Nordvesta Skrevet 8. februar 2016 #3001 Skrevet 8. februar 2016 Tråden ryddet for skjermbilde fra bloggen / sosiale medier, brukerdebatt, avsporinger og debatt om barna, samt samtlige svar til dette Nordvesta, mod.
Vinglass Skrevet 9. februar 2016 #3002 Skrevet 9. februar 2016 Dette er starten på slutten... få innlegg og har dere sett hvor mye lesertallene hennes har synket. Tror det var en dårlig idé og skifte platform. 5
sashimi Skrevet 9. februar 2016 #3003 Skrevet 9. februar 2016 Håper bloggen tar slutt snart, for avkommet sin del. 12
Sitronmelis Skrevet 9. februar 2016 #3004 Skrevet 9. februar 2016 2 timer siden, Vinglass skrev: Dette er starten på slutten... få innlegg og har dere sett hvor mye lesertallene hennes har synket. Tror det var en dårlig idé og skifte platform. Jepp.. Hun bytter vel til blogg igjen skal du se, og så begynner vel sirkuset på nytt
Gjest marizz Skrevet 10. februar 2016 #3005 Skrevet 10. februar 2016 (endret) Huff får faktisk litt vondt i hjertet av det hun skriver om at de kaller Jan for pappa. Ikke nok med det men hun skriver om at M har sagt at han er verdens beste pappa Føler hun prøver å sende små stikk til fedrene. Hun virker veldig desperat på å ha en vanlig kjernefamilie. Trist å se! Endret 10. februar 2016 av marizz
Gjest marizz Skrevet 10. februar 2016 #3006 Skrevet 10. februar 2016 (endret) 15 minutter siden, marizz skrev: Huff får faktisk litt vondt i hjertet av det hun skriver om at de kaller Jan for pappa. Ikke nok med det men hun skriver om at M har sagt at han er verdens beste pappa Hun skriver at hun lar barna kalle han det som kommer naturlig, men det er jo noe de blir lært til. Det har faktisk hendt at niesa mi kaller meg for mamma, men da sier jeg selfølgelig "Nei, jeg er tante ". Synes det blir dumt å la barna styre på når de ikke vet hva det innebærer- Føler hun prøver å sende små stikk til fedrene. Hun virker veldig desperat på å ha en vanlig kjernefamilie. Trist å se! (ups, skulle redigere men siterte meg selv:S) Endret 10. februar 2016 av marizz
Gjest ashanti Skrevet 10. februar 2016 #3007 Skrevet 10. februar 2016 Akkurat det med at W kaller Jan for pappa syntes jeg ikke er såå rart.. Jeg har også hatt en pappa og en biologisk pappa. Min biologiske pappa var ikke tilstede, annet enn når det passet han mens han drev med sitt, så i mellomtiden var det en annen mann som faktisk var med å oppdra meg og som var der i hverdagen. For meg var det han som var pappa. Men når det er sagt; kjedelig hvis det ikke varer. Er også viktig at W blir forklart at Jan ikke er hans biologiske pappa, når han begynner å forstå sånne ting.
Gjest marizz Skrevet 10. februar 2016 #3008 Skrevet 10. februar 2016 Skjønner hva du mener, men fedrene til barna hennes holder jo faktisk på med noe viktig(militær og studier), og jeg føler de må få lov til å tenke litt på fremtiden uten at noen andre skal være pappa. Nå vet jo ikke jeg hvor tilstedeværende de er, men det kan jo henne de har mer interesse i barna sine enn det kommer fram på bloggen.
Gjest ashanti Skrevet 10. februar 2016 #3009 Skrevet 10. februar 2016 (endret) 16 minutter siden, marizz skrev: Skjønner hva du mener, men fedrene til barna hennes holder jo faktisk på med noe viktig(militær og studier), og jeg føler de må få lov til å tenke litt på fremtiden uten at noen andre skal være pappa. Nå vet jo ikke jeg hvor tilstedeværende de er, men det kan jo henne de har mer interesse i barna sine enn det kommer fram på bloggen. Militæret er greit nok, men det er ikke slik at fordi man studerer så skal man få "fri" fra å være pappa. Jeg studerer nå og har barn, men jeg kan ikke bare overlate alt ansvaret til far av den grunn. Jeg vet ikke hvor mye samvær det er snakk om at de har eller hva avtalen er, så jeg skal ikke dømme noen, jeg bare syntes ikke det er rart at det er den mannen som faktisk er tilstede i livene deres og i hverdagen og som "står i det",som blir kalt pappa. Endret 10. februar 2016 av ashanti
Gjest marizz Skrevet 10. februar 2016 #3010 Skrevet 10. februar 2016 6 minutter siden, ashanti skrev: Militæret er greit nok, men det er ikke slik at fordi man studerer så skal man få "fri" fra å være pappa. Jeg studerer nå og har barn, men jeg kan ikke bare overlate alt ansvaret til far av den grunn. Jeg vet ikke hvor mye samvær det er snakk om at de har eller hva avtalen er, så jeg skal ikke dømme noen, jeg bare syntes ikke det er rart at det er den mannen som faktisk er tilstede i livene deres og i hverdagen og som "står i det",som blir kalt pappa. Jeg ville nok ikke reist til et annet land om jeg var han, men føler alikevel det er gyldig grunn. Jeg synes ikke det er rart at de føler det er naturlig å kalle ham det, men jeg mener kanskje de burde veilede ungene litt og finne noe annet å kalle han. Dette gjelder selfølgelig ikke om fedrene er fraværende i mange år, men det er jo et ganske ferskt forhold..
Gjest wahaj Skrevet 10. februar 2016 #3011 Skrevet 10. februar 2016 Det er helt greit og normalt å kalle den som er tilstede for pappa, mine to eldste gjør det selv om det er stefar, men det kom ikke etter et par mnd. Så mye som hu har vært frem og tilbake med menn,så syns jeg det er trist for barnas del å plutselig få en ny pappa,etter så kort tid. Og nei,det er ikke så vanlig at et lite barn kaller en person for pappa ut av det blå, med mindre de rundt gjør det samme. Hadde han gått for Jan innad i familien,så hadde barnet mest sannsynlig kalt han for det. Det virker som det blir presset på,for nettopp å ha en kjernefamilie.
Gjest ashanti Skrevet 10. februar 2016 #3012 Skrevet 10. februar 2016 6 minutter siden, marizz skrev: Jeg ville nok ikke reist til et annet land om jeg var han, men føler alikevel det er gyldig grunn. Jeg synes ikke det er rart at de føler det er naturlig å kalle ham det, men jeg mener kanskje de burde veilede ungene litt og finne noe annet å kalle han. Dette gjelder selfølgelig ikke om fedrene er fraværende i mange år, men det er jo et ganske ferskt forhold.. Nja, jeg personlig er ikke enig i at det er greit å reise til et annet land for å studere (hvis det er det du mente) når man har fått et barn. Jeg kunne godt tenkt meg å studere i Paris f eks, men der må jeg nok bare innse at siden jeg har barn så blir det med drømmen, da jeg ikke vil at barnet skal bo langt unna pappaen i flere år. I mine øyne må man faktisk ofre noe når man har barn. Enig i at det er spesielt når det er et så ferskt forhold, mener å huske at det først var for bare noen uker siden at det ble offisielt? Men så vidt jeg har skjønt har de vel kjent hverandre lenge (helt ærlig så har jeg ikke fulgt så nøye med på bloggen). Men jeg tror ikke nødvendigvis det er slik at hun har onde hensikter (ref at hun vil gi fedrene et stikk) med at ungene ser på Jan som en farsfigur..
Gjest Sisti Skrevet 10. februar 2016 #3013 Skrevet 10. februar 2016 9 timer siden, Vinglass skrev: Dette er starten på slutten... få innlegg og har dere sett hvor mye lesertallene hennes har synket. Tror det var en dårlig idé og skifte platform. Hvis det fører til at hun slutter å blogge vil jeg nå heller påstå at det var en glimrende ide å bytte plattform.
super-s Skrevet 10. februar 2016 #3014 Skrevet 10. februar 2016 En ting hadde vært om hun hadde bodd med Jan i 2-3 år og de biologiske fedrene ikke hadde stilt opp, men forholdet er faktisk ganske ferskt. Er ikke lenge siden faren til W var the one, og nå er det Jan som er det. Det spiller ingen rolle at de har kjent Jan lenge, for de har kun bodd sammen et par måneder. De tilfellene jeg vet av hvor barn har kalt stefedrene sine "pappa" er hvor de biologiske fedrene har vært ute av bildet lenge før forholdet startet, pluss at de har ventet til de har bodd sammen en stund før barna sa "pappa". Jeg har forsvart Anna tidligere med vinglingen og sagt at det at hun vingler ikke vil si at barna får nye fedre hele tiden, men dere som sa det har jo rett nå. 28
Smasnug Skrevet 10. februar 2016 #3015 Skrevet 10. februar 2016 (endret) 5 timer siden, ashanti skrev: Nja, jeg personlig er ikke enig i at det er greit å reise til et annet land for å studere (hvis det er det du mente) når man har fått et barn. Jeg kunne godt tenkt meg å studere i Paris f eks, men der må jeg nok bare innse at siden jeg har barn så blir det med drømmen, da jeg ikke vil at barnet skal bo langt unna pappaen i flere år. I mine øyne må man faktisk ofre noe når man har barn. Enig i at det er spesielt når det er et så ferskt forhold, mener å huske at det først var for bare noen uker siden at det ble offisielt? Men så vidt jeg har skjønt har de vel kjent hverandre lenge (helt ærlig så har jeg ikke fulgt så nøye med på bloggen). Men jeg tror ikke nødvendigvis det er slik at hun har onde hensikter (ref at hun vil gi fedrene et stikk) med at ungene ser på Jan som en farsfigur.. Men er ikke matthjis (eller hvordan har skriver det) utenlandsk? Mener at han kommer fra Nederland? Er jo ikke så rart at han velger å fortsette/ fullføre utdanningen sin i Nederland da... (Personlig ville jeg ha gjort helt andre valg, men har forståelse for at ikke alle er som meg 😝) Endret 10. februar 2016 av Smasnug 2
Bergensbrud2014 Skrevet 10. februar 2016 #3016 Skrevet 10. februar 2016 7 timer siden, ashanti skrev: Enig i at det er spesielt når det er et så ferskt forhold, mener å huske at det først var for bare noen uker siden at det ble offisielt? Men så vidt jeg har skjønt har de vel kjent hverandre lenge (helt ærlig så har jeg ikke fulgt så nøye med på bloggen). Men jeg tror ikke nødvendigvis det er slik at hun har onde hensikter (ref at hun vil gi fedrene et stikk) med at ungene ser på Jan som en farsfigur.. Joda. Men uka før de ble sammen ble det slutt med barnefar nr to. Som hun noen uker tidligere hadde valgt over Jan, og sol hun sa alltid hadde vært the One. Når det ikke funket, sto Jan klar.. Jeg personlig mener at det da ikke er et solid grunnlag for at barna skal kalle ham pappa allerede etter to mnd som kjærester. 3
Gjest Holititten Skrevet 11. februar 2016 #3017 Skrevet 11. februar 2016 Den 10.2.2016 at 11.28, Smasnug skrev: Men er ikke matthjis (eller hvordan har skriver det) utenlandsk? Mener at han kommer fra Nederland? Er jo ikke så rart at han velger å fortsette/ fullføre utdanningen sin i Nederland da... (Personlig ville jeg ha gjort helt andre valg, men har forståelse for at ikke alle er som meg 😝) Jo, han er fra Nederland. Synes å ha lest at han ikke fikk lov til bli i Norge lenger for å studere. Men er ikke sikker på det!
Sitronmelis Skrevet 11. februar 2016 #3018 Skrevet 11. februar 2016 Hele 4 dager siden hun blogget sist.. WOW! 1
Sjay Skrevet 11. februar 2016 #3019 Skrevet 11. februar 2016 29 minutter siden, Sitronmelis skrev: Hele 4 dager siden hun blogget sist.. WOW! Skjønner ikke poenget når det går så lenge...
Gjest CecilieX Skrevet 11. februar 2016 #3020 Skrevet 11. februar 2016 26 minutter siden, Sitronmelis skrev: Hele 4 dager siden hun blogget sist.. WOW! Fortsetter dette, får vi fasiten i forhold til påstanden om at man ikke trenger å blogge om man er en merkevare. Hun har forklart forrige fravær med at hun hadde noen personlige årsaker, så det kan være at det er noe vanskelig som er på gang. Det må man respektere, men bloggverden er dessverre slik at leserne vil svikte deg dersom du ikke leverer innhold eller noenlunde stabil frekvens på antall innlegg.
Fremhevede innlegg