Gå til innhold

Klage på strykkarakter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk dessverre en strykkarakter i et fag. Ble veldig overrasket fordi jeg følte selv at det gikk bra. Har nå bedt om karakterbegrunnelse og kommer mest sannsynlig til å klage videre med en egen begrunnelse for hvorfor jeg burde fått bedre karakter.

Har sjekket opp sensuren og lest gjennom og jeg reagerer på at jeg fikk stryk da jeg har gjengitt flere av tingene som det også sto på sensuren i besvarelsen min.

Noen som har erfaring med å klage på en strykkarakter og fått bedre? Jeg har jo uansett ingenting å tape! Hva burde det stå i min egen begrunnelse for hvorfor jeg mener jeg fortjener minst en ståkarakter? Noen som også vet hvor lang tid dette tar fra man klager til sensor vurderer eksamen på nytt og gir ut endelig karakter?



Anonymous poster hash: 2aad0...ad3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde heller kontet og satset alt på en god karakter enn å klage meg til en E eller en D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller kontet og satset alt på en god karakter enn å klage meg til en E eller en D

Er ferdig med bachelor nå og har fått jobb, så det gjør meg ikke så mye hvis jeg får en D eller en E.

Men noen som har erfaring med å klage på en F? Og de andre spm jeg lurte på i HI?

Anonymous poster hash: 2aad0...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke selv erfaring med å klage, men kjenner mange som har gjort det. Det var flere i klassen min som strøk på samme eksamen som klagde. Noen fikk fortsatt styrk, mens en fikk E og en D. Som du skriver så har du ingenting å tape på å klage.



Anonymous poster hash: 89056...d15
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk dessverre en strykkarakter i et fag. Ble veldig overrasket fordi jeg følte selv at det gikk bra. Har nå bedt om karakterbegrunnelse og kommer mest sannsynlig til å klage videre med en egen begrunnelse for hvorfor jeg burde fått bedre karakter.

Har sjekket opp sensuren og lest gjennom og jeg reagerer på at jeg fikk stryk da jeg har gjengitt flere av tingene som det også sto på sensuren i besvarelsen min.

Noen som har erfaring med å klage på en strykkarakter og fått bedre? Jeg har jo uansett ingenting å tape! Hva burde det stå i min egen begrunnelse for hvorfor jeg mener jeg fortjener minst en ståkarakter? Noen som også vet hvor lang tid dette tar fra man klager til sensor vurderer eksamen på nytt og gir ut endelig karakter?

Anonymous poster hash: 2aad0...ad3

Jeg har klaget på stryk, fikk en E.

Dette var på VGS (den karakteren kommer jeg aldri til å se igjen uansett:p)

På høyskolen har jeg bedt om begrunnelse på karakterer, men aldri klaget, vet ikke noe ang prosedyrene på dette.

Sjekk hjemmesiden til skolen din, mtp hvor lang tid ting tar :))

Anonymous poster hash: ccf3a...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klagde på strykkarakter i fjor. Gikk fra F til D :)



Anonymous poster hash: ebc9d...4db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...