Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Sitronmelis skrev:

Herregud!!! Jeg ga Anna oppriktig konstruktiv kritikk på dette innlegget på bade facebook og instagram. Tror dere ikke hun blokka meg fra både IG og facebook eller? Jeg blir målløs. Jenta egner seg ikke til å ta til seg et snev av kritikk! Jeg ga henne tips og prøvde å holde en grei, men kritisk tone... er det muuuulig... :klaske:  Nei for henne er det null, zero, nada håp.. alle kan like så godt bare gi opp. 

Jeg sier som deg, herregud. Da hun postet innlegget som het "Ja, vi skal gifte oss!" var det veldig mange som skrev kommentar på Facebook ala "Åååh gratulerer!" (Noe som viser helt klart at de faktisk ikke leser bloggen hennes...), og da skrev jeg en kort kommentar om at jeg ikke helt forsto hvorfor folk gratulerer, da det faktisk ikke er noe som har hendt, ikke noe frieri eller noen ting. Blokkert of course.

Er kommentarene hun får noe annet enn 100% støtte og fine ord så forsvinner det som dugg for solen, noe som virkelig viser at hun lever i en fantasiboble og takler ikke reality. Stakkars.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var jo et greit innlegg det siste der, talen er jo klar den:

Hun vil at familie og venner skal være DER for henne, for hun ville vært HER for de.

Jeg tenker at kanskje de også tenker sånn, at de er HER for henne, og at hun derfor må komme DER, og ikke motsatt. Anna vil ha det motsatt, at alt skal skje hos henne.

Det er nå en gang sånn at livet forandrer seg, og særlig når vi begynner på vgs endrer vennegjengen seg. Da velges venner ut fra felles interesser og ikke felles gate/ adresse. Denne utviklingen har ikke Anna deltatt i, og det er nok en av grunnene til at hun føler vennene svikter henne.

Hun vil ha respekt for de valgene hun tar, og det får hun jo - ingen TVINGER henne til å gjøre andre valg. Men omgivelsene ser jo hvor dårlige de valgene er, og da er det vanskelig å akseptere de. Aksept og respekt er to forskjellige ting.

Endret av Marthe75
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Sobril skrev:

Det siste innlegget? Mener du nok et slettet innlegg som ikke passet allikevel da hun fikk for mye konstruktiv kritikk?

Nei, jeg mener det siste innlegget.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo slettet det siste innlegget og, på insta ivertfall. Det om at hun ikke orker dette livet lenger. Er vel pga kommentarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er virkelig glasurgenerasjonen..

Jeg er for åpenhet om man har med seg en tung bagasje. Samtidig så må man enten være ærlig fra starten av når man velger å brette ut livet sitt eller så får man bare kjøre på og late som ingenting. At det plutselig skal komme ett det-er-så-synd-på-meg-fordi-ingen-vet-hvordan-jeg-EGENTLIG-har-det-innlegg virker som sutring, unnskyld meg. Eller, problemet er hvordan innlegget er vinklet; JEG føler meg ikke forstått, JEG vil ha respekt, JEG vil ha forståelse, JEG fortjener bedre. Null evne til å se at man kanskje har satt seg i denne situasjonen selv (da mener jeg ikke at man er skyld i den tunge bagasjen man har med seg). Hadde man vist litt mer ydmykhet, vist at man vil lære av sine feil og ikke minst innrømme at man kanskje har tatt noen feilsteg så ville det stilt seg annerledes.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Valetta skrev:

Hun har jo slettet det siste innlegget og, på insta ivertfall. Det om at hun ikke orker dette livet lenger. Er vel pga kommentarene.

Innlegget "Dette livet må ta en slutt" ligger der fortsatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NorthDakota

Lurer på hvor mange som er blokkert ifra facebook og instagram, det må begynne å bli en betydelig gruppe mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, strawberryjaw skrev:

Innlegget "Dette livet må ta en slutt" ligger der fortsatt

Har hun slettet alle kommentarene da?  Er blokkert så jeg kan ikke se.. hahah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Det siste innlegget viser med all tydelighet hvor ung Anna er, og ikke minst hvor forvrengt bilde man får av verden og seg selv når man blogger. Hun er vant til å ha en stor skare fullstendig ukritiske blogglesere som hyller henne i alt hun gjør. Kritikk har hun ikke forholdt seg til, på SoMe må man jo ikke det, all den tid man kan blokkere, slette og bortforklare den som et resultat av slemme mennesker som ikke har det godt med seg selv.

Symptomatisk da at det blir vanskelig å forholde seg til krtikken som oppstår et sted der man ikke kan avfeie eller blokkere den, altså i din egen omgangskrets. Og Anna har virkelig gjort noen særdeles ukloke valg i det siste, godt backet opp av Jan. At familie og venner ikke ukritisk har støttet henne er jo fullstendig naturlig, men i Anna sin bloggboble så havner også dette i bøtta for dårlige mennesker. 

Konsekvenstenkning utvikles kanskje når man blir eldre, men det er verdt å spørre seg hva Anna tenkte at skulle være konsekvensen av å henge ut familie og venner på denne måten. Og det er også verdt å spørre seg om ikke familien og vennene har hatt rett, for denne graviditeten har jo ført henne ut i denne situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sitronmelis skrev:

Har hun slettet alle kommentarene da?  Er blokkert så jeg kan ikke se.. hahah

Åja, på Facebook er det slettet ja :) 

Tenkte på bloggen jeg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. Stakkars jente, hvorfor har ingen lært henne at man må gjøre noe for å kalle seg selv sliten...? Å holde seg våken halve natta pga hårfrisyre på datteren er noe jeg har veldig lysst til å le av, samtidig som jeg syns synd på henne, og igjen ser ned på henne. 

Hadde hun skrevet et innlegg om noe hun har gjort, så hadde jeg forstått det mye bedre, ikke når hun skriver at Jan gjør alt om morgenen fordi hun er gravid og hun er fortsatt sliten? Hun er halvveis i graviditeten, hva skjer når hun er veldig høygravid? 

Venter på et innlegg(som i hennes "yrke" kan være slitsomt) ; "Nå er jeg veldig klar for sengen! Våknet idag av en tlf, som tilsvarte en rask tur til Oslo. Flybilletter var allerede bestilt, så eneste jeg trengte var å møte opp på flyplassen 0700. Planene for dagen var egentlig bryllup til ei venninne, så Jan foreslo at istedenfor å avlyse alle planer, kunne han ordne og kle opp barna og underholde de hele dagen, så de var klare til 1500 da jeg landet på flyplassen. (Hva som skjedde i Oslo er hemmelig enda, men dere har virkelig noe å glede dere til! ) 1630 satt vi klare hele gjengen for bryllupsmiddag. Vi rakk jo ikke kirken, men ting skjer. Heldigvis ble jeg sminket og stylet i Oslo, så vi slapp å bruke tid på det før middagen. 20.00 kjørte vi barna hjem til mormoren sin for overnatting, de var utslitte etter både lekeland med Jan, og stilling til bryllup. Jeg og Jan var hjemme kl 0200, litt tidlig, men vi kjente begge på kroppen at det var på tide. Selvom det har vært en utrolig innholdsrik og tilnærmet perfekt dag, kjenner jeg at jeg er litt sliten, men følelsen av denne dagen gjør så mye for meg,jeg har virkelig kost meg masse. Verdt å bli litt små sliten. "

Med et slikt innlegg, ville jeg fått et snev av respekt for henne. Skal mye mer til, men tenkte at dette var en liten start. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
9 minutter siden, Summ skrev:

Æsj.. Stakkars jente, hvorfor har ingen lært henne at man må gjøre noe for å kalle seg selv sliten...? Å holde seg våken halve natta pga hårfrisyre på datteren er noe jeg har veldig lysst til å le av, samtidig som jeg syns synd på henne, og igjen ser ned på henne. 

Hvorfor skjer det ikke artige ting rundt disse bloggerne og deres perfekte sfære, slik det gjør med "vanlige" folk? Husker godt sommeren min datter skulle begynne på skolen og jeg våknet opp til at hun hadde skamklippet seg selv.

Er bloggerbarn med kort, kledelig bob bare en fjern utopi? 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Sobril skrev:

Det siste innlegget? Mener du nok et slettet innlegg som ikke passet allikevel da hun fikk for mye konstruktiv kritikk?

