Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, Linnpinn9 skrev:

Men var faren til W bosatt i Norge før han valgte å flytte til Nederland for å studere?

Ettersom jeg har forstått det på Annas blogg så bodde han i Norge, frem til høsten 2015 når skoleåret startet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, strawberryjaw skrev:

Greit nok at de må få seg utdanning og alt det der. Men man må ofre en del ting når man får barn. Det handler om å ta litt ansvar. 

Men mener på å ha lest at dette med faren til M var noe de hadde blitt enige om, og at Anna i utgangspunktet skulle bo i Kypros likevel. Skjønner jo at han utnytter tiden da. Han er jo i militæret? Er han ikke? Er vel ikke bare bare å droppe det heller.. 

Nå må du gi deg. Det heter vernePLIKT. Mener du at faren til M skulle jobbet for å slippe?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/26/2016 at 19.25, Valetta skrev:

Det trenger jo ikke motbevise noen ting at de har en middag med bestefar.

Ikke bare en middag, men en middag der bloggeren skryter av hvilket fantastisk forhold hun har til faren sin, hvordan de kan snakke om alt, osv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/26/2016 at 20.42, blåbærpike skrev:

Til de som stiller spørsmålstegn ved sannheten i det Anna skriver, så kan jeg forstå at Anna har mistet mye troverdighet, men hvorfor skulle hun henge ut foreldrene (nytt innlegg om mor i dag) på denne måten om det ikke var noe i det?

Klikk, penger?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, BeverTramp skrev:

Hun byttet jo selv etternavn (faren sitt) for å slippe å bli assosiert med sitt gamle jeg. Nå som hun har avskrevet moren er det ikke sikkert hun vil beholde rasmussen heller.

Kanskje derfor hun byttet fra bloggnavnet "Anna Rasmussen" og tilbake til "Mamma til michelle" igjen også? At hun vet hun vil få nytt etternavn uansett?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Miranda16 skrev:

Jeg synes engelske navn i ikke engelskspråklige er harry

Tvert imot, det er veldig nyttig fordi det er såpass internasjonalt. I en stadig mer sammenflettet verden vil det være enklere for de med "internasjonale" navn. Et navn med engelsk opphav som det går an å uttale på norsk (altså ikke noe som Ethan) er nok en bra gave til et barn.

Skjønt, hvis man virkelig vil være forberedt for fremtiden bør det ikke bare være et engelsk navn, men det bør også utelate bokstavene L og R av hensyn til kineserne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Synes se siste siders diskusjon er interessant. Den viser så til full problemet med denne typen blogging; det er bloggeren som sitter med definisjonsmakten. Mesteparten av det som skrives her tar utgangspunkt i det man har lest på bloggen. Hva vet vi egentlig om hva som er sannheten? Slik som bloggen har utviklet seg så vil i alle fall ikke jeg føle meg komfotabel med å diskutere fedrenes valg og handlinger, så lenge det som finnes av informasjon kun er ensidig fremstilt. Det må være relativt ille å være maktesløs i forhold til hvordan man fremstilles på bloggen. Særlig er det behandlingen som moren har fått i det siste som gjør at jeg ikke tror at AR er i stand til å fremstille ting på en objektiv måte, uten å bli sturt av en følelsesmessig agenda.

Ta en titt på det som skrives, det er utelukkende fundert i det som er skrevet på bloggen. Vær litt kildekritisk og ikke ta alt som skrives for god fisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Så noen av dere forventer at barnefar skal bli boende i et land han ikke er fra for å ha samvær i ny og ne? 

Dere forventer vel det samme av kvinner, regner jeg med? Så hvis Anna hadde blitt gravid med en fra Kypros mens hun bodde der måtte hun bare blitt boende der i 18 år? Til og med hvis hun bare fikk ha barnet annenhver helg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, CecilieX skrev:

Synes se siste siders diskusjon er interessant. Den viser så til full problemet med denne typen blogging; det er bloggeren som sitter med definisjonsmakten. Mesteparten av det som skrives her tar utgangspunkt i det man har lest på bloggen. Hva vet vi egentlig om hva som er sannheten? Slik som bloggen har utviklet seg så vil i alle fall ikke jeg føle meg komfotabel med å diskutere fedrenes valg og handlinger, så lenge det som finnes av informasjon kun er ensidig fremstilt. Det må være relativt ille å være maktesløs i forhold til hvordan man fremstilles på bloggen. Særlig er det behandlingen som moren har fått i det siste som gjør at jeg ikke tror at AR er i stand til å fremstille ting på en objektiv måte, uten å bli sturt av en følelsesmessig agenda.

Ta en titt på det som skrives, det er utelukkende fundert i det som er skrevet på bloggen. Vær litt kildekritisk og ikke ta alt som skrives for god fisk. 

Men det tror jeg vi alle vet. Jeg støtter fedrene men tar utgangspunkt i det anna har skrevet for 0 diskutere hvorfor jeg mener at ting har blitt som de har blitt. Hun motsier seg selv hele tiden, og det gjør at sannheten ligger mellom linjene. Altså at fedrene ikke er de stygge her men heller anna.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Sisti skrev:

Så noen av dere forventer at barnefar skal bli boende i et land han ikke er fra for å ha samvær i ny og ne? 

