AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 Da har jeg bestilt årets ferietur, og for første gang i mitt liv skal jeg reise helt alene! Kjenner at det føles både rart, litt skummelt og litt stusselig, men samtidig spennende å skulle være på ferie ei hel uke i utlandet kun i eget selskap. Noen som har gjort det, som kan berolige meg litt med at det nok blir bra...? Anonymous poster hash: dc2bb...7f0
Sylvari Skrevet 16. juni 2014 #2 Skrevet 16. juni 2014 Etter jeg tok min første ferie alene i starten av 20årene, så har jeg holdt fast ved å feriere alene. Gjør ting i eget tempo, står opp så tidlig eller sent man vil, spiser hvor man vil, drar hvor man vil, når man vil. Ferie føles mer som ferie. 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #3 Skrevet 16. juni 2014 Hvor skal du!? Det er kun den første restaurant-middagen som føles litt sært. Det går fort over. Fra der er det bare helt nydelig å reise alene! Å sette seg på flyet alene trenger ikke bety at man faktisk gjør hele ferien alene, heller. Anonymous poster hash: 95a35...e11
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #4 Skrevet 16. juni 2014 Hvor skal du!? Det er kun den første restaurant-middagen som føles litt sært. Det går fort over. Fra der er det bare helt nydelig å reise alene! Å sette seg på flyet alene trenger ikke bety at man faktisk gjør hele ferien alene, heller. Anonymous poster hash: 95a35...e11 Jeg skal på typisk sydenferie til Rhodos. Og jeg er veldig selvstendig, reisevant og trives utmerket i eget selskap, så jeg vet jo at det sikkert går fint! Det bare føles litt rart å skulle dra på en sånn tur alene. Har aldri gjort det før, og jeg er godt voksen. Takk for svar, begge to, forresten! Det hjelper på den litt rare følelsen Anonymous poster hash: dc2bb...7f0
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #5 Skrevet 16. juni 2014 Lykke til! Du får det kjempefint! Anonymous poster hash: 95a35...e11
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #6 Skrevet 16. juni 2014 Åh, det er jo den beste måten å reise på kunne gjøre det du har lyst til, når du har lyst til det, spise når du er sulten, å starte morgenen når du er klar Anonymous poster hash: a7962...2ec
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #7 Skrevet 16. juni 2014 Lykke til! Du får det kjempefint! Anonymous poster hash: 95a35...e11 Tusen takk, det håper jeg virkelig Anonymous poster hash: dc2bb...7f0
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #8 Skrevet 16. juni 2014 Åh, det er jo den beste måten å reise på kunne gjøre det du har lyst til, når du har lyst til det, spise når du er sulten, å starte morgenen når du er klar Anonymous poster hash: a7962...2ec Når du sier det sånn, så høres det mer og mer forlokkende ut! Takk Anonymous poster hash: dc2bb...7f0
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #9 Skrevet 16. juni 2014 Da har jeg bestilt årets ferietur, og for første gang i mitt liv skal jeg reise helt alene! Kjenner at det føles både rart, litt skummelt og litt stusselig, men samtidig spennende å skulle være på ferie ei hel uke i utlandet kun i eget selskap. Noen som har gjort det, som kan berolige meg litt med at det nok blir bra...? Anonymous poster hash: dc2bb...7f0 Jeg har reist på mange jobb-turer til utlandet alene. Synes det er veldig koselig og kunne gjerne ha reist på ferie alene også. Ser at mange sitter alene ved bordet på restauranter når jeg er på ferie, det er nok ikke så uvanlig Ha en god tur! Anonymous poster hash: f3b49...8ef
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #10 Skrevet 16. juni 2014 Så tøff du er!! Har alltid beundret de som tør å reise alene. Jeg er litt feig der. Skulle ønske jeg selv kunne ha sett meg på et fly og bare reist en plass alene Anonymous poster hash: a67fc...760
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #11 Skrevet 16. juni 2014 Jeg reiser både ofte og gjerne alene, både på helgeturer og ukesturer. Koser meg alene, det er forskjell på å være alene og å være ensom Og jeg er førstnevnte. Gjør det du har lyst til, du har faktisk kun deg selv å ta hensyn til. Jeg liker å gå tur, sitte på kafe eller restaurant med en bok og bare kose meg. Sove litt lenge på morgenen, lang frokost, soling og bading (dersom det er mulig), gåturer og severdigheter dersom det er aktuelt. Liker å spise middag i ro og fred, lese, se på livet osv. God tur! Anonymous poster hash: 83977...08a 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #12 Skrevet 17. juni 2014 Tusen takk for alle fine svar! Jeg har faktisk begynt å glede meg nå, og den litt skumle følelsen har roet seg Har faktisk snakket med to jeg kjenner som også har reist på ferie alene, og de syntes det var kjempefint. Anonymous poster hash: dc2bb...7f0 2
