Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Den røde fare skrev:

Og de fleste nybakte mødre/foreldre er ofte usikre på hva og hvordan ting gjøres, så når de da ser at en av Norges mest leste blogg skriver at hennes type sikring i bil er trygg, tror de gjerne på det

Nå pratet jeg om sovestilling hos baby,noe alle foreldre får info om på sykehus og helsestasjon..

Ellers helt enig i at det er på tryne at hun feilinformerer på denne måten istedet for å stå for egne feil..

Endret av J..
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Onbothsides

Jeg elsker det siste blogginnlegget, ingen tvil om at Anna er smart. Hun ler hele veien til banken, og ikke alle skjønner engang 🙈 

Jeg applauderer, eller appellerer som noen ville sagt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cocosa
2 timer siden, Rosalie skrev:

Primo 1990 gikk en barnelege ut i media og advarte mot mageleie. I 1992 gikk norske myndigheter ut og advarte mot det samme. Så du sov neppe i mageleie før du var gammel nok til å snu deg selv.

http://www.aftenposten.no/norge/Tusenvis-av-barneliv-er-reddet-av-radet-om-a-legge-babyer-pa-ryggen-125352b.html

Er født på 80-tallet 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll

Korrekturleser hun innleggene sine? Jeg tenkte spesielt på innlegget hun kom med i dag, om lysekronen. Men fint de fikk glassgården ut av såret i hodet hennes. 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Trappetroll skrev:

Korrekturleser hun innleggene sine? Jeg tenkte spesielt på innlegget hun kom med i dag, om lysekronen. Men fint de fikk glassgården ut av såret i hodet hennes. 🙊

Det innlegget er fullt av feil! Jeg får vondt i øynene av å lese det.

"glassgård", "kytt"...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cocosa skrev:

Det er ikke så lenge siden. Jeg sov på magen, og sover fortsatt på magen. Jeg er i 20-årene.

Men alle de som døde i krybbedød på den tiden, lever ikke i 20-årene nå. 

Se på deg selv som heldig, og vær glad for at forskning har gjort at dine egne barn (framtidige eller nåværende) har mindre risiko for å dø av dette en du hadde.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Onbothsides skrev:

Jeg elsker det siste blogginnlegget, ingen tvil om at Anna er smart. Hun ler hele veien til banken, og ikke alle skjønner engang 🙈 

Jeg applauderer, eller appellerer som noen ville sagt! 

Er det noe hun skrev eller måten hun skrev det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sisti skrev:

Men hva er poenget ditt? At det er greit å følge 15 år gamle anbefalinger i stedetfor å følge oppdatert kunnskap fordi...? 

Ja, ting endrer seg, fordi man lærer mer og har kunnskapen til å endre ting til det bedre. Det står i verste fall om liv og død. Her er det snakk om fysikkens lover, de driter i at man ikke visste bedre for x år siden. 

Poenget mitt er selvsagt at det som blir sett på som riktig i dag ikke nødvendigvis blir sett på som riktig om f.eks 10 år :)

På midten av 70-tallet var jo anbefalingen å legge spedbarn på magen, sikkert de som trosset dette og fikk "kjeft" fra venner/familie: "Er du gal!? Legger du ham på ryggen!!? Det er jo mot dagens anbefalinger, direkte livsfarlig!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, pøbelsara skrev:

Så da mener du at det er greit å ikke sikre ungene sine i bilen fordi det kan komme andre anbefalinger i 2035? Eller er du egentlig mest interessert i å krangle? :lur: 

Med tanke på at det har kommet 100 innlegg her (og x antall på Facebook og til Trygg Trafikk) fordi det var to barneseter og vanlig sete til det eldste barnet på en liten biltur, så er det vel ikke jeg som er mest ute etter å krangle :)

Måten denne debatten har utspilt seg på fikk meg til å tenke på denne:

http://www.klikk.no/foreldre/barn/free-range-kids-1587437.ece

Om måte det eldste barnet satt på brøt norsk lov, så er det klart det er lov å si fra, jeg har aldri sagt noe annet!

Men det neste blir vel at foreldre får kjeft om ikke barna går med redningsvest konstant, for det KAN jo hende de ramler på sjøen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, J.. skrev:

Nå pratet jeg om sovestilling hos baby,noe alle foreldre får info om på sykehus og helsestasjon..

Ellers helt enig i at det er på tryne at hun feilinformerer på denne måten istedet for å stå for egne feil..

