Missy1 Skrevet 20. april 2016 #3981 Del Skrevet 20. april 2016 Jeg møtte mannen min da sønnen min var 5mnd gammel. Faren har aldri vært interessert og han flyttet langt vekk mens jeg var gravid. Men det var ikke sånn at mannen min automatisk ble "pappa" med en gang fordet. Etterhvert ble det naturlig å kalle han for pappa ettersom biologisk far ikke var tilstede i barnets liv. Vi søkte stebarnsadopsjon etterhvert og fikk dette innvilget så nå er mannen min juridisk far også. i Anna sitt tilfelle er det flere ting jeg stusser på. For det første er dette forholdet såpass ferskt at det er "risikabelt" å få barna til å kalle Jan for pappa. Tenk om det ikke varer. Skal barna kalle hver eneste kjæreste Anna har for pappa? En annen ting er at fedrene har vært i barnas liv og barna kjenner fedrene sine (eldste gjør iallfall det). Burde kanskje sett an over tid for å se om fedrene vil være der for barna? Slik det er nå så har ikke Anna lagt godt til rette for samvær heller, da hun flyttet til Kypros mens de to fedrene skulle i militæret og studere. Jeg forstår Anna, men hun kan ikke klage over at fedrene ikke har vært med barna når hun flyttet langt vekk fra begge to. Dessuten er disse fedrene veldig unge og det kan ta litt tid før de klarer å stille opp ordentlig. fedrene kan ikke sette utdannelse og plikter på vent for å suse etter barna når Anna får impulser. Anna jobber jo hjemmefra. jeg syns det er trist å se at hun så tydelig er på jakt etter den perfekte A4 familien. For hun vil aldri ha en typisk A4 familie med 3 barn og 3 fedre. Hun vil ikke ha millioninntekt med bloggen for alltid. Hun vil utvikle seg og få et mer voksent syn på livet og hva skjer da med forholdet? Klart det kan gå kjempe bra, men det er stor sjanse for at det går andre veien. Jan har blitt kastet inn i rollen som stefar og ikke engang fått prøvd seg ordentlig i den rollen før han skal få et eget barn. Dette er en enorm prøvelse for ethvert forhold. Jeg håper det går bra med de og at de er lykkelige. At Anna er med Jan fordi hun har følelser for han og ikke bare fordi det er praktisk. Og jeg håper så inderlig at de får en velskapt baby som utvikler seg normalt. Jeg tror det er få som tenker over at en baby kan ha skjulte sykdommer selvom det ikke er synlig ved ultralyd eller fødsel og at det vil kunne snu hele livet på hodet og skape enorme utfordringer. Jeg ønsket meg også å få barn tett, og tenkte lite over at den lille velskapte sønnen min kunne ha skjult "sykdom". Hadde jeg fått et barn til mens sønnen min var veldig liten så ville jeg slitt, da det viste seg at sønnen min ikke hadde normal utvikling. Han har barneautisme og utredes nå for psykisk utviklingshemming. Han vil alltid være et lite barn og vil ha behov for hjelp hele livet sitt. (Klart sjansene er små, men de er der.) hadde jeg vært tenåringsmor uten utdannelse og kanskje med 1 eller 2 barn fra før av når jeg fikk sønnen min så hadde jeg aldri klart denne utfordrende hverdagen- det skal sies at jeg er overbelastet selvom jeg bare har et barn fordi han har så stort hjelpebehov 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 20. april 2016 #3982 Del Skrevet 20. april 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner, diskusjon av privatperson og innlegg som omhandler barn. - Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 20. april 2016 #3983 Del Skrevet 20. april 2016 3 timer siden, Missy1 skrev: En annen ting er at fedrene har vært i barnas liv og barna kjenner fedrene sine (eldste gjør iallfall det). Burde kanskje sett an over tid for å se om fedrene vil være der for barna? Slik det er nå så har ikke Anna lagt godt til rette for samvær heller, da hun flyttet til Kypros mens de to fedrene skulle i militæret og studere. Jeg forstår Anna, men hun kan ikke klage over at fedrene ikke har vært med barna når hun flyttet langt vekk fra begge to. Dessuten er disse fedrene veldig unge og det kan ta litt tid før de klarer å stille opp ordentlig. fedrene kan ikke sette utdannelse og plikter på vent for å suse etter barna når Anna får impulser. Anna jobber jo hjemmefra. For det første så flyttet faren til W til Nederland for å studere, så Anna flyttet ikke vekk fra han. Hun flyttet jo ned til Kypros nettopp fordi han flyttet til utlandet og faren til M flyttet pga militæret. For det andre så er ikke de fritatt fra ansvar fordi de er unge, Anna er like ung og må ta ansvar - og sist jeg sjekket så måtte man være to for å lage barn.. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Joppe Skrevet 20. april 2016 #3984 Del Skrevet 20. april 2016 7 timer siden, Lula skrev: Jeg kjenner mange som har lagret mannen med fullt navn på mobilen. Dette er folk som har vært sammen/gift i flere år og har barn sammen. Synes ikke det er så merkelig egentlig Men hvis du leser første linje av det jeg skrev, så har du det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frksølekopp Skrevet 20. april 2016 #3985 Del Skrevet 20. april 2016 Den 26. mars 2016 at 23.10, Sjay skrev: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 20. april 2016 #3986 Del Skrevet 20. april 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner, diskusjon av privatperson og innlegg som omhandler barn. - Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 21. april 2016 #3987 Del Skrevet 21. april 2016 Hva synes dere om den måten hun markedsfører bloggen hennes (og shoppic) ved å kjøre disse konkurransene på facebook siden? Jeg vet at det er fullt lov å ha "give-aways" på siden og at hun gjør det oftere enn andre burde nok ikke ha noe å si. Men er det ikke litt på gråsonen at man MÅ like siden på bloggen hennes for å kunne være med pluss like shoppic.no? Og ikke glem at man MÅ klikke seg inn på bloggen for å se hvem som vant, ikke rart hun får en del trafikk da og likes på siden hennes har eksplodert. Men jeg tror ikke det er lov med de konkurransene hun har kjørt nå i det siste: man må være den siste som kommenterer et bilde for å kunne vinne sko eller treningstights. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronmelis Skrevet 21. april 2016 #3988 Del Skrevet 21. april 2016 Nytt clickbait innlegg på bloggen "Michelle forteller kjønnet på barnet i magen".. Så var det en video hvor Michelle svarte på spørsmål og så klarte hun omtale barnet som han/henne, men det hadde Anna klippet vekk så det var derfor videoen kunne virke litt rar 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 21. april 2016 #3989 Del Skrevet 21. april 2016 27 minutter siden, Sitronmelis skrev: Nytt clickbait innlegg på bloggen "Michelle forteller kjønnet på barnet i magen".. Så var det en video hvor Michelle svarte på spørsmål og så klarte hun omtale barnet som han/henne, men det hadde Anna klippet vekk så det var derfor videoen kunne virke litt rar Haha så dumt. Det kan ikke være så spennende å lage click-bait av. Det er enten en gutt eller en jente. Forstår ikke at folk biter på den. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valetta Skrevet 21. april 2016 #3990 Del Skrevet 21. april 2016 Foreldrene til Jan hadde jo blitt sjokkert når de hørte kjønnet på babyen, så har vi flere alternativer enn gutt og jente? Kan jo lure når hun presenterer det sånn! Det er liksom 50/50, ingen ting å bli sjokkert over. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juami Skrevet 21. april 2016 #3991 Del Skrevet 21. april 2016 5 timer siden, Valetta skrev: Foreldrene til Jan hadde jo blitt sjokkert når de hørte kjønnet på babyen, så har vi flere alternativer enn gutt og jente? Kan jo lure når hun presenterer det sånn! Det er liksom 50/50, ingen ting å bli sjokkert over. Joda, vi har tvekjønn. Kan i så fall skjønne sjokket (men usikker på om sånt vises på UL?), men ellers lurer på hvordan noen kan bli sjokkert over å få vite kjønn til baby.. Man kan jo ikke bli særlig sjokkert over å få vite at et barn enten er en gutt eller en jente? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 21. april 2016 #3992 Del Skrevet 21. april 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner og innlegg som omhandler barn. - Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melodiana Skrevet 21. april 2016 #3993 Del Skrevet 21. april 2016 Det er mulig å bli "sjokkert" om det er to barn i magen, uansett kjønn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PatrickBateman_ Skrevet 22. april 2016 #3994 Del Skrevet 22. april 2016 Skal de gifte seg eller er det mer lureri? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elvane Skrevet 22. april 2016 #3995 Del Skrevet 22. april 2016 (endret) 1 time siden, Eneleh skrev: Skal de gifte seg eller er det mer lureri? 99,99% sikkert at dette bare er klickbait akkurat som alle andre overskrifter. Det er jo slik hun opererer. Sikkert et innlegg om at J ikke har fridd, men at de begge har lyst til å gifte seg en gang i framtiden og bla bla bla... Endret 22. april 2016 av elvane 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dwight Skrevet 22. april 2016 #3996 Del Skrevet 22. april 2016 20 timer siden, Ulzzang skrev: Hva synes dere om den måten hun markedsfører bloggen hennes (og shoppic) ved å kjøre disse konkurransene på facebook siden? Jeg vet at det er fullt lov å ha "give-aways" på siden og at hun gjør det oftere enn andre burde nok ikke ha noe å si. Men er det ikke litt på gråsonen at man MÅ like siden på bloggen hennes for å kunne være med pluss like shoppic.no? Og ikke glem at man MÅ klikke seg inn på bloggen for å se hvem som vant, ikke rart hun får en del trafikk da og likes på siden hennes har eksplodert. Men jeg tror ikke det er lov med de konkurransene hun har kjørt nå i det siste: man må være den siste som kommenterer et bilde for å kunne vinne sko eller treningstights. Eneste man kan kreve under slike konkurranser er at de enten liker innlegget eller kommenterer på innlegget. Dele innlegget og like sider er ikke lov, ser det er flere som kommenterer det men de blir slettet eller drukner i mengden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 22. april 2016 #3997 Del Skrevet 22. april 2016 8 timer siden, Eneleh skrev: Skal de gifte seg eller er det mer lureri? Bare lureri. Hun har sagt til han for lenge siden, jf bloggen hennes, at hun er klar for at han kan fri til henne så lenge hun ikke er gravid mens det blir gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renate89 Skrevet 22. april 2016 #3998 Del Skrevet 22. april 2016 7 timer siden, elvane skrev: 99,99% sikkert at dette bare er klickbait akkurat som alle andre overskrifter. Det er jo slik hun opererer. Sikkert et innlegg om at J ikke har fridd, men at de begge har lyst til å gifte seg en gang i framtiden og bla bla bla... Det sier mye om hennes bloggerstil når folk kan treffe 100% på handling i ett blogginnlegg uten å engang lese det. Helt rett! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smartbimbo Skrevet 22. april 2016 #3999 Del Skrevet 22. april 2016 Blir hun ikke flau når lesere (som tydeligvis ikke er lesere av blogginnlegget) kommenterer "Gratulerer!" under linken hun postet på fb, med overskriften "Vi skal gifte oss!". Når hun vet at det ikke er tilfelle akkurat nå?.. Hadde vel vært en smule kleint om jeg gikk rundt å sa "vi skal gifte oss!" "Vi skal få barn" til omkretsgjengen min, om meg og kjæresten, om det ikke var tilfelle her og nå.. Det viser bare hvor LITE hun har å fortelle om livet sitt...... 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
troochtvivel Skrevet 22. april 2016 #4000 Del Skrevet 22. april 2016 Hun skulle jo invitere lesere på grilling, kanskje vi blir invitert i bryllup også? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg