summerrain Skrevet 23. februar 2017 #6281 Del Skrevet 23. februar 2017 Dette er kanskje ett dumt spørsmål og kanskje litt OT, men er det vanlig/naturlig for folk å legge om dialekten slik som Anna har gjort? Vet barn gjør det, men trodde helt ikke voksne gjorde det? Jeg er litt i samme situasjon som Anna på denne måten, sørlending som flyttet til Stavanger som 18 åring, samboer med en Rogalending, men snakker fortsatt "min" dialekt nå som jeg er 27. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinglass Skrevet 23. februar 2017 #6282 Del Skrevet 23. februar 2017 Har hun lagt om dialekten sin ? Er østlending , så hører det kanskje ikke like godt... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
summerrain Skrevet 23. februar 2017 #6283 Del Skrevet 23. februar 2017 ja hun snakker i hovedsak fortsatt stavangerdialekt, men så kommer det plutselig en sørlandssetning. Bare hør litt etter på tonefallet hvis det er enklere. Mange enkeltord er også lagt om, men det tenker jeg er mer naturlig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 23. februar 2017 #6284 Del Skrevet 23. februar 2017 1 time siden, summerrain skrev: ja hun snakker i hovedsak fortsatt stavangerdialekt, men så kommer det plutselig en sørlandssetning. Bare hør litt etter på tonefallet hvis det er enklere. Mange enkeltord er også lagt om, men det tenker jeg er mer naturlig. Er rogalending selv, og bor der. Men samboer med en trønder, så tar etter enkelte ord, og enda mer om vi er i Trondheim hos hans familie, eller de besøker oss Tenker ikke over det selv, bare skjer. Ikke lagt merke til det når jeg har sett bloggerne, men nå som du bemerka det så skal jeg høre ekstra godt etter i neste episode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caskerette Skrevet 23. februar 2017 #6285 Del Skrevet 23. februar 2017 Ja, det er helt vanlig å legge om dialekten, spesielt når man er ung. Men det er ikke naturlig for alle. Faren min var sørlending og snakket sørlandsdialekt etter 50 år på østlandet, mens en kollega av ham som også var fra sørlandet, la om til dialekten herfra og hørtes ut som en innfødt. Jeg er 40 og bor rundt Oslo og snakker osloing der, men legger om til vazelinadialekt når jeg er "hjemme". Ikke noe jeg går inn for, det bare kommer. Sorry for langt og ganske irrelevant svar for trådens tema, synes bare dialekter er litt gøy :-) 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 23. februar 2017 #6286 Del Skrevet 23. februar 2017 (endret) , Endret 12. mars 2017 av mann_86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 23. februar 2017 #6287 Del Skrevet 23. februar 2017 20 minutter siden, mann_86 skrev: Har hun 3 barn med 3 forskjellige menn? Ja? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanna87 Skrevet 23. februar 2017 #6288 Del Skrevet 23. februar 2017 Er det ikke litt tidelig å både få barn samt forlove seg.. Jeg hadde nok ventet til jeg var litt moden med slike viktige avgjørelser i livet. Jeg tror ikke det er sunt å bli voksen så tidlig desverre. Man må jo finne seg selv først... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 23. februar 2017 #6289 Del Skrevet 23. februar 2017 (endret) På 23.2.2017 den 6.17, Speedmaster skrev: . Endret 9. mars 2017 av mann_86 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 23. februar 2017 #6290 Del Skrevet 23. februar 2017 2 minutter siden, mann_86 skrev: Det er passe sprøtt når man er 20 år. Det tenker jeg får være hennes sak. Derimot er det virkelig sprøtt at man velger å tjene til livets opphold ved å utlevere barnas privatliv på en blogg. Det er faktisk helt sykt - hverken mer eller mindre. 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 23. februar 2017 #6291 Del Skrevet 23. februar 2017 Tråden er ryddet for innlegg som omhandler barn - Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 23. februar 2017 #6292 Del Skrevet 23. februar 2017 (endret) . Endret 9. mars 2017 av mann_86 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppa Skrevet 23. februar 2017 #6293 Del Skrevet 23. februar 2017 Jeg har bitt meg merke i at hun har begynt å lenke videre til andre blogginnlegg for flere bilder. Som f.eks. frieriinnlegget, så kunne man trykke videre for å se ytterligere tre bilder fra frieriet, eller innlegget der bloggen fyller fem år, så kan man trykke på en lenke på bloggen for å komme til en youtubefilm av diverse klipp vi har sett før. Hvorfor ikke legge de tre ytterligere bildene fra frieriet til selve blogginnlegget? Hvorfor ikke bare lenke direkte til youtube? Føler dette bare er et utspekulert triks for å få flere klikk. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrGreen Skrevet 23. februar 2017 #6294 Del Skrevet 23. februar 2017 Vet hvem Mamma til Michelle er selv om jeg aldri leser blogger og aldri har sett en episode av bloggerne. Umulig og ikke vite hvem hun er, og synes det er helt for jævlig å bruke barna sine for å bli kjendis. Alt det bilder hun har lagt ut av datteren. Forsvinner aldri. Skremmende at også mange ser opp til henne og følger hennes spor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg J.. Skrevet 23. februar 2017 Populært innlegg #6295 Del Skrevet 23. februar 2017 I det siste innlegget skriver hun "blablabla... Tre svangerskap, to vanlige fødsler og et keisersnitt er mer en hva en gjennomsnittskvinne går gjennom i løpet av et helt liv. blabla.." Nei,Anna. Du er ikke ekstraordninær fordi kroppen din har produsert 3 barn. Det er faktisk ganske vanlig. 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 23. februar 2017 #6296 Del Skrevet 23. februar 2017 10 minutter siden, J.. skrev: I det siste innlegget skriver hun "blablabla... Tre svangerskap, to vanlige fødsler og et keisersnitt er mer en hva en gjennomsnittskvinne går gjennom i løpet av et helt liv. blabla.." Nei,Anna. Du er ikke ekstraordninær fordi kroppen din har produsert 3 barn. Det er faktisk ganske vanlig. da må bestemoren min være superekstraordinær og veldi spesiell, for hun hadde nemlig 9 barn som hun bar frem selv 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 23. februar 2017 #6297 Del Skrevet 23. februar 2017 Akkurat nå, Gia_ skrev: da må bestemoren min være superekstraordinær og veldi spesiell, for hun hadde nemlig 9 barn som hun bar frem selv 😂 Haha,ja jeg skjønner virkelig ikke hva hun tror hun er.. Ikke i Jantelov-forstand,men hun er ikke den første eller siste til å ha fått barn,til å ha født eller til å gjennomgå ett keisersnitt. "Mer enn gjennomsnittskvinnen er gjennom i løpet av ett helt liv" høres jo ekstremt dramatisk ut,typ bli slått ned av lynet,bitt av hai på surfetur,reise jorda rundt 3 ganger og gifte seg med kongen av Zimbabwe,det er mer enn gjennomsnittskvinnen (personen...) opplever ila ett liv.. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse788 Skrevet 23. februar 2017 #6298 Del Skrevet 23. februar 2017 Typisk! En kvinne er ikke en kvinne med verdi uten å ha født. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruRosa Skrevet 23. februar 2017 Populært innlegg #6299 Del Skrevet 23. februar 2017 (endret) Ingen kvinner får da barna fordelt "i et helt liv"! De fleste får barna sine i løpet av en forholdsvis kort periode av livet. Akkurat som Anna. Forskjellen er bare at Anna startet uvanlig ung, og har 3 forskjellige fedre til sine. Bragd??? Endret 23. februar 2017 av FruRosa skrivefeil fra mobil 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trudealutt Skrevet 23. februar 2017 #6300 Del Skrevet 23. februar 2017 Jeg synes det er trist, på en måte, at det er gått så langt med AR og de rundt henne. Vi gir klikk ved at vi leser bloggen, og er med på å hause opp både henne, kjæresten og ungene - og jeg lurer på hvor dette skal ende. For å klare å være på toppen må hun prestere innlegg og overskrifter som gir klikk, og det kommer ikke noe godt ut av det. Absolutt ingen ting Det er egentlig bare leit hele greien, og noen burde virkelig ha tatt fatt i jenta og fått henne på rett kjøl. Noen burde rettledet henne - i det å være ansvarsbevisst og voksen. Stakkars jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg