Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for:

- spekulasjoner

- Innlegg som omhandler barn

. Pavilion, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sobril
20 minutter siden, Marthe75 skrev:

Jeg tror det stemmer. Jeg mener hun skrev en gang at når hun ble gravid, så hadde hun allerede begynt å drikke og være "kul". Dvs at hun sannsynligvis begynte og gå på fest i 13-års alderen. Min erfaring er at når barn begynner å skli ut i så ung alder, da er det noe som ikke stemmer hjemme. Så egentlig bare bekrefter innlegget hennes at hun har problemer fra barndommen, og om vi da snur litt på flisa, så kommer hennes situasjon i dag, i kjølvannet av oppveksten hun har hatt.

Jo, det er nå så. Det er vel tidspunktet for publisering som gjør det hele påfallende spekulativt. 

Når alt det dumme man gjør blir avfeid med en kjip historie fra barndommen, så er det vanskelig for leserne å tro på noe som helst etter hvert.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sobril skrev:

Jo, det er nå så. Det er vel tidspunktet for publisering som gjør det hele påfallende spekulativt. 

Når alt det dumme man gjør skal bli avfeid med en kjip historie fra barndommen, så blir det vanskelig for leserne å tro på noe som helst etter hvert. 

Jeg er helt enig med deg, men Anna er nok ikke moden nok til å se det selv.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars jente, hun trenger åpenbart hjelp.

Jeg mener ikke at vanskelige ting man har opplevd ikke skal komme frem i lyset, ei heller at man skal tie om det. Men jeg forstår ikke helt hvorfor hun lager et blogginnlegg om det. Det er jo ikke et innlegg for å hjelpe andre i samme situasjon, men et stikk mot faren. Det blir litt offentlig skittentøyvask opplegg for min del.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra Anna skriver om dette, det er sikkert mange av hennes lesere som finner seg selv i den situasjonen i dag, kanskje kan de få den innsikten som trengs for å komme seg ut av den.

Problemet til Anna, i forhold til bloggen, er at hun i lengre tid har solgt innholdet sitt skamløst og ukritisk via misledende overskrifter. For det første svekker det troverdigheten til selve innlegget, for det er ingen som tror at den dramatiske overskriften er noe annet enn clickbait. For det andre, og kanskje verre; når hun så åpenbart har blogget utelukkende for øket antall klikk, blir mange å stille spørsmål til motivasjonen ved innlegget. For meg føles ikke innlegget som et oppgjør med en uten tvil vanskelig barndom - det føles mer som nok et utfall for å sikre topplassering, et kommersielt salg av noe som antagelig faktisk ER sårt og vanskelig. Og det sier jo litt om hvor mye hun faktisk er villig til å bruke for å holde seg på toppen av listen.

Det er ufattelig trist at Anna har opplevd dette, personlig tviler jeg ikke på at det har skjedd. Men måten det blir tatt opp på, og hvordan det faller inn i hennes adferd hittil på den bloggen, gjør at det bare framstår som nok et billig triks for raske cash. Dessverre for Anna, og dessverre for alle som kunne profitert emosjonelt på at dette temaet ble belyst av en person med stort nedslagsfelt blant unge.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg har vanskelig for å skjønne er motivet for å dele slik sensitiv informasjon? Det er helt uakseoptabelt å blande familien inn i dette, fordi det er jo det hun til syvende og sist gjør. Hun setter hele sitt forhold ovenfor sine nærmeste på spill.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg. Vi snakker om Dronningen av utlevering og clickbaites her. Ja, ingen tvil om at hun har gått gjennom fæle, fæle ting. Mange har opplevd lignende. Men på samme blogg utleverer hun barna sine, sexlivet sitt, guttedramaet sitt og seg selv med halvnakne bilder. Det er ALLTID synd på mennesker som har opplevd slike ting, men dette er en rar måte å takle dette på. Hva ønsker hun å oppnå med dette? Mer "sympati"? 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma

Det er bra at hun tar opp viktige temaer, men hun kunne gjort det på mer generelle grunnlag uten å blottlegge seg selv.

Hun kunne skrevet om vold mot barn, hvor barna kan søke hjelp osv, for hun har nok mange unge lesere og noen av de kan jo være i akkurat den situasjonen. Men hun utleverer altfor mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Miranda16 skrev:

Det jeg har vanskelig for å skjønne er motivet for å dele slik sensitiv informasjon? Det er helt uakseoptabelt å blande familien inn i dette, fordi det er jo det hun til syvende og sist gjør. Hun setter hele sitt forhold ovenfor sine nærmeste på spill.

Jeg tror dette er nok en konsekvens av at Anna har vanskelig for å se forskjellen mellom 'privat' og 'tabu'.

Med all respekt for en vanskelig oppvekst: det å begå et offentlig karakterdrap av et menneske via en kanal hvor man sitter med 100% kontroll over innholdet er usedvanlig stygt, og viser med all tydelighet at bloggmediet er umodent, farlig og så langt fra en verdig erstatter til tradisjonelle nyhetsmedier, underlagt VVP, som man kan komme. 

Dette er så drøyt at jeg ikke vil bli overrasket om det kommer et rettslig etterspill.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Speedmaster skrev:

Jeg tror dette er nok en konsekvens av at Anna har vanskelig for å se forskjellen mellom 'privat' og 'tabu'.

Med all respekt for en vanskelig oppvekst: det å begå et offentlig karakterdrap av et menneske via en kanal hvor man sitter med 100% kontroll over innholdet er usedvanlig stygt, og viser med all tydelighet at bloggmediet er umodent, farlig og så langt fra en verdig erstatter til tradisjonelle nyhetsmedier, underlagt VVP, som man kan komme. 

Dette er så drøyt at jeg ikke vil bli overrasket om det kommer et rettslig etterspill.

Jeg tenker vel at man heller går veien om rettsvesenet... for det hun gjør på bloggen er jo å "dømme" en mann uten mulighet for verken forsvar eller rettferdig rettergang, for å sette det på spissen. Med dette mener jeg IKKE å forsvare vold mot barn. Men jeg synes ikke anklager først og fremst skal legges ut på en blogg. Nå vet ikke jeg hvilke skritt hun har tatt i denne saken her tidligere, men jeg stusser i hvert fall over at en person (som lett kan identifiseres) henges ut på bloggen hennes med veldig alvorlige anklager rettet mot seg, uten at det sies noe om det faktisk er tatt noen rettslige skritt overhodet.

Bloggen til Anna er jo i all høyeste grad "offentlig", så jeg håper det faktisk er sånn at hun ikke har gjort noe dumt nå...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mediina skrev:

Virket som at de har et veldig godt forhold her da: 

https://www.youtube.com/watch?v=IqzSUVlfGzY

Det trenger jo ikke motbevise noen ting at de har en middag med bestefar.

Men jeg synes likevel dette er et sirkus som det er ubehagelig å se i media. Virkelig. For alle involverte parter. Mener overhodet ikke å forsvare en angivelig voldelig far, men dette er ikke veien å gå altså. Et "billig" stunt for kortvarig sympati og støtteerklæringer. Er vel ingenting følgerne hennes kan gjøre for å veie opp for en vanskelig barndom. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kariannne

Nå er jeg kanskje slem. Men jeg har ingen troverdighet til Anna. Jeg klarer ikke tro på det hun sier. Og det har hun lagt opp til selv. Ikke første gang hun henger ut noen på bloggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåbærpike

Anna har opplevd flere ting som barn og unge jenter ikke burde oppleve. Både truslene, volden og voldtekten. Det er grusomt, og jeg håper hun får den støtten hun trenger fra Jan og de rette fagpersonene. Til de som stiller spørsmålstegn ved sannheten i det Anna skriver, så kan jeg forstå at Anna har mistet mye troverdighet, men hvorfor skulle hun henge ut foreldrene (nytt innlegg om mor i dag) på denne måten om det ikke var noe i det? Det hadde vært interessant med et gjesteinnlegg fra broren til Anna nå... om moren ikke har visst noe, så er han en av de som kan vite og/eller ha opplevd det samme. Jeg synes Anna er modig som tørr å fortelle hva hun har opplevd i oppveksten, selv om det ikke er den rette plassen å gjøre det på.

---
Jeg synes også konklusjonen i det innlegget om mor er interessant, der Anna skriver at det er tydelig for henne at foreldrene hennes aldri har hatt den samme overbeskyttende følelsen ovenfor henne som hun har ovenfor sine barn. Dette er jo noe blogglesere har stilt spørsmål ved i flere år. Hvorfor er det ingen som setter grenser og gir beskjed når Anna går altfor langt på bloggen? Nå er hun jo blitt myndig, men likevel. Hvor mye Anna egentlig (over)beskytter barna sine når hun utleverer livene deres på en blogg, kan diskuteres, men det er en annen sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste innlegge!

Lei meg over hvordan hun nå ordlegger seg med at hun ikke har hatt  foreldre som har hatt samme følelse for henne, som det hun har hatt for sine barn!

nå aner ikke jeg hva moren hennes har gjort,men hun har jo fremstilt henne som tilstede og hjelpende! Som kom til Kypros og nesten bodde der sammen med de mens hun hadde de vanskelig! 

Så kommer plutselig dette!

får vondt av moren- selv om jeg ikke kjenner til alt. 

Enkelte ting synst jeg ikke skal på nett..

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest blåbærpike
8 minutter siden, Tilma skrev:

Det siste innlegge!

Lei meg over hvordan hun nå ordlegger seg med at hun ikke har hatt  foreldre som har hatt samme følelse for henne, som det hun har hatt for sine barn!

nå aner ikke jeg hva moren hennes har gjort,men hun har jo fremstilt henne som tilstede og hjelpende! Som kom til Kypros og nesten bodde der sammen med de mens hun hadde de vanskelig! 

Så kommer plutselig dette!

får vondt av moren- selv om jeg ikke kjenner til alt. 

Enkelte ting synst jeg ikke skal på nett..

Jeg leser det nyeste innlegget som at moren ikke har visst hvordan faren har behandlet Anna i oppveksten, og at hun er fortvilet og skuffet over manglende støtte/omsorg/beskyttelse fra moren når hun nå har fått vite det.

Jeg og har forøvrig et inntrykk av moren til Anna som hjelpsom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli en fin gryterett dette styret hennes nå. 

Selvfølgelig synd på henne som har oppelvd så mye vondt. Uten tvil. Men for meg virker det så fjernt å dele alle disse sensitive opplysningene på nett. Det er jo liksom ikke bare en historie heller... det er mange. De blir nesten bare verre og verre, og jeg tenker at hun snart må stoppe. Glemmer hun at hele Norge kan lese? Jeg blir pinlig berørt på hennes vegne, egentlig. 
Ikke fordi jeg ikke tror på henne eller noe sånt, men fordi hun alltid må gjøre dette offentlig! 

Ryddet for diskusjon som omhandler barn.

- Pavilion, mod

Endret av Pavilion
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Nytt innlegg hvor hun er skuffet over "at du ikke bryr deg, at du ikke viste meg støtte etter alt det vonde jeg har opplevd" enten har hun lest her på kvinneguiden og mener at det er oss "lesere" som ikke ga hun nok empati eller så er det moren sin tur til å bli hengt ut på bloggen. Hun skriver også at det er tydelig at hennes foreldre ikke har hatt nok omsorg for henne som det hun har for sine barn. Eller noe i den duren. Hun moren virker jo veldig til å hjelpe og støtte Anna. Hun dro jo ned til Kypros for å hjelpe henne med ungene ig alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De innleggene som kommer som perler på en snor er bare tragisk, og nå begynner hun og henge ut moren også, offentlig?? Hvorfor har hun olle søkt hjelp av profesjonelle eller skrevet en dagbok, Lurer på hva hun tror hun får ut av å gjøre det på den måten hun gjør? Synes det er en veldig umoden måte å gjøre det på, men det er sikkert fordi hun ikke vet bedre.

Jeg tviler ikke på at det har skjedd mye i livet hennes, men å henge ut mennesker som ikke har mulighet til å forsvare seg, og det finnes alltid flere sider av samme sak. 

Denne dama har mistet venner og nå går hun løs på sin egen familie. Alt i alt tror jeg hun kommer til å angre denne utleveringen dypt,

Ut fra reaksjoner her, så er ikke alle utelukkende sympatiserende

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...