Gå til innhold

Ustabil stemor

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ville forsøkt å unngå at barnet tok denne ferien med sin far. Ikke fordi det er noe i veien med far, men fordi far har mer enn nok annet å ta seg av akkurat nå - en samboer med psykiske problemer og et spedbarn. Det høres jo ut som om han må ta seg mer av spedbarnet enn de fleste andre fedre må, og han skal også ta seg samboeren. Hvordan skal han ha kapasitet til et barn på 2,5 i tillegg?

Og i motsetning til noen andre her tror jeg dette kan være ugunstig for toåringen. Vi vet jo ikke om det er mange scener i dette hjemmet, en mor som gråter, et spedbarn som gråter (naturlig nok), en sliten far. Man kan ikke vite, men selv ville jeg ikke valgt et slikt miljø for mitt barn om jeg hadde kunnet unngå det.

Forhåpentligvis får fars samboer hjelp, situasjonen er ikke permanent. Det kommer et hav av tid hvor far og barn kan feriere sammen, og hvor det vil bli hyggeligere for alle parter.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok, beklager. Har du barn?

Anonymous poster hash: 9d3ae...ee5

Jepp, det har jeg. Med eks-mannen som har vært veldig psykisk syk. Så jeg vet en del om hvordan det er. Og jeg ordla meg nok litt feil. Om eksen din er enig i at ferien bør utsettes, så er jo det veldig fint. Men om han setter seg på bakbeina, kan du ikke nekte. Og når det er sånn kan det ofte være lurt å tenke seg om før man slår på stortromma, slik at man ikke skaper med ubehag enn man må.

Anonymous poster hash: 7799a...3f7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville forsøkt å unngå at barnet tok denne ferien med sin far. Ikke fordi det er noe i veien med far, men fordi far har mer enn nok annet å ta seg av akkurat nå - en samboer med psykiske problemer og et spedbarn. Det høres jo ut som om han må ta seg mer av spedbarnet enn de fleste andre fedre må, og han skal også ta seg samboeren. Hvordan skal han ha kapasitet til et barn på 2,5 i tillegg?

Og i motsetning til noen andre her tror jeg dette kan være ugunstig for toåringen. Vi vet jo ikke om det er mange scener i dette hjemmet, en mor som gråter, et spedbarn som gråter (naturlig nok), en sliten far. Man kan ikke vite, men selv ville jeg ikke valgt et slikt miljø for mitt barn om jeg hadde kunnet unngå det.

Forhåpentligvis får fars samboer hjelp, situasjonen er ikke permanent. Det kommer et hav av tid hvor far og barn kan feriere sammen, og hvor det vil bli hyggeligere for alle parter.

Takk ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, det har jeg. Med eks-mannen som har vært veldig psykisk syk. Så jeg vet en del om hvordan det er. Og jeg ordla meg nok litt feil. Om eksen din er enig i at ferien bør utsettes, så er jo det veldig fint. Men om han setter seg på bakbeina, kan du ikke nekte. Og når det er sånn kan det ofte være lurt å tenke seg om før man slår på stortromma, slik at man ikke skaper med ubehag enn man må. Anonymous poster hash: 7799a...3f7

Vi har såpass god tone så det går nok bra, han vil også kun det beste for barnet vårt.

Takk igjen for gode svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for det :) Jeg har snakket med han om at han kan få bo i vår leilighet, samt låne bilen. Sånn at de to får en fin ferie alene, men det ble galt i forhold til henne.

Jeg prøver ikke å ødelegge noe som helst, men barnet mitt er det viktigste. Og denne settingen er noget annerledes.

Men husk at babyen også er ditt barns søsken så å fjerne far fra babyen nå kan være skadelig for babyen og dermed også for ditt barn.

Anonymous poster hash: 053ce...7be

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men husk at babyen også er ditt barns søsken så å fjerne far fra babyen nå kan være skadelig for babyen og dermed også for ditt barn.Anonymous poster hash: 053ce...7be

Jeg ønsker ikke fjerne far, og en på 2,5 år har nok ikke så mye søskenforståelse enda. Jeg satser på å snakke med far, og si at han får ta hånd om det på hjemmebane i første omgang. Jeg kan kun forholde meg til mitt barn, og ikke blande meg opp i deres samliv.

Takk igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer virkelig på hvorfor du sitter på så mye info om dette mennesket? Og endatil diskutere det åpenlyst på et forum?? Skam deg. Respektløst.

Anonymous poster hash: 4f536...eee

• Liker 1
Skrevet

Takk for det :) Jeg har snakket med han om at han kan få bo i vår leilighet, samt låne bilen. Sånn at de to får en fin ferie alene, men det ble galt i forhold til henne.

Jeg prøver ikke å ødelegge noe som helst, men barnet mitt er det viktigste. Og denne settingen er noget annerledes.

Barnet ditt er ikke noe viktigere enn det andre barnet. Jeg tror ikke en ferie for far og eldste barnet er lurt. Far bør ikke være borte fra minste barnet nå.

Kan du tilby deg å ha barnet ditt hele ferien? Så kan far heller dra på dagsturer med barnet ditt.

Den syke moren å det lille barnet bør ha faren der!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med Mini-mio.

Et barn på 2,5 år får ikke ødelagt sommeren av å ikke ha ferie med far, han/hun forstår knapt hva konseptet ferie er. Av hensyn til mitt barns velvære hadde jeg ikke villet sende barnet på ferie i en så potensiell ustabil situasjon. Men jeg ville heller ikke ønske å ta far vekk fra sitt nyfødte barn og la en ustabil og deprimert mor bli alene med det. Hva hvis noe skulle skje?

Jeg er klar over at dette er worst case, men hvis du er redd for ditt eget barn bør du vel også være redd for babyen, selv om det ikke er din egen. Hvis depresjonen og samlivsproblemene vedvarer over tid, må far selvsagt på banen og få nok samvær med det eldste barnet, men at det på død og liv skal være så viktig å ha ferie akkurat nå, hvis alt er i det blå, det skjønner jeg ikke at du insisterer på (hvis det er det du gjør, leser det siste innlegget sånn men kan ta feil).

Anonymous poster hash: 1e279...598
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lurer virkelig på hvorfor du sitter på så mye info om dette mennesket? Og endatil diskutere det åpenlyst på et forum?? Skam deg. Respektløst. Anonymous poster hash: 4f536...eee

Kjære vene, er det mulig? Åpent forum og anonymt. Og tusenvis av like situasjoner ang. fødselsdepresjon. La vær og kommenter unødvendig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnet ditt er ikke noe viktigere enn det andre barnet. Jeg tror ikke en ferie for far og eldste barnet er lurt. Far bør ikke være borte fra minste barnet nå.

Kan du tilby deg å ha barnet ditt hele ferien? Så kan far heller dra på dagsturer med barnet ditt.

Den syke moren å det lille barnet bør ha faren der!

MItt barn er viktigst for meg, var det jeg mente. Deres barn er det nesten de som får stå for.

Jeg er helt enig i at far burde være hjemme med baby, men jeg har som sagt ikke noe med det. De må styre selv, men når det gjelder vårt barn, så kan jeg diskutere ting med han.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med Mini-mio. Et barn på 2,5 år får ikke ødelagt sommeren av å ikke ha ferie med far, han/hun forstår knapt hva konseptet ferie er. Av hensyn til mitt barns velvære hadde jeg ikke villet sende barnet på ferie i en så potensiell ustabil situasjon. Men jeg ville heller ikke ønske å ta far vekk fra sitt nyfødte barn og la en ustabil og deprimert mor bli alene med det. Hva hvis noe skulle skje? Jeg er klar over at dette er worst case, men hvis du er redd for ditt eget barn bør du vel også være redd for babyen, selv om det ikke er din egen. Hvis depresjonen og samlivsproblemene vedvarer over tid, må far selvsagt på banen og få nok samvær med det eldste barnet, men at det på død og liv skal være så viktig å ha ferie akkurat nå, hvis alt er i det blå, det skjønner jeg ikke at du insisterer på (hvis det er det du gjør, leser det siste innlegget sånn men kan ta feil). Anonymous poster hash: 1e279...598

Da har du ikke lest alt. Jeg insisterer ikke på at de skal ha ferie. Dere får heller lese alle innlegg, slik at dere kommenterer rett :)

Jeg har i tillegg sagt til far at barna hans er viktigst, og spesielt den lille babyen som sikkert også går igjennom diverse ting pga mor.

Mitt poeng er: barna først!

AnonymBruker
Skrevet

Ungen har jo en far som skal passe på.

Så ser ikke problemet.

Ungen din tar nok ikke skade av å se stemor deprimert.

Nå har kanskje ikke du svart i andre tråder om depresjon. Men jeg hadde en tråd her hvor jeg beskrev at min samboer er dyp deprimert, men at jeg som mor var fullt tilstedet. I den tråden ble jeg advart mot å faktisk fortsette forholdet, fordi min samboer ikke klarer å ta seg av barnet, alene, pr i dag.

Men jeg er fullt psykisk frisk, og mener mitt barn klarer seg fint, til tross for farens sykdom.

Anonymous poster hash: 58331...b2f

AnonymBruker
Skrevet

Da har du ikke lest alt. Jeg insisterer ikke på at de skal ha ferie. Dere får heller lese alle innlegg, slik at dere kommenterer rett :)

Jeg har i tillegg sagt til far at barna hans er viktigst, og spesielt den lille babyen som sikkert også går igjennom diverse ting pga mor.

Mitt poeng er: barna først!

Men i innleggene dine sier du at du ikke vil at barnet ditt skal reise på ferie sammen med stemor, og kommer egentlig bare med ett alternativ selv, nemlig at far og barnet ditt ferierer sammen. Da er det lett å tenke dithen at det er den løsningen du ønsker.

Barna først er en super innstilling som flere foreldre burde ha. Håper dere finner en løsning som ivaretar flest mulig hensyn. Men jeg ville nok ikke kompromisset verken på mitt barns eller det andre barnets velvære, så i verste fall fikk ferien bare utgå (og så kunne heller far tatt det inn igjen på et senere tidspunkt. Hvis problemene vedvarer over tid må han jo finne en løsning som gjør at hans samboers problemer ikke går ut over ditt barn. Å droppe ferie eller samvær i en spesielt vanskelig situasjon er så sin sak, men det kan ikke fortsette sånn i lang tid.)

Anonymous poster hash: 1e279...598

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...