:ler:

4 timer siden, Vitulina skrev:

Counting, counting.. Meltdown in the horizon.

Jeg ser for meg Britney-sveisen når jeg leser dette... Håper for ARs del at hun slipper et sammenbrudd for åpen scene. 

4 timer siden, Marthe75 skrev:

Hun vil at familie og venner skal være DER for henne, for hun ville vært HER for de.

Jeg tenker at kanskje de også tenker sånn, at de er HER for henne, og at hun derfor må komme DER, og ikke motsatt. Anna vil ha det motsatt, at alt skal skje hos henne.

Det er nå en gang sånn at livet forandrer seg, og særlig når vi begynner på vgs endrer vennegjengen seg. Da velges venner ut fra felles interesser og ikke felles gate/ adresse. Denne utviklingen har ikke Anna deltatt i, og det er nok en av grunnene til at hun føler vennene svikter henne.

Hun vil ha respekt for de valgene hun tar, og det får hun jo - ingen TVINGER henne til å gjøre andre valg. Men omgivelsene ser jo hvor dårlige de valgene er, og da er det vanskelig å akseptere de. Aksept og respekt er to forskjellige ting.

Det tror jeg og. :Nikke: De er der, om hun bare løfter blikket litt. 

De valgene har hun tatt på egne vegne, slik vennene hennes også har gjort for seg. Det blir feil å klandre dem for å velge annerledes. Jeg ville vært bekymret for å bli assosiert med bloggen hennes, så jeg hadde nok holdt meg unna selv. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
1 time siden, Summ skrev:

Hadde hun skrevet et innlegg om noe hun har gjort, så hadde jeg forstått det mye bedre, ikke når hun skriver at Jan gjør alt om morgenen fordi hun er gravid og hun er fortsatt sliten? Hun er halvveis i graviditeten, hva skjer når hun er veldig høygravid? 

Det er faktisk helt, helt, helt normal å være sliten, også halvveis i graviditeten, selv om man ikke har gjort noe, så det er litt urettferdig å kritisere henne for det. Slitenheten kan plutselig forsvinne, den kan bli verre eller den kan være helt lik når hun er høygravid - det vet verken du eller jeg eller hun før hun er så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 minutter siden, Sisti skrev:

Det er faktisk helt, helt, helt normal å være sliten, også halvveis i graviditeten, selv om man ikke har gjort noe, så det er litt urettferdig å kritisere henne for det. Slitenheten kan plutselig forsvinne, den kan bli verre eller den kan være helt lik når hun er høygravid - det vet verken du eller jeg eller hun før hun er så langt.

Pluss at hun går gravid for tredje gang, og fikk den første tidlig. Klart det påvirker kroppen negativt. At gravide klager på at de er slitne, har jeg full forståelse for. Begynner å bli noen år siden jeg var det selv, men jeg husker sliten og kvalm som om det var i går.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil rose Anna for å ikke legge ut magebilder ala ff. Se hvor tynn jeg er som gravid i 6.mnd bilder. Er nok mas om det fra før. Den skal hun ha og tommel opp. Hun går nok hjemme med barn 24/7 og da er lite å skrive om. Mulig det blir en oppdiktet blogg pga manglende ting å skrive om. En bloggpause til barnet er 5/6 mnd ville nok vært lurt, men hvor skal hun tjene penger da?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sisti skrev:

Selvfølgelig. Men hun har ingen grunn til å være sliten! Hun skriver aldri om noe grunn til å være det. Da blir det vanskelig å være sympatisk 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Summ skrev:

Selvfølgelig. Men hun har ingen grunn til å være sliten! Hun skriver aldri om noe grunn til å være det. Da blir det vanskelig å være sympatisk 

Har du vært gravid selv? Med nr tre mens nr to fortsatt er liten og krevende? 

Det her jeg, og det var direkte utmattende :( å henge opp en maskin med klær ble plutselig utfordrende. 

Som nevnt av andre, å føle seg sliten som gravid, uten å gjøre noe som helst egentlig, er veldig normalt. 

Men jeg tror Anna er vel så psykisk som fysisk sliten, hverdagen drar seg til, hun går hjemme med ungene hele dagen - jeg hadde blitt sprø hadde jeg hatt hennes hverdag😟

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...