Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest eksiltronder
5 timer siden, Sandin skrev:

Blir det ikke mer I-then? 

Ikke med min engelsk (Cambridge), men det finnes vel varianter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, Miranda16 skrev:

Personlig synes jeg at å bruke engelske navn er utrolig lame. Både Michelle og William er jo det, så da er det kanskje for å følge det opp.

Det er veldig mange unge mødre som velger engelske navn, Hva er greia, fordi det er unikt?

Det er vel fordi alle vil ha "unike" navn på ungen sin. Det morsomme er jo at alle disse unge mødrene ender opp med å kalle ungene sine det samme.. Har ikke tall på for mange Theo, Liam, Lucas, Leander, Nathaniel og Noah-er jeg har hilst på de siste årene, føler jeg kan gjette meg til personligheten på mora bare ved å høre navnet på ungen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Koy skrev:

Det er vel fordi alle vil ha "unike" navn på ungen sin. Det morsomme er jo at alle disse unge mødrene ender opp med å kalle ungene sine det samme.. Har ikke tall på for mange Theo, Liam, Lucas, Leander, Nathaniel og Noah-er jeg har hilst på de siste årene, føler jeg kan gjette meg til personligheten på mora bare ved å høre navnet på ungen :P 

Ser poenget ditt, men folk flest i Norge velger ikke  engelske navn for å ha et uvanlig navn på barnet og det er det garantert grunner for. Jeg synes engelske navn i ikke engelskspråklige er harry, men folk får jo får all del kalle barnet sitt Ronny-Remi eller Jarred Jay om de vil. Navnet skjemmer ikke sies det, men det er forsket på hvilket signaler et navn sender. Det holder ikke at foreldrene synes det er fint. 

Endret av Miranda16
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, eksiltronder skrev:

Spiseflikkerier, men Ethan uttales vel med th-lyd a la thief? I-than?

Jo, det uttales sånn ja, med th-lyden. Ala thief, think, paTHetic.. Denne lyd uttalen har vi ikke i det norske språket, og da syns jeg det blir litt rart.. Og barn kan jo få problemer med å uttale navnet Ethan og med tanke på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Miranda16 skrev:

Ser poenget ditt, men folk flest i Norge velger ikke  engelske navn for å ha et uvanlig navn på barnet og det er det garantert grunner for. Jeg synes engelske navn i ikke engelskspråklige er harry, men folk får jo får all del kalle barnet sitt Ronny-Remi eller Jarred Jay om de vil. Navnet skjemmer ikke sies det, men det er forsket på hvilket signaler et navn sender. Det holder ikke at foreldrene synes det er fint. 

Enig, synes også det er litt harry. Minner meg serier som Teen Mom der alle jentene kaller ungene sine for LaKynn og MacKenzie. Når det er sagt synes jeg flere av navnene jeg listet opp er helt fine navn, men nå klarer jeg bare å assosiere dem med unge mødre som driver interiør-instagrammer og limer quotes på veggene sine :icon_frown: #blessed #homeiswheretheheartis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke ungen blir hetende ethan uansett. Det er nok bare bilder fra nettsiden hun bestilte klær fra. Hun har nok et helt annet navn. Hun er nok så paranoid at hun tror alle som venta barn nå kom til å oppkalle dem for enten ethan om det ble gutt eller isabella om det ble jente. Det er nok bare for å lure oss til å tro at det er det, for så å si at statistikken på de to navna ble høyere.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på et par ting som dere kanskje kan svare på; 

1) På MTM sin Facebook-side ser jeg stadig at noen kommenterer at A Nekter M kontakt med pappaen sin, og at familien på farssiden ikke får lov å ha kontakt med henne. De er i harnisk over at ungene kaller Jan pappa. Har A noen gang adressert dette? 

2) Hvem er pappaen til W?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Abrahima skrev:

Jeg lurer på et par ting som dere kanskje kan svare på; 

1) På MTM sin Facebook-side ser jeg stadig at noen kommenterer at A Nekter M kontakt med pappaen sin, og at familien på farssiden ikke får lov å ha kontakt med henne. De er i harnisk over at ungene kaller Jan pappa. Har A noen gang adressert dette? 

2) Hvem er pappaen til W?

Pappaen til William er Mathijs, en Nederlandsk gutt som snakket engelsk, bodde litt i Norge og studerer nå i utlandet. De var sammen av og på i ca 1,5 år. Så hadde de kontakt ca. 6 mnd. etter bruddet (grunnen var at han ikke var klar til papparollen for Michelle) og Anna ble uplanlagt gravid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaller ungene Jan for pappa? Jeg så hun skrev "besteforeldrene" om foreldrene hans, og det syntes jeg var å dra det litt langt...

Arg, jeg blir så irritert på den jentungen altså!!! At hun ikke ser hva hun holder på med liksom. Jeg tror Anna er en helt ordinær jente, hverken mer eller mindre, men hun mangler så ufattelig mye livserfaring. Hun mangler den dybden og evnen til å se konsekvenser av egne valg, langsiktighet virker til å være et fremmedord for henne.

Jeg ble også gravid som tenåring, der var heller ikke pappaen inne i bildet, men herregud så flat jeg la meg for at vi skulle ha kontakt med foreldrene hans, tanter, onkler og søskenbarn.

Anna valgte å ta voksne valg ved å beholde barna, da må hun også ta voksne valg når hun har satt barna til verden. Hun burde gitt disse fedrene tid til å bli voksne, holdt kontakten underveis, og så latt de bygge naturlige relasjoner når tiden er klar for det. Det er ikke hennes oppgave å brenne broer og sabotere kontakt mellom far og barn.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at de må få seg utdanning og alt det der. Men man må ofre en del ting når man får barn. Det handler om å ta litt ansvar. 

Men mener på å ha lest at dette med faren til M var noe de hadde blitt enige om, og at Anna i utgangspunktet skulle bo i Kypros likevel. Skjønner jo at han utnytter tiden da. Han er jo i militæret? Er han ikke? Er vel ikke bare bare å droppe det heller.. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren til M er i militæret, ja. Og siden faren til W skulle ta utdanning i utlandet, skulle Anna passe på å dra til Kypros dette året. 

Tidligere har både faren til M og W hatt kontakt med ungene sine jevnlig (og deres foreldre?), så jeg skjønner ikke hva som foregår. Anna har hvertfall svart tidligere at fedrene har kontakt, og Mathijs har da også vært med på tidligere sesonger av unge mødre (eller Bloggerne? Jeg blander de alltid sammen). Bah. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det fint at fedrene tar utdanning. Noe må man derimot ofre når man får barn, og utdannelse i utlandet er en av de hvis man vil være tilstede for sitt barn.  En ansvarlig forelder ville da utdannet seg til noe på en skole i nærheten av barnet sitt. 

Militæret er selvfølgelig noe annet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest eksiltronder
5 minutter siden, Kristanna skrev:

Selvfølgelig er det fint at fedrene tar utdanning. Noe må man derimot ofre når man får barn, og utdannelse i utlandet er en av de hvis man vil være tilstede for sitt barn.  En ansvarlig forelder ville da utdannet seg til noe på en skole i nærheten av barnet sitt. 

Nå tar vel faren til W utdannelse i hjemlandet, eller? Synes det er drøyt å kreve at han skal flytte til Norge, flytte fra hele sitt nettverk og familie for muligheten til å kanskje se sønnen sin et par ganger i mnd. Han har jo også sagt at han ønsker kontakt, men blir nektet det av barnemoren.

Jeg er usikker på hvor mye rettigheter utenlandske statsborgere har mtp krav til samvær osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, eksiltronder skrev:

Nå tar vel faren til W utdannelse i hjemlandet, eller? Synes det er drøyt å kreve at han skal flytte til Norge, flytte fra hele sitt nettverk og familie for muligheten til å kanskje se sønnen sin et par ganger i mnd. Han har jo også sagt at han ønsker kontakt, men blir nektet det av barnemoren.

Jeg er usikker på hvor mye rettigheter utenlandske statsborgere har mtp krav til samvær osv?

Han bodde i Norge. Flyttet tilbake til hjemlandet for å studere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kristanna skrev:

I utgangspunktet er jeg helt enig med deg.

MEN i dette tilfellet velger jeg å ta disse guttene litt i forsvar. En jente kan alltid velge hvorvidt hun ønsker å bli mor ved å beholde barnet. Gutter har ikke det valget, de er prisgitt det moren velger å gjøre. De er TO om å lage barn, men bare den ene kan velge om barnet skal bli født. Hadde Anna valgt abort, ville de rundt henne kalt henne for ansvarlig, om fedrene ønsket abort, er de drittsekker som ikke vil stille opp.

Det er alltid lett å dømme fedrene hardt i sånne saker, men i noen tilfeller må det jammen ikke være lett å bli ufrivillig far heller.

Btw, militæret er ikke tvang lenger, bare de mest motiverte får fullføre førstegangstjeneste nå. Jeg vil påstå at det er veldig positivt at pappa til Michelle er en av de som ønsker dette :)

Endret av Marthe75
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest eksiltronder
6 minutter siden, Kristanna skrev:

Han bodde i Norge. Flyttet tilbake til hjemlandet for å studere. 

Nemlig. Så da synes jeg argumentet om at han burde ofre utdannelse i utlandet faller på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter ikke Anna på noen som helst måte, og det hun holder på med er langt ifra greit.

Men jeg syns uavhengig det at det er uansvarlig å flytte bort fra barnet sitt. Selv om det er til ditt eget hjemland. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Kristanna skrev:

Men var faren til W bosatt i Norge før han valgte å flytte til Nederland for å studere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...