Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, KG deltager skrev:

Å bli gravid som 14 åring ville nok neppe noen valgt.. Men det skjedde ... Og jeg må si jeg er imponert over hvordan en 14 åring greier å gjøre dette til noe positivt.. Hun legger seg ikke ned og gjør seg til et offe- hun ser muligheter- og det det er DET en suksessfull person gjør..Om det skulle skje - at det å være " mamma til michelle ikke lengre er nok - så kan hun alltids sette seg på skolebenken..

Men 

å ha 5, 5 års høyskole , flere hundretusen i studielån, søke jobb/ surfe på vikariater- måtte leie leilighet/ jobbe dag og natt for åbetale lånet for krypinnet og oppi alt dette prøve å starte en familie

er ikke så mye bedre enn 

å ha en nydelig familie med tre små, en mann du elsker tjene milioner på bloggen din og  attpå til ha hele den voksne ungdomstiden forran deg.

Hun selger barna sine. Det er ingenting beundringsverdig ved det. 

Speedmaster derimot, er et eksempel til etterfølgelse. Tjen penger og la barna dine få beholde sitt privatliv: vinn-vinn! 

Endret av clyde
læif
  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, KG deltager skrev:

Å bli gravid som 14 åring ville nok neppe noen valgt.. Men det skjedde ... Og jeg må si jeg er imponert over hvordan en 14 åring greier å gjøre dette til noe positivt.. Hun legger seg ikke ned og gjør seg til et offe- hun ser muligheter- og det det er DET en suksessfull person gjør..Om det skulle skje - at det å være " mamma til michelle ikke lengre er nok - så kan hun alltids sette seg på skolebenken..

Men 

å ha 5, 5 års høyskole , flere hundretusen i studielån, søke jobb/ surfe på vikariater- måtte leie leilighet/ jobbe dag og natt for åbetale lånet for krypinnet og oppi alt dette prøve å starte en familie

er ikke så mye bedre enn 

å ha en nydelig familie med tre små, en mann du elsker tjene milioner på bloggen din og  attpå til ha hele den voksne ungdomstiden forran deg.

"Hun legger seg ikke ned og gjør seg til et offe-" 

Jo det er jo det hun gjør, hun er veldig uselvstendig. 

Og uansett hvor mange millioner jeg evt skulle ha tjent på bloggen min så hadde det ikke vært verdt det om jeg hadde avskåret det sosiale livet til mine barn.

Og som en liten siste ting, jeg hadde aldri kunne tenkt meg å ha ungdomstiden forran meg, jeg er veldig glad at jeg hadde ungdomstiden min da jeg var nettopp det, og som ungdom og tidlig voksen så levde jeg livet, jeg dreit meg ut, og levde livets glade dager med mine venner.. Dette tror jeg kan gi en ballast senere i livet, man har prøvd å feilet og er klare for et "a4" liv, men familie og forpliktelser.

Hvis man skal ha forpliktelsene når man skal gå igjennom ungdomstiden... vell, det blir nok ikke helt det samme....

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2017 den 23.38, KG deltager skrev:

Litt sjokket over alt det stygge folk får seg til å skrive om ei ung jente.. 

Det Anna har greid er super imponerende !

I en alder der de fleste lever hjemme hos mor og far eller på et studenthjem med 8000 kr i lånte penger å leve for - midt i utdanning som vil gi de 350000 i årslønn , har Anna skapt sin egen arbeidsplass , har million inntekt, kjøpt sitt eget hus , fått 3 barn og har en mann hun er så glad i at hun aldri snakker om jeg , men vi ! Hvor mange av dere her inne kan skilte med samme resultat???

Vel, folk flest selger ikke barna sine for å få råd til å kjøpe hus!

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2017 den 22.04, Rosalie skrev:

Jeg blir for øvrig støtt av innleggene her som insinuerer at hun burde vært tvunget til abort. Å bli gravid tidlig i tenårene er ingen ideell situasjon, men man må gjøre det beste ut av situasjonen. Og det betyr ikke nødvendigvis terminering av svangerskapet. 

Her er for øvrig historien til ei kvinne som var 19 år da artikkelen ble skrevet. Hun fikk barn som 14-åring, som er alene med, og var i ferd med å fullføre utdanning som helsefagarbeider. http://www.seher.no/sterke-historier/kristina-ble-gravid-som-13-aring/64150575

Man får jo masse økonomisk støtte mens man er enslig mor så jeg kan ikke helt se at det skal være en diger  bragd å ta en yrkesutdannelse 4- 5 år etter man har fått en unge??   . Helsefagarbeiderfagbrevet klarer også  "alle". 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, frupedersen skrev:

Min kommentar har blitt fjernet fra Facebook

Tenkte meg det. Der er det ikke rom for kritikk, selv om den er saklig.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skriver så ofte «ungejentene kommenterer», men når jeg nå er inne på facebooksiden hennes, så synes jeg det er ekstremt mye 40+. De er så glad i henne og familien hennes. Kanskje bloggen kan leve på pensjonistene som leker bestremødre gjennom mobilen.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, fjær skrev:

"Hun legger seg ikke ned og gjør seg til et offe-" 

Jo det er jo det hun gjør, hun er veldig uselvstendig. 

Og uansett hvor mange millioner jeg evt skulle ha tjent på bloggen min så hadde det ikke vært verdt det om jeg hadde avskåret det sosiale livet til mine barn.

Og som en liten siste ting, jeg hadde aldri kunne tenkt meg å ha ungdomstiden forran meg, jeg er veldig glad at jeg hadde ungdomstiden min da jeg var nettopp det, og som ungdom og tidlig voksen så levde jeg livet, jeg dreit meg ut, og levde livets glade dager med mine venner.. Dette tror jeg kan gi en ballast senere i livet, man har prøvd å feilet og er klare for et "a4" liv, men familie og forpliktelser.

Hvis man skal ha forpliktelsene når man skal gå igjennom ungdomstiden... vell, det blir nok ikke helt det samme....

uselvstendig??

ALLE- eller i hvertfall de fleste ønsker å dele livet, hverdagen og høydepunktet med en de er glad i. De fleste ønsker å være to.. Hvorfor ser dere på dette som en svakhet ?? Mener dere at Anna burde vært alene med barna?? Stått alene? -mener dere at alle par burde gå fra hverandre fordi alle må være selvstendige???

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, KG deltager skrev:

uselvstendig??

ALLE- eller i hvertfall de fleste ønsker å dele livet, hverdagen og høydepunktet med en de er glad i. De fleste ønsker å være to.. Hvorfor ser dere på dette som en svakhet ?? Mener dere at Anna burde vært alene med barna?? Stått alene? -mener dere at alle par burde gå fra hverandre fordi alle må være selvstendige???

Nei, det du skriver er ingen sammenheng. 

Det jeg mener med uselvstendig er:

Hun flytter til syden for at hennes avkom føler det var for mye oppmerksomhet rettet om henne, mennesker som kom opp på henne og ville ta bilde...

Hun hadde sin mor hos seg nesten hele tiden, når mor ikke var der var største avkoms bestemor der, eller far 2 eller far 3. 

Er du selvstendig, så tenker du igjennom om det å flytte til ett annet land og om man klarer seg uten noen rundt seg. Man vil iallefall prøve det, uten at en trygg omsorgsperson er der..

Jeg mener uselvstendig  med at hun virker nesten litt desperat etter å bli kjernefamilien, med hus og hjem og volvo...

Man kan være selvstendig selv om man er i ett forhold... 

Men er man i ett forhold for å ha hjelp i hverdagen.. vell...

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, KG deltager skrev:

uselvstendig??

Jeg har barn og er gift og bor sammen med barnefar som jobber står på tjener penger og hjelper til hjemme og med barnet. Likevel så føler jeg at jeg er selvstendig. Jeg er ikke avhengig av å ha ham ved min side, selv om det er det jeg selvfølgelig ønsker,fordi jeg elsker ham høyt og vil gjerne dele resten av livet mitt med ham. Men OM han en dag forsvinner fra min side så er ikke jeg avhengig av min mor som kan passe på meg og barnet. Heller ikke av å utlevere oss selv for å få penger. Jeg kan jobbe med mye forskjellig, har egenkapital på bolig,har bil, og det i en alder av 28,så det er ikke umulig uten en blogg altså ;). Du trenger bare å bevege deg en time unna Oslo så har du råd til å leie og/eller kjøpe bolig uten store problemer (og når man har spart som det jeg har gjort siden jeg var 19 år så er ikke det så vanskelig heller)

konklusjonen er at det går an å ha et fint liv uten å utlevere ungene sine og at man kan være selvstendig selv om man har en mann. Mann har man fordi man er glad i han ikke fordi man trenger hjelp med ungene

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Ulzzang skrev:

Jeg har barn og er gift og bor sammen med barnefar som jobber står på tjener penger og hjelper til hjemme og med barnet. Likevel så føler jeg at jeg er selvstendig. Jeg er ikke avhengig av å ha ham ved min side, selv om det er det jeg selvfølgelig ønsker,fordi jeg elsker ham høyt og vil gjerne dele resten av livet mitt med ham. Men OM han en dag forsvinner fra min side så er ikke jeg avhengig av min mor som kan passe på meg og barnet. Heller ikke av å utlevere oss selv for å få penger. Jeg kan jobbe med mye forskjellig, har egenkapital på bolig,har bil, og det i en alder av 28,så det er ikke umulig uten en blogg altså ;). Du trenger bare å bevege deg en time unna Oslo så har du råd til å leie og/eller kjøpe bolig uten store problemer (og når man har spart som det jeg har gjort siden jeg var 19 år så er ikke det så vanskelig heller)

konklusjonen er at det går an å ha et fint liv uten å utlevere ungene sine og at man kan være selvstendig selv om man har en mann. Mann har man fordi man er glad i han ikke fordi man trenger hjelp med ungene

Denne skriver jeg under på! Jeg er alene med barnet mitt. Jeg er selvstendig, har en jobb og lever veldig fint liv, uten å utlevere barnet mitt. Jeg ønsker ikke utsette min datter for det som største jenta til Anna blir utsatt for. Når barnet selv sier at de ikke liker all den oppmerksomheten, så burde det faktisk ringe en bjelle hos Anna, og skjerme jenta mer. Men neida.. 
Da jeg hadde samboer, var jeg selvstendig da og. Vi hadde hvert vårt liv, samtidig som vi hadde et sammen. 

Får håpe hun tar til vettet snart..

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Funkytwist skrev:

Dere skriver så ofte «ungejentene kommenterer», men når jeg nå er inne på facebooksiden hennes, så synes jeg det er ekstremt mye 40+. De er så glad i henne og familien hennes. Kanskje bloggen kan leve på pensjonistene som leker bestremødre gjennom mobilen.

Synes jeg ser flest ungjenter, og det bekymrer meg. Men så er jeg pensjonist på 40+ da......og ser vel det jeg vil se.
Jeg synes for øvrig at det er problematisk at både Anna og en god del andre bloggere forgudes av unge jenter og opphøyes til idoler som man ønsker å etterligne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anna er bare 20 år gammel. Gi det 20 år til og bloggen er garantert ikke like bra økonomisk som nå, om den i det hele tatt eksisterer.  Hva vil hun gjøre da? 

I det fjerne ser jeg for meg Anna i Se og Hør....forteller om det som var, og all luksusen.....fra en "rønne" i Stavanger. Skilt, en skokk med barn som er halvsøsken og uten noen form for nettverk. Hun som hadde alt og mistet det pga at hun var tjukk i hodet og tenkte kun på penger, koste hva det koste vil. Idioti på høyt plan!

Sånn, det var dagens utblåsning. De fleste har vel skjønt at jeg kan styre min begeistring for vesenet. :sjokkbla:

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Allerede bestemt at gårdagen skal i glemmeboken,siden det viste seg ikke å være hjerneslag.

Mtp hvor hardt hun bruker å melke hver eneste lille sak som skjer henne,vil hun vel ikke innrømme at hun brukte helsevesenet for å skape blest rundt seg selv for ikkeno.

For hadde hun vært reelt bekymret igår hadde hun gnålet i vei om dette de neste 2 årene.

All pr er god pr?....

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så annonse for "Åsted Norge" nå og jeg tror tema er pedofile og sosiale medier. Håper disse mamma-bloggere tar en titt. Uansett hva som sies om barns sikkerhet etc, så er det fornektelse, fornektelse, fornektelse

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Miranda16 skrev:

Så annonse for "Åsted Norge" nå og jeg tror tema er pedofile og sosiale medier. Håper disse mamma-bloggere tar en titt. Uansett hva som sies om barns sikkerhet etc, så er det fornektelse, fornektelse, fornektelse

Tema for kvelden er helt riktig..

Er nok flere som får seg en øyenåpner..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man virkelig få alvorlige symptomer også viser det seg at alt er normalt? Kanskje hun stresser? Stress kan jo føre til litt av hvert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...