Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes mange mødre som er dobbelt så gamle enn henne og som lever mye mer kaotisk enn henne. Skjønner ikke hva folk henger seg opp i. "Alder er bare et tall" nevnes ofte på KG, men i dette tilfellet gjelder det tydeligvis ikke.

Anonymous poster hash: dd757...8f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er en god mor ensbetydende med å ha penger? Ikke første gangen jeg leser det her inne.

Anonymous poster hash: 663a1...eaf

Så klart det ikke er ensbetytende, men en sunn økonomi er jo ikke negativt?

Mange har brukt hennes unge alder, og manglende utdannelse mot henne. Det at hun får penger inn via bloggen kompenserer for den frykten mange bekymrede mennesker på KG har for disse barnas fremtid.

Anonymous poster hash: dc9a5...2df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart det ikke er ensbetytende, men en sunn økonomi er jo ikke negativt?

Mange har brukt hennes unge alder, og manglende utdannelse mot henne. Det at hun får penger inn via bloggen kompenserer for den frykten mange bekymrede mennesker på KG har for disse barnas fremtid.

Anonymous poster hash: dc9a5...2df

Ja, men utrolig trist at bloggen hennes utelukkende dreier seg om de stakkars barna da. Hun er sikkert en god mor på alle andre områder, men hun er ekstremt lite moden på dette området.

Anonymous poster hash: 2a82c...102

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo veldig idyllisk ut, vise hele livet og sjela si på internett- tjene masse penger på å ikke gjøre noenting, kun stille opp på mange tusen bilder da og skrive om livet sitt + shopping.

Men dette er ikke forbilder. Shopping, reise til syden, droppe ut av skolen.....Nei, slike jenter kommer ikke langt i livet om alle følger etter henne. Hvem skal forsørge dem etter de 3 årene nav hjelper dem??

Trist utvikling, bare trist.

Anonymous poster hash: c8984...d6f
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

William og Michelle passer ganske fint sammen.

Anonymous poster hash: d194a...ec2

Dette!

Anonymous poster hash: fb268...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvorfor folk klager? Er så vanlig med "mine, dine, våre" nå til dags. Jaja, så er hun yngre enn de fleste.. Jeg vet om mange som har to eller flere forskjellige fedre til barna sine.. Å mange mannfolk som har opp til flere barn med forskjellige kvinnfolk.. Her har dog mannfolka ikke giddet å beskytte seg å tar ingen ansvar.. Men kvinnfolkene har jo fått høre den samme gamle visen som "du betyr alt for meg, jeg vil ha barn, hus osv med deg" så har de fått barn, å når realiteten med søvnløse netter osv har kicket inn så har mannfolkene stukket..

Jeg ser ikke problemet med at Michelle er nå gravid med barn nummer 2. Mens folk som er sent i 20 årene eller noe, får barn nr to så er det helt greit, selv om det er med en annen mann..

EDIT: Og alle de som har fått barn med ONS eller FF, også velger de likevel å beholde, det er opp til de å det er ikke DIN jobb å dømme.

Du ser ikke problemet med at Michelle sine følelser og hverdag blir delt med hele Norge fra hun er bitteliten? Da hun skulle fortelle Michelle om graviditeten gikk hun tilbake til kameraet for å justere på det FØR hun trøstet datteren sin som åpenlyst slet med følelsene sine og som ble lei seg. Anna ser Michelle gjennom kameralinsa flere timer om dagen enn hun ser sin egen datter i øynene. Hvis du mener en slik oppvekst er helt uproblematisk, så lurer jeg på hvor langsiktig du tenker. Endret av Leintle
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ser ikke problemet med at Michelle sine følelser og hverdag blir delt med hele Norge fra hun er bitteliten? Da hun skulle fortelle Michelle om graviditeten gikk hun tilbake til kameraet for å justere på det FØR hun trøstet datteren sin som åpenlyst slet med følelsene sine og som ble lei seg. Anna ser Michelle gjennom kameralinsa flere timer om dagen enn hun ser sin egen datter i øynene. Hvis du mener en slik oppvekst er helt uproblematisk, så lurer jeg på hvor langsiktig du tenker.

Du må lære deg å lese alle mine innlegg å ikke ta noe som ikke har noe med bloggen å gjøre. For hadde du lest ALT, så ser du at jeg skriver at det er synd at Michelle blir vist frem til offentligheten. Men igjen, det gjør jo de fleste småbarnsmødre på facebook også. De er like gale de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lære deg å lese alle mine innlegg å ikke ta noe som ikke har noe med bloggen å gjøre. For hadde du lest ALT, så ser du at jeg skriver at det er synd at Michelle blir vist frem til offentligheten. Men igjen, det gjør jo de fleste småbarnsmødre på facebook også. De er like gale de.

Jeg lurer på hva slags venner du har på facebook fordi de jeg har som har barn legger ikke ut like mange bilder av ungene sine som Anna gjør. Også er Facebook privat og man deler bilder kun med venner og bekjente, bloggen til MTM har flere tusen besøk og man vet aldri hva slags syke mennesker kan være innom og se på badedrakt bildene som hun legger ut av datteren sin. Det er utenkelig at det finnes så ekle og slemme mennesker der ute, men det er realiteten, dessverre!

Anonymous poster hash: 15802...7e1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder da vel omtrent halv kg at de har en unge med både den ene og den andre, og flere av disse er da godt voksne.

Anonymous poster hash: 663a1...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna er nok en god mor, ja, men det finnes ingen forskning på hvordan såkalte "mammablogger" kan påvirke barna som blir utsatt når de blir eldre. Etthvert som hun blir eldre vil Michelle forstå at hun er hovedtemaet for en blogg som hun ikke selv drifter, og som hun selv ikke har noen kontroll over. Jeg vet ikke om dere, men jeg hadde ikke syntes det hadde vært kjekt når jeg begynte på ungdomsskolen og medelevene mine kunne Google meg for å finne bilder av meg som baby, informasjon angående når jeg sluttet med bleier og smokk, og absolutt alt jeg hadde foretatt meg i løpet av mine første x leveår.

Det skal dog sies at dette ikke kun gjelder Anna, men også en hel rekke andre "mammabloggere", men da Anna driver den mest kjente er det nok hun som må tåle mye av støyten. Jeg synes for eksempel at Fotballfrue sin mer restriktive eksponering av sitt barn er mye mer akseptabel enn det som Anna driver med, og jeg håper ikke det nyeste barnet vil bli utsatt for den samme "melkingen" av penger som Michelle har blitt. For det er det dét kommer ned til, når Anna skriver:

Jeg ønsker å fullføre utdannelsen min, men hvortid det blir vil jeg ikke bestemme allerede nå. Jeg tenker jeg må se litt på hvordan tiden med to barn blir, og ta det der i fra. Nå har jeg bloggen å fokusere på, og det er den som er jobben min.

Bloggen kommer ikke til å vare evig, og når det kommer en ny mammablogger som var 11 når hun fødte sitt første barn og 13 når hun fødte sitt andre, kommer ingen til å bry seg om "MammaTilMichelle" lenger. En blogg burde aldri være en jobb for et barn som ikke har fullført videregående.

Anonymous poster hash: 3a9ec...b24
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna er nok en god mor, ja, men det finnes ingen forskning på hvordan såkalte "mammablogger" kan påvirke barna som blir utsatt når de blir eldre. Etthvert som hun blir eldre vil Michelle forstå at hun er hovedtemaet for en blogg som hun ikke selv drifter, og som hun selv ikke har noen kontroll over. Jeg vet ikke om dere, men jeg hadde ikke syntes det hadde vært kjekt når jeg begynte på ungdomsskolen og medelevene mine kunne Google meg for å finne bilder av meg som baby, informasjon angående når jeg sluttet med bleier og smokk, og absolutt alt jeg hadde foretatt meg i løpet av mine første x leveår.

Det skal dog sies at dette ikke kun gjelder Anna, men også en hel rekke andre "mammabloggere", men da Anna driver den mest kjente er det nok hun som må tåle mye av støyten. Jeg synes for eksempel at Fotballfrue sin mer restriktive eksponering av sitt barn er mye mer akseptabel enn det som Anna driver med, og jeg håper ikke det nyeste barnet vil bli utsatt for den samme "melkingen" av penger som Michelle har blitt. For det er det dét kommer ned til, når Anna skriver:

Bloggen kommer ikke til å vare evig, og når det kommer en ny mammablogger som var 11 når hun fødte sitt første barn og 13 når hun fødte sitt andre, kommer ingen til å bry seg om "MammaTilMichelle" lenger. En blogg burde aldri være en jobb for et barn som ikke har fullført videregående.

Jeg hadde faktisk ikke brydd meg om mamma hadde en mammablogg da jeg var liten og det lå masse babybilder av meg på nettet. Jeg hadde faktisk tenkt at det var koselig å kunne lese det.

Jeg synes det er verre med en annen blogg jeg kom over her forleden. Det var en dame i 30-40-årene tror jeg, som skrev om familien sin, og hun skrev om at datteren var en sengevæter i en alder av 7-8. Jeg leste litt nedover på bloggen, og da så jeg at hun skrev under fullt navn, skrev navnene til barna og la ut bilder av dem. DA hadde jeg blitt sint om jeg var det barnet.

Men jeg forstår hva du mener. Jeg er bare ikke enig i alt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde faktisk ikke brydd meg om mamma hadde en mammablogg da jeg var liten og det lå masse babybilder av meg på nettet. Jeg hadde faktisk tenkt at det var koselig å kunne lese det.

Det er lett å tenke sånn når man er voksen, men jeg husker at når jeg var mindre (ca. slutten av barneskolen) var min største skrekk at moren min skulle begynne å vise "flaue"/nakne babybilder til klassekameratene mine når de var på besøk. Jeg var faktisk så redd for dette at jeg sluttet å invitere venner hjem.

I dag kunne jeg virkelig ikke brydd meg mindre om moren min opprettet en egen Facebook-gruppe for babybilder av meg og inviterte samtlige av mine venner og bekjente, men den gang da var det reneste Armageddon.

Og det er nettopp derfor jeg mener barn burde skjermes i større grad, fordi barneskolen/ungdomsskolen er en vanskelig tid som for de fleste blir preget av mye usikkerhet. Jeg tror ikke den tiden vil bli gjort noe bedre av at folk Googler deg og finner tusenvis av bilder av deg gjennom hele oppveksten. Min erfaring er at barn i den alderen liker å hakke på de som er "annerledes".

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Og er 18 år. Hva synes dere?

Jeg synes iallefall hun er flink, man ser at michelle får den tryggheten hun trenger, og hun er en flott liten jente. Men hun er nok ikke like flink med prevensjon.. :ler:

Anonymous poster hash: aade0...24d

jeg blir bare dårlig. Venter bare på at om to år då venter hun barn nr 3 med far nr 3...
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser jo veldig idyllisk ut, vise hele livet og sjela si på internett- tjene masse penger på å ikke gjøre noenting, kun stille opp på mange tusen bilder da og skrive om livet sitt + shopping.

Men dette er ikke forbilder. Shopping, reise til syden, droppe ut av skolen.....Nei, slike jenter kommer ikke langt i livet om alle følger etter henne. Hvem skal forsørge dem etter de 3 årene nav hjelper dem??

Trist utvikling, bare trist.

Anonymous poster hash: c8984...d6f

Mamma til Michelle mottar ingenting fra nav, bortsett fra barnetrygd, noe alle mødre i dette her landet gjør. Hun tjener for godt til å motta noe. Kan du ikke bare være fornøyd med det? at hun greier seg selv?

Anonymous poster hash: 4af03...0f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma til Michelle mottar ingenting fra nav, bortsett fra barnetrygd, noe alle mødre i dette her landet gjør. Hun tjener for godt til å motta noe. Kan du ikke bare være fornøyd med det? at hun greier seg selv?

Anonymous poster hash: 4af03...0f6

Hun greier seg selv på bekostning av datterens og sønnens privatliv. Hadde hun ikke hatt bloggen lurer jeg på hva hun hadde gjort. Hun har jo ingen utdannelse.

Anonymous poster hash: 2a82c...102

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...