Gå til innhold

P-pille slutt og fare for graviditet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei
Lurer på en liten sak ang p-pille slutt.

Skal slutte å ta cerazette, hvor alle pillene er like og det ikke er noen opphold i mellom brettene.
Tenkte å slutte idag, men så lurer jeg på om det egentlig er trygt å slutte når som helst.

det står i pakningsvedlegget at du kan slutte når du vil, men at du ikke lenger er beskyttet fra dagen du slutter, greit nok, da skal det være greit å slutte.
MEN jeg hadde sex igår, og tenker og slutte idag, med tanke på at en sædcelle kan overleve opp mot 7 dager i underlivet, så kan jeg vel fremdeles risikere å bli gravid selv om jeg tok siste p-pillen samme kveld vi hadde sex, sett at jeg får en eggløsning de neste 7 dagene.

men hva er promillen for det, og hva er promillen for at sædcellene har overlevd så lenge. Skal jeg velge å stole på pakningsvedlegget som sier jeg kan slutte når som helst, eller er det noe sannhet i det jeg skriver her?

Hva tror dere?

Håper på litt svar

takk

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt er du kommet på brettet? Det beste for kroppen vil uansett være å slutte når brettet er tomt.

Anonymous poster hash: 4fa4e...2ec
Skrevet

Med tanke på at det er akkurat samme innhold i alle pillene og du fortsetter på nytt brett uten pause, så bør ikke det ha noen ting å si.

Skrevet

Svar til komentar ovenfor, så lurer fremdeles :ironi:

Skrevet

Jeg ville fortsatt de ekstra dagene, bare for å være på den sikre siden. Nettopp fordi jeg ikke vet...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde absolutt ventet en uke da med å slutte, for å være helt trygg. Men ellers så gjør det ikke noe å slutte når du vil.

Anonymous poster hash: 50861...88a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...