Gå til innhold

mammatilmichelle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er UB, som hun skriver om? 

Hva er dette om at flere av de som blogger bytter platformer? Nå har jeg mistet helt tellingen på dette. 4-5 plattformer for bloggere? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 million på konto i  november er alt annet enn imponerende tatt i betraktning at hun har blogget i 6 år. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, michaeline__07 skrev:

Hva er UB, som hun skriver om? 

Hva er dette om at flere av de som blogger bytter platformer? Nå har jeg mistet helt tellingen på dette. 4-5 plattformer for bloggere? 

http://mammatilmichelle.blogg.no/1446205224_n_har_jeg_bestemt_meg.html 

Jeg aner ikke hvor mange plattformer det finnes nå, men har fått med meg at noen bloggere har byttet litt på ulike plasser ;) 

Skrevet
Et øyeblikk siden, Juami skrev:

http://mammatilmichelle.blogg.no/1446205224_n_har_jeg_bestemt_meg.html 

Jeg aner ikke hvor mange plattformer det finnes nå, men har fått med meg at noen bloggere har byttet litt på ulike plasser ;) 

Jeg skjønner ingenting av akkurat det der, altså... Hennes blogg/nettside. 

Først så står det at alt er supert, også er det ikke det. Deretter er den og den plattformen ikke bra, og deretter så er det noe annet som er bedre, eller verre. Det jeg også ser med henne, og Ida er at de bytter nettadresser hele tiden. Er det ikke greit å holde seg til en side? Ida hadde vel (mulig hun ikke vet det selv) fire nettsider. Blogg.no, et .no-domene, .com-domene samt noe annet. dk-domene kanskje. :klo:

• Liker 1
Skrevet

Tror dere at UB er lite fornøyde med at A outet dem nå? Har hun egeltig lov å skrive disse tingene om dem selv om samarbeidet er over? Jeg tenker på mine egne arbeidskontrakter der det står at jeg har taushetsplikt fortsatt etter at arbeidsforholdet er over og da gjelder det også for å prate skitt om arbeidstedet

Sitat
Sitat

Det ble sitat tull her. 

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, Miranda16 skrev:

1 million på konto i  november er alt annet enn imponerende tatt i betraktning at hun har blogget i 6 år. 

Gjør hun noe som helst bra i dine øyne?

• Liker 24
Skrevet

Jeg vet ikke så mye om mamma til michelle,men jeg kjenner igjen mobbing når jeg ser den. For hvert nytt innlegg er det noe som minner om hvisking man drev med på ungdomskolen. "Ser du hva hun har på seg? æsjh! " "hørte du hva hun sa nå? Helt idiot" "Sett det nyeste innlegget? HERREGUD!". 

Man kan hakke på alt, bare man prøver godt nok. Type "Hun får bare 6'ere? taper!" vs "Hun får bare dårlig karakter? idiot!" ingenting blir bra nok, og det ser jeg ofte igjen når folk omtaler bloggere.  Leser jo her kommentarene på inntekten hennes som er både om at hun skryter ,og at det ikke er verdt noe. 

Hvorfor kommer jeg her som gledesdreper? Vet ikke helt, kanskje man skal tenke seg to ganger om før man omtaler andre menneskes liv? 

Dette gjelder selvsagt ikke alle.

• Liker 25
Skrevet

15 minutter siden, Ulzzang skrev:

Tror dere at UB er lite fornøyde med at A outet dem nå? Har hun egeltig lov å skrive disse tingene om dem selv om samarbeidet er over? Jeg tenker på mine egne arbeidskontrakter der det står at jeg har taushetsplikt fortsatt etter at arbeidsforholdet er over og da gjelder det også for å prate skitt om arbeidstedet

Hun har ikke skrevet i detalj, bare at hun generelt var misfornøyd og at hun ikke fikk det hun var lovet. Og det er neppe brudd på taushetsplikt.

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Birdo skrev:

Gjør hun noe som helst bra i dine øyne?

Nei, hva skulle det være mener du?

• Liker 3
Skrevet
42 minutter siden, Miranda16 skrev:

Seriøst? Hun har vært alenemor siden hun var 15...  hun er 19 år i dag... en million på konto - dette er penger hun har spart opp selv. Finnes langt mer voksne personer som ikke er i nærheten av å ha den summen der i egenkapital når de kjøper sin første bolig, selv etter å ha jobbet i mange år, og er langt eldre enn Anna. Og det (til og med) uten å ha barn (som jo koster en del).

Herregud.

• Liker 29
Skrevet (endret)
2 timer siden, Ferny skrev:

Seriøst? Hun har vært alenemor siden hun var 15...  hun er 19 år i dag... en million på konto - dette er penger hun har spart opp selv. Finnes langt mer voksne personer som ikke er i nærheten av å ha den summen der i egenkapital når de kjøper sin første bolig, selv etter å ha jobbet i mange år, og er langt eldre enn Anna. Og det (til og med) uten å ha barn (som jo koster en del).

Herregud.

Jeg syns 1 million er kjempe bra å ha på konto, og hun har jo sagt at hun sparer til barna også :)

Innlegg ryddet for brukerdebatt

Nordvesta, mod. 

Endret av Nordvesta
  • Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, Rosalie skrev:

Hun har ikke skrevet i detalj, bare at hun generelt var misfornøyd og at hun ikke fikk det hun var lovet. Og det er neppe brudd på taushetsplikt.

Mja... kan være, men jeg er ikke helt overbevist. Hun kunne egentlig bare ha latt være å kommentere det. Jeg kan ikke sende ut et brev i lokalavisen og si at min arbeidsgiver har lovt meg ting og ikke gitt meg de fordi for fet første kan ikke de forsvare seg og for det andre så stiller jeg dem fortsatt i ett dårlig lys,selv om jeg ikke går helt i detalj, hvis du skjønner hva jeg mener.

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, Ferny skrev:

Herregud.

Førstegangskjøper som er helt nyutdannet har ikke en millioninntekt heller.  Har de studert som svært mange gjør, så har de ikke hatt mulighet til å spare seg opp midler i noe større grad.

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Miranda16 skrev:

Førstegangskjøper som er helt nyutdannet har ikke en millioninntekt heller.  Har de studert som svært mange gjør, så har de ikke hatt mulighet til å spare seg opp midler i noe større grad.

La oss si at en normal husholdning (dine foreldre?) har en samlet inntekt på 1 million i året (før skatt...) - har de noen gang spart kr 250 000,- i året?? Spør de.

Dette vil du oppdage når du blir eldre - men det koster å leve. Særlig om man er alenemor.

Helt useriøst å si at Anna ikke har vært fornuftig med pengene - særlig sett i lys av det @Birdo sier om at hun sparer til barna i tillegg.

• Liker 12
Skrevet
11 minutter siden, Ulzzang skrev:

Mja... kan være, men jeg er ikke helt overbevist. Hun kunne egentlig bare ha latt være å kommentere det. Jeg kan ikke sende ut et brev i lokalavisen og si at min arbeidsgiver har lovt meg ting og ikke gitt meg de fordi for fet første kan ikke de forsvare seg og for det andre så stiller jeg dem fortsatt i ett dårlig lys,selv om jeg ikke går helt i detalj, hvis du skjønner hva jeg mener.

Syns generelt det er dårlig gjort å oute gammel arbeidsplass på den måten hun gjør. Greit at hun føler seg sviktet, men da kan hun ta det med arbeidsplassen (og eventuelt klage litt til familie/nære venner), men ikke hele Norge. Det kan jo være masse som ligger bak det at hun er misfornøyd; alt fra at hun har misforstått til at det skjedde noe svikt hos bloggplattformen. Og at de hadde foreslått å gi ut pressemelding angående graviditeten er jo skikkelig teit av A å snakke nedlatende om. Det må være rom for å komme med forslag i en bedrift, som kan diskuteres, uten at man må frykte at forslagene blir hånliggjort for hele Norge. Heldigvis er UB såppas profesjonell at de tar dette direkte med A (som de sa til VG). 

Bloggere må forstå at de har et ansvar når de skriver dritt om andre på bloggene sine, og toppbloggere når ut til mange. De som blir snakket dritt om har ofte heller ikke samme mulighet til å forsvare seg, de når som regel ikke ut til like mange. Som når A outet ex´n, uten at han har noen mulighet til å forsvare seg. 

Gjest hockeyfrue
Skrevet
1 time siden, Miranda16 skrev:

Jeg har fulgt med på denne diskusjonen ganske lenge, og jeg er enig i veldig mye av det både du og andre har skrevet. Likevel tror jeg du burde tenke deg om et par ganger før du poster et innlegg, spørre deg selv om dette virkelig er innafor å kritisere. Her synes jeg du kritiserer bare for å kritisere, 1 millon på konto som 19-årig alenemor ER imponerende. Hvordan hun har tjent den millionen er absolutt et tema som er verdt å diskutere og kritisere, men innlegget jeg siterer her er bare ren drittslenging. 

Skrevet

Tråden ryddet for innlegg som omhandler barn, svar til dette og svar til innlegg som inneholdt brukerdebatt

Nordvesta, mod. 

Skrevet (endret)

~~~~~~~~~~

Endret av Miranda16
Skrevet (endret)
9 timer siden, Birdo skrev:

Jeg syns 1 million er kjempe bra å ha på konto, og hun har jo sagt at hun sparer til barna også :)

Innlegg ryddet for brukerdebatt

Nordvesta, mod. 

Ja, 1 million er kjempebra i seg selv, spesielt i en så ung alder, men måten hun har tjent inn de pengene på er jo ekstremt kontroversiell. Hun er stolt over hardt arbeid, at det er hun som har klart dette helt selv. I realiteten er alt dette er på høy bekostning av barna sine samtidig som hun har hatt ren skjær flaks. Hadde hun hatt 1 million på konto uten å eksponere deres privatliv? I don't think so!

Kunne selv aldri eksponert barne mine slik. Ikke for 1 million, ikke for 1 milliard. Det har jeg rett og slett ikke rett til. 1 million kr på konto er ikke nødvendigvis 1 million RENE kroner...

Endret av elvane
  • Liker 16
Skrevet

1 million på konto + eie egen bolig i en alder av 19, alenemamma for to, må da sies å være jævlig bra. Mener man noe annet skorter det litt på den økonomiske innsikten. Hun har heller ikke vært toppblogger i alle år, hun begynte jo ikke å tjene massevis fra dag 1. 

Man kan gjerne kritisere måten pengene er tjent på, men å kritisere selve beløpet er noe av det mest smålige jeg har lest i denne tråden. Noen kritiserer bare for å kritisere. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...