Gå til innhold

Hjelpe meg med motivasjonssøknad? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har søkt universitet til høsten, men mangler to eksamener fra vgs siden jeg ble syk. Sykdommen varte noen år, men jeg er endelig frisk nå.

Etter samtale med rådgiver kom vi frem til at jeg burde søke universitet nå med søknad om dispensasjon fra eksamen.

Jeg har gode karakterer med snitt på 5,5.

En søknad med dispensasjon kan få meg inn på universitet til høsten, kommer jeg ikke inn i år pga dette må jeg ta opp fag og søke igjen etter 23/5-regelen. Da synker snittet mitt en del.

Uansett, jeg vil hvertfall prøve.

Men jeg er usikker på hvordan jeg skal skrive motivasjonssøknaden uten at det skal gi inntrykk av "buhu jeg ble syk og har vært syk lenge, gi meg plass på skole fordi det er synd på meg :(:("

Noen som har forslag?

Tenkte å sende med referanser fra mine to arbeidstakere også, slik at saksbehandler har mulighet til å prate med andre om med også.

Anonymous poster hash: c2980...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo vinkle det slik at nå som du har vært syk så lenge er tiden endelig inne for å komme sterkere tilbake og ta igjen det tapte? Da blir det jo ikke en sympatisøknad, men heller at sykdommen er lagt bak deg og du er klar for å komme deg videre?:)



Anonymous poster hash: 0149d...125
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo vinkle det slik at nå som du har vært syk så lenge er tiden endelig inne for å komme sterkere tilbake og ta igjen det tapte? Da blir det jo ikke en sympatisøknad, men heller at sykdommen er lagt bak deg og du er klar for å komme deg videre? :)

Anonymous poster hash: 0149d...125

takk! Jeg har hatt dette i bakhodet mensj eg har skrevet.

Også lurer jeg på en ting til.

Blir dette er litt for avansert setning?

"Å kombinere yrkesliv og behandling i hverdagsbasis, har gitt meg muligheten til å beherske balansen i mellommenneskelige forhold, for å kunne yte best mulig på personlig og profesjonelt plan."

Anonymous poster hash: 1c7f5...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...