Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan en reagere etter overgrep er forkjellig. 
selv ble jeg veldig innesluttet og taklet ikke at noen tok  på meg.
Men har pratet med flere som  har reagert med og hele tiden må ha bekreftelse på  kroppen, på utseende  hvor kropp og nakenhet blir fokuset.. 
Hvor en prøver og "overvinne" seg selv med sex og nakenhet, men det er mer symptom eller hva en skal kalle det. kommer ikke på rett ord og putte inn der. Men håper dere skjønner.
Så er flere som reagere med og må ha en bekreftelse og får et stort behov for og vise kroppen sin etter slike opplevelser. 

Jeg synst det er bra Anna sto frem om overgrepe. Det står det respekt av synst jeg. 
Det er faktisk greit og si det. 
Når jeg begynte å prate om det fikk jeg høre " dette skal prates ihjel, ikke ties ihjel" - jeg flirte og lo over de teite begrepe.. Men det ligger MYE sannhet i det også. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Sisti skrev:

Jeg syns egentlig hele situasjonen hennes er veldig trist, og orker ikke provosere meg over at hun er et dårlig forbilde. Det er lenge siden det var håp om at hun skulle ta ansvar for å bli et godt forbilde. Jeg ser bare en veldig utrygg, usikker jente som sliter med mye og som dessverre (!) har Norges største blogg slik at alle får det med seg. Dessverre for henne, dessverre for alle de unge som ser opp til henne. Det er bare trasig. 

Jeg syns heller ikke man skal anklage de rundt henne for å ikke gripe inn - det er godt mulig de gjør så godt de kan, men Anna er voksen, og ingen kan nekte henne å gjøre dumme ting. Man er ganske maktesløs som pårørende i slike tilfeller. 

Jeg er enig, nå er det veldig trist, jeg synes synd på både henne og barna! Jeg har egentlig fulgt med både henne, cbe og flere bloggere med litt sånn lattermild tilnærming, men det er ikke mye igjen å le av når det gjelder Anna R lengre, får holde meg til Caroline tenker jeg!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for:

Krenkende, hetsende eller injurierende utsagn. 

* Spekulasjoner og ryktespredning. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den eller de omtalte partene. Spekulasjoner om trolling ryddes under denne regelen. 

Minner også om retningslinjene for Rampelyset, hvor det blant annet står:

• Det er ikke tillatt å legge ut innhold fra bloggerne i form av enten tekst, bilder eller kommentarer, for å kommentere det her. Hvis man ønsker å henvise til noe på en blogg, så bruk lenker. Dette gjelder også innhold fra andre sosiale medier. 
  • Det er ikke tillatt å diskutere bloggernes/kjendisenes barn, da disse ikke selv har valgt å eksponere seg.
  • Der det diskuteres kjendissaker i mediene (inkludert sosiale medier) er brukerne selv ansvarlige for å legge ved lenker til dokumentasjon hvis uttalelsene kan anses som spekulative og til skade til de omtalte på noe som helst måte.

Phaedra,adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er trist at hun har blitt voldtatt, har blitt det selv, for noen få år siden. Men det jeg stusser på er at det virker som om hun ikke får riktig veiledning/ hjelp/ behandling til å håndtere dette. GREIT, hun deler det, noe som er fint, men etter det legger hun ut bilder av seg selv som er lettkledde osv. Jeg husker godt selv etter voldtekten, at jeg prøvde å være veldig perfekt når det kom til klær, hår og sminke (unormalt, nesten fanatisk). Jeg stusser over er at etter hun har delt denne tragiske og vonde hendelsen, har hun lagt ut vulgære bilder, det kan jo ikke være sunt i ettertid. Det tar jo lang tid å jobbe med en sånn traume. Og jeg tror ikke alltid det er bra å dele en slik hendelse på nettet for flere tusen mennesker å se, hvis man ikke har jobbet med det og kommet til en viss aksept. Det virker som om hun er i all hast med å komme seg videre med vanskelige ting som har skjedd i livet hennes. Noe som kan resultere i tilbakefall (når det kommer til traumer). Uansett sterkt gjort av henne, å stå frem med denne hendelse. Håper bare ikke at hun angrer på denne eksponeringen om noen år. Lykke til Anna! (:

Endret av lille humla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer i denne tråden nå, er et veldig godt eksempel på det mange prøver å formidle ang Mamma til Michelle.

Hun publiserte noen dristige bilder, og et innlegg om hvor normalt det var. Få timer etterpå innhenter en voldtekt i fortiden henne. Det var i juli i fjor hun skrev om voldtekten, og pga de bildene, så trekkes den frem igjen nå.

Jeg synes hun delte voldtektsepisoden på en fin måte, men håper ikke det er noe som trekkes frem til evig tid, for hennes del.

