Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Reza08 skrev:

- Dummeste jeg har hørt. Dette må være tidenes rettferdiggjøring av dårlig og dumdristig (i negativ form) oppførsel. Du har kanskje ikke ansvaret alene, men du har faktisk et ansvar for egne handlinger. Unge jenter LÆRER faktisk av deg, mange av dem leser tross alt bloggen din. De er i en alder hvor de er ekstra utsatt, og du påvirker mange av dem, helt klart. Slutt å fraskriv deg ansvar, bli voksen (som du gjerne har så lyst til å være) og finn noe fornuftig å drive med. Skriv gjerne innlegg på bloggen, men da er det et sjakktrekk å skrive noe fornuftig. Ikke bare vås og useriøst oppgulp.

Veldig bra innlegg! Jeg er enig i alt du skriver her, da spesielt din siste paragraf. Amen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kariannne

Jeg syntes det er litt rart, hun som påstår å ha blitt vokdtatt, men likevel velger å gjøre seg selv så sårbar som det å legge ut lettkledde bilder gjør. Jeg betviler ikke at det har skjedd altså, men jeg syntes det bare er litt rart. Men nå reagerer jo sikkert alle forskjellig, dessuten har jeg aldri opplevd det så jeg vet ikke. Men jeg ville jo tro st man ikke var så opphengt i å utbrodere om sexlivet sitt og poste sånne dristige bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kariannne skrev:

Jeg syntes det er litt rart, hun som påstår å ha blitt vokdtatt, men likevel velger å gjøre seg selv så sårbar som det å legge ut lettkledde bilder gjør. Jeg betviler ikke at det har skjedd altså, men jeg syntes det bare er litt rart. Men nå reagerer jo sikkert alle forskjellig, dessuten har jeg aldri opplevd det så jeg vet ikke. Men jeg ville jo tro st man ikke var så opphengt i å utbrodere om sexlivet sitt og poste sånne dristige bilder.

Du sier noe det. Jeg forstår meg ikke på henne i det hele tatt. Har aldri blitt voldtatt jeg heller, men har ei nær venninne som har blitt det. For å si det sånn; hun hadde ALDRI blottlagt seg og sitt på denne måten. 

Men jaja, alle reagerer nok forskjellig ja....

Endret av Phaedra
Ryddet for spekulasjoner til skade for omtalte. Phaedra,adm
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
10 timer siden, Valetta skrev:

Nå har hun slettet innlegget om snapchat på insta også. 

Hva er det med dette? Slette et innlegg fordi de fleste tilbakemeldingene var negative. Dernest skriver man et innlegg om innlegget, og så sletter man jaggu dette også? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun blogget om denne påståtte voldtekten?

Eller kom det frem når hun snakket med Se&Hør om intimoperasjonen sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Marthe75 skrev:

Har hun blogget om denne påståtte voldtekten?

Eller kom det frem når hun snakket med Se&Hør om intimoperasjonen sin?

Ja, hun blogget om det. Finner et innlegg fra juli 2015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kariannne skrev:

Nå har jeg aldri lagt ut sånne bilder av meg selv, men jeg ble selv voldtatt når jeg var 15(han var 24, skjenket meg dritings, våknet av at han lå oppå meg å voldtok meg..). Etter det, så var jeg veldig care om kroppen min, jeg var ikke vond å be om noen ville ligge med meg, brydde meg ikke om hva som skjedde i det hele tatt. Kroppen min var ikke lenger min, den hadde blitt så invadert, så jeg så ikke problemet med å la andre utnytte den flere ganger.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor noen velger å skrive de ble voldtatt på bloggen eller sier det til media. Hvorfor?  For å få sympati? Jeg har aldri blitt voldtatt,  men hvis jeg hadde blitt og var en offentlig person,  så hadde jeg nok holdt det for meg selv. Synes det er rart med de som sier at de ble voldtatt på sosiale medier osv. Anna ble nok voldtatt  (hvorfor skulle hun lyve om det?) Men skjønner ikke hvorfor hun vil hele Norge skal vite det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble for mye kritikk på facebook siden hennes så hun slettet hele innlegget der istedet. Heller det enn å ta det til seg. Jeg lærer stadig noe nytt av henne. Man skal slette ting fra feeden sin for da forsvinner alle problemene 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, smalls skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor noen velger å skrive de ble voldtatt på bloggen eller sier det til media. Hvorfor?  For å få sympati? Jeg har aldri blitt voldtatt,  men hvis jeg hadde blitt og var en offentlig person,  så hadde jeg nok holdt det for meg selv. Synes det er rart med de som sier at de ble voldtatt på sosiale medier osv. Anna ble nok voldtatt  (hvorfor skulle hun lyve om det?) Men skjønner ikke hvorfor hun vil hele Norge skal vite det.

Jeg syns det er veldig bra at det kommer frem jeg, sånn at folk som har opplevd det samme kan se at det ikke er farlig å fortelle det til noen. Mange ofre føler skam over det som har skjedd, og da er det godt at offentlige personer kan fortelle om sine opplevelser.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne
1 time siden, Birdo skrev:

Nå har jeg aldri lagt ut sånne bilder av meg selv, men jeg ble selv voldtatt når jeg var 15(han var 24, skjenket meg dritings, våknet av at han lå oppå meg å voldtok meg..). Etter det, så var jeg veldig care om kroppen min, jeg var ikke vond å be om noen ville ligge med meg, brydde meg ikke om hva som skjedde i det hele tatt. Kroppen min var ikke lenger min, den hadde blitt så invadert, så jeg så ikke problemet med å la andre utnytte den flere ganger.

Trist at du måtte oppleve det 😔 Klem 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti
1 time siden, smalls skrev:

Og jeg forstår ikke hvorfor folk som ikke har blitt voldtatt absolutt skal gå rundt og ha en mening om hvorvidt det er riktig å være åpen eller ikke. Du har jo ingen anelse om hva som føles riktig for en som er voldtatt! 

Hvis de voldtatte ikke snakker om det, er det mange følelser som vil forties og forbli tabu. Man kan kritisere Anna for mye, men å være åpen om voldtekt er ikke en av de tingene. Åpenhet er ikke farlig. Det skal ikke være en skam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste de to siste innleggene hennes (som nå er slettet?), og må bare si at jeg stusser veldig. Altså, greit at det er relativt normalt å sende intime bilder over sosiale medier som snapchat etc. Helt ærlig, jeg har gjort det selv. Men da har jeg jo sendt til kjæresten/samboeren min, og ikke delt med alle vennene mine/familien min. Nakenbilder er jo intimt (og privat), og da deler jeg det jo ikke med andre enn den personen jeg er intim med. Og ja, bilder kan komme på avveie, og det er en risiko man velger å ta. Men å frivillig dele sånt med "hele Norge" - det fremstår for meg som veldig spesielt.

Nakenhet og sex er naturlig, men også en privat greie. Og det er synd om Anna (og andre unge mennesker) tenker at det ikke lenger er noe som tilhører privatlivet. Helt greit å vise seg naken i garderoben på treningssenteret, når man dusjer med barna/typen, når man soler brystene på stranden med venner... det er også helt normalt å snakke om sex med gode venner. Men å invitere fremmede inn på soverommet når man har et intimt og nakent øyeblikk med kjæresten sin? Eh. Hallo? Jorden kaller!

Endret av Ferny
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Sisti skrev:

Og jeg forstår ikke hvorfor folk som ikke har blitt voldtatt absolutt skal gå rundt og ha en mening om hvorvidt det er riktig å være åpen eller ikke. Du har jo ingen anelse om hva som føles riktig for en som er voldtatt! 

Hvis de voldtatte ikke snakker om det, er det mange følelser som vil forties og forbli tabu. Man kan kritisere Anna for mye, men å være åpen om voldtekt er ikke en av de tingene. Åpenhet er ikke farlig. Det skal ikke være en skam. 

Jeg har ikke sagt hun ikke skal si det til noen og holde det for seg selv, men nei jeg skjønner ikke hvorfor de skal dele det med hele Norge. Det må jeg få lov til å mene selv om du er uenig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Sisti skrev:

Enig. Helt greit å ikke ønske å snakke om en sånn opplevelse også, men om Anna føler seg sterk nok til det, så er det bare flott at hun bruker plattformen sin til å nå ut til andre jenter i samme/lignende situasjon. En jente skal ikke skamme seg fordi hun er blitt voldtatt, og det er viktig at jenter ser at det er greit å være åpen om en sånn opplevelse. Tror det er mange unge jenter som tier ihjel voldtektsopplevelser, og tenker at de vonde følelsene forsvinner av seg selv. Men sånn er det nødvendigvis ikke. Så på det punktet der synes jeg Anna fortjener ros.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sisti skrev:

For min del vil jeg bare si at jeg ikke synes det er galt av henne å prate om det. Eller å skrive det på en av Norges mest leste blogger. Det er ikke akkurat dét som er poenget. 
Poenget er at den atferden hun viser ved å legge ut det ene drøye bilde etter det andre, utbrodere om sitt sexliv osv osv. ikke er noe som jeg hadde sett for meg at var "normalt". Men hva vet vel jeg. Har ikke erfaring med dette selv, og den ene venninna jeg har som har erfaring med det opptrer totalt motsatt av hva Anna Rasmussen gjør. Ingenting er vel rett eller galt med det. Jeg bare reagerer, og setter et lite spørsmålsteg ved det. 

Men for all del!! Flott at hun kaster lys over noe som kanskje er litt tabu å snakke om. Det skal hun ha kred for. Og det innlegget hun skrev om skammen over å bli voldtatt er faktisk et ganske godt innleg, synes jeg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varma
2 timer siden, Birdo skrev:

Jeg syns det er veldig bra at det kommer frem jeg, sånn at folk som har opplevd det samme kan se at det ikke er farlig å fortelle det til noen. Mange ofre føler skam over det som har skjedd, og da er det godt at offentlige personer kan fortelle om sine opplevelser.

Jeg er enig med deg! Viktig at man ikke skambelegger overgrep. Men er det bra at en såpass ekstremt opptatt av klikk blogger, skal skape bevissthet rundt et så viktig tema? Nei, jeg tror ikke det nødvendigs skaper den effekten man ønsker. Det er vel ytterst få som tar henne seriøst lenger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
22 minutter siden, strawberryjaw skrev:

For min del vil jeg bare si at jeg ikke synes det er galt av henne å prate om det. Eller å skrive det på en av Norges mest leste blogger. Det er ikke akkurat dét som er poenget. 
Poenget er at den atferden hun viser ved å legge ut det ene drøye bilde etter det andre, utbrodere om sitt sexliv osv osv. ikke er noe som jeg hadde sett for meg at var "normalt". Men hva vet vel jeg. Har ikke erfaring med dette selv, og den ene venninna jeg har som har erfaring med det opptrer totalt motsatt av hva Anna Rasmussen gjør. Ingenting er vel rett eller galt med det. Jeg bare reagerer, og setter et lite spørsmålsteg ved det. 

Men for all del!! Flott at hun kaster lys over noe som kanskje er litt tabu å snakke om. Det skal hun ha kred for. Og det innlegget hun skrev om skammen over å bli voldtatt er faktisk et ganske godt innleg, synes jeg :)

(bare spiller videre på ditt svar, alt er ikke direkte svar til deg altså!)

Problemet er vel at de opplevelsene hun har hatt, både voldtekten og i oppveksten (som hun har skrevet om), og også som ung mor, nok gjør at unormale reaksjoner er ganske normalt. Hun har ikke fått vokse opp med samme trygghet eller syn til kropp som oss som ikke har vært  utsatt for det ene eller det andre. Når man opplever så mye turbulens i livet er det dessverre "normalt" å miste litt bakkekontakt med hva som er greit og ikke mtp på kropp. Det triste er jo at hun kringkaster det for hele Norge, og hvis hun en dag innser at hun har handlet respektløst overfor seg selv så er det for sent - innleggene og bildene har alle sett. 

Jeg syns egentlig hele situasjonen hennes er veldig trist, og orker ikke provosere meg over at hun er et dårlig forbilde. Det er lenge siden det var håp om at hun skulle ta ansvar for å bli et godt forbilde. Jeg ser bare en veldig utrygg, usikker jente som sliter med mye og som dessverre (!) har Norges største blogg slik at alle får det med seg. Dessverre for henne, dessverre for alle de unge som ser opp til henne. Det er bare trasig. 

Jeg syns heller ikke man skal anklage de rundt henne for å ikke gripe inn - det er godt mulig de gjør så godt de kan, men Anna er voksen, og ingen kan nekte henne å gjøre dumme ting. Man er ganske maktesløs som pårørende i slike tilfeller. 

Endret av Sisti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...