Gå til innhold

Bortkommen bagasje på fly

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man reiser hjem og kofferten blir bort, så får man ingen toalettsaker. Har noen av dere erfaring med å kjøpe inn enkle ting og få refundert dette?

Jeg fløy med SAS og kofferten er borte. Nå tenker jeg å gå å kjøpe med enkle ting som tannbørste, tannkrem ol (trenger ingen ting da jeg uansett hadde dobbelt opp, men kjekt å ha). Har dere fått igjen penger for slikt? Gikk det smooth?

Anonymous poster hash: 59e18...2e2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takk, men har så klart lest der :) Jeg er mest interessert i personlige erfaringer med å få dekket enkelte toalettsaker.

Skrevet

Ok, da kan jeg dele min erfaring.

Skulle i bryllup, koffert forsinket. Måtte kjøpe inn dress, tilbehør og diverse toalettsaker

Fikk dette banket gjennom hos flyselskapet.

AnonymBruker
Skrevet

Så bra :) Jeg trenger en ny iPhonelader også. Nå må jeg låne en så lenge kofferten er på bærtur.

AnonymBruker
Skrevet

Men kjære, alle vet da at man skal ha med seg det aller nødvendigste i håndbagasjen. Hvor vanskelig er det å få plass til en tannbørste, en minitannkrem, et sett rent undertøy og en mobillader i håndbagasjen?

Noe annet blir det naturligvis om man sender spesialbagasje, f.eks. at man har med seg gitar og skal spille konsert samme kveld eller noe i den duren. Da sier det seg selv at ny gitar blir et nødvendig innkjøp. Men tannbørste og lader?!

Anonymous poster hash: b074c...207
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde rett og slett ikke tatt meg bryet med å få refundert slike småting som tannbørste, tannkrem og deodorant... eller en lader. Hadde bare kjøpt noe rimelig i ministørrelse og tenkt at en ekstra lader alltid er nyttig å ha.

Dersom bagasjen virkelig ER borte, så blir det annerledes, men da er det neppe tannbørsten man fokuserer på.

Ladere bør forresten alltid være med i håndbagasjen. Tar nesten ingen plass.

Anonymous poster hash: 78dd9...7ee
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Laderen er som regel alltid med i veska, men nå ble den kasta oppi kofferten av ren forglemmelse. Husnøkler ol er alltid i veska. Samt medisiner om jeg har vært avhengig av dette.

Jeg måtte ha med en del papirer mm veska på denne turen siden jeg var på jobbreise, så var ikke plass til alt mulig småstæsj.

Om jeg ikke får igjen penger, så er det ingen krise, men jeg måtte faktisk kjøpe noen småting i dag pga bagasjeforsinkelse. Over ett døgn senere har jeg ennå ikke fått igjen min koffert. Det er bare ting, så ingen krise med de sakene. Men enkelte småting er man rett og slett nødt til å ha.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er snakk om retur/hjem, så får du nada.

Vi opplevde det samme med SAS. All sminken min lå der, så det ble familieselskap au naturell ;)

Anonymous poster hash: bc59d...725

Skrevet

På hjemreisen får du ingenting nei. Kan evt spørre om å få toalettmappe m/innhold når du melder bagasjen savnet, de bruker ikke være så vanskelige på det.

Skrevet

Men kjære, alle vet da at man skal ha med seg det aller nødvendigste i håndbagasjen. Hvor vanskelig er det å få plass til en tannbørste, en minitannkrem, et sett rent undertøy og en mobillader i håndbagasjen?

Noe annet blir det naturligvis om man sender spesialbagasje, f.eks. at man har med seg gitar og skal spille konsert samme kveld eller noe i den duren. Da sier det seg selv at ny gitar blir et nødvendig innkjøp. Men tannbørste og lader?!

Anonymous poster hash: b074c...207

Alle vet? Det kunne i alle fall ikke falt meg inn å pakke tannbørste, tannkrem, undertøy og mobillader i håndbagasjen. Har da nok å drasse på fra før, og disse greiene du nevner er verken så verdifulle eller livsnødvendige at det må i håndbagasjen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...