Aviale Skrevet 17. juni 2014 #13 Skrevet 17. juni 2014 Jeg skal også reise alene for første gang i sommer, så du er ikke alene Jeg er også spent, og har lest noen tråder her på forumet med noen tips. Selv om jeg kanskje kommer til å føle meg litt ensom iblant, siden jeg skal være bare 2 dager på flere steder og kanskje ikke blir kjent med folk så fort, så er alternativet mitt å sitte hjemme og kjede meg i 3 uker (all familie + venner er på ferie). Det har gitt meg det lille sparket bak som jeg trengte Det er bedre å være alene i Paris enn å kjede seg alene hjemme! Lykke til, TS, dette går nok helt fint! Har lest flere tråder der folk skriver at de har blitt "bitt av basillen" etter at de først har tatt steget 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #14 Skrevet 17. juni 2014 Jeg skal også reise alene for første gang i sommer, så du er ikke alene Jeg er også spent, og har lest noen tråder her på forumet med noen tips. Selv om jeg kanskje kommer til å føle meg litt ensom iblant, siden jeg skal være bare 2 dager på flere steder og kanskje ikke blir kjent med folk så fort, så er alternativet mitt å sitte hjemme og kjede meg i 3 uker (all familie + venner er på ferie). Det har gitt meg det lille sparket bak som jeg trengte Det er bedre å være alene i Paris enn å kjede seg alene hjemme! Lykke til, TS, dette går nok helt fint! Har lest flere tråder der folk skriver at de har blitt "bitt av basillen" etter at de først har tatt steget Reise alene er fantastisk! En av de beste turene jeg har hatt var da jeg tilbragte 4 dager i juli på hver av 3 hovedsteder ved middelhavet (vel, den ene byen var i allefall hovedstad i Catalonia). HEEEEEEEELT perfekt. Anonymous poster hash: 95a35...e11 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #15 Skrevet 18. juni 2014 Tusen takk for alle fine svar! Jeg har faktisk begynt å glede meg nå, og den litt skumle følelsen har roet seg Har faktisk snakket med to jeg kjenner som også har reist på ferie alene, og de syntes det var kjempefint. Anonymous poster hash: dc2bb...7f0 Det er masse positivt med å reise alene - Slipper feriekrangling... - Kan legge deg/ stå opp akkurat når du vil - Kan slappe av akkurat når du vil - ingen som maser på deg - Slipper følelsen av å ha andre folk på slep - Kan spise akkurat hva du vil og når du vil - ingen som maser om at de ikke er like sultne eller er veldig sultne når du ikke er det - Om du finner en favorittrestaurant/ butikk/ severdighet kan du gå dit masse uten at noen andre begynner å mase om at det kjedelig - Kan ombestemme deg ang planer for dagen, uten at noen blir sure - Du kan gå i gatene i ditt eget tempo - Du kan ta ting på sparket - Du får mer kontakt med lokalbefolkningen - Du får en behagelig hotellseng bare for deg selv Anonymous poster hash: f3b49...8ef 3
pinar Skrevet 19. juni 2014 #16 Skrevet 19. juni 2014 Det går nok fint! Mange som reiser alene Jeg vandret rundt alene idag og på ganske kort tid hadde jeg to invitasjoner for kvelden, men jeg har kanskje lett for å havne i sånne situasjoner da. Det fine med å reise er alene er det at du kan gjøre akkurat som du vil, hvor lenge du vil uten å måtte ta noe hensyn til reisefølge. det er alltids både plusser og minuser med å reise alene/med noen. Et annet pluss er økt mestringsfølelse! Det er noe fint med det å kjenne at man faktisk får til å dra alene og ikke sette begrensinger på seg selv i mangel av selskap. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #17 Skrevet 19. juni 2014 Tusen takk for mange fine og oppløftende svar! Kjenner jeg begynner å virkelig glede meg nå Anonymous poster hash: dc2bb...7f0 1
Sign Skrevet 20. juni 2014 #18 Skrevet 20. juni 2014 Du kommer til å få en kjempefin ferie Jeg har reist alene en del de siste årene og synes det er veldig deilig. Noen sier de synes det er litt stakkarslig å reise alene, men det synes ikke jeg. Venner har sagt de kunne tenke seg å reise sammen med meg, men noen ganger synes jeg det er helt fantastisk å reise alene. Noen ganger reiser jeg sammen med venner eller barna mine, det er også fint. Men det er to ulike typer ferie. De gangene jeg reiser alene planlegger jeg ut fra hva jeg har lyst å gjøre. Er det bad og sol som er hovedgrunnen til reisen, tilbringer jeg store deler av dagen på stranden. Leser, går tur, spiser og bare koser meg. Er det storbyferie planlegger jeg hva jeg vil se, hvor jeg vil gå etc. Uansett synes jeg det er deilig å sove litt lenge på morgenen, spise frokost i mitt tempo, gjøre hva jeg vil i løpet av dagen, gjerne en flere timers lunch med en god bok og god drikke. Går alltid ut å spiser på kvelden. Av sikkerhetsmessige grunner bor jeg alltid sentralt og holder meg blant folk. Tar med meg en god bok eller et blad og koser meg med middagen. Opplever ofte veldig god service når jeg er alene, de fleste er veldig hyggelige uten at det blir innpåslitent. Jeg er forsiktig med hensyn til alkohol og hvor jeg går etter at det er blitt mørkt. Har funnet ut at normal fornuftighet holder i massevis God tur. Du kommer til å få det kjempefint
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #20 Skrevet 3. juli 2014 Nå fikk jeg lyst på en alenetur også.... Men ikke så lett med mann og barn. God tur Anonymous poster hash: d7dcd...e19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå