Gjest Hasta Skrevet 10. april 2016 #3761 Skrevet 10. april 2016 2 minutter siden, Llise skrev: Det jeg ikke skjønner er hvorfor folk fortsatt biter på og tror på overskriftene hennes. Innleggene handler jo aldri om det hun vil leserne skal tro. Forstår ikke hvorfor jeg går på selv. Kanskje fordi vi lurer på hva innlegget egentlig handler om/hvor urelevant den egentlig er ikke vet jeg.
Luckiness Skrevet 10. april 2016 #3762 Skrevet 10. april 2016 5 timer siden, EiJente skrev: Er fra Stavanger selv, og tanken på at overskriften kunne bety noe ille, streifet meg aldri. Borte, eller "vekke" som vi også sier, betyr det som personen over beskriver. "eg va borte i helgå" fks Men det er forskjell på å si det muntlig til noen eller f.eks. i chat med personer man kjenner. Da kjenner man hverandre og vet hva den andre legger i de ulike ordene. Når man skriver en blogg som hele Norge vet om og kan lese, så bør man tenke over hvordan man ordlegger seg, om ting kan misforstås o.l. 10
Birdo Skrevet 10. april 2016 #3763 Skrevet 10. april 2016 Jeg forstår virkelig ikke at dere kan reagere sånn på den overskriften, tror det handler mye om at dere prøver å se det verste for å ha noe å ta henne på. For om jeg så prøver hardt, så klarer jeg ikke å se hvordan den overskriften var grusom. Tror dere virkelig noen som helst ville skrevet et blogginnlegg om barnet var forsvunnet? Ang de overskriftene som faktisk er clickbait, hvorfor blir dere fortsatt overrasket? Hun har jo sagt det utallige ganger, at hun skriver spennende overskrifter for å få folk inn på bloggen - det er jobben hennes. 11
Miranda16 Skrevet 10. april 2016 #3764 Skrevet 10. april 2016 (endret) 24 minutter siden, Birdo skrev: Jeg forstår virkelig ikke at dere kan reagere sånn på den overskriften, tror det handler mye om at dere prøver å se det verste for å ha noe å ta henne på. For om jeg så prøver hardt, så klarer jeg ikke å se hvordan den overskriften var grusom. Tror dere virkelig noen som helst ville skrevet et blogginnlegg om barnet var forsvunnet? Ang de overskriftene som faktisk er clickbait, hvorfor blir dere fortsatt overrasket? Hun har jo sagt det utallige ganger, at hun skriver spennende overskrifter for å få folk inn på bloggen - det er jobben hennes. Helt enig, jeg legger ikke noe annet enn det hun sier. Kan kanskje også være dialektnyanser akkurat i dette tilfellet? Hun sier at overskrift må stemme med tekst. Ja, men kjære vene, er man skribent så er det tusen andre måter å få innhold og overskrift til å stemme overens. Det kan også være at ordforrådet hennes ekstremt begrenset. Norsken hennes har aldri stått til en 6-er i norsk. Så den forklaringen hennes er syltynn. Endret 10. april 2016 av Miranda16 1
happywife Skrevet 10. april 2016 #3765 Skrevet 10. april 2016 10 timer siden, Dwight skrev: Jeg leste ikke overskriften som hun hadde forsvunnet osv, men som hun var borte for helgen/dagen osv. Kan det være en dialekt ting? Er fra samme området som MtM, og vi sa gjerne borte til mye. "Kor er mamma", "hu er borte", "borte kor, "på butikken". Ja tenkte på det jeg å, men trodde hun sier «vekke»
TNN Skrevet 10. april 2016 #3766 Skrevet 10. april 2016 Jeg synes det er helt fantastisk å se at det faktisk er 150 sider her på KG som kun omhandler Mammatilmichelle Der tilsynelatende voksne mennesker sitter å diskuterer livet til en jente på 19 år?! Hun prøver nok så godt hun kan ut i fra det utgangspunktet og forutsetningene som hun har. Jeg må ærlig si at dette er latterlig. Kanskje man skal ta en titt i speilet og engasjere seg i andre ting enn ungjenter 4
Gjest Kariannne Skrevet 10. april 2016 #3767 Skrevet 10. april 2016 Tror det er tvillinger.. I og med overskriften om to små (men at det var hunden hun mente) og nå dette.
Miranda16 Skrevet 10. april 2016 #3768 Skrevet 10. april 2016 7 minutter siden, Kariannne skrev: Tror det er tvillinger.. I og med overskriften om to små (men at det var hunden hun mente) og nå dette. Er det noen man ikke kan stole på, så er det henne 12
Gjest blåbærpike Skrevet 10. april 2016 #3769 Skrevet 10. april 2016 Når du slår opp på borte i ordboken er det første som kommer opp ikke til stede. Deretter følger forsvunnet osv. Mange steder bruker man ordet borte når noen er vekkreist, her tror jeg faktisk ikke Anna har lagt opp til clickbait. Det eneste jeg henger meg opp i med den overskriften er at hun omtaler datteren som eldstejenta. Jeg tolker det som enda et tegn på at jente nummer to er på veg
lovedrug Skrevet 10. april 2016 #3770 Skrevet 10. april 2016 Hva er så ille med og si borte ? Det heter jo det. 5
LadyBlaBla Skrevet 10. april 2016 #3771 Skrevet 10. april 2016 (endret) Skjønner ikke hvorfor hun sier at terminen er hemmelig? Hun har jo flere ganger sagt nøyaktig hvor langt hun er på vei.. Kjapp tasting i terminkalkulator viser termin rundt 22. september. Voila! Endret 10. april 2016 av LadyBlaBla 2
Sitronmelis Skrevet 10. april 2016 #3772 Skrevet 10. april 2016 32 minutter siden, LadyBlaBla skrev: Skjønner ikke hvorfor hun sier at terminen er hemmelig? Hun har jo flere ganger sagt nøyaktig hvor langt hun er på vei.. Kjapp tasting i terminkalkulator viser termin rundt 22. september. Voila! Det jeg ikke skjønner er hvorfor hun sier i videoen (hvor Michelle får vite at hun er gravid) at babyen kommer når Michelle har bursdag (Juli) men så kommer den ikke før i September? Det er 2 mnds forskjell det.
Gjest Dwight Skrevet 10. april 2016 #3773 Skrevet 10. april 2016 7 minutter siden, Sitronmelis skrev: Det jeg ikke skjønner er hvorfor hun sier i videoen (hvor Michelle får vite at hun er gravid) at babyen kommer når Michelle har bursdag (Juli) men så kommer den ikke før i September? Det er 2 mnds forskjell det. Hun sierr jo "når du har blitt 5 år". Så ungen kommer etter bursdagen. Det gjør det bare lettere for jenta å forstå når babyen kommer.
Sitronmelis Skrevet 10. april 2016 #3774 Skrevet 10. april 2016 Et øyeblikk siden, Dwight skrev: Hun sierr jo "når du har blitt 5 år". Så ungen kommer etter bursdagen. Det gjør det bare lettere for jenta å forstå når babyen kommer. Åjaa, trodde hun sa når du har bursdag jeg Da forstår jeg.
LadyBlaBla Skrevet 10. april 2016 #3775 Skrevet 10. april 2016 3 minutter siden, Sitronmelis skrev: Det jeg ikke skjønner er hvorfor hun sier i videoen (hvor Michelle får vite at hun er gravid) at babyen kommer når Michelle har bursdag (Juli) men så kommer den ikke før i September? Det er 2 mnds forskjell det. Vet ikke. Kanskje fordi små barn ikke har så god forståelse av tid. Og at hun mener at 'først skal vi feire din bursdag, såå kommer babyen'. Hadde hun hatt termin i juli så betyr det at hun ble gravid i oktober. Hun har jo hatt en annen kjæreste etter det. Hvis ikke hun ble gravid en av de gangene Jan besøkte henne på Kypros før hun ble sammen med eksen. Men hun ser ikke ut til å være 6 mnd gravid hvertfall. 1
Sitronmelis Skrevet 10. april 2016 #3776 Skrevet 10. april 2016 5 minutter siden, LadyBlaBla skrev: Vet ikke. Kanskje fordi små barn ikke har så god forståelse av tid. Og at hun mener at 'først skal vi feire din bursdag, såå kommer babyen'. Hadde hun hatt termin i juli så betyr det at hun ble gravid i oktober. Hun har jo hatt en annen kjæreste etter det. Hvis ikke hun ble gravid en av de gangene Jan besøkte henne på Kypros før hun ble sammen med eksen. Men hun ser ikke ut til å være 6 mnd gravid hvertfall. Vet at barn ikke har god forståelse av tid, men jeg syns det er litt misvisende å si at barnet kommer når Michelle har bursdag, men så er det fortsatt igjen 2 måneder. Men som nevnt over her så var det ikke det som ble sakt, men at når Michelle hadde blitt 5 år så kom babyen. 1
Nordvesta Skrevet 11. april 2016 #3777 Skrevet 11. april 2016 Tråden ryddet for hets, innlegg som omhandler barn, spekulasjoner og sitat fra bloggen, samt svar til alt dette Nordvesta, mod.
Navnesen Skrevet 11. april 2016 #3778 Skrevet 11. april 2016 Syns MtM får mye kritikk - og det er på sin plass. Men hun skal også skrytes av når man kan det syns jeg innlegget om at barn ikke lenger får gå nakne på stranden fordi det ikke er sosialt akseptert som tidligere syns jeg var godt! 4
Ulzzang Skrevet 11. april 2016 #3779 Skrevet 11. april 2016 1 time siden, Navnesen skrev: Syns MtM får mye kritikk - og det er på sin plass. Men hun skal også skrytes av når man kan det syns jeg innlegget om at barn ikke lenger får gå nakne på stranden fordi det ikke er sosialt akseptert som tidligere syns jeg var godt! Jeg synes at det siste blogginnlegget var bare merkelig. Sånn typisk blogginnlegg fra Anna Rasmussen der man blir -> Jeg synes ikke poenget kom helt tydelig frem. Det var sånn forsøk på å "ta opp temaer ". Hun mener sikkert at det å ikke la barn gå nakne i stranda vitner om å være firkantet og politisk korrekt. Og hun er veldig bastant med å mene at ting ikke var sånn før men er sånn nå fordi folk har blitt mer firkantet nå. Merkelig innlegg. Men jeg synes det ikke var noe tema. Forøvrig synes jeg det er veldig rart at hun sier at hun hadde latt barn gå nakne når det kun er 18 grader i luften. 18 grader er ikke mye det, da blir man kald. 1
Miranda16 Skrevet 11. april 2016 #3780 Skrevet 11. april 2016 Noen som vet om hun har vært på ultralyd? er ikke det vanlig rund 16 uker?
Fremhevede innlegg