Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, Valetta skrev:

Hvem har hun egentlig igjen nå som hun har hengt ut hele familien sin da? Venner er borte for lengst. Fedrene kan umulig være så veldig glad for hvordan de har blitt hengt ut - uten å kunne forsvare seg.

Og nå familien. Om det hun skriver er sant eller ikke, det er egentlig uvesentlig. Jeg sliter også med troverdigheten hennes, men synes det blir feil å spekulere.

Uansett - nå står hun alene. Med Jan - en som tydligvis støtter opp under all galskap. 

Ser hun har slettet vannvittig mange kommentarer på insta. Bare noen få igjen, som er positive og hjerte hjerte hjerte. 

Og hva nå Anna? Skal det bare gå videre som ingenting har skjedd? Skrive om dagens tur i skogen og Shai-høvler?

Det skal nok utrolig mye til for at man ikke ønsker å ha et forhold til barna sine. Tror nok moren kommer til å være der for Anna til tross for dette innlegget med mindre Anna nekter selv så klart. Hun har hvert fall vært veldig avhengig av morens hjelp de siste årene, så tror nok ikke Anna heller kommer til å stenge henne ute selv om siste innlegg ikke var særlig gjennomtenkt. Som mor selv er det ingenting som kan stoppe meg i å ønske det å ha et forhold til barna mine uansett hva de måtte finne på av galskap. Det er klart man kan bli skuffet, men slik som moren har blitt framstilt tidligere på bloggen er det ingen tvil i at hun ønsker å stille opp for Anna uansett hva. Men, ja utrolig tankeløst å holde på slik...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, ashanti skrev:

Nå er jeg sikkert utrolig treig, men hvor er innlegget hvor hun henger ut moren sin? Noen som har printscreen?

Det er det første innlegget på bloggen. 

https://imgur.com/a/RN5hb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig målløs!

Det er ganske hardt av en 19-åring å dømme sin egen mor på det viset. For meg er det hele nok en bekreftelse på hvor umoden Anna er. Hun velger å se en mor som ikke kom løpende for å trøste, klappe og klemme sin kjære datter, når hun offentliggjør en trist barndom for hele verden. Hun glemmer helt at den sammen moren har egne følelser i dette, at hun sannsynligvis har rippet opp i gamle sår. Hva vet egentlig Anna om hvilken smerte HUN har påført SIN mor?

Jeg er så utrolig skuffet på mor til Anna sine vegne. Hadde ett av mine barn gjort noe sånt mot meg, hadde jeg virkelig følt meg lite verdsatt, utnyttet og misforstått.

Dette går fra sykt til tragisk og nå til bare trist :(

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marthe75 skrev:

Jeg er egentlig målløs!

Det er ganske hardt av en 19-åring å dømme sin egen mor på det viset. For meg er det hele nok en bekreftelse på hvor umoden Anna er. Hun velger å se en mor som ikke kom løpende for å trøste, klappe og klemme sin kjære datter, når hun offentliggjør en trist barndom for hele verden. Hun glemmer helt at den sammen moren har egne følelser i dette, at hun sannsynligvis har rippet opp i gamle sår. Hva vet egentlig Anna om hvilken smerte HUN har påført SIN mor?

Jeg er så utrolig skuffet på mor til Anna sine vegne. Hadde ett av mine barn gjort noe sånt mot meg, hadde jeg virkelig følt meg lite verdsatt, utnyttet og misforstått.

Dette går fra sykt til tragisk og nå til bare trist :(

Enig i alt du skriver her! Sånn som jeg ser det har moren stilt utrolig mye opp, ikke minst da Anna valgte å flytte til Kypros alene med barna. Jeg tror også at moren ble lei seg da Anna skrev så utleverende om sin egen barndom, og at hun ikke reagerte slik Anna ville! Derfor må Anna skrive et nytt innlegg om at også moren har sviktet... Jeg er også lei meg på morens vegne.:icon_frown:

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva skrev hun i det innlegget om faren?

Ble hun systematisk mishandlet og slått over flere år? Eller var det vonde enkeltepisoder hun husker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Valetta skrev:

Men hva skrev hun i det innlegget om faren?

Ble hun systematisk mishandlet og slått over flere år? Eller var det vonde enkeltepisoder hun husker?

Innlegget om faren

https://imgur.com/a/X6XtG

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagbladet skriver at foreldre med høy utdanning er mer reflekterte og legger ut mindre bilder av barna sine på nett. Lurer på Annas kommentar til dette! :P

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Chromium skrev:

Dagbladet skriver at foreldre med høy utdanning er mer reflekterte og legger ut mindre bilder av barna sine på nett. Lurer på Annas kommentar til dette! :P

Det vil jo gjelde alle bloggere...cbe og 😄

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Chromium skrev:

Det overrasker meg ikke, man ser jo på de mamma bloggerne, Nesten samtlige har ikke utdanning utover grunnskole

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de konstruktive tilbakemeldingene på insta er slettet, bare hjerter og hyllest igjen. Hvorfor sletter hun dem? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Xstrella skrev:

Alle de konstruktive tilbakemeldingene på insta er slettet, bare hjerter og hyllest igjen. Hvorfor sletter hun dem? 

Hun har selv uttalt at hun ikke takler kritikk særlig bra, så det er vel derfor.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Lerkeliten skrev:

Dette er nok første og siste gang jeg skriver noe i denne tråden, men altså.. Jeg er ikke enig i det Anna gjør, men jeg kan likevel forstå henne i den situasjonen hun er i. Har det virkelig noe å si at moren din sitter barnevakt og prøver å gjøre opp for seg ved å være ekstra snill når man er 15-16-17 år, når hun i barndommen lukket øynene for at du ble mishandlet? Når hun sendte deg til en far som hun visste ikke var egnet? Det er sånn jeg tolker Annas stikk til moren. Og når hun skrev innlegget om faren, som hun aldri før har fortalt noen, forventet hun  i det minste støtte fra moren. Moren som liksom "alltid er der og er så snill og god". Jeg tolker innlegget som at hun håpet at moren ikke visste om hvor alvorlig det som hendte i barndommen var. Hun håpet at når moren leste innlegget om hvordan hun hadde det i oppveksten ville hun komme til Anna og beklage for at hun ikke så "varseltegnene". Støtte henne, være "på hennes side". At reaksjonene nå er vondere enn volden da, det kan jeg forså.. 

Men Anna MÅ lære seg å ta ting direkte med folk, og ikke bruke blogg som kommuniksjonskanal til venner og familie.

Det er akkurat som når hun kunngjør svangerskap på blogg, og blir furt fordi nære venner ikke gir henne personlig gratulasjon.  Hvor nær er man når man får vite ting gjennom bloggen?

Dersom Anna slapp noen bomber med dette innlegget skjønner jeg godt at familiemedlemmer trenger å summe seg litt. Det må være vanskelig å stille opp for noen som kommuniserer med deg samtidig som de kommuniserer med flere tusen andre...

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BeverTramp skrev:

Men Anna MÅ lære seg å ta ting direkte med folk, og ikke bruke blogg som kommuniksjonskanal til venner og familie.

Det er akkurat som når hun kunngjør svangerskap på blogg, og blir furt fordi nære venner ikke gir henne personlig gratulasjon.  Hvor nær er man når man får vite ting gjennom bloggen?

Dersom Anna slapp noen bomber med dette innlegget skjønner jeg godt at familiemedlemmer trenger å summe seg litt. Det må være vanskelig å stille opp for noen som kommuniserer med deg samtidig som de kommuniserer med flere tusen andre...

Det er jeg helt enig i. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyanie

Hm.. ser det er stor forskjell på blogg.no-toppliste-blogger-trådene. Faktisk litt overrasket. Bare innom for å gjøre meg litt kjent med dette forumet. :) Tusler stille ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta har allerede gått på en smell og da får vi håpe at hun får den hjelpen hun trenger. Å ønske jenta vondt fordi hun ikke vet bedre blir for dumt. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Re: Bloggens siste innlegg "Kontrasten blir stor":

(http://mammatilmichelle.blogg.no/1464375099_kontrasten_blir_stor.html)

Moren hennes beskyttet henne ikke da hun var liten, klager hun, og så bruker hun akkurat de illustrasjonene som hun gjør i innlegget. -I bloggen hun lever av som heter "Mamma til Michelle". 

Hva er det hun selv tror hun driver med oppi alt selvskrytet?

Endret av TallulahBGood
La til to setninger. God helg!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, TallulahBGood skrev:

Re: Bloggens siste innlegg "Kontrasten blir stor":

(http://mammatilmichelle.blogg.no/1464375099_kontrasten_blir_stor.html)

Moren hennes beskyttet henne ikke da hun var liten, klager hun, og så bruker hun akkurat de illustrasjonene som hun gjør i innlegget. -I bloggen hun lever av som heter "Mamma til Michelle". 

Hva er det hun selv tror hun driver med oppi alt selvskrytet?

Gir du henne klikk? Eller hvordan får du lest innlegget? Kan du gjengi innholdet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jørgensen

Jeg har sagt det før; hun må beskyttes mot seg selv. At ingen har tatt tak for lenge siden, er for meg uforståelig. Og hun bare fortsetter.  Konsekvensene for henne selv og de nærmeste rundt henne spiller liksom ingen rolle. Bare trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...