Var ment som et lite tillegg, på en måte😉 

Eks. Selv om de fleste foreldre vet at spedbarn skal ligge på rygg, så kan det være noen prosent usikre foreldre, som da leser på bloggen til Anna at det er best å ligge på magen, for det har hun alltid gjort og det har gått bra. (Jeg sier ikke at Anna bestemt har lagt de på magen, det var kun et eksempel!) 

I absolutt verste tilfelle, KAN det skje en grusom ulykke der noen "har lest på bloggen at dette er trygt"😑 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
1 time siden, JackIost skrev:

Poenget mitt er selvsagt at det som blir sett på som riktig i dag ikke nødvendigvis blir sett på som riktig om f.eks 10 år :)

På midten av 70-tallet var jo anbefalingen å legge spedbarn på magen, sikkert de som trosset dette og fikk "kjeft" fra venner/familie: "Er du gal!? Legger du ham på ryggen!!? Det er jo mot dagens anbefalinger, direkte livsfarlig!"

Men jeg skjønner ikke relevansen i denne debatten...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Sisti skrev:

Men jeg skjønner ikke relevansen i denne debatten...? 

Det er selvsagt en kommentar til det vanvittige, nesten utrolige hylekoret på bakgrunn av at selv om loven ble fulgt (eller?), så var ikke alle barna sikret 100 % slik Trygg Trafikk anbefaler i dag, som altså er noe annet enn hva de har anbefalt tidligere gjennom sin 60 år lange historie, og mye mulig noe annet enn hva de vil anbefale i framtiden :)

Endret av JackIost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, JackIost skrev:

Med tanke på at det har kommet 100 innlegg her (og x antall på Facebook og til Trygg Trafikk) fordi det var to barneseter og vanlig sete til det eldste barnet på en liten biltur, så er det vel ikke jeg som er mest ute etter å krangle :)

Måten denne debatten har utspilt seg på fikk meg til å tenke på denne:

http://www.klikk.no/foreldre/barn/free-range-kids-1587437.ece

Om måte det eldste barnet satt på brøt norsk lov, så er det klart det er lov å si fra, jeg har aldri sagt noe annet!

Men det neste blir vel at foreldre får kjeft om ikke barna går med redningsvest konstant, for det KAN jo hende de ramler på sjøen :)

Bevares.. Om Anna hadde latt være å skrive noe om dette, så hadde hun og unngått å belyse sin manglende risikoforståelse. De vurderingene hun har gjort, og at hun rettferdiggjør dem, skaper naturlig nok reaksjoner. 

Fordi vi lever i 2017 og følger de regler og anbefalinger som gjelder nå, og for å være trygg på at våre små er sikret på den aller beste måten om det skulle gå galt. Det handler om å forstå og mitigere risiko. Ikke om hva som gikk greit før i tiden. 

Endret av Friluftsdame
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hva overskriften blir den dagen hun mister lesere...

For den dagen tror eg kommer.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
2 timer siden, JackIost skrev:

Det er selvsagt en kommentar til det vanvittige, nesten utrolige hylekoret på bakgrunn av at selv om loven ble fulgt (eller?), så var ikke alle barna sikret 100 % slik Trygg Trafikk anbefaler i dag, som altså er noe annet enn hva de har anbefalt tidligere gjennom sin 60 år lange historie, og mye mulig noe annet enn hva de vil anbefale i framtiden :)

Ok, jeg skjønner fortsatt ikke relevansen. Du mener hun sikret etter en måte som var ansett som  forsvarlig for x år siden, javel, hva så? Bør man ikke alltid strebe etter å sikre BEST MULIG utifra det man vet og kan i dag?

Ja, folk har en tendens til å reagere når de ser andre kødde det til med sikkerhet. 

Og loven er altfor dårlig på dette området. Altfor, altfor dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Xstrella skrev:

Fantastiske Else Koss sin instagram nå 😆

Må si med enig med #kaassolini når hun regramer AR sitt innlegg der hun selger film av frieriet. Kjenner at jeg kan vente litt lenger, skriver Else. 😂 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Friluftsdame skrev:

Må si med enig med #kaassolini når hun regramer AR sitt innlegg der hun selger film av frieriet. Kjenner at jeg kan vente litt lenger, skriver Else. 😂 

Ja det er fantastisk. Ser de ikke selv hvor idiotisk det er?? Det latterliggjør seg selv. Men klikk i kassa blir det jo. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...