Gå til innhold

Noen med IBS her som skriver matdagbok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ny med disse IBS greiene, men merker at jeg har veldig lyst til å finne ut hva det er jeg ikke tåler..

Men hva skriver dere ned i boken? Hva dere spiser selvfølgelig, og evt avføring? Om det er hardt, forstoppet, diaré .. (Beklager detaljer, må bare spørre).

Og en ting til. Jeg har småløper mage idag, er det da noe jeg ikke tålte igår? Eller kan det være for flere dager siden? Eller allerede idag?

Trenger bare litt hjelp til å starte med dette her.. fælt å gå å føle seg uggen og kvalm..

Anonymous poster hash: d9c37...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd fodmap-kostholdet? Jeg har blitt frisk på det. Det skader ingenting for deg å prøve, og 60% blir bedre på det. Bare å søke på google, så finner du lister over hva du skal spise og ikke spise, og fremgangsmåte :)

Har ikke behov for å skrive dagbok når jeg spiser etter dette kostholdet, og vet fort hvor jeg har tabbet meg ut om jeg skulle få i meg noe jeg ikke tåler. Håper du tester, det har i alle fall gjort ting mye bedre for meg!



Anonymous poster hash: 27519...0bb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd fodmap-kostholdet? Jeg har blitt frisk på det. Det skader ingenting for deg å prøve, og 60% blir bedre på det. Bare å søke på google, så finner du lister over hva du skal spise og ikke spise, og fremgangsmåte :)

Har ikke behov for å skrive dagbok når jeg spiser etter dette kostholdet, og vet fort hvor jeg har tabbet meg ut om jeg skulle få i meg noe jeg ikke tåler. Håper du tester, det har i alle fall gjort ting mye bedre for meg!

Anonymous poster hash: 27519...0bb

Har prøvd, men syns det er vanskelig å finne erstatning for brød o.l, endte opp med at jeg spiste for lite generelt og det var ikke bra..

Anonymous poster hash: d9c37...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd, men syns det er vanskelig å finne erstatning for brød o.l, endte opp med at jeg spiste for lite generelt og det var ikke bra..

Anonymous poster hash: d9c37...f21

Hvis du skal teste det kostholdet må du kutte ut ting i 4-6 uker (alt på lista) før du starter å gjennomføre. Det klarer du, bare å tilpasse. Det finnes glutenfri knekkebrød f.eks, Wasa har, de kan spises. Eggerøre, havregryn osv. Jeg vet det er vanskelig, men er det ikke verd et skikkelig forsøk? Du kan jo gjøre det sammen med en ernæringsfysiolog? :)

Anonymous poster hash: 27519...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førte dagbok før,nå har jeg lagt om til lavkarbo og magen er mye bedre. Enkelte ting må jeg fortsatt være forsiktig/kutte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...