dayman Skrevet 2. februar 2016 #2941 Skrevet 2. februar 2016 Er det siste innlegget hennes skrevet med ironisk dårlig språk, eller skriver hun alltid så dårlig? Har aldri lest bloggen hennes før, men dette innlegget handlet om hvorfor utdanning ikke var viktig, og det ville jeg lese... Da jeg leste innlegget, og så hvor dårlig språk hun brukte, tenkte jeg faktisk at det heller viser at hun kunne trenge litt utdanning 17
Miranda16 Skrevet 2. februar 2016 #2942 Skrevet 2. februar 2016 I det siste innlegget prøver hun å forsvare at hun er et godt forbilde for barna sine selv om hun ikke har utdannelse. Jo å vise barn at å jobbe gir uttelling, men det er samtidig viktig å ha en utdannelse. Skal man inn på arbeidsmarkedet idag så må man vise papirer. Selv å få seg en jobb som ikke krever faglig kompetanse så må man vise til at man har fullført videregående, noe Anna heller ikke har gjort. Hun nevner ikke at hun har tenkt seg å gå til tilbake til skole benken. Disse tankene synes jeg vitner om, bekrefter at hun ikke er mer en 20. 6
Sitronmelis Skrevet 2. februar 2016 #2943 Skrevet 2. februar 2016 (endret) 8 minutter siden, Miranda16 skrev: I det siste innlegget prøver hun å forsvare at hun er et godt forbilde for barna sine selv om hun ikke har utdannelse. Jo å vise barn at å jobbe gir uttelling, men det er samtidig viktig å ha en utdannelse. Skal man inn på arbeidsmarkedet idag så må man vise papirer. Selv å få seg en jobb som ikke krever faglig kompetanse så må man vise til at man har fullført videregående, noe Anna heller ikke har gjort. Hun nevner ikke at hun har tenkt seg å gå til tilbake til skole benken. Disse tankene synes jeg vitner om, bekrefter at hun ikke er mer en 20. Ja hva i alle dager skal Anna gjøre den dagen blogg ikke er populært lenger og man kanskje ikke tjener penger på det lenger? Hun har jo ingen verdens ting å falle tilbake på. Hun burde begynne å tenke smart og fullføre videregående og ikke være så forbanna naiv. Marthe Borge skrev et blogginnlegg her om dagen om utdannelse og at hun skulle ta utdannelse for det var viktig å ha noe å falle tilbake på hvis blogg plutselig en dag tok slutt osv. Fornuftig jente. Gleder meg faktisk til den dagen bobla sprekker for disse naive bloggerne, og det gjelder ikke bare Anna.. (kall meg gjerne slem, men det er min mening). Endret 2. februar 2016 av Sitronmelis 11
mm456 Skrevet 2. februar 2016 #2944 Skrevet 2. februar 2016 Nå har ikke jeg studert noe som har med markedsføring å gjøre, men når bloggere sier rett ut at de er et produkt som er kjøpt og betalt, at de er en merkevare (Anna gjorde det i hennes seneste innlegg), forsvinner ca. all troverdighet bort for min del. Samme greia med Sophie Elise, hun skrev og noe lignende for en stund siden (at hun måtte "vinne" leserne tilbake osv). Det gjør at jeg ikke tror på noen anbefalinger eller lignende, og det er vel hvertfall ikke god markedsføring, som de sier de er så flinke på? 2
dayman Skrevet 2. februar 2016 #2945 Skrevet 2. februar 2016 (endret) Men har hun alltid så dårlig språk når hun skriver, som i det siste? La for eksempel merke til stavefeil som ''merketfsføre'' og ''provetsere''. Derfor jeg lurer på om hun gjorde det med vilje Endret 2. februar 2016 av dayman 1
nyher Skrevet 2. februar 2016 #2946 Skrevet 2. februar 2016 1 minutt siden, dayman skrev: Mer har hun alltid så dårlig språk når hun skriver, som i det siste? La for eksempel merke til stavefeil som ''merketfsføre'' og ''provetsere''. Derfor jeg lurer på om hun gjorde det med vilje Hun bærer preg av å mangle utdannelse. 16
Ultiva Skrevet 2. februar 2016 #2947 Skrevet 2. februar 2016 (endret) Mtp den storstilte innvandringen som kommer til å vedvare i mange år så er det dumskap å ikke satse på utdanning. Norges velfersmodeller kommer til å velte én etter én de neste årene, så å leve på trygd og AAP når man egentlig er arbeidsdyktig blir det veldig snart slutt på. Forslag på innstramminger er allerede oppe til høring: http://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2016/01/30/195196816/eriksson-vil-ha-ny-trygdeordning-dem-under-30 Jeg vil anbefale Anna og absolutt alle andre unge å satse hardt på å få seg trygge utdannelser som det er bruk for i fremtiden. Ellers blir fallhøyden enorm. Endret 2. februar 2016 av Ultiva 4
EllaSays Skrevet 2. februar 2016 #2948 Skrevet 2. februar 2016 I det siste innlegget sier hun at hun ikke tjener på klikk lenger, og sier i samme slengen at det er merkevaren AR hun tjener en mill i året på. Hvor naiv er hun da når hun ikke ser at de to tingene er en og samme ting. Uten bloggen er AR ikke verdt noe kommersielt. Hva skal hun gjøre uten bloggen? Få tjener noe kun i kreaft av å være seg selv. Man må gjøre noe. Hun fremstår som både dum, naiv og umoden i mine øyne. 15
scrabble Skrevet 2. februar 2016 #2949 Skrevet 2. februar 2016 4 timer siden, Joppe skrev: Leser siste innlegg på bloggen. Ja, hva skjer den dagen Anna slutter å blogge? Da er det vel som med andre, at hun må melde seg arbeidsledig på NAV. 2 timer siden, Miranda16 skrev: I det siste innlegget prøver hun å forsvare at hun er et godt forbilde for barna sine selv om hun ikke har utdannelse. Jo å vise barn at å jobbe gir uttelling, men det er samtidig viktig å ha en utdannelse. Skal man inn på arbeidsmarkedet idag så må man vise papirer. Selv å få seg en jobb som ikke krever faglig kompetanse så må man vise til at man har fullført videregående, noe Anna heller ikke har gjort. Hun nevner ikke at hun har tenkt seg å gå til tilbake til skole benken. Disse tankene synes jeg vitner om, bekrefter at hun ikke er mer en 20. 1 time siden, mm456 skrev: Nå har ikke jeg studert noe som har med markedsføring å gjøre, men når bloggere sier rett ut at de er et produkt som er kjøpt og betalt, at de er en merkevare (Anna gjorde det i hennes seneste innlegg), forsvinner ca. all troverdighet bort for min del. Samme greia med Sophie Elise, hun skrev og noe lignende for en stund siden (at hun måtte "vinne" leserne tilbake osv). Det gjør at jeg ikke tror på noen anbefalinger eller lignende, og det er vel hvertfall ikke god markedsføring, som de sier de er så flinke på? 1 time siden, EllaSays skrev: I det siste innlegget sier hun at hun ikke tjener på klikk lenger, og sier i samme slengen at det er merkevaren AR hun tjener en mill i året på. Hvor naiv er hun da når hun ikke ser at de to tingene er en og samme ting. Uten bloggen er AR ikke verdt noe kommersielt. Hva skal hun gjøre uten bloggen? Få tjener noe kun i kreaft av å være seg selv. Man må gjøre noe. Hun fremstår som både dum, naiv og umoden i mine øyne. Det som vitner mest for umoden mor, er at hun ikke skiller forbilde og "pigade blitt rik og kjent". Hvilket forbilde er at målet er å bli rik og kjent? Hvilken del av seg selv, millionlønnen hun ELSKER å skryte over, og kjendisnavnet er det ungene skal se opp til? Den dagen hun er raka fant, skal ungene da se opp til hva mor en gang var? http://mediakaos.blogg.no/1444754359_pengenes_makt_i_blogg.html Jeg leste denne i fjor høst, tema har vært oppe før - det er bare det at Anna leser ikke så mye andres reaksjoner eller blogger. Hennes er viktigst. Tror ikke hun får med seg en dritt utenfor sin egen blogg og kommentarfelt. Hun er jo merkenavnet, så man trenger ikke følge med på andre. Det er rimelig lite reflektert, å være stolt over at man har blitt rik og kjent - og thats it. 7
Gjest Varma Skrevet 2. februar 2016 #2950 Skrevet 2. februar 2016 Trenger å beskyttes fra seg selv, det finnes ikke filter i den bloggen. Hvor mye mer sjokkerende kan komme frem nå? Hun har fortalt at hun har drukket, røyket og sex før fylte 12år. I tillegg vet vi at hun har blitt voldtatt og har et dårlig forhold til faren sin, og nå eksen sin. hun bør søke seg inn på skolen, og gå i terapi. Tror det hadde vært det beste for alle.
Gjest CecilieX Skrevet 2. februar 2016 #2951 Skrevet 2. februar 2016 For å være en attraktiv merkevare må man aktivt jobbe for det. Det er ikke mulig å surfe på etterdønningene av å være en kjent blogger særlig lenge. Legger du ned bloggen så får det kort tid før annonsører finner noen andre de vil assosieres med. Det er det merkevarebygging handler om. Det er litt som "one hit wonders", som reiser rundt på stadig mer lugubre steder for å opptre. Du kan ikke leve på et gammelt rykte om storhet. Hvis AR tror dette så er det ganske mye hun ikke har forstått. Skal man bedrive markedsføring så må man jo ha mer en egne opplevelser å skilte med. At AR ble en stor blogger handlet om at folk ville lese om hennes tenåringsgraviditet og hennes drama. Er det denne kunnskapen hun skal videreformidle til de hun evt skal være management for?
Miranda16 Skrevet 2. februar 2016 #2952 Skrevet 2. februar 2016 2 timer siden, mm456 skrev: Nå har ikke jeg studert noe som har med markedsføring å gjøre, men når bloggere sier rett ut at de er et produkt som er kjøpt og betalt, at de er en merkevare (Anna gjorde det i hennes seneste innlegg), forsvinner ca. all troverdighet bort for min del. Samme greia med Sophie Elise, hun skrev og noe lignende for en stund siden (at hun måtte "vinne" leserne tilbake osv). Det gjør at jeg ikke tror på noen anbefalinger eller lignende, og det er vel hvertfall ikke god markedsføring, som de sier de er så flinke på? Heldigvis er det mange såkalte kjente, populære bloggere som utdanner seg.Bla Ida Wullf, Eirin Kristiansen, Anette Haga. Har mistet litt tråden hvor Andrea Badendyck er hen.Har inntrykk at de yngste bloggerne ikke ser verdien av det eller lever blindt i en rosaverden. Rannveig Heitmann (vet ikke om hun skal ha seg unnskyld på en måte når hun har 3 barn under 6 år?, men det er en annen diskusjon. En ting er å sette høyere utdanning vent, men man skulle kunne klart å fullføre selv om man har fått barn. Bloggere ha mye makt og de sender ut ganske dårlige signaler på at utdanning ikke er viktig og at man kan tjene gode penger på blogging. Ikke mange prosent gjør det. Har jeg rodd meg veldig bort fra tema nå....? Sorry 9
mm456 Skrevet 2. februar 2016 #2953 Skrevet 2. februar 2016 2 minutter siden, Miranda16 skrev: Heldigvis er det mange såkalte kjente, populære bloggere som utdanner seg.Bla Ida Wullf, Eirin Kristiansen, Anette Haga. Har mistet litt tråden hvor Andrea Badendyck er hen.Har inntrykk at de yngste bloggerne ikke ser verdien av det eller lever blindt i en rosaverden. Rannveig Heitmann (vet ikke om hun skal ha seg unnskyld på en måte når hun har 3 barn under 6 år?, men det er en annen diskusjon. En ting er å sette høyere utdanning vent, men man skulle kunne klart å fullføre selv om man har fått barn. Bloggere ha mye makt og de sender ut ganske dårlige signaler på at utdanning ikke er viktig og at man kan tjene gode penger på blogging. Ikke mange prosent gjør det. Har jeg rodd meg veldig bort fra tema nå....? Sorry Veldig enig med deg! Vurderte å nevne Ida Wulff. Hun virker utrolig fornuftig og flink med markedsføring Og ikke minst at hun er smart nok til å ville ta en utdanning, som er en mangelvare hos de fleste bloggere.. 3
Outlander Skrevet 2. februar 2016 #2954 Skrevet 2. februar 2016 Beklager, men jeg har NULL tro på det fleste disse bloggerne skriver...NULL. 2
Chromium Skrevet 2. februar 2016 #2955 Skrevet 2. februar 2016 Jeg blir helt ærlig skremt av at hun sier at utdannelse aldri har vært et mål i livet hennes, og at hun ikke nevner at hun har planer om å gjøre det senere heller. Det er som dere andre her skriver, hva gjør hun når det er slutt for bloggen hennes? 3
Gjest Yaki Skrevet 2. februar 2016 #2956 Skrevet 2. februar 2016 At hun tenker sånn er nå én ting, forventer dessverre ikke så mye mer av ei som kun har fullført ungdomsskolen og vært i morsrollen siden, men at hun får så mye ros for holdningene hun har er helt på bærtur. Kommentarfeltet på Facebbok-siden til bloggen er merkelige greier. Heldigvis har noen tatt til motmæle angående det med utdanning. Håper hun tar det til seg. Det er en spesiell innstilling å ha, spør du meg, men i det minste er hun ærlig på at det hun bryr seg mest om er penger og berømmelse.
Pinto2013 Skrevet 3. februar 2016 #2957 Skrevet 3. februar 2016 Når jeg leser bloggen hennes så får jeg litt flashbacks til den tiden jeg var ung og visste alt :-p det er en merkelig følelse, både litt flau, og litt klein, men samtidig savner jeg den tiden også, når man føler at en har alle svarene, alt ordner se fordi jeg har vært gjennom "et tøft liv" og "jobbet sååå hardt" :-p Samtidig så ser jeg jo at denne allvitenheten har rammet henne mye hardere, og det er vel noe i meg som syns det er trist at hennes tenåringsliv med valg og det hele blir så godt dokumentert. Jeg tror også det er litt sannhet i det at de som hele tiden må si eller overbevise andre om at de er moden for alderen, er gjerne de samme som ikke er spesielt voksne toppen. Sex, røyk eller barn gjør deg ikke automatisk moden eller voksen. 12
scrabble Skrevet 3. februar 2016 #2958 Skrevet 3. februar 2016 Reality bites - et uttrykk AR desverre kommer til å kjenne kraftig på. 7
lulu88 Skrevet 3. februar 2016 #2959 Skrevet 3. februar 2016 Jeg hadde også som mål å bli rik og berømt, men så ble jeg 16... Det er helt utrolig at en person som ser på seg selv som ett forbilde, nærmest fnyser av utdanning. Håper ikke leserene hennes tar det til seg. 9
scrabble Skrevet 3. februar 2016 #2960 Skrevet 3. februar 2016 2 minutter siden, lulu88 skrev: Jeg hadde også som mål å bli rik og berømt, men så ble jeg 16... Det er helt utrolig at en person som ser på seg selv som ett forbilde, nærmest fnyser av utdanning. Håper ikke leserene hennes tar det til seg. Når man ser på antall lesere og mammablogger som skriver at AR er grunnen til at de begynte å blogge (fant en mammablogg der mora startet sept. 15 og er over 30) så har hun nok desverre mye påvirkningskraft. Det som er synd er at de som påvirkes, er kanskje jenter som hadde hatt godt av å bli påvirket av helt andre... 3
Fremhevede innlegg