Gjest Chroma Skrevet 6. juni 2016 #4661 Del Skrevet 6. juni 2016 2 timer siden, Ny Bruker skrev: Dere er da ganske nye i bloggverden hvis dere ikke vet hvem malinelskerlucas er Jeg husker denne bloggen godt. Hun deltok på Unge mødre også. Barnevernet tok barnet etterhvert, barnefaren forlot henne for en annen tenåringsjente og fikk barn der også. Litt tragisk variant av å være ung mamma-blogger. Googlet bloggen nå. Har ikke lest den før, jeg. Ser ut som det er lenge siden hun blogget også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 6. juni 2016 #4662 Del Skrevet 6. juni 2016 Hun burde være forsiktig med hvordan hun forholder seg til reklamereglene, ja. Hun er den største bloggeren og skal man gå noen etter sømmene så er det vel de store FO vil ta. Særlig de som ikke er flinke og det AR ikke. Jeg reagerte på den utspekulerte måten hun reklamerte for 3 barneklærbutikker på nettet i forrige uke. Dette var også beskrevet som butikker som hun slett ikke hadde samarbeid med. Det spesielle med innlegget var at hun ikke skrev navnet på butikkene, du måtte trykke på en "her"-lenke, da ville du komme til butikken. En mye brukt metode for bloggerne for å tjene penger er jo å få i stand avtaler der cookies lagres på din maskin slik at bloggeren får provisjon av salget i en nettbutikk. Cookies kan jo vare i ukesvis, ikke bare den ene gangen du får inn via bloggen. Jeg har unngått dette ved å ikke trykke på lenker hos bloggerne, men hos AR ble dette jo umulig siden hun ikke fortalte hva butikkene het, det fant du jo ut først ved å trykke på lenken, og da er jo cookiesen plantet. Ganske utspekulert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet 6. juni 2016 #4663 Del Skrevet 6. juni 2016 1 time siden, CecilieX skrev: Hun burde være forsiktig med hvordan hun forholder seg til reklamereglene, ja. Hun er den største bloggeren og skal man gå noen etter sømmene så er det vel de store FO vil ta. Særlig de som ikke er flinke og det AR ikke. Jeg reagerte på den utspekulerte måten hun reklamerte for 3 barneklærbutikker på nettet i forrige uke. Dette var også beskrevet som butikker som hun slett ikke hadde samarbeid med. Det spesielle med innlegget var at hun ikke skrev navnet på butikkene, du måtte trykke på en "her"-lenke, da ville du komme til butikken. En mye brukt metode for bloggerne for å tjene penger er jo å få i stand avtaler der cookies lagres på din maskin slik at bloggeren får provisjon av salget i en nettbutikk. Cookies kan jo vare i ukesvis, ikke bare den ene gangen du får inn via bloggen. Jeg har unngått dette ved å ikke trykke på lenker hos bloggerne, men hos AR ble dette jo umulig siden hun ikke fortalte hva butikkene het, det fant du jo ut først ved å trykke på lenken, og da er jo cookiesen plantet. Ganske utspekulert. Det gjør CBE ofte også. Reklamelenker uten navn på butikkene. Er så irriterende 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 6. juni 2016 #4664 Del Skrevet 6. juni 2016 1 time siden, CecilieX skrev: Hun burde være forsiktig med hvordan hun forholder seg til reklamereglene, ja. Hun er den største bloggeren og skal man gå noen etter sømmene så er det vel de store FO vil ta. Særlig de som ikke er flinke og det AR ikke. Jeg reagerte på den utspekulerte måten hun reklamerte for 3 barneklærbutikker på nettet i forrige uke. Dette var også beskrevet som butikker som hun slett ikke hadde samarbeid med. Det spesielle med innlegget var at hun ikke skrev navnet på butikkene, du måtte trykke på en "her"-lenke, da ville du komme til butikken. En mye brukt metode for bloggerne for å tjene penger er jo å få i stand avtaler der cookies lagres på din maskin slik at bloggeren får provisjon av salget i en nettbutikk. Cookies kan jo vare i ukesvis, ikke bare den ene gangen du får inn via bloggen. Jeg har unngått dette ved å ikke trykke på lenker hos bloggerne, men hos AR ble dette jo umulig siden hun ikke fortalte hva butikkene het, det fant du jo ut først ved å trykke på lenken, og da er jo cookiesen plantet. Ganske utspekulert. Om du er på pc så kan du bare holde pekeren over lenken så står det nederst i venstre hjørnet hvilken nettside som står 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 6. juni 2016 #4665 Del Skrevet 6. juni 2016 (endret) 25 minutter siden, Birdo skrev: Om du er på pc så kan du bare holde pekeren over lenken så står det nederst i venstre hjørnet hvilken nettside som står Stort sett på pad, men takk for tipset. Har lært meg hvordan jeg fjerner cookies, så tar et raid en gang i blant. Blir jo litt lei av at de samme produktene popper opp i reklamer over alt. Tok en stund før jeg skjønte hvorfor samme kjole figurerte i alle reklamer, det var jo akkurat som om skjebnen snakket til meg😆 Endret 6. juni 2016 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 6. juni 2016 #4666 Del Skrevet 6. juni 2016 7 timer siden, Missy1 skrev: Jeg blir så satt ut av måten hun reklamerer på. 29mai skrev hun innlegg med overskriften "overraskende tilbakemeldinger" og det var visst reklame for betakaroten. Igår, en uke etter, skrev hun et innlegg med overskriften "dette hadde jeg aldri trodd!" Og det er også reklame for betakaroten. Ingen av innleggene er merket med annonse øverst og i gårsdagens innlegg påstår hun at hun skriver om dette på eget initiativ (men det et annonselenker). Det er jo ganske tydelig at hun har en avtale med produsenten når hun så hyppig reklamerer for samme produktet. Reagerer sånn på at det er pakket inn på en sånn måte at leserne kan tro at hun faktisk deler dette kun fordi hun har en god erfaring med produktet, ikke fordi det er en betalt jobb. Er det ingen regler for måten man fremstiller det i overskrift osv? På nettaviser er det ofte reklamer med overskrifter som "dette må du bare prøve" osv (skikkelig clickbait) men det er alltid merket med annonse slik at leseren vet det er reklame før en går inn og leser. Jeg vil jo anta at det ikke er fordi de ønsker å gjøre oppmerksom på at det er reklame før leserne klikker seg inn, men fordi de må 6 timer siden, CecilieX skrev: Hun burde være forsiktig med hvordan hun forholder seg til reklamereglene, ja. Hun er den største bloggeren og skal man gå noen etter sømmene så er det vel de store FO vil ta. Særlig de som ikke er flinke og det AR ikke. Jeg reagerte på den utspekulerte måten hun reklamerte for 3 barneklærbutikker på nettet i forrige uke. Dette var også beskrevet som butikker som hun slett ikke hadde samarbeid med. Det spesielle med innlegget var at hun ikke skrev navnet på butikkene, du måtte trykke på en "her"-lenke, da ville du komme til butikken. En mye brukt metode for bloggerne for å tjene penger er jo å få i stand avtaler der cookies lagres på din maskin slik at bloggeren får provisjon av salget i en nettbutikk. Cookies kan jo vare i ukesvis, ikke bare den ene gangen du får inn via bloggen. Jeg har unngått dette ved å ikke trykke på lenker hos bloggerne, men hos AR ble dette jo umulig siden hun ikke fortalte hva butikkene het, det fant du jo ut først ved å trykke på lenken, og da er jo cookiesen plantet. Ganske utspekulert. Det er lov å tipse skattemyndighetene om slikt, altså. Just sayin'... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 6. juni 2016 #4667 Del Skrevet 6. juni 2016 5 timer siden, CecilieX skrev: Stort sett på pad, men takk for tipset. Har lært meg hvordan jeg fjerner cookies, så tar et raid en gang i blant. Blir jo litt lei av at de samme produktene popper opp i reklamer over alt. Tok en stund før jeg skjønte hvorfor samme kjole figurerte i alle reklamer, det var jo akkurat som om skjebnen snakket til meg😆 På iPhone og iPad holder jeg fingeren på lenken en stund. Så dukker opp URLen og et spørsmål om jeg vil gå til siden eller avbryte. Tror ikke den genererer klikk eller cookies. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 6. juni 2016 #4668 Del Skrevet 6. juni 2016 1 time siden, Inocybe skrev: På iPhone og iPad holder jeg fingeren på lenken en stund. Så dukker opp URLen og et spørsmål om jeg vil gå til siden eller avbryte. Tror ikke den genererer klikk eller cookies. Takk for tips. Jeg er jo så skeptisk til alt av slike lenker og produkter, så jeg trykker ikke på noe. Men jeg er opptatt av at flere enn meg er obs på lureriet. Jo mer vi skriver jo større sjanse er det for at andre blir opplyst også, og siden AR redigerer kommentarfeltet på Facebook med jernhånd og ikke har åpent kommentarfelt på bloggen så skriver jeg litt her hvor andre også kan lese. Dette er jo bloggerne sin jobb, og de må gjerne ha dette som inntektskilde, men jeg liker ikke at de ikke er ærlige om hvordan de tjener pengene sine og at de spekulerer i å skjule bindingene som de har til ulike annonsører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 6. juni 2016 #4669 Del Skrevet 6. juni 2016 Da var termindatoen avslørt på Se og Hør. Så da slipper vi å gå inn på selve bloggen om man har lyst til å vite det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 7. juni 2016 #4670 Del Skrevet 7. juni 2016 9 timer siden, CecilieX skrev: Takk for tips. Jeg er jo så skeptisk til alt av slike lenker og produkter, så jeg trykker ikke på noe. Men jeg er opptatt av at flere enn meg er obs på lureriet. Jo mer vi skriver jo større sjanse er det for at andre blir opplyst også, og siden AR redigerer kommentarfeltet på Facebook med jernhånd og ikke har åpent kommentarfelt på bloggen så skriver jeg litt her hvor andre også kan lese. Dette er jo bloggerne sin jobb, og de må gjerne ha dette som inntektskilde, men jeg liker ikke at de ikke er ærlige om hvordan de tjener pengene sine og at de spekulerer i å skjule bindingene som de har til ulike annonsører. Versågod Jeg har i hvert fall lært mye om hemmelige bindinger og dulgte dagsordener her inne. En stund trodde jeg ganske naivt at bloggere flest hadde et ønske om å være redelige. Naivt ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 7. juni 2016 #4671 Del Skrevet 7. juni 2016 Tråden er ryddet for innlegg som omhandler tredjepart. - Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 8. juni 2016 #4672 Del Skrevet 8. juni 2016 (endret) NÅ SOVER JEG ALENE IGJEN... Ifølge FB-kommentarene ser det ut som om A og J fortsatt er sammen. At det går an å lage klikk-bait av at hun og J har slått opp??? hadde jeg tullet med det hadde mannen her klikket, og med god grunn... sånt tuller man ikke med Endret 8. juni 2016 av Ulzzang 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marthe75 Skrevet 8. juni 2016 #4673 Del Skrevet 8. juni 2016 (endret) 1 time siden, Ulzzang skrev: NÅ SOVER JEG ALENE IGJEN... Ifølge FB-kommentarene ser det ut som om A og J fortsatt er sammen. At det går an å lage klikk-bait av at hun og J har slått opp??? hadde jeg tullet med det hadde mannen her klikket, og med god grunn... sånt tuller man ikke med Hun sover alene i enkeltseng hos foreldrene hans i Søgne. Nå som alle kjenner til de kreative overskriftene hennes, så tviler jeg på at folk legger så mye i det lenger. Min tanke var at ungene endelig sov i sine egne senger, og ikke i hennes :D Endret 8. juni 2016 av Marthe75 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 8. juni 2016 #4674 Del Skrevet 8. juni 2016 Er så barnslige de overskriftene. Hun er 19 ikke 14. Og hvorfor ROPER HUN NÅR HUN SKRIVER CLICKBAIT OVERSKRIFTENE... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberryjaw Skrevet 8. juni 2016 #4675 Del Skrevet 8. juni 2016 ER så lei det pjattet og lokkingen hennes om hvilket kjønn babyen er! Sier som i CBE-tråden... jeg driter i det! Slutt å melke!! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 8. juni 2016 #4676 Del Skrevet 8. juni 2016 Det er så latterlig... Skriver innlegg om at hun muligens kanskje mest sannsynlig kommer til å si kjønnet snart. Hvem BRYR seg!? Blir helt gal. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Honeyblossom Skrevet 8. juni 2016 #4677 Del Skrevet 8. juni 2016 Hun har teaset så mye hva kjønnet kan være så lenge nå at når hun endelig annonserer det kommer sikkert de færreste til å bry seg. Bare gleder meg til det er over så vi slipper å lese mer om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valetta Skrevet 8. juni 2016 #4678 Del Skrevet 8. juni 2016 Ja, hun har dratt den for langt nå. Ikke at JEG har vært nysgjerrig, men det er noe med at når man drøyer FOR lenge så synker etterhvert spenningen for de som følger henne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reje Skrevet 8. juni 2016 #4679 Del Skrevet 8. juni 2016 Regner med at grunnen til at hun teaser det såpass masse er rett og slett fordi hun venter på noe annet hun kan tease med. Når kjønnet blir avslørt, så har hun liksom ikke noe annet enn vanlig hverdagsliv å skrive om. Regner med at hun da blir å melke ut innlegg om hvordan huset hennes ser ut eller noe sånt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smartbimbo Skrevet 8. juni 2016 #4680 Del Skrevet 8. juni 2016 Hvor spennende tror Anna det er... Det er bare "enten eller".. Gutt eller jente.. Hvem bryr seg? Hun har allerede en av hver, og føler sikkert at folk er kjempe spente på hva det blir. Nei Anna; folk går lei av dette maset ditt. Tror ikke du får mer klikk på bloggen den dagen du avslører kjønnet.. Du har allerede ropt ulv, ulv - utallige ganger. Se og hør skriver også sikkert en (meget spennende) artikkel om hva det blir når du røper det:) 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg