Gå til innhold

mammatilmichelle

Fremhevede innlegg

Gjest Klaveret
Skrevet

Det er mye jeg ikke forstår av det Anna skriver - hun skriver rett og slett elendig med tanke på at det er hennes levebrød.

Og så må jeg si hun har et underlig og urealistisk bilde av hva hennes ansvar som mor er. I innlegget "From zero to hero" skriver hun bl.a at det er hennes ansvar å ha kontroll over hvem barna er sammen med og hva som blir sagt til dem fra alle kanter.

Hun skriver også at det er hennes ansvar at de rundt barna skal oppføre seg på den måten hun ønsker at hennes barn skal bli behandlet og sett på. 

Jaja, hun må virkelig hente fram superheltkappa.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Sjay skrev:

Dagens blogg-innlegg er merkelige greier. 
Først en rotete forklaring på at hun ikke vil stemples som "mamma til Michelle" lengre, fordi folk vet hvem Michelle er, men ikke hvem mammaen er. Hun formulerer det slik at det var derfor hun byttet plattform og bloggnavn, slik at Anna Rasmussen nå kommer i fokus. Det er uvisst om det faktisk er dette hun vil formidle, da hun roter det til ved å si at en dame ikke ville slippe henne inn på et utested selv om damen visste hvem Michelle var og at hun og venninnene hadde sluppet inn hvis Michelle var med. Noe som jo ikke henger på greip i det hele tatt.. 

Når hun da har etablert at det er et tydelig skille på fokuset fra den gamle bloggen til den nye kommer dagens andre blogginnlegg der hun filmer at Michelle skriver sin første bloggpost. Forstå det den som kan... SMH!:rolleyes:

Du må da forstå at det er helt logisk av en uteplass å slippe inn en 4 åring men ikke moren hennes... Eneste grunnen til at hun ikke skal bli sluppet inn noen plass er om hun er for ung (da hjelper det lite å ha med ett barn på 4) eller for full (desto verre å ha med ett lite barn). 

Hun har antagelig prøvd å bruke "kjendisstatusen" for å få spesialbehandling.

Tipper vakten sa noe ala "Ja jeg vet hvem Michelle er, men du slipper ikke inn selv om du er moren hennes". Så har Anna tolket det som at hun hadde kommet inn med Michelle men ikke som seg selv. 

• Liker 11
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Forstår ikke helt hvorfor hun fortsatt må forklare hva som er poenget med den nye bloggen hennes. Hun har jo fortalt det så mange ganger allerede..

Skrevet
21 minutter siden, Honeyblossom skrev:

Forstår ikke helt hvorfor hun fortsatt må forklare hva som er poenget med den nye bloggen hennes. Hun har jo fortalt det så mange ganger allerede..

På meg, så virker det som sutring over de tapte leserne. Forklare seg ihjel hvorfor de skal følge med henne over. 

Det er overvekt forklaringer og syting etter at hun byttet... 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Sjay skrev:

Dagens blogg-innlegg er merkelige greier. 
Først en rotete forklaring på at hun ikke vil stemples som "mamma til Michelle" lengre, fordi folk vet hvem Michelle er, men ikke hvem mammaen er. Hun formulerer det slik at det var derfor hun byttet plattform og bloggnavn, slik at Anna Rasmussen nå kommer i fokus. Det er uvisst om det faktisk er dette hun vil formidle, da hun roter det til ved å si at en dame ikke ville slippe henne inn på et utested selv om damen visste hvem Michelle var og at hun og venninnene hadde sluppet inn hvis Michelle var med. Noe som jo ikke henger på greip i det hele tatt.. 

Når hun da har etablert at det er et tydelig skille på fokuset fra den gamle bloggen til den nye kommer dagens andre blogginnlegg der hun filmer at Michelle skriver sin første bloggpost. Forstå det den som kan... SMH!:rolleyes:

Enig. Stusset veldig over dette selv. Skulle trodd hun var drita mens hun satt å skrev disse innleggene. Tror hun må innse at bloggen hennes snart er død og at det er på tide å finne et nytt levebrød. Kanskje komme seg tilbake på skolebenken!

• Liker 3
Skrevet

Jeg savner kontinuitet og logikk på bloggen hennes. Ting er så vilkårlig og ute av kontekst ofte. Og så kommer hun stadig tilbake til de samme temaene og problemstillingene. Det er mye hinting om ting "leserne ikke vet", samt en slags overbevisning om at hun tross alt deler mye ved å hinte. Men hun er ung da, det glemmer jeg litt for ofte. Det slår meg når jeg ser hvor opptatt hun fortsatt er av egen barndom, når hun skriver om diverse hendelser og om gamle barnehagen sin, osv. Ens egen barndom er noe som blir mer og mer fjernt jo eldre man blir. Men som 19-åring har man jo vært lengre barn enn man har vært voksen så langt i livet...

• Liker 1
Skrevet

Overskrift i siste blogginnlegg: Det er kjedelig å være lykkelig.

Lenger ned i innlegget: Det er ikke kjedelig å være lykkelig.

Cluet er??? :heks:

Skrevet

Anna er virkelig en sammensatt jente. Såå sjenert og vansker med å uttrykke seg muntlig, samtidig ekstremt utleverende på nett, både i tekst og bilder. 
I dagens innlegg sier hun at hun begynte å røyke, drikke og ha sex flere år før Michelle ble unnfanget. Jeg ble litt satt ut! Hun har gått lenge rundt grøten om at hun ikke har hatt en normal oppvekst og opplevd ting ingen burde oppleve som hun selv sier. Stakkars jente!

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, Sjay skrev:

Anna er virkelig en sammensatt jente. Såå sjenert og vansker med å uttrykke seg muntlig, samtidig ekstremt utleverende på nett, både i tekst og bilder. 
I dagens innlegg sier hun at hun begynte å røyke, drikke og ha sex flere år før Michelle ble unnfanget. Jeg ble litt satt ut! Hun har gått lenge rundt grøten om at hun ikke har hatt en normal oppvekst og opplevd ting ingen burde oppleve som hun selv sier. Stakkars jente!

Men om oppveksten ikke har vært normal, så stusser jeg litt på at hun lar moren ha så mye ansvar for barna sine? 

• Liker 19
Gjest Honeyblossom
Skrevet (endret)

Lurer på om lesertallene har vært litt lave de siste dagene siden hun velger å skrive enda et innlegg om sex..

:rolleyes:

Endret av Honeyblossom
Gjest Klaveret
Skrevet
2 timer siden, Honeyblossom skrev:

Lurer på om lesertallene har vært litt lave de siste dagene siden hun velger å skrive enda et innlegg om sex..

:rolleyes:

Litt forskjell på de sex-innleggene da ... egentlig to forskjellige tema spør du meg.

Men jeg er overrasket over hvor mye hun plutselig deler. Kan det være lurt da?

Skrevet (endret)

*slettet*

Endret av Fuju
  • Liker 3
Gjest Klaveret
Skrevet
6 minutter siden, Fuju skrev:

Anna er en mester i å legge ut i det vide og det brede om absolutt ingenting. Hennes nyeste blogginnlegg inneholder jo ingenting, bare en masse ord for å fortelle at hun har hatt en vanskelig barndom. Got it liksom, du har hatt det vanskelig. Neste tema, takk.

Der er jeg uenig. De siste innleggene har hun jo delt mye fra sin oppvekst. Alt for mye synes jeg.

Skrevet
1 time siden, Fuju skrev:

Anna er en mester i å legge ut i det vide og det brede om absolutt ingenting. Hennes nyeste blogginnlegg inneholder jo ingenting, bare en masse ord for å fortelle at hun har hatt en vanskelig barndom. Got it liksom, du har hatt det vanskelig. Neste tema, takk.

Synes hun endelig begynner å komme til poenget, istedet for å gå rundt grøten og hinte i det uendelige. Jeg syns det hun deler blir ganske sterk kost. Jeg skjønner at hun vil at bloggen skal fortsette å gå rundt, men hvis dette er ubearbeidede temaer og følelser for Anna så burde ikke bloggen være plattformen der hun lufter ut vanskelige opplevelser.

Enig i at tematikken på bloggen tidvis kan være litt vel gjentakende, men når noen har hatt det vanskelig lenge så er det noe som ofte vil følge en person i lang tid.

• Liker 2
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Innleggene hvor hun skriver om fortiden sin handler jo i bunn og grunn om det samme. Hun begynner å fortelle hvor kjipt hun har hatt det og at hun har opplevd mye i ung alder blabla, men ender opp med å si at hun faktisk ikke kan dele det på bloggen. Da ser jeg liksom ikke vitsen med å skrive en innlegg om det i det hele tatt? Kan hun ikke heller poste et av de 500 innleggene hun sa hun hadde gjort klart for bloggen allerede?

Skrevet

Tråden ryddet for spekulasjoner

Nordvesta, mod.

Skrevet
Den 1/25/2016 at 22.40, mm456 skrev:

Jeg er selv 20 år, og egentlig bare litt over et halvt år eldre enn henne (hun er 96, jeg er 95), og jeg tror helt ærlig en av grunnene til at hun virker "barnslig" på bloggen eller hva jeg nå skal kalle det, er fordi hun ikke har hatt en ordentlig ungdomsstid. Jeg har kanskje ikke så mye jeg skulle sagt mtp. jeg ikke er mor selv, men man vokser/forandrer seg jo utrolig mye fra man er 15-20 år, og hun ble jo bare kastet ut i morsrollen. Likevel så minner personligheten hennes meg om en 14-åring, og det er så utrolig mye jeg ikke kan relatere meg til, sånn f. eks dette kjærlighetsdramaet og oppmerksomhetssyken hennes. Jeg tror hun hadde hatt vannvittig godt av å gått på skole, fått et nettverk, tatt en utdannelse og fått et liv utenom det å være mor. Det virker jo som det er det eneste som er noe i livet hennes - utenom bloggen, der hun nesten utelukkende skriver om barna..

Jeg skal kanskje ikke si så mye siden jeg ikke har barn selv, men selv flere av mine venninner som fikk barn i 16-17-årsalder er nå i gang med utdannelse og har et liv utenom det å være mor. Jeg tror det er viktig å ha en identitet utenom, og Anna har vel sagt for en stund siden at hun føler at det å være mor er den eneste identiteten hun har, og det synes jeg er veldig synd.. :( 

Tror du kan ha mye rett.

Skrevet

Spørsmål til dere som har lest MTM siden starten i 2011: Var bloggen mer ordentlig og skikkelig skrevet før, eller har den alltid vært slik den er nå?

Skrevet
1 minutt siden, Chromium skrev:

Spørsmål til dere som har lest MTM siden starten i 2011: Var bloggen mer ordentlig og skikkelig skrevet før, eller har den alltid vært slik den er nå?

Bloggen var mye mer interessant før, og hun var en jordnær og søt jente. Hun er jo forsåvidt søt fremdeles, men hun har mistet bakkekontakten helt nå, så det søte ved henne forsvinner litt. Enkelte forandrer seg i en negativ retning når livet plutselig dreier seg om å tjene mest mulig penger. 

• Liker 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...