Gå til innhold

Kvalifikasjoner.. Trenger litt hjelp!


Gjest snoopy_93

Anbefalte innlegg

Gjest snoopy_93

Hei!
Jeg er på vei ut i arbeidslivet igjen etter ca 2år som "hjemmeværende".
Jeg har fullført videregående på Helse og Sosial, og Helsefagarbeider - men mangler pr dags dato fagbrev. (Får ikke lov å tre tilbake i arbeid som lærling og kommunen ser helst at jeg sier opp selv..)

Så da er jeg ute på nett og leter etter arbeid og har funnet et par stillinger som kan være interessante for meg. MEN så lurer jeg på noe.. Det står i annonsene "Kvalifikasjoner; Autorisert Hjelpepleier/Helsefagarbeider" Vil det da si at jeg MÅ ha fagbrevet for å få stillingen?

På forhånd tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, står det at du må ha autoritasjon så innebærer det at du må ha fagbrevet.

Men, du ikke finn på å si opp stillingen din selv om kommunen ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Ja, står det at du må ha autoritasjon så innebærer det at du må ha fagbrevet.

Men, du ikke finn på å si opp stillingen din selv om kommunen ønsker det.

Skal ikke si opp stillingen min. Jeg har vært sykemeldt i nesten to år og prøvd meg ute i jobb, men da jeg forsøkte var jeg ikke klar og det gikk ikke så bra - noe jeg var ærlig om. Har slitt med Sosial Forbi, Panikk angst og depresjoner - men nå har jeg kommet meg over kneika og fungerer sosialt igjen.. Så sa jeg i fra til min koordinator i kommunen og hun skrev tilbake "Så fint at du vil jobbe igjen. Kan ikke du gå på nav og få de til å hjelpe deg med å søke jobb?" Ble satt ut og lurte på om jeg ikke jobbet i kommunen lengre og fikk klar beskjed om at "Nei, du har et avbrudd i kontrakten din, du."

(Aldri gått med på eller skrevet under på noen papirer i forhold til dette.. Så finner de ut at de skal ha møte med nav - De glemte å si ifra til meg om når møtet var og da ble det vist sagt at de ikke ville ha meg tilbake før jeg hadde jobbet et annet sted og kunne "bevise" at jeg klarte å jobbe. Så hun sa like greit til saksbeh. min på nav at de oppfordret meg til å si opp.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...