AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 Prøver å gjøre dette så kort som mulig. Havnet på bup i 2011, men psykologen kalte problemene mine for "ungdomsproblemer". Fikk etterhvert en ny psykolog, men var ikke spesielt deprimert da. Vi fant ut at jeg har sosial angst og vi jobbet vel med dette i rundt 1 år før jeg av en eller annen grunn sluttet. Ble veldig deprimert, men holdt det skjult og tok en overdose for å ikke være en byrde for familien. Havnet hos psykologen igjen, men det virker som hun nekter å innse at jeg har en depresjon. Det gjør meg forbanna, og jeg vil ikke snakke med henne uten å fortelle andre hvorfor. Når jeg var innlagt på akutten for en liten stund siden, nektet jeg å snakke med behandler den 3 dagen fordi jeg hadde en ekstremt dårlig dag, og da fant de visst ut at jeg ikke får bytte psykolog og poliklinikk.. Det med at psykolog mener at det eneste som er galt er at humøret mitt svinger gjør at jeg mister alt håp. Hun vil ikke gi meg noen diagnose, og uten rett diagnose får jeg ikke rett hjelp. Og hvordan jeg skal klare å åpne meg på et sted hvor jeg sitter med følelsen av at de ikke tror at det jeg føler er ekte? Jeg har også en tendens til å ikke møte opp til timer osv pga det. Er dette gode nok grunner for å få en utredning på psykiatrisk avdeling? Og nei, det frister ikke i det hele tatt å være i noe som minner om et fengsel i flere uker, men jeg er ganske sikker på at det er det beste og det samme mener bestevenninnen min som har stått med meg hele veien. Anonymous poster hash: fa11d...f4b
Gjest Blomst83 Skrevet 16. juni 2014 #2 Skrevet 16. juni 2014 Psykiatriske avdelinger er for folk i krise.De driver ikke med utredninger.Det gjør de på f.eks BUP.
anonyym321 Skrevet 16. juni 2014 #3 Skrevet 16. juni 2014 Psykiatriske avdelinger er for folk i krise.De driver ikke med utredninger.Det gjør de på f.eks BUP. De driver med utredning på avdelingen rett ved siden av akutten.
Gjest Blomst83 Skrevet 16. juni 2014 #4 Skrevet 16. juni 2014 De driver med utredning på avdelingen rett ved siden av akutten. Ok.Da får du prate med legen din om henvisning dit da.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #5 Skrevet 16. juni 2014 Har du tenkt til å snakke med de på psykiatrisk avdeling, da? Anonymous poster hash: 891fa...55b
anonyym321 Skrevet 16. juni 2014 #6 Skrevet 16. juni 2014 Har du tenkt til å snakke med de på psykiatrisk avdeling, da? Anonymous poster hash: 891fa...55b Har jeg så mye valg?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #7 Skrevet 16. juni 2014 Har jeg så mye valg? Krev å få komme deg inn i voksenpsykiatrien. BUP er vel og bra, men de kan kjøre seg litt fast i nettopp dette med "ungdomsproblemer", og ikke greie å se hele bildet. Det er i allefall min erfaring. Dessuten har du fritt sykehusvalg så lenge det ikke er snakk om innleggelse under tvang, så vidt jeg vet. Det er i alles interesse at du har en psykolog du greier å snakke med. Bare husk å legg godviljen til når du møter neste psykolog. De er der for å hjelpe, og hvis du føler deg mistrodd, er det lett at alt høres ut som psykolog-pjatt, selv om det bare er spørsmål som de må stille for å få et riktig bilde av hvem du er. Anonymous poster hash: fd501...2ae 1
Gjest Gjest_Erica Skrevet 17. juni 2014 #8 Skrevet 17. juni 2014 Det beste er om du kan få gjort en utredning poliklinisk, men da må du vise at du vil dette og møte opp til avtalene. DPS-avdelinger tror jeg ikke driver med utredning. Der behandler de mest angst og depresjon, men mulig jeg tar feil...?
Gjest Vevila Skrevet 17. juni 2014 #9 Skrevet 17. juni 2014 Det blir nok dps om du vil ha utredning. Det er desverre stort press på psykiatrien iNorge og man er nødt til å prioritere de pasienter som trenger det mest.
minister-mio Skrevet 17. juni 2014 #10 Skrevet 17. juni 2014 Ofte utredes man poliklinisk, så innleggelse er ikke et must
mie23 Skrevet 18. juni 2014 #11 Skrevet 18. juni 2014 Sjansen er liten for å få innleggelse for dette, ja. Det vil nok ta opp til flere mnd på "vent". Jeg vil faktisk ikke anbefale deg å bytte over til DPS (dessuten må man vel være over 18..). De har ekstremt lite tid til pasienter og man får somregel time hver 14 dag. Ikke er de noe flinkere heller.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #12 Skrevet 18. juni 2014 Ingen kan vel nekte deg å bytte psykolog? Eller? Jeg ble innlagt for noen år siden på grunn av at de fryktet at jeg skulle ta mitt eget liv. Hvis du i tillegg har prøvd så kan jeg ikke begripe hvorfor du ikke allerede har blitt innlagt.Anonymous poster hash: b1f98...828
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå