Gå til innhold

for psykisk syk?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei e er da nå 26 år gammel jente som fikk live sitt direkte ødelagt da e akkurat hadde fylt 17 av en gutt som missbrukte meg sexuelt og trua meg på livet i mange mnder før e turte å gå til politiet, saken ble selfølgelig hennlagt pga manglende bevis. ble ikke trodd rett og slett. ( føltes iallefall sånn)

han går da fri og e prøver å kjempe meg igjennom to nye år med skole og prøver å få hjelp til å takle dette. men blir alltid ned prioritert og glemt. så fikk ikke den hjelpen e trengte.

da e begynner på det andre året ser e han ofte, han bor rett ved skoleveien min og e klarer ikke å holde den berømte maska lengre etter et halvt år, bryter helt sammen igjen måtte slutte skolen for e orka det ikke. fikk rehabilingspenger fra nav og en psykolog som liksom skulle hjelpe meg oen som var mere opptatt med å sette diagnoser på meg som posttramatisk stress syndrom ( den skjønner e) og ADHD ( WTF) og ho behandler meg da for ADHD med retalin og sånn og etter ho da er ferdig med å trappe opp med ritalinen så stopper ho all behandling,(WTF) kom jo ikke til ho pga ADHD, e kom pga mine traumer. (sluta fort på ritalinen ville ikke bruke den)

fikk ikke hjelpa e trengte da heller foreldrene mine hadde mye kontakt med nav, for e ikke så mye var så psykisk nedstemt og sliten etter å ha prøvd å komme videre med livet og ikke greid det. etter mindre enn et år da e møtte veggen, satte nav meg på arbeids avklarings penger (det er greit nok for e vil gjerne jobbe.) så begynner e først på sånn avklaringskurs, det gikk sånn någen lunde men sleit veldi med å skulle reise dit.etter det var detarbeid med bistand, greier ikke jobben psykisk e vil gjerne men greier det ikke, så mister e den jobben. de prøver igjen etter et halvt år men samme resultatet, og en gang til, det går ikke, og enda en gang samme resultatet.

(e får ikke mere hjelp det bare surrer å går med den psykiske helsa mi, for den bryr de seg ikke om, de ska HA meg i arbeid og ferdi med det) så venter de en goood stund før de setter meg på et nytt avklaringskurs det går da tårlig, og e begynner å jobbe igjen. det går ikke av denne gang to grunner psykisk og at e hadde en gallestein. (noe det går et år før sykehuset finner å får fjerna) da e fikk gallesteinen var det ingen som trodde på meg at e hadde ordentlig vondt de trodde det var psykisk, noe som gjorde meg enda mere deprimert og e mista nesten pengene mine pga det. da sykehuset fant den og fjerna den i desember 2013 så ville nav ha meg inn på noe behandlings greier hvor de har spurt om en hel masse spørsmål og hatt tester (som er MEGET mistenkelig lik ADHD testene e tok i 2007) så er det til en skjerma bedrift til høsten en gang.

nå bor e da hos mine foreldre for e har ikke råd til å flytte for meg selv, så det er sånn at e ser idioten i byen mange ganger. noe som sliter veldig.

i dag har e da gått igjennom gamle papirer og fant de papirene da e gikk på rehabilitering det sto det at e hadde en uføre grad på 100% og det hadde ikke gått et år en gang etter det så ville de ha meg ut i jobb? e skjønner det ikke er det ho psykologen som da tenkte mer på ADHD en psykisk helse som har skyld i det tro?

e har ikke fått noen som helst hjelp med min psykiske helse at e er like deprimert som e var for 7 år siden. ikke får e hjelp heller. prøvde faktisk å søke hjelp selv via legen fikk avslag. det skal også sies at e har prøvd å søke jobber selv og men får ingenting.

alle disse tingene med jobbene som ikke funker er et veldi stort nederlag for meg hver hang det skjer.

hva burde e gjøre (bortsett fra å prøve å søke hjep på nytt for det ska e gjøre)?

er e for psykisk nedbrutt til å kunne funke i jobb? tror dere at e kan funke i jobb bare e får hjelp? tror dere at det beste hadde hvert en uføre/ midlertidig uføre til e får hjepa e trenger? å meiner dere?

på forhånd takk for hjelpa

mvh

TS

Anonymous poster hash: 7fe02...f7d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

ingen som kan hjelpe meg? er så frustrert e ikke vet å e ska gjøre...

AnonymBruker
Skrevet

Kan du skrive det på bokmål og ikke dialekt? Veldig forstyrrende og jeg klarer ikke få med meg alt

Anonymous poster hash: 202ae...2a7
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

hei jeg er da nå 26 år gammel jente som fikk live sitt direkte ødelagt da jeg akkurat hadde fylt 17 av en gutt som missbrukte meg sexuelt og trua meg på livet i mange måneder før jeg turte å gå til politiet, saken ble selvfølgelig henlagt pga manglende bevis. ble ikke trodd rett og slett. ( føltes iallefall sånn)

han går da fri og jeg prøver å kjempe meg igjennom to nye år med skole og prøver å få hjelp til å takle dette. men blir alltid ned prioritert og glemt. så fikk ikke den hjelpen jeg trengte.

da e begynner på det andre året ser jeg han ofte, han bor rett ved skoleveien min og jeg klarer ikke å holde den berømte masken lengre etter et halvt år, bryter helt sammen igjen måtte slutte skolen for jeg orket det ikke lenger. fikk rehabiliteringspenger fra nav og en psykolog som liksom skulle hjelpe meg en som var mer opptatt med å sette diagnoser på meg som posttraumatisk stress syndrom ( den skjønner jeg) og ADHD ( WTF) og ho behandler meg da for ADHD med ritalin og sånn og etter ho da er ferdig med å trappe opp med ritalinen så stopper ho all behandling,(WTF) kom jo ikke til ho pga ADHD, jeg kom pga mine traumer. (slutet fort på ritalinen, ville ikke bruke den)fikk ikke hjelpa jeg trengte da heller. foreldrene mine hadde mye kontakt med nav, for jeg ikke så mye var så psykisk nedstemt og sliten etter å ha prøvd å komme videre med livet og ikke greid det. etter mindre enn et år da jeg møtte veggen, satte nav meg på arbeids avklarings penger (det er greit nok for jeg vil gjerne jobbe.) så begynner jeg først på sånn avklaringskurs, det gikk sånn ganske greit, men sleit veldig med å skulle reise dit.etter det var det arbeid med bistand, greier ikke jobben psykisk, jeg vil gjerne men greier det ikke, så mister jeg den jobben. de prøver igjen etter et halvt år men samme resultatet, og en gang til, det går ikke, og enda en gang samme resultatet.

(jeg får ikke mer hjelp, det bare surrer å går med den psykiske helsa mi, for den bryr de seg ikke om, de skal HA meg i arbeid og ferdig med det) så venter de en goood stund før de setter meg på et nytt avklaringskurs det går ganske greit, og jeg begynner å jobbe igjen.det går ikke av denne gang to grunner psykisk og at jeg hadde en gallestein. (noe det går et år før sykehuset finner å får fjernet) da jeg fikk gallesteinen var det ingen som trodde på meg at jeg hadde ordentlig vondt de trodde det var psykisk, noe som gjorde meg enda mer deprimert og jeg mista nesten pengene mine pga det. da sykehuset fant den og fjernet den i desember 2013 så ville nav ha meg inn på noe behandlings greier hvor de har spurt om en hel masse spørsmål og hatt tester (som er MEGET mistenkelig lik ADHD testene jeg tok i 2007) så er det til en skjermet bedrift til høsten en gang.

nå bor jeg da hos mine foreldre for jeg har ikke råd til å flytte for meg selv, så det er sånn at jeg ser idioten i byen mange ganger. noe som sliter veldig.

i dag har jeg da gått igjennom gamle papirer og fant de papirene da jeg gikk på rehabilitering det sto det at jeg hadde en uføregrad på 100% og det hadde ikke gått et år en gang etter det så ville de ha meg ut i jobb? jeg skjønner det ikke er det ho psykologen som da tenkte mer på ADHD en psykisk helse som har skyld i det tro?

jeg har ikke fått noen som helst hjelp med min psykiske helse at jeg er like deprimert som jeg var for 7 år siden. ikke får jeg hjelp heller. prøvde faktisk å søke hjelp selv via legen fikk avslag. det skal også sies at jeg har prøvd å søke jobber selv og men får ingenting.

alle disse tingene med jobbene som ikke funker er et veldig stort nederlag for meg hver gang det skjer.

hva burde jeg gjøre (bortsett fra å prøve å søke hjelp på nytt for det skal jeg gjøre)?

er jeg for psykisk nedbrutt til å kunne funke i jobb? tror dere at jeg kan funke i jobb bare jeg får hjelp? tror dere at det beste hadde hvert en uføre/ midlertidig uføre til jeg får hjelpen jeg trenger? hva mener dere?

på forhånd takk for hjelpen

mvh

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...