Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor i all verden får jeg eposter til min private mail fra Anna Rasmussen om at hun må vise meg Shai barberhøvler?

Jeg har aldri kommentert på hennes blogg (ikke at det er mulig, men fremdeles), jeg har aldri vært med i noen konkurranser på hennes blogg, og heller ikke kjøpt noe på nett med denne eposten.

Det er en privat mail så jeg kan ikke forstå hvor hun har fått det for seg at det er greit å sende meg eposter? 

Jeg bruker bokstavelig talt denne mailen KUN og da mener jeg KUN til skoleoppgaver, innleveringer og jobbrelatert. Jeg har aldri skrevet adressen i hverken et kommentarfelt, for å melde meg på et nyhetsbrev eller brukt den for å handle på nett.

Er dette i det hele tatt lov? Hvem i all verden har gitt hun denne adressen?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, mjauritz skrev:

Hvorfor i all verden får jeg eposter til min private mail fra Anna Rasmussen om at hun må vise meg Shai barberhøvler?

Jeg har aldri kommentert på hennes blogg (ikke at det er mulig, men fremdeles), jeg har aldri vært med i noen konkurranser på hennes blogg, og heller ikke kjøpt noe på nett med denne eposten.

Det er en privat mail så jeg kan ikke forstå hvor hun har fått det for seg at det er greit å sende meg eposter? 

Jeg bruker bokstavelig talt denne mailen KUN og da mener jeg KUN til skoleoppgaver, innleveringer og jobbrelatert. Jeg har aldri skrevet adressen i hverken et kommentarfelt, for å melde meg på et nyhetsbrev eller brukt den for å handle på nett.

Er dette i det hele tatt lov? Hvem i all verden har gitt hun denne adressen?

Bruker du den på brukerkontoer, feks. Facebook? Og har du trykket liker på henne der inne? Og har du epost-adressen synlig inne på din profil?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, FrkHumle skrev:

Bruker du den på brukerkontoer, feks. Facebook? Og har du trykket liker på henne der inne? Og har du epost-adressen synlig inne på din profil?

Ja, jeg har den synlig på Facebook.. Jeg har dog ikke lika siden hennes.

Kan ikke tro hun har gått fra profil til profil for å finne e-posten til folk for å sende tilbud om barberhøvler?? :klo:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, mjauritz skrev:

Ja, jeg har den synlig på Facebook.. Jeg har dog ikke lika siden hennes.

Kan ikke tro hun har gått fra profil til profil for å finne e-posten til folk for å sende tilbud om barberhøvler?? :klo:

Nei, dette er nok uansett innhentet automatisk på et vis. Jeg er faktisk litt usikker på hvordan det er mulig når du ikke har likt siden hennes. Men siden du ikke har brukt den til noe annet, må den være hentet fra facebook på et eller annet vis. Har du hatt noen som helst relasjon til hennes side der inne? Trykket liker, deltatt på event, kommentert? 

Har du svart på mailen og spurt hvordan hun har fått epostadressen din? Det ville jeg gjort. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stedatter på 12 år har også fått mail fra henne. Hun følger henne på Instagram og leser antakeligvis bloggen, så det er vel ikke så vanskelig for Anna å finne henne mailadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marker eposten som spam. Da blir det mest sannsynlig at den havner på spam mappen til andre som får eposter fra henne. Det er ikke greit det hun gjør!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Vipser skrev:

Anna tillater slike kommentarer (Screenshot av spørsmål om ikke Jan skal adoptere)  (eller lar de stå ubesvart) på Facebook. Jeg synes det er hårreisende, all den tid far og besteforeldre til både M og W har stilt opp hele veien, jf. intervju fra et år siden, og bilde på instagram til ene barnefaren for noen uker siden. 

Helt enig. Har reagert på dette selv flere ganger. Hun kaster liksom vrak på alt det de biologiske fedrene og besteforeldrene har gjort for barna (og henne). For all del, det er ikke sikkert at det er slik i det virkelige liv, men hvorfor fremstille det slik på bloggen da? 

For øvrig synes jeg Anna har mistet piffen fra eks det intervjuet der og til nå. Hun ser ikke så glad ut som hun gjorde tidligere, og utfra hvor fantastisk hun legger frem alt så er det veldig rart

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Vipser skrev:

Anna tillater slike kommentarer (Screenshot av spørsmål om ikke Jan skal adoptere)  (eller lar de stå ubesvart) på Facebook. Jeg synes det er hårreisende, all den tid far og besteforeldre til både M og W har stilt opp hele veien, jf. intervju fra et år siden, og bilde på instagram til ene barnefaren for noen uker siden. 

I intervjuet det linkes til i det siterte innlegget uttaler hun at: "Pappaen til William kunne jo ikke vært noen andre enn ham", på bakgrunn av at de har vært i forhold tidligere. Det er noe ganske annet enn det hun forteller i http://mammatilmichelle.blogg.no/1462210930_nr_du_ikke_vet_hvem_b.html .

I tillegg virker det utrolig urettferdig, etter at hun har skrytt begge barnefedrene opp i skyene i intervjuet for et drøyt år siden, at hun nå avskriver dem helt og begynte å omtale Jan som barnas "pappa" etter at de to hadde holdt i sammen et par måneder. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange click bait-innlegg klarer hun å få til før barnet kommer? Dagens overskrift: "En utslitt nybakt trebarnsmamma". Og hva handler innlegget om? Jo det handler om at det kanskje kommer til å bli tøft med tre barn, og at hun må nyte resten av graviditeten.Jeg blir helt matt...:ph34r:

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Det verste er at det virker @frk91. Hun har hatt en dalende tendens på antall lesere på blogglisten, men se på tallene nå. Og det er bare på grunn av massiv bruk av klikkoverskrifter. Det er jo helt merkelig at folk ikke går lei av denne metoden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, CecilieX skrev:

Det verste er at det virker @frk91. Hun har hatt en dalende tendens på antall lesere på blogglisten, men se på tallene nå. Og det er bare på grunn av massiv bruk av klikkoverskrifter. Det er jo helt merkelig at folk ikke går lei av denne metoden. 

Må innrømme at jeg også klikket meg inn fordi jeg trodde hun hadde født..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som har blitt blokkert på Instagram? Har ikke kommentert noe der før, men jeg reagerte veldig på innlegget hennes om perfekte svangerskap, og var kanskje bittelitt kvass da det er hormoner i gang her om dagen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Jan: Jo, du skal bli pappa! Du blir ikke far før du faktisk har fått et eget barn!!!!

(Sikkert blitt tatt opp tidligere i tråden, men kjente jeg reagerte litt på det gjesteinnlegget hans)

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, fima skrev:

Er det bare jeg som har blitt blokkert på Instagram? Har ikke kommentert noe der før, men jeg reagerte veldig på innlegget hennes om perfekte svangerskap, og var kanskje bittelitt kvass da det er hormoner i gang her om dagen også. 

Hvis du aldri har kommentert noe, har hun vel ikke noe grunnlag for å blokkere deg. Eller har du kommentert noe? Da er nok Anna rask med å blokkere om det ikke passer henne, det som blir skrevet. Tror dessverre hun kun tillater "gode" kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Chromium skrev:

Til Jan: Jo, du skal bli pappa! Du blir ikke far før du faktisk har fått et eget barn!!!!

(Sikkert blitt tatt opp tidligere i tråden, men kjente jeg reagerte litt på det gjesteinnlegget hans)

Takk! Godt vi er flere som reagerte på det der! Fint at han føler at han er pappa, men han er jo ikke det. 

Jeg har en kompis som har stilt opp for barna til kjæresten sin som om han er pappa til dem, og han sa at han følte seg som pappa til barna hennes. Men når de fikk felles barn, opplevde han, som han sa selv, hva det virkelig ville si å bli å være pappa. For ja, biologi betyr faktisk noe! Jeg kjenner jeg blir frustrert når Anna som mor skal hylles opp i skyene, mens fedrene til barna skal gjemmes bort og ikke snakkes om, for nå er Jan pappa....

Personlig synes jeg hele situasjonen hos Anna og fam bare er trist. Med det mener jeg at far ikke er så viktig, og kan byttes ut med hvem som helst. Barna kan bare bli flyttet på og revet opp, det spiller ingen rolle. Mennesker som betyr noe i barnas liv skal man bare glemme. Det er så gjennomtrekk i livene til barna, på så mange måter og så mange plan. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva om det blir slutt mellom dem da? Er Jan fremdeles pappa da, eller byttes han ut mot neste fyr?

Jeg mener, det er helt supert at han stiller opp og behandler de så godt som han gjør, men det handler om å tenke litt lenger enn nesetippen. De har ikke vært kjærester så lenge, og det virker veldig som han var et andrevalg siden hun gjentatte ganger har valgt han bort for andre gutter -  og nei, det er ikke spekulasjoner, både via TV og bloggen har vi sett hun si rett ut at hun valgte faren til W over Jan, men så funket det ikke og DA ble Jan bra nok.

Jeg har selv hatt steforeldre som jeg har vært veldig glad i, og når det har skjært seg mellom de og foreldrene mine har det alltid vært vondt, men de har aldri vært noe pappa eller mamma for meg. 

Skjer det noe mellom dem så kommer nok det til å stikke dypt for barna.. Får også håpe at Jan har like stor kjærlighet til dem som han får for sin egen unge, for det er det ikke alle som klarer..

Endret av mjauritz
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
12 timer siden, Joppe skrev:

Hvis du aldri har kommentert noe, har hun vel ikke noe grunnlag for å blokkere deg. Eller har du kommentert noe? Da er nok Anna rask med å blokkere om det ikke passer henne, det som blir skrevet. Tror dessverre hun kun tillater "gode" kommentarer.

Joda, jeg kommenterte en gang.. Skulle tro at selv om hun er veldig klar på at hun ikke takler kritikk, at hun allikevel tåler at folk er uenige med henne. 

Spørs nok det ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ærlig talt Anna har blitt gørr kjedelig! Innleggene hennes gir meg ingenting. Blir bare irritert av å lese bloggen :P 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tweet skrev:

Jeg syns ærlig talt Anna har blitt gørr kjedelig! Innleggene hennes gir meg ingenting. Blir bare irritert av å lese bloggen :P 

Enig! Når jeg er ferdig med å lese et langt innlegg blir jeg litt sånn; " hva handlet dette om, og kom hun noengang til poenget?" 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk at Anna er dyktig. Hun er ekstremt åpen, og etter min mening eksponerer hun umyndige i for stor grad. Eksempelvis synes jeg videointervjuene er å gå for langt.

Mener å huske at Anna gjorde et forsøk for en tid tilbake om å kun fokusere på seg selv. Da gikk lesertallene drastisk ned. Det må være et stort dilemma og samvittighetskvaler forbundet med dette, og jeg er sikker på at hun og samboeren allerede nå tenker hva neste steg må bli. 

Endret av Friluftsdame
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...