Dere forventer vel det samme av kvinner, regner jeg med? Så hvis Anna hadde blitt gravid med en fra Kypros mens hun bodde der måtte hun bare blitt boende der i 18 år? Til og med hvis hun bare fikk ha barnet annenhver helg? 

Det blir jo ikke helt det samme da. Barnefaren her har jo bodd i Norge i åresvis før dette skjedde. 

Om jeg forventer det, nei. Men jeg finner det merkelig at barnefaren selv ikke har lyst til det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Sisti skrev:

Eh ja. Forventer det! Når det er snakk om barnet ditt så. Eller i det minste komme på besøk så ofte man kan. I Norge er det noe som heter minstesamvær, og det er ytterst uvanlig at mor kan nekte noe mer enn det. Advokat er tingen! Men det er kanskje ikke så interessant? Tenker det samme om han i militæret. Det er noe som heter permisjon... Kanskje ikke så interessant det heller. Digger ikke Anna jeg altså, men jeg hadde kanskje synket ned på samme nivå når det gjelder skitsnakk om fedrene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har Anna egentlig fraskrevet moren? Liksom, har hun sagt at hun ikke vil ha kontakt med henne mer? Eventuelt, hvordan har hun hinta til det? Vil ikke gi klikk på bloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke greit å henge ut barnefaren sånn uansett årsak. Det går ikke bare utover far til barna, men det går utover barna!! 

Mitt barns biologiske far var ikke snill mot meg. Han oppførte seg truende mot meg i svangerskapet, var uinteressert i barnet sitt både i svangerskapet og etter fødsel. Jeg prøvde å la han bli kjent med barnet sitt, men han var ikke særlig interessert. Jeg ville aldri fortalt barnet mitt den fulle sannheten om hvorfor faren hans ikke er i vårt liv, det vil bare såre barnet mitt. Jeg ville sagt det på en snillere måte som ikke gjorde at barnet fikk et bilde av at faren ikke ville ha noe med han å gjøre. Tenk å få beskjed om at en av ens foreldre ikke var glad i deg og ikke ville ta del i livet ditt. Det må gjøre vondt og fører nok ofte til at barnet selv tror det er ens egen skyld. Jeg kunne heller aldri funnet på å skrive offentlige innlegg i blogg eller andre sosiale medier slik AR har gjort. Hun tror kanskje hun kan såre barnefar og få han til å føle skyld, men hun sårer også barna sine (når de blir store nok til å forstå og se hva hun har skrevet). 

Samme med det å henge ut sine foreldre. Mine foreldre har aldri vært gode omsorgspersoner. Jeg fikk juling igjennom oppveksten og lite kjærlighet/omsorg. De er fortsatt sånn og det gjør vondt. Jeg har store psykiske arr pga den dårlige oppveksten min, men det føles uansett feil å henge de ut på nett på den måten. Det vil jo ikke løse noen verdens ting. sier ikke at man skal dekke til slike ting og ikke snakke om det, men den riktige måten er ikke å henge ut på nett. Man må bearbeide det og jobbe med seg selv, terapi f.eks. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å ikke oppføre noen som pappa på fødselspapirene. Den gamle muligheten til "Far: Ukjent" ble borte for flere år siden. 

Vet du ikke hvem far er må alle evt kandidater ta DNA-prøve. 

I barneloven står det skrevet at barn har krav på å vite biologisk opphav. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha! Nå har hun skrevet et innlegg om at jan har forandret henne til det positive!! Det har vel egentlig blitt motsatt! Til det værre. Hun skriver at hun før ikke syntes synd på andre barn enn sine egne hvis de var lei seg... Hjelpes meg hadde jeg følt det sånn hadde jeg ALDRI skrevet det eller sagt det... hjelpes

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tror dere hadde skjedd om vi hadde sendt en melding til Mathjis om å fortelle sin side av saken? Han kunne endt opp på topp lista på blogg.no hadde han skaffet seg blogg... Kanskje man skal lufte ideen for han!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Abrahima skrev:

Det går ikke an å ikke oppføre noen som pappa på fødselspapirene. Den gamle muligheten til "Far: Ukjent" ble borte for flere år siden. 

Vet du ikke hvem far er må alle evt kandidater ta DNA-prøve. 

I barneloven står det skrevet at barn har krav på å vite biologisk opphav. 

Dette!! Regner med de står oppført. Det er jo lett å finne ut hvem man eventuelt skulle DNA-testet :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skrev av Mathjis tok DNA test fordi hun ikke visste om ungen var jan sin eller mathjis sin. Så det er bevist. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ricolaa skrev:

Hun skrev av Mathjis tok DNA test fordi hun ikke visste om ungen var jan sin eller mathjis sin. Så det er bevist. 

Da kan jeg med 99.9% sikkerhet garantere at han står oppført som pappa i alle papirer. 

Dersom DNA-prøve avgis blir dokumentet fylt ut av en ekstern instans. Prøver barnefar å nekte å skrive under på papirene vil han bli stevnet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...