jabx Skrevet 17. juni 2016 #4781 Del Skrevet 17. juni 2016 Den 6/13/2016 at 2.46, Gjesten29 skrev: Hva er det da? er mange av dere høflige i fremtoningen? hva gir dere rett til og kritisere mennesker som tar egne valg? Hun blir ikke kritisert for å ta egne valg. Hun blir kritisert for valgene hun tar. Å bli kritisert for kritikkverdige valg betyr ikke at man ikke får lov til å ta egne valg. Bloggeren er en offentlig person som får til dels bred eksponering i media. Hun har også mange lesere av bloggen sin. Således er hun en maktperson i samfunnet, og makt må granskes og når nødvendig, kritiseres. Kritikk kan være høflig eller uhøflig. Mange kjendiser blir parodiert og vitset med. Det er en del av det å være en offentlig person. Man kan ikke forvente at hele landet skal legge seg på rygg og dikkedikkedikke for en bare fordi man har valgt å være en offentlig person og har klart å tilegne seg en viss grad av samfunnsmakt. I tillegg har bloggeren blitt stor ved å eksponere avkommet sitt. Det er forkastelig, og fortjener særdeles mye kritikk i seg selv. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 17. juni 2016 #4782 Del Skrevet 17. juni 2016 Den 6/13/2016 at 16.20, Gjesten29 skrev: Det der skal du vrkelig holde deg for god til. Hvor mange bloggere er det ikke som legger ut om barns privatliv? hører lite om de i forhold til dette. Jeg er helt enig. Det er altfor lite fokus på denne forkastelige praksisen. Det er imidlertid kommet kritikk på dette forumet mot flere bloggere for måten de eksponerer barna sine på. Det er vel til og med en egen tråd som tar for seg akkurat denne problemstillingen. At andre bloggere også opptrer kritikkverdig fritar ikke denne bloggeren for kritikk. Og denne bloggeren har jo dessuten bygget hele sin bloggkarriere på å overeksponere avkommet. Så det blir spesielt ille. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 17. juni 2016 #4783 Del Skrevet 17. juni 2016 Den 6/14/2016 at 12.00, Gjesten29 skrev: Måten du snakket til meg på, var ikke greit. Ellers så ønsker jeg deg en fin dag, og husk at vi er alle mennesker, alle er vi forskjellige og tar egne valg. Hva med måten du selv snakker til andre på? Det strømmer jo på med beskyldninger mot andre fra din kant. Fei for din egen dør. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 17. juni 2016 #4784 Del Skrevet 17. juni 2016 Sitter alltid med følelsen av at disse lakserende gjesteinnleggene til Jan er skrevet av en som vet han var andrevalget, og som nå har et ekstremt behov for å forklare verden at det hele egentlig var skjebnebestemt. Nesten imponerende at det går an å være så konsekvent klein. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plastfolien Skrevet 17. juni 2016 #4785 Del Skrevet 17. juni 2016 Høhø. Spennende å se om lesertallene går ned nå som sommerferien for kidsa nærmer seg. Blir jo færre IP adresser som blir registrert 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 17. juni 2016 #4786 Del Skrevet 17. juni 2016 31 minutter siden, studenten93 skrev: Høhø. Spennende å se om lesertallene går ned nå som sommerferien for kidsa nærmer seg. Blir jo færre IP adresser som blir registrert Jeg trodde de blokkerte sånt på skole-PCer 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 17. juni 2016 #4787 Del Skrevet 17. juni 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner og ryktespredning, samt svar til dette. Yvonne (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 17. juni 2016 #4788 Del Skrevet 17. juni 2016 Den 14.6.2016 at 12.00, Gjesten29 skrev: Måten du snakket til meg på, var ikke greit. Ellers så ønsker jeg deg en fin dag, og husk at vi er alle mennesker, alle er vi forskjellige og tar egne valg. Er alt greit så lenge man tar valget på egenhånd? Jeg skjønner ikke helt argumentet ditt. Er det greit å overeksponere et barn på nettet når det er tydelig at barnet ikke liker oppmerksomheten det får ute blant folk så lenge det er ditt eget valg? Noen bør faktisk beskyttes mot seg selv. Hadde "egne valg" vært til det beste for alle, så hadde ikke f.eks. barnevernet eksistert. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten29 Skrevet 17. juni 2016 #4789 Del Skrevet 17. juni 2016 12 timer siden, jabx skrev: Hvis ikke jeg hadde "feiet for min egen dør" som du kaller det, hadde jeg aldri svart, aldri prøvd og forklare hvorfor jeg mener det jeg gjør. Det er mange bloggere der ute som overeksponerer barn, de mottar pes-men ikke i så stor grad som dette, i tillegg til latterliggjøring. Opplever deg som veldig dømmende og litt "sint" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 18. juni 2016 #4790 Del Skrevet 18. juni 2016 19 timer siden, jabx skrev: Hun blir ikke kritisert for å ta egne valg. Hun blir kritisert for valgene hun tar. Å bli kritisert for kritikkverdige valg betyr ikke at man ikke får lov til å ta egne valg. Bloggeren er en offentlig person som får til dels bred eksponering i media. Hun har også mange lesere av bloggen sin. Således er hun en maktperson i samfunnet, og makt må granskes og når nødvendig, kritiseres. Kritikk kan være høflig eller uhøflig. Mange kjendiser blir parodiert og vitset med. Det er en del av det å være en offentlig person. Man kan ikke forvente at hele landet skal legge seg på rygg og dikkedikkedikke for en bare fordi man har valgt å være en offentlig person og har klart å tilegne seg en viss grad av samfunnsmakt. I tillegg har bloggeren blitt stor ved å eksponere avkommet sitt. Det er forkastelig, og fortjener særdeles mye kritikk i seg selv. Prøv å svare saklig på dette, @Gjesten29 , uten å ty til avsporinger og brukerdebatt . Og "mange andre gjør også dumme ting" er intet argument for å la være å gjøre ting riktig. Det har til og med fem-åringen min lært. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mininirime Skrevet 18. juni 2016 #4791 Del Skrevet 18. juni 2016 7 timer siden, Gjesten29 skrev: Hvis ikke jeg hadde "feiet for min egen dør" som du kaller det, hadde jeg aldri svart, aldri prøvd og forklare hvorfor jeg mener det jeg gjør. Det er mange bloggere der ute som overeksponerer barn, de mottar pes-men ikke i så stor grad som dette, i tillegg til latterliggjøring. Opplever deg som veldig dømmende og litt "sint" Ja men det at mange bryter fartsgrensen og ikke blir oppdaget betyr vel ikke at man lar være å gi bot til de som blir tatt i fotoboks? En gang i fremtiden har vi kanskje lovverk som beskytter barn mot å bli kommersialisert av foreldre på blogg - men det lovverke kommer jo kun om det blir pisket litt skum på bølgene i havet. Balansen mellom latterliggjøring og parodiering oppfattes vel også forskjellig fra person til person. Jeg har ikke sett youtubevideoene så jeg kan ikke uttale meg mer om det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elvane Skrevet 18. juni 2016 #4792 Del Skrevet 18. juni 2016 9 timer siden, Gjesten29 skrev: Hvis ikke jeg hadde "feiet for min egen dør" som du kaller det, hadde jeg aldri svart, aldri prøvd og forklare hvorfor jeg mener det jeg gjør. Det er mange bloggere der ute som overeksponerer barn, de mottar pes-men ikke i så stor grad som dette, i tillegg til latterliggjøring. Opplever deg som veldig dømmende og litt "sint" Jeg ser at du velger å overse akkurat hvorfor AR får mer pes enn andre bloggere. Du har fått svar på dette tidligere av flere brukere her...Om man velger å oppføre seg latterlig offentlig i tillegg til å drive med uakseptabel eksponering av barn for egen vinning, er det jo klart man får mer oppmerksomhet og kritikken blir deretter. Dette kan jo ikke være så vanskelig å forstå? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten29 Skrevet 18. juni 2016 #4793 Del Skrevet 18. juni 2016 2 timer siden, mininirime skrev: 16 minutter siden, elvane skrev: Jeg ser at du velger å overse akkurat hvorfor AR får mer pes enn andre bloggere. Du har fått svar på dette tidligere av flere brukere her...Om man velger å oppføre seg latterlig offentlig i tillegg til å drive med uakseptabel eksponering av barn for egen vinning, er det jo klart man får mer oppmerksomhet og kritikken blir deretter. Dette kan jo ikke være så vanskelig å forstå? Jeg synes ikke hun har oppført seg latterlig offentlig, derimot tør hun ta opp tema som for mange er tabubelagt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elmukake Skrevet 18. juni 2016 #4794 Del Skrevet 18. juni 2016 21 minutter siden, Gjesten29 skrev: Jeg synes ikke hun har oppført seg latterlig offentlig, derimot tør hun ta opp tema som for mange er tabubelagt. Så du syns ikke det er latterlig å bedrive offentlig uthenging av både mor og far, samt begge barnefedrene? Du syns ikke det er latterlig å latterliggjøre dem foran hele Norge? Du syns virkelig ikke at det er latterlig å bruke sin egen makt og posisjon til å angripe fire mennesker som ikke har noen som helst måte å forsvare seg på? 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elvane Skrevet 18. juni 2016 #4795 Del Skrevet 18. juni 2016 41 minutter siden, Gjesten29 skrev: Jeg synes ikke hun har oppført seg latterlig offentlig, derimot tør hun ta opp tema som for mange er tabubelagt. Ok hvor skal jeg begynne... Overeksponeringen er en ting som mange bloggere driver med for tiden. Men så er det nakenbilder, lureoverskrifter, guttedrama, uthenging av venner og familie, snakk om DNA test (hvorfor gjøre dette mot barnet sitt) og gud vet hva det neste blir... Dette er IKKE ok og for de fleste oppegående mennesker er dette definisjonen av det å ikke kunne oppføre seg. Hun glemmer at bloggen ikke bare utleverer svært privat informasjon om seg selv, men også små mennesker som ikke har noen rettigheter her... Hadde du vært komfortabel med at din mor holdt på slik? Eller hadde du håpet noen hadde tatt tak i henne og stoppet galskapen? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cookies Skrevet 18. juni 2016 #4796 Del Skrevet 18. juni 2016 Det kan vel hende at moren til Anna har satt ned foten og prøvd og fått galskapen til å ta slutt. At hun ikke synes det er greit at dattera utleverer barnebarna +++ på den måten Anna gjør. Kanskje det var da Anna utleverte henne på bloggen? At hun ikke aksepterete at moren hennes sa ifra? 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Joppe Skrevet 18. juni 2016 #4797 Del Skrevet 18. juni 2016 Jeg blir litt provosert av tittelen på siste blogginnlegg: "Det er synd på barnet som har det vondt". Tydeligvis handler det om barn som gråter på fly, og at vi rundt ikke må synes synd på oss selv som må høre på det. Barn som gråter på fly, trenger ikke nødvendigvis alltid ha det vondt. Slik jeg kjenner barn, så kan de faktisk gråte/skrike om de ikke får viljen sin, er ditt lei, sure, trøtte osv..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 18. juni 2016 #4798 Del Skrevet 18. juni 2016 1 time siden, Joppe skrev: Jeg blir litt provosert av tittelen på siste blogginnlegg: "Det er synd på barnet som har det vondt". Tydeligvis handler det om barn som gråter på fly, og at vi rundt ikke må synes synd på oss selv som må høre på det. Barn som gråter på fly, trenger ikke nødvendigvis alltid ha det vondt. Slik jeg kjenner barn, så kan de faktisk gråte/skrike om de ikke får viljen sin, er ditt lei, sure, trøtte osv..... O.T. Men ofte gråter de vel på grunn av trykk og ører som ikke er ferdig utviklet mht å tåle dette? Derav smerter. Det er i alle fall en av grunnene til at jeg drøyer å fly med min lille så lenge som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elmukake Skrevet 18. juni 2016 #4799 Del Skrevet 18. juni 2016 (endret) Jeg blir også relativt provosert av det siste innlegget hennes. Jeg er jo enig i at det er stress for både mor og barn når barn gråter, men er det virkelig nødvendig å ta med seg barna opp i flyet da? AR flyr jo dem rundt hele tiden. Da jeg var barn tok foreldrene mine meg aldri med opp i fly, og fant heller alternative feriemål som man ikke trengte å fly til. Jeg forstår hvis man har familie langt unna som man må besøke, men at AR så bastant krever at andre som flyr bare må nikke og smile forståelsesfullt de neste 5 timene, når hun frivillig tar med seg kidsa til Syden, det er for meg helt latterlig. Nå har jeg ikke barn selv, så dere må gjerne korrigere meg hvis jeg tar helt feil i at det er unødvendig å fly med barn for å dra på ferie. Endret 18. juni 2016 av elmukake skrivefeil 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 18. juni 2016 #4800 Del Skrevet 18. juni 2016 1 time siden, Joppe skrev: Jeg blir litt provosert av tittelen på siste blogginnlegg: "Det er synd på barnet som har det vondt". Tydeligvis handler det om barn som gråter på fly, og at vi rundt ikke må synes synd på oss selv som må høre på det. Barn som gråter på fly, trenger ikke nødvendigvis alltid ha det vondt. Slik jeg kjenner barn, så kan de faktisk gråte/skrike om de ikke får viljen sin, er ditt lei, sure, trøtte osv..... Men ut i fra det hun skriver så er det å være trøtt ensbetydende med å ha det vondt, og er en legitim grunn til at medpassasjerer ikke bare skal høre på barnegråt på flyet, men også synes synd på barna som har det vondt. Er for så vidt enig med henne i at det ikke er så mye man kan gjøre hvis det er snakk om en baby, men når de begynner å bli gamle nok til å prate flytende synes jeg ikke lenger at de er berettiget ukritisk sympati og tålmodighet fra medpassasjerer. Hun sa jo selv i et tidligere innlegg at hun kjeftet på foreldre hun synes oppdro barna dårlig, så da får hun å tåle å høre det samme hvis hennes barn utagerer. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg