Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Ulzzang skrev:

Å jeg kjenner at jeg blir litt provosert av siste blogginnlegget hennes der hun sammenligner det å ta et nakenbilde i dusjen med portreteringer av Jesus på korset... helt ærlig WTF? Det er jo på kanten av blasfemi (ikke at jeg bryr meg så veldig mye, da jeg er ateist, men som Norges sørste blogger burde hun kanskje vist bedre om slike sammenlingninger?)

Anna, dette er til deg, siden du er innom her noen ganger, vær så snill å les dette i en veldig vennlig tone da dette kan faktisk være noe å ta med seg videre: Det er en forskjell mellom religiøse bilder som er så lang fra den seksualiserte spekteren som overhodet mulig og et bilde av deg naken i dusjen. Her er hvorfor: Bildet til Jesus er ikke ment til å provosere på en seksuell måte, men å generere en slags sympati, vise egenskaper som de kristne skal strebe etter, som ydmykhet, selv offring, oppleve smerte for å komme nærmere Gud osv. osv. mens ditt bilde er ment for å få flere lesere innom bloggen din. TO vidt forskjellige meninger!

Anna, kjære deg, det finnes nyanser mellom det du nå sier. Selvsagt er det lov å kunne vise hud, jeg tar på meg gledelig en kort short om sommeren når gradestokken nærmer seg 30! men fordi noen sier til deg at dine nakne bilder er kanskje litt drøye mener de trengt tatt ikke at du skal gå med burka, det finnes en mellomting. Jeg føler at ved å si de tingene du skriver i ditt siste innlegg så manipulerer du leserne dine. Folk liker ikke å finne ut at de har blitt manipulerte. 

Ser hun stiller spørsmål ved at et så uskyldig bilde skal få skylden for at barn sender nakenbilder til hverandre. Vel, fordi du Anna, som er Norges største blogger (eller i alle fall en av dem), og har mange unge lesere, bidrar til at barn tenker at det er ok at de også legger ut bilder av seg selv på nett fordi du gjør det. Du bidrar til å normalisere dette for mange unge, og helt ærlig er det jo ikke så uskyldig å legge ut nakenbilder av seg selv på nett for å tjene penger på det?! Du lurer på når alle bilder som inneholder litt hud blir forbundet med sex, men det blir de jo ikke. Men dette var ikke litt hud, dette var deg helt naken i dusjen. Og det bryr ikke meg at det blir forbundet med sex, og kanskje misbrukt på et eller annet vis, du er voksen. Men barn som legger ut tilsvarende bilder av seg selv, eller sender det via snap chat ect. "for bloggere gjør jo det de også, og da er det sikkert kult".. Vel det er ikke greit, for disse barna skjønner ikke konsekvensene, og verst blir det om feil person får tak i disse bildene. Er dette noe du virkelig ønsker å bidra til, Anna? Er det greit at din datter sender slik bilder av seg selv om ett par år, at hun står og poserer i dusjen og sender bildet til noen hun har møtt på nett, for det er tross alt bare "litt" hud (som du selv mener). Da er det spennende hva du mener om denne kampen du mener du kjemper mot seksualisering av kvinnekroppen.. Og hvorfor drar du inn Jesus i blogginnlegget ditt? Nå er ikke jeg spesielt kristen av meg, men altså, jeg har mine tvil om at det henger et bilde av Jesus noen plass der man tydelig ser kjønnsorganet hans, men uansett, det ville jo i så fall være et tegnet bilde. Og at du sammenligner deg selv og dine bilder med Jesus som henger på korset.. Altså jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte engang. Det er så latterlig, og noe av det dummeste jeg har hørt. Har du så høye tanker om deg selv at Jesus er den eneste du kommer på å sammenligne deg med? Det ville jo være mer naturlig å sammenligne nakenbilder av deg selv med en eller annen glamourmodell, ikke Jesus?! Når Jesus hang på korset var han torturert, og han hadde slett ikke kledd på seg selv. Bildene jeg ellers har sett av Jesus har han tross alt hatt på seg lang kjortler. Hele opplegget er svært umodent av deg, og jeg forstår virkelig ikke poenget ditt. 

Og det er ikke unormalt at 10åringer har mobiltelefoner, noe du sikkert vil skjønner når din datter blir så gammel! 

Nå er du irritert over at noen bloggere tar sin arbeidsplass til forsvar. Og du tror de har gjort dette fordi de håper at du skal nevne dem på din blogg (mens vi er inne på å virke høy på seg selv...)? Fordi du har vært mer i media enn dem? Ærlig talt! Hvorfor skulle de ikke forsvare sin arbeidsplass? Hadde noen slengt drit om min arbeidsplass, som jeg ikke kjente meg igjen i, så hadde jeg også sagt i fra. Og det de andre bloggerne har sagt om saken er ikke usaklig. Du bør lese litt, og ta det til deg. Man slenger ikke drit om arbeidsplassen sin så offentlig som du har gjort. Du har valgt å slenge dritt om eks-arbeidsplassen din, som ikke gidder å ta dette igjennom media (fordi de er en del mer profesjonell enn deg). De andre bloggerene mener det du har sagt om din gamle arbeidplass ikke stemmer. Du har jo lagt all skyld over på dem, og nekter tydeligvis å innse at du er voksen og i stand til å ta dine egne valg. Du klagde over at de ville ha pressemelding ang. graviditeten din. Dette var sannsynligvis bare et forslag, som bør diskuteres, ikke hengt ut på internett av deg. Nå ser jeg du syter over at de ødela privatlivet ditt fordi du måtte utsette oppussingen av kjøkkenet ditt? Så lenge ikke det sto i noen kontrakt at du måtte det, så er det jo strengt tatt bare å kjøre på med oppussing. Det har vært ditt valg å vente. Og om det så sto i en kontrakt, så er det du som har valgt å skrive under på den. Nytter ikke å komme å klage over at privaten var tøff da du underskrev kontrakten, for gjett hva?! De aller fleste har mer eller mindre tøffe ting som foregår i privaten uten å bruke det som unnskylding for at de gjør ting som de kanskje senere angrer på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Varma skrev:

Drøyt innlegg og sammenligning! Om 5 år er dama glemt, som  alle de andre F- kjendisene. Og hun kommer til å bli husker for ting jeg hadde dødd av skam over at andre  visste om meg..nå får hun kritikk av andre UI bloggere. Hun mener at hun er ærlig og til å stole på, og ikke passer inn hos IU, jeg  forstår det slik at det handler mest om penger.

TUSEN takk @juami! Du beskriver det så godt hvordan jentungen oppfører seg. Hun her altfor høy på seg selv, og har altfor lite selvinnsikt. At hun i tillegg driver å kopierer innlegg fra MS16, viser at det kun penger og drama som driver henne fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Varma skrev:

Drøyt innlegg og sammenligning! Om 5 år er dama glemt, som  alle de andre F- kjendisene. Og hun kommer til å bli husker for ting jeg hadde dødd av skam over at andre  visste om meg..nå får hun kritikk av andre UI bloggere. Hun mener at hun er ærlig og til å stole på, og ikke passer inn hos UI ,jeg  forstår det slik at det handler mest om penger.

Uhm, hun kommer til å bli glemt om 5 år, men kommer alltid til å bli husket?:fnise::klo:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må snart stoppe den jenta der. Blir jo bare verre og verre?! 

Hva er i hele tatt vitsen med å legge ut slike bilder? Hvem gjør sånt? Jo - de som er oppmerksomhetssyke. 

Må være ufattelig slitsomt å leve på denne måten. Avhengig av å lage drama og skandaler i eget liv for å få inn penger på konto..

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, strawberryjaw skrev:

Noen må snart stoppe den jenta der. Blir jo bare verre og verre?! 

Hva er i hele tatt vitsen med å legge ut slike bilder? Hvem gjør sånt? Jo - de som er oppmerksomhetssyke. 

Må være ufattelig slitsomt å leve på denne måten. Avhengig av å lage drama og skandaler i eget liv for å få inn penger på konto..

enig, og i tillegg er innleggene hennes helt uten innhold. synes det er bare vas og tilslutt vil folk bli lei av å klikke seg inn på overskrifter uten innhold

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvorfor, men det nest siste innlegget var forferdelig. Fikk iallfall et mye dårligere inntrykk av henne nå, enn før. Det er iallfall tydelig at det kun er penger i hodet hennes🙄

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 13. april 2016 at 11.16, pusen56 skrev:

Det er flere bloggere som har gått ut og sagt akuratt det samme som Anna om UB, så det er ikke nytt det hun sier nå :)

Siterer meg selv. 

Er det ingen andre som har lest om dette? Har prøvd å søke på google men finner ingenting fra andre bloggere, mulig det er blitt slettet.

Leste nettopp dette: http://www.kjendis.no/2016/04/14/kjendis/mamma_til_michelle/anna_rasmussen/blogg/blogger/43863298/#_ga=1.24749882.1681298507.1456523078

Bryr meg egentlig ikke så veldig om desse bloggerne og har aldri engasjert meg i debatt tidligere men irriterer meg veldig at Anna blir refset for å snakke stygt om UB når jeg er helt sikker på at jeg har lest det flere plasser tidligere fra andre kjente bloggere! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Juami skrev:

Ser hun stiller spørsmål ved at et så uskyldig bilde skal få skylden for at barn sender nakenbilder til hverandre. Vel, fordi du Anna, som er Norges største blogger (eller i alle fall en av dem), og har mange unge lesere, bidrar til at barn tenker at det er ok at de også legger ut bilder av seg selv på nett fordi du gjør det. Du bidrar til å normalisere dette for mange unge, og helt ærlig er det jo ikke så uskyldig å legge ut nakenbilder av seg selv på nett for å tjene penger på det?! Du lurer på når alle bilder som inneholder litt hud blir forbundet med sex, men det blir de jo ikke. Men dette var ikke litt hud, dette var deg helt naken i dusjen. Og det bryr ikke meg at det blir forbundet med sex, og kanskje misbrukt på et eller annet vis, du er voksen. Men barn som legger ut tilsvarende bilder av seg selv, eller sender det via snap chat ect. "for bloggere gjør jo det de også, og da er det sikkert kult".. Vel det er ikke greit, for disse barna skjønner ikke konsekvensene, og verst blir det om feil person får tak i disse bildene. Er dette noe du virkelig ønsker å bidra til, Anna? Er det greit at din datter sender slik bilder av seg selv om ett par år, at hun står og poserer i dusjen og sender bildet til noen hun har møtt på nett, for det er tross alt bare "litt" hud (som du selv mener). Da er det spennende hva du mener om denne kampen du mener du kjemper mot seksualisering av kvinnekroppen.. Og hvorfor drar du inn Jesus i blogginnlegget ditt? Nå er ikke jeg spesielt kristen av meg, men altså, jeg har mine tvil om at det henger et bilde av Jesus noen plass der man tydelig ser kjønnsorganet hans, men uansett, det ville jo i så fall være et tegnet bilde. Og at du sammenligner deg selv og dine bilder med Jesus som henger på korset.. Altså jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte engang. Det er så latterlig, og noe av det dummeste jeg har hørt. Har du så høye tanker om deg selv at Jesus er den eneste du kommer på å sammenligne deg med? Det ville jo være mer naturlig å sammenligne nakenbilder av deg selv med en eller annen glamourmodell, ikke Jesus?! Når Jesus hang på korset var han torturert, og han hadde slett ikke kledd på seg selv. Bildene jeg ellers har sett av Jesus har han tross alt hatt på seg lang kjortler. Hele opplegget er svært umodent av deg, og jeg forstår virkelig ikke poenget ditt. 

Og det er ikke unormalt at 10åringer har mobiltelefoner, noe du sikkert vil skjønner når din datter blir så gammel! 

Nå er du irritert over at noen bloggere tar sin arbeidsplass til forsvar. Og du tror de har gjort dette fordi de håper at du skal nevne dem på din blogg (mens vi er inne på å virke høy på seg selv...)? Fordi du har vært mer i media enn dem? Ærlig talt! Hvorfor skulle de ikke forsvare sin arbeidsplass? Hadde noen slengt drit om min arbeidsplass, som jeg ikke kjente meg igjen i, så hadde jeg også sagt i fra. Og det de andre bloggerne har sagt om saken er ikke usaklig. Du bør lese litt, og ta det til deg. Man slenger ikke drit om arbeidsplassen sin så offentlig som du har gjort. Du har valgt å slenge dritt om eks-arbeidsplassen din, som ikke gidder å ta dette igjennom media (fordi de er en del mer profesjonell enn deg). De andre bloggerene mener det du har sagt om din gamle arbeidplass ikke stemmer. Du har jo lagt all skyld over på dem, og nekter tydeligvis å innse at du er voksen og i stand til å ta dine egne valg. Du klagde over at de ville ha pressemelding ang. graviditeten din. Dette var sannsynligvis bare et forslag, som bør diskuteres, ikke hengt ut på internett av deg. Nå ser jeg du syter over at de ødela privatlivet ditt fordi du måtte utsette oppussingen av kjøkkenet ditt? Så lenge ikke det sto i noen kontrakt at du måtte det, så er det jo strengt tatt bare å kjøre på med oppussing. Det har vært ditt valg å vente. Og om det så sto i en kontrakt, så er det du som har valgt å skrive under på den. Nytter ikke å komme å klage over at privaten var tøff da du underskrev kontrakten, for gjett hva?! De aller fleste har mer eller mindre tøffe ting som foregår i privaten uten å bruke det som unnskylding for at de gjør ting som de kanskje senere angrer på. 

Wow! Imponert👏👏

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har lest det siste innlegget, "vil du gifte deg med meg?" som kan fortelle hva det står? Nekter å gi klikk 😂 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, doktorproktor skrev:

Er det noen som har lest det siste innlegget, "vil du gifte deg med meg?" som kan fortelle hva det står? Nekter å gi klikk 😂 

Det er jan som skriver et av sine klissete gjesteinnlegg..

De er like kleine hver gang..

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 minutt siden, doktorproktor skrev:

Gjesteinnlegg fra Jan. Anna har spurt hva han ville gjort hvis han bare fikk 2 minutter med henne resten av livet. 

Jeg må si at jeg er "imponert" over evnen til å skape klikk, jeg trodde hun hadde brukt det som kunne brukes, men de siste dagene har hun jo virkelig klemt til. Massiv oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Anna Rasmussen, nå må du holde kjeft! Jeg er så lei ditt oppmerksomhetsbehov og det du står for. Bloggen får høye lesertall fordi du provoserer. Alle og enhver. Og nå skal du bli tenåringsmor for tredje gang.. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Birdo skrev:

Uhm, hun kommer til å bli glemt om 5 år, men kommer alltid til å bli husket?:fnise::klo:

:fnise: det var Ikke akurrat noe mesterverk av en kommentar, men du skjønte vel hva jeg mente? Omtrent som tidligere paradise hotel folk eller big brother, glemt men når de blir nevnt er det ikke akurrat  bra ting man blir husket for. Skjønner du nå?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Varma skrev:

:fnise: det var Ikke akurrat noe mesterverk av en kommentar, men du skjønte vel hva jeg mente? Omtrent som tidligere paradise hotel folk eller big brother, glemt men når de blir nevnt er det ikke akurrat  bra ting man blir husket for. Skjønner du nå?:)

Jeg skjønner i alle fall hva du mener ;) er helt enig i tanken!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Varma skrev:

Joda, skjønte hva du mente, det var bare en festlig måte å si det på:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, 1409 skrev:

enig, og i tillegg er innleggene hennes helt uten innhold. synes det er bare vas og tilslutt vil folk bli lei av å klikke seg inn på overskrifter uten innhold

Den har alltid vært på den måten og den blir aldri mindre populær av den grunn :klo:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Blablaa skrev:

Har dere lest Espen Hilton sitt innlegg?

JA! Fantastisk!! :klappe:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...