Endret av Marthe75
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun skrevet et nytt innlegg der hun skriver at dette må snart ta slutt. Hun får ikke den respekten hun ønsker fra folk. Hun er lei av å bli kritisert, bli hatet på, osv. Og at hun ønsker å bli tatt mer på alvor. Hun ønsker at venner, familie og bekjente kunne vært der for henne.

Da er det på tide å komme med endringer på bloggen som gjør at folk tar henne på alvor. Kjære vene. Tror hun virkelig at hun kan oppnå å bli tatt på alvor og få respekt med måten hun holder på på bloggen i dag? Hun avslutter med at hun mener personene i livet hennes, som familie, venner og bekjente burde være der for henne på samme måte som hun hadde vært om de trengte henne. Ja legg skylda på venner og bekjente du, da vil de ivertfall være der for deg :plystre: Altså snakk om å ha lite selvinnstinkt da. At hun ikke se det selv, at måten hu holder på ikke er akseptabel, og at det kanskje er en grunn til at venner, bekjente og familie skyver henne vekk. De må jo GREMMES.

Endret av Sitronmelis
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chroma
47 minutter siden, Marthe75 skrev:

Det som skjer i denne tråden nå, er et veldig godt eksempel på det mange prøver å formidle ang Mamma til Michelle.

Hun publiserte noen dristige bilder, og et innlegg om hvor normalt det var. Få timer etterpå innhenter en voldtekt i fortiden henne. Det var i juli i fjor hun skrev om voldtekten, og pga de bildene, så trekkes den frem igjen nå.

Jeg synes hun delte voldtektsepisoden på en fin måte, men håper ikke det er noe som trekkes frem til evig tid, for hennes del.

Enig i dette, man bør være forsiktig med å koble ting hun gjør nå til voldtekten. Det kan forklare noen ting, men det vet vi ingenting om. Det er bra at hun tør å snakke om voldtekten, det skal hun ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Sitronmelis skrev:

Nå har hun skrevet et nytt innlegg der hun skriver at dette må snart ta slutt. Hun får ikke den respekten hun ønsker fra folk. Hun er lei av å bli kritisert, bli hatet på, osv. Og at hun ønsker å bli tatt mer på alvor. Hun ønsker at venner, familie og bekjente kunne vært der for henne.

Da er det på tide å komme med endringer på bloggen som gjør at folk tar henne på alvor. Kjære vene. Tror hun virkelig at hun kan oppnå å bli tatt på alvor og få respekt med måten hun holder på på bloggen i dag? Hun avslutter med at hun mener personene i livet hennes, som familie, venner og bekjente burde være der for henne på samme måte som hun hadde vært om de trengte henne. Ja legg skylda på venner og bekjente du, da vil de ivertfall være der for deg :plystre: Altså snakk om å ha lite selvinnstinkt da. At hun ikke se det selv, at måten hu holder på ikke er akseptabel, og at det kanskje er en grunn til at venner, bekjente og familie skyver henne vekk. De må jo GREMMES.

Jeg gir meg helt over. I en alder av 20, burde hun vite bedre. Hun har virkekig rotet det til og konsekvensene må hun nok leve med i mange år fremover. Når han har fucket opp så mye at man har mistet familie og venner er det verste som kan skje. Jeg har mistet respekten for henne for lenge siden og det gjør det ikke bedre at hun skylder på absolutt alle rundt henne, familie, venner, media, lesere etc,etc

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Sitronmelis skrev:

Hva eeer det med henne å ta ting offentlig og ikke med de det gjelder.... Dette for en stund siden med at vennene hennes tok lite kontakt. 

Jeg hadde trekt meg mer unna, i frykt for å bli outet på bloggen, selvom det skjer indirekte. Ville følt meg truffet. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sitter jo i en veldig god posisjon nå som hun burde brukt litt bedre. Slutte å legge ut bilder av ungene sine, i alle fall ikke i like stor grad. Få seg en hobby eller to som kun kan dele om på bloggen. Klær, dekorere-huset-blogg, mat, sminke, hva-som-helst-egentlig. Akkurat nå sitter hun godt fast i et hull som trolig både er komfortabelt og irriterende på samme gang. Komfortabelt fordi hun har god inntekt - irriterende fordi hun forhåpentligvis selv ser at hun ikke kan drive å utlevere hverken seg selv eller barna (!) på bloggen sin i all evighet.

Hun ber om respekt, men legger ut nesten-naken-bilder både titt og ofte, utleverer barna sine og skriver av og til provoserende og merkelige innlegg som en skulle tro kom fra en 15-åring. Istedenfor burde hun bevege bloggen sin gradvis over til å bli noe som også kan fungere når barna hennes går på skolen. La den handle mer om henne selv. For det kreves det dessverre at hun må finne seg noe å skrive om som ikke er barna...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt satt ut av det siste innlegget. Altså, det er greit å ville bli respektert, eller ha ønske om at andre respekterer våre valg. 

Jeg tror ingen i hele verden ville hatt et familiemedlem som ville respektert det Anna driver med. Unnskyld, men sånn jeg ser det nå, så er valget om å legge ut det innlegget der, mer enn nok for å miste min respekt.

Fakta; hun går hjemme hver eneste dag, med barna sine, hun jobber via en pc som hun har på et eget kontor, og hun har mann som hjelper henne og er pappaen til barna hennes (merk; pappa, som hun sier selv) og hverdagen hennes frontes som helt utrolig kjedelig. Hun sier at hun ikke klarer å sosialisere barna, og at vennene hennes ditcha henne. Og nå skal hun avlyse bursdager ol. Fordi hun er sliten og det er grenser for hvor mye hun skal tåle. Hun har som hun sier selv, milion-inntekt og hun har kjøpt seg hus og har det stabilt økonomisk. Hun har ferdig planer for lang tid fremover. Jeg skjønner ikke, virkelig. Den jenta burde få seg en realitetsjekk. Særiøst. Hvis det største problemet hennes er at folk snakker om henne, så mister jeg respekt for henne uansett. 

Hun fremmer livet sitt som perfekt. Tror heller det kalles fantasi...

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varma

Dette blir vel som å gå i honningfellen,  og med samme virkning. Man blir beruset av pengene og oppmerksomhetene og må stadig ha mer. Slik bloggverden har blitt så blir jo  interessen for blogg  mindre og mindre. Hun burde nok ta videregående til høsten, mens ungene forsatt er små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Kariannne skrev:

Trist at du måtte oppleve det 😔 Klem 💕

Tusen takk:klem:

9 timer siden, Varma skrev:

Jeg er enig med deg! Viktig at man ikke skambelegger overgrep. Men er det bra at en såpass ekstremt opptatt av klikk blogger, skal skape bevissthet rundt et så viktig tema? Nei, jeg tror ikke det nødvendigs skaper den effekten man ønsker. Det er vel ytterst få som tar henne seriøst lenger? 

Det er sant, veldig få tar henne seriøst. Men uansett hvor trist det er, så er hun en som unge jenter idag ser opp til. Det er garantert noen av hennes fans som har opplevd dette, og som kanskje følte det var lettere å være åpen etter at hun var det.. Sier ikke at jeg er enig i at hun burde være et forbilde, for det syns jeg ikke - men kan det at hun delte det hjelpe andre, om så bare en person, så kan jeg leve med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut : Best of Jodel hyllest til Anna Rasmussen 

Det er bare sååååå på kornet 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kariannne

Det siste innlegget hennes. Det er så rart at hun ikke skjønner at når hun blir sviktet av både venner og familie må hun snart begynne gå litt i seg selv. Hun klager over at hun ikke blir respektert og ikke får støtte. Altså, hallo Anna?!? Sånn som du holder på så syntes jeg ikke det er så rart egentlig. Respekterer hun andre liksom? Sånn som hun holdt på med Jan, lot han i stikken flere ganger. Er hun der for sine venner? Tror hun må begynne ta til seg litt konstruktiv kritikk og se litt på hvordan hun fremstiller seg selv. Vil hun bli respektert må hun endre måten hun oppfører seg på. Hvis hun er i virkeligheten  som hun viser seg gjennom bloggen, så forstår jeg at det blir vanskelig å klare ta hu seriøst og forholde seg til henne.

Ett tips til Anna må være å gi avkall på bloggen, den er oppbrukt og det er tydelig ikke noe mere intressant å skrive om, hun har tøyd den til sitt ytterste, hun burde legge opp nå og få seg en utdanning. Trekke seg ut av "rampelyset" å begynne voksenlivet. Nå venter hun sitt tredje barn og sånn som hun homder det gående nå, sånn kan hun ikke holde på i lengden. 

Endret av Kariannne
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud!!! Jeg ga Anna oppriktig konstruktiv kritikk på dette innlegget på bade facebook og instagram. Tror dere ikke hun blokka meg fra både IG og facebook eller? Jeg blir målløs. Jenta egner seg ikke til å ta til seg et snev av kritikk! Jeg ga henne tips og prøvde å holde en grei, men kritisk tone... er det muuuulig... :klaske:  Nei for henne er det null, zero, nada håp.. alle kan like så godt bare gi opp. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klasker meg i panna... 😫 

Det siste innlegget var bare... hjelp

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
14 minutter siden, strawberryjaw skrev:

Jeg klasker meg i panna... 😫 

Det siste innlegget var bare... hjelp

Det siste innlegget? Mener du nok et slettet innlegg som ikke passet allikevel da hun fikk for mye konstruktiv kritikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...