Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Fantastica skrev:

Hjemmeundervisning satt i system er omtrent like bra som vanlig skolegang. Jeg har vært så heldig at jeg har fått sett hvordan det fungerer i nordlige California, der det er utarbeidet læreplaner spesifikt for dette, og der det kreves at elevene deltar på enkelte samlinger i musikk, kunst og håndverk og andre praktiske fag. De har også utflukter for samlet gruppe, og dette sikrer at det sosiale ivaretas. Ikke på samme måte på ved vanlig skolegang, men de får sosial trening. Her er både det faglige og det sosiale nøye planlagt, og det fungerer bra. I Norge har vi ikke noe som ligner på dette, og det vil i praksis si at barn kan sitte alene med en person på en knaus i ti år - satt på spissen. Barnet får da bare EN lærerfigur å forholde seg til, og selv om det er en utdannet lærer så vil barnet være prisgitt denne personen i mange år. Barn bør få møte flere lærere i løpet av skolegangen sin, for variasjon både faglig og personlig. 

En profesjonell pedagog vet hvor viktig rammene er, både de sosiale og de pedagogiske, men uten en regulerende lov kan det selvsagt skje feil.

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hva er MTM kjent for? Hva gjorde henne rik? Hvilket program var hun med på? Alle disse spørsmålene har ett svar.. Barn. Og særlig eldstemann. Man kan vri og vende på det alt man vil men faktum er jo at hun er kjent fordi hun ble mamma veldig ung. Hun er kjent for barna sine. Alt sexprat, familiedrama osv er bare krydder. Anna er kjent for og har tjent penger på å være ung mor og å vise frem barnet og etterhvert barna sine. Dette er jo et faktum. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig @KatyP !

Og det er nevnt flere eksempler på bloggere som blogger både før og etter de får barn uten eksponering. AR begynte ene og alene (ser det ut som utenfra) å blogge fordi hun ble gravid. Det skjer ingenting i livet hennes som kan beholde leserens utover hva barna gjør og hvordan hun lever gjennom dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, JackIost skrev:

Dette betyr at alle som ser lykkelig ut på bilder egentlig har det helt forferdelig :)

Et slikt resonnement ville gitt laud i logikkdelen av forberedende eksamen ved norske universiteter i gamle dager :) 

Hm ... Det var ikke så vanskelig å forstå det innlegget? At det var et eksempel på at det går an å holde en maske utad, for eksempel på bilder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mininirime skrev:

Nå vet ikke jeg om dette er lov iht reglene på rampelyset,  men her er en link til en satirisk artikkel om MtM:

https://www.nrk.no/satiriks/bloggen-mamma-til-michelle-skifter-navn-til-direktor-for-michelle-1.13389504

litt stygg..

Men jeg kan desverre forstå hvordan de klarer å vinkle det slik... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Onbothsides skrev:

Det virker som mange av kritikerne her har oppfatningen at man selger bilder av barna sine på nett. Helt svart hvitt. Altså som om Anna og andre sitter og teller på kronen om de skal legge ut et bilde av barn og så tjene så så mye på det. Barna

Så du tror ikke AR tjener penger når hun reklamerer for barnetøy og bruker sine egne barn som modeller?? Og tror du virkelig ikke at du ikke hadde kjent igjen Michelle hvis du så henne på gaten?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren
2 timer siden, mininirime skrev:

Nå vet ikke jeg om dette er lov iht reglene på rampelyset,  men her er en link til en satirisk artikkel om MtM:

https://www.nrk.no/satiriks/bloggen-mamma-til-michelle-skifter-navn-til-direktor-for-michelle-1.13389504

Haha, syntes den var morsom og veldig på kornet. Satt på spissen, selvfølgelig, men det er liksom greia med satire. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her treffer NRK helt rett. 

Dette er big business.

Håpløst at folk fremdeles tror dette er "småjenter på pikerommet".

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Helt riktig @KatyP !

Og det er nevnt flere eksempler på bloggere som blogger både før og etter de får barn uten eksponering. AR begynte ene og alene (ser det ut som utenfra) å blogge fordi hun ble gravid. Det skjer ingenting i livet hennes som kan beholde leserens utover hva barna gjør og hvordan hun lever gjennom dem.

Nemlig. Så det blir litt,  om ikke dumt så litt tafatt å slenge ut ordet hater, sjalu osv. Det er ok å syntes at det hun gjør et greit men å nekte for at det er barna som gjorde henne kjent og som opprettholder bloggens popularitet blir jo bent fram feil. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I siste podkasten til Tusvik og Tønne er også Anna Rasmussen diskutert. Må si det er godt å høre at flere synes det er på kanten med eksponering der...

Spesielt siden "avisene" for tiden bare gjengir det som står i de ulike bloggene, i stedet for å tenke selv. Journalistene kommer sjeldent eller aldri med kritiske spørsmål i slike saker. Skuffende at de bare er på jakt etter overskrifter, i stedet for å dykke litt inn i emnet og presentere et nyansert bilde.

Endret av MissMaya
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tredjemannpåvei* skrev:

Synes ikke dette er morsomt. Det er fint at søkelyset rettes mot bloggerbarnas rett til privatliv, men en slik satire med barnets ekte navn appellerer ikke til min humor ivertfall.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.dagbladet.no/kjendis/barnepsykolog-er-skeptisk-til-bloggernes-eksponering-av-egne-barn/67044470

Hun forsvarer eksponeringen til Dagbladet ved å si at hun aldri deler "private ting som skjer i livet til" det eldste barnet, ei heller hva hun "føler". Jeg lurer på hva bloggeren legger i "private ting". For folk flest er jo bursdager, dåp, julaftener og andre høytider, søndagsturer med familien, bakedag i heimen, osv. noe som hører privatlivet til. Hvilken del av barnets liv er det hun ikke deler?

Og det med at hun aldri deler hva barnet føler er jo ikke sant, hun har jo lagt ut flere lengre videoer der hun spør barnet om hennes tanker rundt det å flytte, det å bli storesøster, osv.  

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lærte jeg noe nytt i dag. 

Jeg er ikke stolt av barnet mitt siden jeg ikke eksponerer i hytt og pine 

:ironi:

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

At Anna Rasmussen i en alder av 14 år valgte å blogge om graviditet og barn det kan unnskyldes. Men et eller annet sted på veien burde hun forstått hva hun utsatte datteren for.

Første anledning var da datteren selv gav uttrykk for å bli sint da fremmede mennesker kom bort for å hilse. Dette var også en av grunnene til at hun flyttet til Kypros. Heller ikke dette veiskillet medførte endringer. 

Men nå, når hun frykter for sikkerheten til barnet, da er det ingen unnskyldning lenger. Nå er hun gammel nok til å stå til ansvar for avgjørelsene sine, og konsekvensene lyser rødt så det holder. Jeg mener bestemt ar dersom ikke mor er i stand til å ta gode avgjørelser for barnet så bør den instansen som har ansvaret gripe inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Onbothsides

Kan jeg bare få høre, hva vet dere om privatlivet til disse?  Da mener jeg ikke at de bor i Søgne, har søsken, var i dåp og sånne standardting - jeg snakker om private ting. 

Regner ikke med å få kjappe svar, det vil ta en stund å Google og lete etter svar 😊 Vil egentlig tro at det er lite private ting folk vet, mer trivielle "kjedelige" ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Onbothsides skrev:

Kan jeg bare få høre, hva vet dere om privatlivet til disse?  Da mener jeg ikke at de bor i Søgne, har søsken, var i dåp og sånne standardting - jeg snakker om private ting. 

Regner ikke med å få kjappe svar, det vil ta en stund å Google og lete etter svar 😊 Vil egentlig tro at det er lite private ting folk vet, mer trivielle "kjedelige" ting?

Mistenker at det vil slå negativt tilbake om jeg ramser opp ting.. "du sier du misliker at den og den gjør slik, men likevel sprer du det her??"

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Onbothsides skrev:

A har jo fortalt alle om de mest private som angår henne på bloggen, så det svaret gir seg selv. Å snakke før hun tenker er Annas varemerke

Endret av Miranda16
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides

Hjemme-hos-reportasjer er veldig vanlig! Det er ikke bare via blogg man blir kjent med kjendisers hjem? Se og hør og andre ukeblader har jo holdt på med dette i årevis. Så om vi har sett innsiden av hjemmet deres er det ikke unikt for Anna - selv om Anna er skyteskiven.

Jeg tolker ikke et oppstilt, arrangert bilde som en del av et privatliv. Dette er kanskje 1-10 minutt av et helt døgn i livet deres hvor de smiler i snøen med nye klær. Resten av de 1430 minuttene i det døgnet er privat! Da fiser de, da leker de, da krangler de, spiser, tøyser og snakker sammen om ting vi ikke får vite. 

Jeg er absolutt for at man skal snakke med barna og hvis de sier nei så skal man selvsagt godta det. Men det er jeg sikker på Anna snakker med de om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...