Gå til innhold

Psykolog hjemmebesøk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Jeg sliter med sosial angst og kommer meg derfor ikke til lege eller nav.

Dersom man betaler selv, er det mulig å få psykolog på hjemmebesøk som kan foreta en vurdering og hjelp med papirer til NAV og videre opplegg? Isåfall hvor kan man ta kontakt?

Anonymous poster hash: a13c6...8d5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke med psykolog, men du har kanskje et helsetilbud ved ditt sykehus som kan passe. Her jeg bor finnes det noe som de kaller for ambulerende team i psykiatrien, de reiser ut til folk om det er litt krise. Usikker på hva slags folk og hvilken bakgrunn de har. Ville tatt kontakt med fastlegen din jeg.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Takk for svar, men når du sier ambulerende team virker det som om det må være helt krise? Altså for folk som sliter med depresjoner og selvmordstanker, her er det ikke krise sånn sett.

Fastlegen har jeg hatt kontakt med, ble henvist til DPS, men greide ikke møte opp (pga angsten), får derfor ikke ny henvisning.

Har også vært i kontakt med NAV via fullmakt, men de kunne ikke hjelpe om jeg ikke møtte opp selv på møter eller hadde en diagnose, så da er jeg like langt :vetikke:

Anonymous poster hash: a13c6...8d5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du Kontakter en privatpraktiserende psykolog kan det tenkes at de er villige til å komme på hjemmebesøk, men da ønsker de sannsynligvis å fakturere deg for reisetiden.

Anonymous poster hash: 870ab...1c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...