Missy1 Skrevet 19. juni 2016 #4821 Skrevet 19. juni 2016 Finnes det vogner i vanlig handel som er store nok for barn på 5år? Stor nok for et så stort barn å ligge i? Jeg har en gutt med nedsatt funksjonsevne og vi måtte over på vogn fra hjelpemiddelsentralen før han ble 4år gammel fordi vogn fra vanlig handel begynte å bli for liten. Kan ikke helt se for meg at det kan være komfortabelt for et barn å prøve å sove i en vogn som er for liten 9
Kvinne31 Skrevet 19. juni 2016 #4822 Skrevet 19. juni 2016 11 timer siden, Kronellermynt skrev: Hun skriver at de skal være ute etter leggetid så da trenger de vogn så eldstemann kan sove der. Altså, hva skjedde med å legge ungene og kose seg på hotellverandaen med kortspill og sene samtaler med mannen? Neida, her skal ungene ligge og sove i en ukomfortabel vogn der bena dingler ned, for de voksne skal sitte på restaurant til minimum 22:00. Det er vel det vi voksne gjør på sydentur. Setter barnas behov først 2
Rosalie Skrevet 19. juni 2016 #4823 Skrevet 19. juni 2016 2 minutter siden, Kvinne31 skrev: Det er vel det vi voksne gjør på sydentur. Setter barnas behov først Nå, si ikke det... Jeg pleier å være sydenfarer utenom skoleferier på vinteren, og du verden, det er mange godt voksne foreldre som setter egne behov foran kidsa, altså. Og ditto purunge foreldre som virkelig er superansvarlige og setter ungene først hele tiden. Men dette er vel strengt tatt OT ift trådens tema. 6
Gjest asdas123 Skrevet 19. juni 2016 #4824 Skrevet 19. juni 2016 8 minutter siden, Missy1 skrev: Finnes det vogner i vanlig handel som er store nok for barn på 5år? Stor nok for et så stort barn å ligge i? Jeg har en gutt med nedsatt funksjonsevne og vi måtte over på vogn fra hjelpemiddelsentralen før han ble 4år gammel fordi vogn fra vanlig handel begynte å bli for liten. Kan ikke helt se for meg at det kan være komfortabelt for et barn å prøve å sove i en vogn som er for liten Nei, som jeg skrev så dingler bena i vognen. De har Babyzen Yoyo.
Elisabethw Skrevet 19. juni 2016 #4825 Skrevet 19. juni 2016 8 timer siden, lenebu skrev: Jeg lurer veldig på hvilken avtale hun og Jan har gjort med denne Betacarotene Ambre-bedriften. Er ikke måte på hvordan det reklameres og smøres tjukt på. http://mammatilmichelle.blogg.no/1466264245_hudkreft.html http://mammatilmichelle.blogg.no/1465148053_dette_hadde_jeg_aldri.html http://mammatilmichelle.blogg.no/1464512137_overraskende_tilbakem.html http://mammatilmichelle.blogg.no/1463067863_vi_reiser_igjen.html Når jeg sier "smøres tjukt på", mener jeg både med tanke på klikkbait-overskrifter (mon tro om hun tar betalt ekstra for det?) men mest det hun skriver på de tre siste innleggene om at hun har fått helt "overveldende respons" fra fansen, at dette produktet har blitt "sommerens store snakkis" som et resultat av hennes reklamering og at venner "febrilsk tagget hverandre" i sosiale medier for å spre tilbudet videre i etterkant av den første reklamen hennes. Jeg skjønner ikke hvor disse opptøyene over dette produktet liksom finner sted? Disse reklameinnleggene har så vidt jeg har sett vært blant de minst "likte" og kommenterte på hennes sosiale medier, og det finnes i hvert fall ikke antydning til denne "febrilske taggingen" slik som hun hevder i det ene innlegget. Så den eneste forklaringen jeg har er at hun lyver. Er ikke dette brudd på markedsføringsloven, som klart tilsier at reklame ikke skal inneholde uriktige opplysninger som på en eller annen måte er egnet til å villede målgruppen til å treffe økonomiske beslutninger de ellers ikke ville ha truffet? Gruppepress er jo relativt sterkt i den aldersgruppen hun når ut til. NB: Jeg inkluderte Jan i åpningsreplikken, ettersom han tydelig er med på samarbeidet i følge: https://www.instagram.com/p/BGnFO6Rx_I1/?taken-by=janlossius&hl=en https://www.instagram.com/p/BGoznyCR_GL/?taken-by=janlossius&hl=en https://www.instagram.com/p/BGq_dRFR_B4/?taken-by=janlossius&hl=en så han kan ikke regnes som en utenforstående tredjepart i denne sammenhengen, ettersom han helt åpenbart har noe med samarbeidet å gjøre. Det verste med det hele er vel at Anna ikke går på det selv engang, da det ikke kan brukes av gravide. Jeg bestilte en pakke i god tro om å kunne bruke det siden Anna også er gravid og fremstiller det som om hun går på disse selv.. 10
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 19. juni 2016 #4826 Skrevet 19. juni 2016 15 timer siden, elmukake skrev: Jeg sa aldri at dere ikke kunne leve, og man lever da fint uten sydenferier? Det har i hvert fall jeg gjort. Jeg setter kun spørsmålstegn ved om det er nødvendig å dra med barna på lange flyreiser de første par årene? Og hvis man ser på det som en nødvendighet, så må man faktisk belage seg på å få en del oppgitte blikk av medpassasjerer, sånn er det bare. Selvsagt klarer vi oss bra uten å reise på sydentur med små barn. Det har ikke jeg gjort som forelder selv. Poenget mitt er at man kan jo ikke akkurat ta en taxi hele veien til utlandet når man skal på ferie heller. Noen ganger/relativt ofte må man uansett være ute blant andre folk, og det får dere tåle! Det er også aldri kun oppgitte blikk. Alle skjønner jo at dette er et ganske omdiskutert emne på nettet, så man skjønner uansett at det ligger mer bak det.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 19. juni 2016 #4827 Skrevet 19. juni 2016 14 timer siden, Miranda16 skrev: Alt jeg har å si om vogn til en 5-åring......Lurer på hvordan de skal håndtere 3 barn i vogn? Enig med deg. En femåring har ingenting i vogn å gjøre! Bare 1 år igjen til skolestart. Skal hun være i vogn da også?
Valetta Skrevet 19. juni 2016 #4828 Skrevet 19. juni 2016 1 time siden, Keikolina skrev: Kan ikke se for meg at min datter på 5 år hadde sovnet i en vogn. Hun hadde heller holdt seg våken. Og sur over å bli behandlet som en baby. Så har hun ikke brukt vogn på noen år heller. Samme her. Et barn på 5 år klarer fint å holde seg våken til midnatt om det er liv og røre rundt. Hvor sent skal de være oppe liksom? Hvor sent orker man å være oppe etter en lang dag i sola med to små? De gangene jeg har vært i syden med småunger har jeg vært helt skutt kl 21. Og når man i tillegg er gravid så skjønner jeg ikke helt behovet for å vandre gatelangs lenge etter sengetid for barna. Bare det å kjøpe en vogn til en 5åring er jo ganske spesielt. Mine barn hadde nektet på den alderen. 4
Monky Skrevet 19. juni 2016 #4829 Skrevet 19. juni 2016 Hu burde virkelig merke de innleggene om betakaroten som annonse, for det er kun det det er... 5
Kalkun89 Skrevet 19. juni 2016 #4830 Skrevet 19. juni 2016 Beklager at det jeg skriver nå ikke er kritikk til Anna (siden det er det dette forumet stort sett er), men hvorfor gidder dere å henge dere så til de grader opp i dette med vogn til femåringen? Syns det bare er unødvendig å kritisere det. Anna har gjort mye dette året som er verdt å kritisere, men samma det da om ungen hennes på fem satt i barnevogn en kveld? 4
Summ Skrevet 19. juni 2016 #4831 Skrevet 19. juni 2016 Er det ikke familieferie de er på? Når ble det så viktig å legge barna kl19:00 på en ferie? Skjønner 1 åringen, å ha han i vogna når man går til middag, og han sovner i vogna på vei tilbake til hotellet,ser jeg for meg som normalt. Men at ei jente på 5år skal klare å sovne i ei vogn når andre barn løper rundt og har det gøy, tviler jeg på. Hvor lenge, og hva skal de gjøre ute etter en 5årings leggetid uansett? Spise? Drikke? Se på ting? Gå? Hvor ble det av kortspill, brettspill, samtaler og litt snacks på verandaen i et par timer? Kan ikke helt skjønne at det er så viktig å være ute på kvelden at de må behandle en 5åring på samme måte som 1 åringen. 7
Summ Skrevet 19. juni 2016 #4832 Skrevet 19. juni 2016 7 minutter siden, Kalkun89 skrev: Beklager at det jeg skriver nå ikke er kritikk til Anna (siden det er det dette forumet stort sett er), men hvorfor gidder dere å henge dere så til de grader opp i dette med vogn til femåringen? Syns det bare er unødvendig å kritisere det. Anna har gjort mye dette året som er verdt å kritisere, men samma det da om ungen hennes på fem satt i barnevogn en kveld? Har du lest innlegget som omhandler dette temaet?
Rosalie Skrevet 19. juni 2016 #4833 Skrevet 19. juni 2016 1 time siden, Valetta skrev: Samme her. Et barn på 5 år klarer fint å holde seg våken til midnatt om det er liv og røre rundt. Hvor sent skal de være oppe liksom? Hvor sent orker man å være oppe etter en lang dag i sola med to små? De gangene jeg har vært i syden med småunger har jeg vært helt skutt kl 21. Og når man i tillegg er gravid så skjønner jeg ikke helt behovet for å vandre gatelangs lenge etter sengetid for barna. Bare det å kjøpe en vogn til en 5åring er jo ganske spesielt. Mine barn hadde nektet på den alderen. Det er ikke alle 5-åringer som omgås jevnaldrende i særlig grad, det gjelder spesielt barn som ikke går i barnehage og som er en del av en familie uten særlig stort nettverk med jevnaldrende barn. Disse barna protesterer nok ikke mot å bli plassert i vogn, da de ikke har lært at "det er for babyer". 5
lenebu Skrevet 19. juni 2016 #4834 Skrevet 19. juni 2016 Jeg synes det er kjempeleit at Forbrukerombudet sjeldent ser ut til å prioritere bloggere, da jeg vil tro at det er en av hovedmarkedsføringskanalene som påvirker unge. Særlig trist er det når det reklameres for kosttilskudd som tilsynelatende hevder at de kan erstatte solkrem. Jeg har sendt inn tips til Forbrukerombudet om bloggerens reklamekampanje for disse betakarotenpillene, ettersom de verken merkes verken på toppen av innleggene slik de skal, eller i sosiale medier som Instagram og Facebook. Når hun skriver innlegg som helt og holdent består av reklame, holder det ikke med en liten "(annonselenke)" etter siste setning i innlegget og etter at den samme nettsiden allerede har blitt lenket til tre ganger uten denne presiseringen. Hun påstår at hun kan jobben sin og vet at reklame skal merkes som reklame (lenke til bloggen), så jeg tolker dette som et bevisst forsøk på skjult reklame fra hennes side. Dersom FO hadde tatt litt mer tak i bloggbransjen og i større grad innført økonomiske sanksjoner for slike overtramp tror jeg bloggverdenen hadde blitt mye mer redelig. Men ut i fra svaret fra FO så ser det ikke lyst ut: Sitat Vi har mottatt ditt uformelle tips. Som det framgår av vår hjemmeside blir tipset ikke registrert som en ordinær sak hos oss. Tipsene blir samlet og analysert sammen med andre henvendelser, og danner grunnlaget for Forbrukerombudets framtidige prioriteringer. Kanskje det endelig blir tatt tak i dersom flere tipset om det samme, i og med at tipsene blir "samlet og analysert"? 5
johanan Skrevet 19. juni 2016 #4835 Skrevet 19. juni 2016 Det er ikke et barn på 1 måned og ikke på 2 år heller som sier "jeg vil til "syden" har sett babyer/små barn sitte i solsteiken i UV-klærene sine og ser at de ikke trives, det er for varmt, men det verste av alt er flyturen (stakkars barn)! Jeg overlevde min barndom uten å reise til syden før jeg begynte på skolen, husker ikke de sommerferiene som noe dårligere i Norge/Sverige/Danmark/Tyskland enn "syden". Sier ikke at folk er dårlige foreldre ( det er det helt andre ting som avgjør), men en sydenturer med småbarn kan selvfølgelig gjøres litt på barnas premisser, men alt i alt er ferien ønsket bare av foreldrene. 10
Gjest Asti Skrevet 19. juni 2016 #4836 Skrevet 19. juni 2016 3 timer siden, lenebu skrev: Jeg synes det er kjempeleit at Forbrukerombudet sjeldent ser ut til å prioritere bloggere, da jeg vil tro at det er en av hovedmarkedsføringskanalene som påvirker unge. Særlig trist er det når det reklameres for kosttilskudd som tilsynelatende hevder at de kan erstatte solkrem. Jeg har sendt inn tips til Forbrukerombudet om bloggerens reklamekampanje for disse betakarotenpillene, ettersom de verken merkes verken på toppen av innleggene slik de skal, eller i sosiale medier som Instagram og Facebook. Når hun skriver innlegg som helt og holdent består av reklame, holder det ikke med en liten "(annonselenke)" etter siste setning i innlegget og etter at den samme nettsiden allerede har blitt lenket til tre ganger uten denne presiseringen. Hun påstår at hun kan jobben sin og vet at reklame skal merkes som reklame (lenke til bloggen), så jeg tolker dette som et bevisst forsøk på skjult reklame fra hennes side. Dersom FO hadde tatt litt mer tak i bloggbransjen og i større grad innført økonomiske sanksjoner for slike overtramp tror jeg bloggverdenen hadde blitt mye mer redelig. Men ut i fra svaret fra FO så ser det ikke lyst ut. Kanskje det endelig blir tatt tak i dersom flere tipset om det samme, i og med at tipsene blir "samlet og analysert"? Så flott at du tipset FO. Jeg sendte også tips nå: https://forbrukerombudet.no/tips-eller-klage .
Infinity Skrevet 19. juni 2016 #4837 Skrevet 19. juni 2016 1 time siden, johanan skrev: Det er ikke et barn på 1 måned og ikke på 2 år heller som sier "jeg vil til "syden" har sett babyer/små barn sitte i solsteiken i UV-klærene sine og ser at de ikke trives, det er for varmt, men det verste av alt er flyturen (stakkars barn)! Jeg overlevde min barndom uten å reise til syden før jeg begynte på skolen, husker ikke de sommerferiene som noe dårligere i Norge/Sverige/Danmark/Tyskland enn "syden". Sier ikke at folk er dårlige foreldre ( det er det helt andre ting som avgjør), men en sydenturer med småbarn kan selvfølgelig gjøres litt på barnas premisser, men alt i alt er ferien ønsket bare av foreldrene. Jeg vil mye heller reise til syden med småbarn, enn å reise på bilferie. Husker med gru tilbake på min egen barndom da vi ble stuet inn i baksete på bilen og kjørte i timevis. Bare avbrutt av tisse og spy pauser. 9
Miranda16 Skrevet 19. juni 2016 #4838 Skrevet 19. juni 2016 (endret) Skjønner ærlig talt hvorfor dette har blitt en så svær greie med dette med ferie?! La folk får dra på ferie hvor i hampen de vil, de aller fleste foreldre legger til rette for at barna skal ha det bra, slik de gjør hjemme. Barn tar ikke skade av reising så lenge foreldrene holder seg edruelige og det er jo ikke problemet I dette tilfellet Hadde hun dratt på campingferie, hadde det sikkert ikke vært bra for barna heller, just sayin Endret 19. juni 2016 av Miranda16 9
BeverTramp Skrevet 19. juni 2016 #4839 Skrevet 19. juni 2016 Det soste innlegget hennes: "koselig far og datter tid". Hun tråkker virkelig på de tærne hun kan tråkke på. 28
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 19. juni 2016 #4840 Skrevet 19. juni 2016 Jeg kan meddele at jeg har klart å holde meg unna bloggen. Null klikk for meg. Ser bare overskriftene og første setningene i bloglovin. Hipp hurra for meg, ingen penger fra meg nei
Fremhevede innlegg