt innlegg ute nå. Postet for 1 time siden.
"EIENDELER FOR TUSENVIS AV KRONER HAR FORSVUNNET"
Ja store bokstaver. 
Første ord i teksten er "reklame". Neste setningen og eneste jeg ser er "Ettersom at både små og store her hjemme skal i barnehagen til høsten, har tankene mine på barnehagestart".

Så da vet jeg at det er Reklame, og garantert om merking av klær hos barnehagebarn. 
Da hopper jeg glatt over det innlegget, ingen klikk fra meg ;) 
Kan lett se hva som er clickbait med bloglovin. Men noen ganger så er hun så sleip at hun ikke skriver noe som helst, som da henger sammen med overskriften. Eller at hele innlegget er noe heeelt annet. 
Da er det lett å falle for de dumme overskriftene. 
Men ser jeg "reklame" da skipper jeg og sjekker heller her i denne tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, KBNS skrev:

Forsvare seg mot hva? Hvis du virkelig vil ha kontakt med barna dine, så flytter du ikke til et annet land (tenker jeg hvertfall). Fars rettigheter i barnefordelingssaker har styrket seg betraktelig de siste årene, så Anna kunne mest sannsynlig ikke nektet han samvær. Men klart, når du flytter fra landet så stiller ikke saken din seg så sterkt. Du viser ikke akkurat et sterkt ønske om å være der for barnet ditt da. 

Han studerer, det er ikke snakk om resten av livet akkurat.

Forsvare seg mot det hun skriver om at han ikke vil ha kontakt

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Orly skrev:

Han studerer, det er ikke snakk om resten av livet akkurat.

Forsvare seg mot det hun skriver om at han ikke vil ha kontakt

Jeg vet at han studerer. Men når du får barn, så bør du ikke ha deg selv som førstepri lenger. Det er virkelig ikke en unnskyldning for å være fraværende fra barnets seks første leveår. Han kunne studert i Norge. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

@Ole Brumm, vi er helt enige, innholdet som presenteres nå er ikke nok. Forøvrig synes jeg du beskriver godt bakgrunnen til at bloggerne ikke ønsker å reklamemerke innleggene. Veilederen skriver jo at det skal stå først og da er det mange som deg som ikke klikker seg inn. Noen av bloggeren som skriver litt her forteller at bedrifter betaler ekstra for å få bloggerne til å utelate merking. Det er jo klart at selv det mest vekskrevne "venninnetips" faller gjennom, når det er merket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, KBNS skrev:

Faren til W er fra Nederland. Han er i tillegg veldig ung, snakker ikke norsk engang. Så da er det naturlig at han velger å studere i det landet han kommer fra og snakker språket til når han ikke har bodd noe særlig lenge i Norge. Så jeg synes ikke man skal klandre han for at han studerer i hjemlandet sitt, der han har bodd nesten hele livet sitt.

Det man derimot kan klandre han for er at han ga opp sønnen sin så lett. Det er ikke så innmari langt til Nederland, og det går flere fly fra Nederland til Norge hver dag. Så; han burde satt ned foten og forlangt å få sett sønnen sin, tatt et fly og troppet opp. 

Men igjen, han er ung. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ISeeYouCreep
4 minutter siden, CecilieX skrev:

@Ole Brumm, vi er helt enige, innholdet som presenteres nå er ikke nok. Forøvrig synes jeg du beskriver godt bakgrunnen til at bloggerne ikke ønsker å reklamemerke innleggene. Veilederen skriver jo at det skal stå først og da er det mange som deg som ikke klikker seg inn. Noen av bloggeren som skriver litt her forteller at bedrifter betaler ekstra for å få bloggerne til å utelate merking. Det er jo klart at selv det mest vekskrevne "venninnetips" faller gjennom, når det er merket. 

Jeg kan fint klikke meg inn på blogger som hos sophie elise, selv om at det står "sponset" eller "reklame" først. 
Men, det er fordi jeg vet at hun sjeldent skriver et helt innlegg med bare reklame. 
Anna gjør det, et innlegg med bare reklame. Hadde det vært reklame først, så vanlig innlegg, da hadde jeg trykket meg inn for å lese det andre. Hadde du klikket deg innpå VG hvis du viste at vær Mandag fra 12 til 14.30 så er det bare reklame, ingen artikler? 

Dersom hun hadde et normalt innlegg. Og nevner "M's kjole kan kjøpes her" og det er sponset/reklame så hadde det vært positivt. Men når hun skriver et helt innlegg om shai høvler med falsk overskrift for å lure. Da hopper jeg så klart over det innlegget. 

Måten man reklamerer for noe er også viktig. Det å ikke skrive "reklame" er ulovlig og misvisende. Det å skrive et helt innlegg med bare reklame, det er kjedelig og irriterende. Så klart hopper jeg over det. 
Et par linjer for å reklamere for noe, før eller etter et vanlig innlegg i ett og samme innlegg, det er normalt og nesten forventet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, skruf skrev:

Faren til W er fra Nederland. Han er i tillegg veldig ung, snakker ikke norsk engang. Så da er det naturlig at han velger å studere i det landet han kommer fra og snakker språket til når han ikke har bodd noe særlig lenge i Norge. Så jeg synes ikke man skal klandre han for at han studerer i hjemlandet sitt, der han har bodd nesten hele livet sitt.

Det man derimot kan klandre han for er at han ga opp sønnen sin så lett. Det er ikke så innmari langt til Nederland, og det går flere fly fra Nederland til Norge hver dag. Så; han burde satt ned foten og forlangt å få sett sønnen sin, tatt et fly og troppet opp. 

Men igjen, han er ung. 

Helt enig i siste avsnitt, og synes ikke "han er ung" er en god unnskyldning. Han er vel myndig og per definisjon voksen så vidt jeg vet? I og for seg forståelig at han ønsker å studere i hjemlandet, men også i Norge er det relativt mange studier å velge hvor undervisning foregår på engelsk. Dersom han virkelig ønsket et forhold til barnet sitt, så hadde han kanskje gjort en hederlig innsats for å få det til også? Som sagt, Anna kan få tyn for mye, men å la Jan være far til et barn med fraværende pappa er virkelig ikke en av dem.

Endret av KBNS
Skrivefeil
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, KBNS skrev:

Jeg vet at han studerer. Men når du får barn, så bør du ikke ha deg selv som førstepri lenger. Det er virkelig ikke en unnskyldning for å være fraværende fra barnets seks første leveår. Han kunne studert i Norge. 

W er halvannet år, og faren hans dro for å studere i fjor høst. Noe de var enige om at var greit. Faren til M, derimot, har hatt kontakt med datteren på ukentlig basis frem til hvertfall ett år siden. Ikke spekulasjoner, men fortalt i dette  i følge intervjuet med Anna. Han dro i militæret, og har tydeligvis ikke lenger noe han skulle ha sagt hva gjelder farsskap. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 timer siden, KBNS skrev:

Helt enig i siste avsnitt, og synes ikke "han er ung" er en god unnskyldning. Han er vel myndig og per definisjon voksen så vidt jeg vet? I og for seg forståelig at han ønsker å studere i hjemlandet, men også i Norge er det relativt mange studier å velge hvor undervisning foregår på engelsk. Dersom han virkelig ønsket et forhold til barnet sitt, så hadde han kanskje gjort en hederlig innsats for å få det til også? Som sagt, Anna kan få tyn for mye, men å la Jan være far til et barn med fraværende pappa er virkelig ikke en av dem.

Det er ikke sikkert at det han vil studere undervises på engelsk. Jeg vet at UiO tilbyr flere studier på engelsk men da nå man reise og flytte dit. Ingen her vet om han har søkt om studieplass i Norge og ikke fått? Det blir jo bare spekulasjoner. Det vi vet er at han har prøvd å forsvare seg. Vi vet ikke om det er Anna som nekter han kontakt med barnet sitt.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, KBNS skrev:

Hvilken forskjell ville det gjort om han studerte i Oslo, når Anna uansett bor i Søgne? Gjør ikke store forskjellen å istedenfor bo i Nederland akkurat. At M kanskje ikke var klar for å bli far (som Anna har sagt) er èn ting, men det betyr ikke at det er greit å begynne å kalle andre menn for "pappa" - ungen er ikke to år engang enda. Jeg synes det er fint og flott at de to ungene nå har en farsfigur, men det betyr ikke at de bør kalle ham "pappa". M er fortsatt relativt ung, og om det er han det står på vedder jeg at han ombestemmer seg om noen år. Vi vet heller ikke hvor travle dagene hans / livet hans er i Nederland, eller nøyaktig hva som har skjedd mellom ham og Anna (jf. dette med at han har forsøkt å forsvare seg). Ungen har jo også nederlandske besteforeldre som garantert har lyst å se ham.  

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joppe

Veldig bra at Jan informerer oss lesere om at han bæsjet i morges. Good to know eller too much information? Hele guttungen er en komedie, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...