Gå til innhold

Har lyst på en parson Jack R. Allergivennlige?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har lyst på en parson Jack russel. Da jeg har en god del allergier når det gjelder mat, nikkerlallergi og noen parfymer, men det har aldri slått ut på allergitester på hund, katt og hest mm., lurer jeg på om noen vet hvordan denne rasen er iforhold til folk som har hundeallergi.

Da jeg ikke har fått påvist noen allergi på dyr, tror jeg i utgangspunktet dette ikke vil bli noe problem. Men siden jeg har en del andre allergier, har jeg jo tenkt en del på dette. Hvor mye røyter de og hvordan er denne rasen i forhold til andre raser for folk med hundeallergi?

Hadde vært fin t med svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Parson Jack Russell røyter (de korthårede røyter faktisk mest) og er ikke regnet som allergivennlige. Det beste er vel kanskje å oppsøke noen som har en slik hund og tilbringe litt tid med den, har du allergi vil det neppe ta mange minuttene før du får en eller annen reaksjon.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, det var jo et godt tips :) Men jeg trodde at allergi også kan slå ut både med en gang, men hos andre kan den komme etter tid. Så man har vel ikke noen garanti for at man tåler den, om man ikke får en reaksjon sammen med den etter kort tid.

Vanskelig det der, siden det ikke har slått ut på noen tester at jeg er allergisk på dyr. Man blir jo litt usikker om man skal ta sjansen på å anskaffe seg en eller ikke.

Leste i en art. på nett at det har kommet et preparat som man kan spraye i dyrets pels. Dette vil sørge for at allergene "pakkes" inn. Hvis dette er tilfelle, er jo det en god løsning for allergikere.

Skrevet

Jeg tror nok det går bra, det er vel ingen grunn til at hundeallergi skulle være et resultat av andre allergier.

Skrevet
Jeg tror nok det går bra' date= det er vel ingen grunn til at hundeallergi skulle være et resultat av andre allergier.

Når man er allergisk, er man dessverre disponert for å utvikle andre allergier også.

Legen min formelig tryglet meg om å ikke gå til anskaffelse av hund, enda jeg faktisk tåler hunder på det nåværende tidspunkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...