CMHuser Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 Tudelu! Driver å fyller inn helseattest nå, og lurer på hva som må være med i den? Jeg er en frisk og oppegåendes jente, er ganske så seriøst syk en gang hvert femte år. Blir ikke en gang forkjøla. Men. Jeg har gjennomgått hjerneslag og hjerneblødning, dette har fått utfall i høyre side av kroppen og litt i stemme. Men jeg har en utrolig sterk kropp, så dette preger ikke hverdagen min annet enn at jobb og utdanning blir litt for krevende for meg i forhold til det å lære seg nye ting. Og ja, hjerneslaget og blødningen skjedde i forbindelse med en trafikkulykke, det er ingenting jeg har i genene mine. Men burde jeg ta med historien og slaget samt blødning i helseattesten? Det preger jo ikke hverdagen min på noen måte, annet enn at jeg har fysio fast. Ja, jeg går kanskje noe annerledes, det må jeg kanskje nevne. Skal levere denne helseattesten til et fosterhjem, da jeg og kjæresten skal bli fosterforeldre. Må hjerneslaget nevnes der? Føler jeg da kanskje blir forhåndsdømt uten at de først har møtt meg. Takker på forhånd for innspill!
Gjest Gjest_Erica Skrevet 16. juni 2014 #2 Skrevet 16. juni 2014 Nå vet ikke jeg, men trodde en helseattest måtte skrives av en lege? Det måtte det i mitt tilfelle når jeg søkte om førerhund.... Men det er jo noe litt annet kanskje...
CMHuser Skrevet 16. juni 2014 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2014 Nei, tror ikke det, da dette skjemaet er noe vi skal fylle ut selv Det står i parantes at de kan høre med legen hvis de lurer på noe av det jeg har skrevet
CMHuser Skrevet 16. juni 2014 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2014 Det står følgende; Dersom dere blir fosterforeldre, vil det kreves helseattest. Hva vil framkomme på denne? Bruk av medikamenter?
Gjest Blomst83 Skrevet 16. juni 2014 #5 Skrevet 16. juni 2014 (endret) Det Det står følgende; Dersom dere blir fosterforeldre, vil det kreves helseattest. Hva vil framkomme på denne? Bruk av medikamenter? Det betyr jo at de innhenter en attest fra din lege,og de spør deg om hva som da vil framkomme på denne.Så da er det er det jo viktig at du ikke utelukker noe,for jeg vil anta at det med slag vil stå på helseattesten fra din lege. Endret 16. juni 2014 av Blomst83
CMHuser Skrevet 16. juni 2014 Forfatter #6 Skrevet 16. juni 2014 Det Det betyr jo at de innhenter en attest fra din lege,og de spør deg om hva som da vil framkomme på denne.Så da er det er det jo viktig at du ikke utelukker noe,for jeg vil anta at det med slag vil stå på helseattesten fra din lege. Jess Det feiler meg jo ingenting ellers, går ikke på medisiner eller noe, så det eneste jeg kommer på som legen vil si, er da hjerneslaget og hjerneblødningen. Ellers er det intet annet! Ikke som påvirker meg i dag, i allefall
Gjest Blomst83 Skrevet 16. juni 2014 #7 Skrevet 16. juni 2014 Jess Det feiler meg jo ingenting ellers, går ikke på medisiner eller noe, så det eneste jeg kommer på som legen vil si, er da hjerneslaget og hjerneblødningen. Ellers er det intet annet! Ikke som påvirker meg i dag, i allefall Så da er jo svaret på spørsmålet ditt i hi at ja du må nevne hjerneslaget og hjerneblødningen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå