Gå til innhold

Hva kan dette bety?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen år siden jobbet jeg sammen med en kvinne og vi fikk god kjemi på jobben. Begge var litt opptatte med sine partnere der forholdet mitt sang på det siste verset mens hun datet en annen. Vi snakket flere ganger om å finne på noe sammen, men det ble aldri noe av. Kontakten ble opprettholdt på Facebook, men så dabbet den av. Hun giftet seg mens jeg flyttet til en annen by for å studere. Flere år senere er situasjonen at hun er skilt og har to barn mens jeg bor opp i nord og er singel. Kontakten vår forsvant egentlig, mest fra min side. For noen dager siden kontaktet hun meg på SMS og lurte på hvordan det gikk med meg. Så forteller hun at hun har begynt å date hvorpå jeg gratulerer henne med det. Hun lurte på om jeg datet og jeg sa at jeg trives som singel akkurat nå. Samtalen ble etter litt avsluttet.

Så sitter jeg her og lurer på hva hun mente med dette. Vi har hatt sporadisk kontakt de siste årene, mest på Facebook. Vi tok en kaffe ifjor i romjula. Da fortalte hun meg at hun ikke var klar til å date noen på lenge. Vi omtaler hverandre som venner. Det er vel slik tenker jeg at hun trenger en venn, men hun har mange da hun er meget utadvendt av seg. Egentlig kjenner vi ikke hverandre så godt heller da kontakten vår har vært kortvarig. Da hun var gift sa hun til meg at dersom hun ikke hadde vært det, så hadde hun valgt meg.

Skjønner liksom ikke noe jeg. Vi jobbet sammen for 5 år siden og deretter forsvant kontakten naturlig nok.

Jeg vet at jeg kunne ha spurt henne direkte, men bor langt opp i nord og har på en måte begynt å trives som singel. Skulle ting skje så er det selvsagt hyggelig, men jeg tar det med ro.

Noen kvinner som har reflekterte tanker rundt det jeg skrev?

- Mann 37

Anonymous poster hash: fb8d2...2bb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at hun loddet stemningen for å finne ut om du var ledig på markedet.

Samtidig er hun sikker på at du vet at hun er det, og spiller da ballen over til deg.

Jeg tror hun ønsker at du skal ta opp igjen kontakten med sikte på dere, men at hun ikke tør å være direkte med deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Samtidig er hun sikker på at du vet at hun er det, og spiller da ballen over til deg.

Jeg tror hun ønsker at du skal ta opp igjen kontakten med sikte på dere, men at hun ikke tør å være direkte med deg.

AnonymBruker
Skrevet

Hm..men så sa hun at hun hadde en del venninner som var single som hun kunne koble meg til, Jeg takket for omtanken, men ytret klart at jeg stresser ikke med noe. Jeg føler at hun har sett på meg som venn hele tiden (og det er jo greit nok), og blir litt forvirret over forskjellige kommentarer. I jula i fjor sa hun jo at hun nå skulle være singel en stund for å finne ut av ting og seg selv. Vi hadde noe kontakt via Snapchat og Facebook, men så dabbet det av fra min side. Før i tiden kunne jeg bli veldig sjalu, men har etter noen år i livet skjønt at det er ingen vits i. Det som skal skje, det skjer. Det tok meg mange år å kunne nyte singellivet og slikt sett ta ting som de kommer. Men like fullt er jeg redd for å bli såret og få følelser for noen som kanskje bare har behov for oppmerksomhet. Jeg har jo opplevd en del i livet mitt. Nettopp derfor er jeg tilbakeholden. Har en karriere som jeg utvikler mer og mer og trives i mitt eget selskap akkurat nå. Men håper selvsagt på sikt å komme i et forhold.

Skrevet (endret)

Hm..men så sa hun at hun hadde en del venninner som var single som hun kunne koble meg til, Jeg takket for omtanken, men ytret klart at jeg stresser ikke med noe. Jeg føler at hun har sett på meg som venn hele tiden (og det er jo greit nok), og blir litt forvirret over forskjellige kommentarer. I jula i fjor sa hun jo at hun nå skulle være singel en stund for å finne ut av ting og seg selv. Vi hadde noe kontakt via Snapchat og Facebook, men så dabbet det av fra min side. Før i tiden kunne jeg bli veldig sjalu, men har etter noen år i livet skjønt at det er ingen vits i. Det som skal skje, det skjer. Det tok meg mange år å kunne nyte singellivet og slikt sett ta ting som de kommer. Men like fullt er jeg redd for å bli såret og få følelser for noen som kanskje bare har behov for oppmerksomhet. Jeg har jo opplevd en del i livet mitt. Nettopp derfor er jeg tilbakeholden. Har en karriere som jeg utvikler mer og mer og trives i mitt eget selskap akkurat nå. Men håper selvsagt på sikt å komme i et forhold.

OM hun er ærlig i det at hun ønsker å koble deg med en venninne så stiller det seg jo litt annerledes.

Men hun har jo likevel sjekket hvor landet ligger...

Det kan da være to ting. Hun sa det slik for at om du var i et forhold så skulle det svi mindre at du avviste henne...

Hun sa det fordi hun har en singel venninne og virkelig tenker at dere ville passe sammen, og at hun ønsker dere blir kjent.

Tenker også at om du virkelig ønsker å komme i et forhold "senere" så bør du ikke vente for lenge. Når "alene - komforten" siger inn så er det vanskelig å komme ut av det, og tilpasse seg andre igjen.

Å være redd for å bli såret er jo naturlig, men uten at du tar sjansen vinner du jo ingenting heller. Dessuten blir ikke den frykten mindre med tiden!

Jeg ville forsøkt å kontakte henne og finne ut hva hun egentlig mente og vil, og så ta det derfra

Edit skrivefeil

Endret av lillbilly
AnonymBruker
Skrevet

OM hun er ærlig i det at hun ønsker å koble deg med en venninne så stiller det seg jo litt annerledes.

Men hun har jo likevel sjekket hvor landet ligger...

Det kan da være to ting. Hun sa det slik for at om du var i et forhold så skulle det svi mindre at du avviste henne...

Hun sa det fordi hun har en singel venninne og virkelig tenker at dere ville passe sammen, og at hun ønsker dere blir kjent.

Tenker også at om du virkelig ønsker å komme i et forhold "senere" så bør du ikke vente for lenge. Når "alene - komforten" siger inn så er det vanskelig å komme ut av det, og tilpasse seg andre igjen.

Å være redd for å bli såret er jo naturlig, men uten at du tar sjansen vinner du jo ingenting heller. Dessuten blir ikke den frykten mindre med tiden!

Jeg ville forsøkt å kontakte henne og finne ut hva hun egentlig mente og vil, og så ta det derfra

Edit skrivefeil

Takk for gode svar.

I min verden er det slik at dersom noen skulle ønske å koble meg til single venninner at vedkommende kjente meg veldig godt. Vi har kun hatt en kaffe og det var ifjor jul. Ellers så har vi på de siste 5-6 årene hatt 1 telefonsamtale samt korrespondanse over FB-chat eller Snapchat. Med andre ord har kontakten vært på et lavt nivå. Hadde det enda vært slik at jeg hadde bedt om å bli koblet med en av hennes venninner, men det har jeg jo ikke. Så på sett og vis så kjenner vi ikke hverandre så godt og da synes jeg at det blir rart at hun sier som hun sier. Men hun har gitt meg ros og skrevet at jeg virker som en fin person osv. tidligere. Med andre ord; relasjonen er ikke nær.

Hva tenker du om det?

Skrevet (endret)

Da tenker jeg at hun sjekker for sin egen del.

At hun har tenkt på deg hele tiden og at hun ikke greier å "legge det fra seg"

Du vet, noen mennesker kryper under huden på oss og blir liggende der som en mare.

Jeg tror du er hennes mare :)

Edit. enig i at om man skal begynne å koble venner så bør man kjenne de litt bedre enn det du sier dere gjør

Endret av lillbilly
AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg at hun sjekker for sin egen del.

At hun har tenkt på deg hele tiden og at hun ikke greier å "legge det fra seg"

Du vet, noen mennesker kryper under huden på oss og blir liggende der som en mare.

Jeg tror du er hennes mare :)

Edit. enig i at om man skal begynne å koble venner så bør man kjenne de litt bedre enn det du sier dere gjør

På den andre siden kjenner jeg med veldig godt. Har over store deler av livet mitt vært magnet for kvinner som har vært noe ustabile, impulsive osv. Jeg føler at det samme er tilfelle her og prøver å ikke gå inn i noe som har vært vanskelig tidligere.

Skrevet

På den andre siden kjenner jeg med veldig godt. Har over store deler av livet mitt vært magnet for kvinner som har vært noe ustabile, impulsive osv. Jeg føler at det samme er tilfelle her og prøver å ikke gå inn i noe som har vært vanskelig tidligere.

Tenker du forhold generelt da, eller?

Det er viktig å prøve å bryte et mønster. Om du har hatt lett for å være en magnet som du sier, så forsøk å tenk igjennom hva som gjør at du har falt for disse frøknene. Bare ved å besvisstgjøre deg selv, så kan du endre mønstet.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du forhold generelt da, eller?

Det er viktig å prøve å bryte et mønster. Om du har hatt lett for å være en magnet som du sier, så forsøk å tenk igjennom hva som gjør at du har falt for disse frøknene. Bare ved å besvisstgjøre deg selv, så kan du endre mønstet.

Tenker både forhold og dating. Jeg har jobbet med meg selv og innsett det faktum at det som virker tiltrekkende med slike kvinner er all oppmerksomheten de gir en. Men samtidig så har noen av dem vært ambivalente. Jeg forsto det ikke da, men innser i dag jeg så i det det samme som hos min mor (hun var pyskisk syk nesten hele livet).

Skrevet

At du har identifisert problemet er veldig bra og det vil hjelpe deg til å unngå å gjøre samme feilen om igjen :)

At du snakker om det vil også hjelpe deg!

Skrevet

Hehe. Jeg tror hun prøvde å hinte om at hun vil du skal invitere henne på date.
Men nå vet jeg ikke hvordan samtalen deres har vært. Om hun først sa hun hadde begynt å date igjen. Og deretter nevner venninnene? I såfall kan det være hun nevnte dem fordi hun følte det ble pinlig da du (oppi hodet hennes) enten:
1. tok hintet, men ikke er interessert.
2. ikke tok hintet i det hele tatt.

:)

AnonymBruker
Skrevet

Hehe. Jeg tror hun prøvde å hinte om at hun vil du skal invitere henne på date.

Men nå vet jeg ikke hvordan samtalen deres har vært. Om hun først sa hun hadde begynt å date igjen. Og deretter nevner venninnene? I såfall kan det være hun nevnte dem fordi hun følte det ble pinlig da du (oppi hodet hennes) enten:

1. tok hintet, men ikke er interessert.

2. ikke tok hintet i det hele tatt.

:)

Det med date blir jo ganske vanskelig da vi praktisk talt bor i nord og sør. Hadde dette skjedd for 2 år siden så hadde jeg gått helt i hundre og vært ivrig. Men etter en livserfaring innser jeg at hun sannsynligvis er mer ute etter oppmerksomheten enn å bli sammen med noen. For eks. har hun flere ganger nevnt hvordan menn faller for henne og legger an på henne. Jeg tror i mitt stille sinn at hun legger opp til slikt selv, meget mulig ubevisst. Hun har jo sagt at hun er en flørtete person. Da blir det rart å "klage" over at menn legger an på henne.

Slikt opplevde jeg også med en annen kvinne, også da var det avstand mellom oss. Hun kunne plutselig skrive på facebook at hun ville komme på besøk, men kom aldri. Jeg ønsker selvsagt folk vellkommen i mitt hus. Det endte meg at jeg sa i fra til henne at hun måtte slutte med slikt; enten kom hun eller så holdt hun opp med å skrive slikt. Slettet henne etter hvert fra facebook. Hun var dessuten bipolar.

Jeg er en rolig mann med bena godt plantet på jorden. Trives i jobben min og har valgt å være alene i noen år. Har gått gjennom mine kriser som jeg har bearbeidet og føler at jeg står bedre rustet til nye ting i livet. Jeg har brukt tiden til å bli kjent med meg selv, akseptere meg selv og blitt kvitt gamle spøkelser. Gjør ikke så mye av meg, men har mye interessant å snakke om og kan være introvert og ekstrovert. Drama orker jeg ikke. Bruker tiden på å lese litteratur (skjønn/fag) og trener 3-4 ganger i uken. Men har etter en stort livskrise levd litt anonymt. Dessuten går jeg i terapi og jobber med å utvikle meg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Det med date blir jo ganske vanskelig da vi praktisk talt bor i nord og sør. Hadde dette skjedd for 2 år siden så hadde jeg gått helt i hundre og vært ivrig. Men etter en livserfaring innser jeg at hun sannsynligvis er mer ute etter oppmerksomheten enn å bli sammen med noen. For eks. har hun flere ganger nevnt hvordan menn faller for henne og legger an på henne. Jeg tror i mitt stille sinn at hun legger opp til slikt selv, meget mulig ubevisst. Hun har jo sagt at hun er en flørtete person. Da blir det rart å "klage" over at menn legger an på henne.

Slikt opplevde jeg også med en annen kvinne, også da var det avstand mellom oss. Hun kunne plutselig skrive på facebook at hun ville komme på besøk, men kom aldri. Jeg ønsker selvsagt folk vellkommen i mitt hus. Det endte meg at jeg sa i fra til henne at hun måtte slutte med slikt; enten kom hun eller så holdt hun opp med å skrive slikt. Slettet henne etter hvert fra facebook. Hun var dessuten bipolar.

Jeg er en rolig mann med bena godt plantet på jorden. Trives i jobben min og har valgt å være alene i noen år. Har gått gjennom mine kriser som jeg har bearbeidet og føler at jeg står bedre rustet til nye ting i livet. Jeg har brukt tiden til å bli kjent med meg selv, akseptere meg selv og blitt kvitt gamle spøkelser. Gjør ikke så mye av meg, men har mye interessant å snakke om og kan være introvert og ekstrovert. Drama orker jeg ikke. Bruker tiden på å lese litteratur (skjønn/fag) og trener 3-4 ganger i uken. Men har etter en stort livskrise levd litt anonymt. Dessuten går jeg i terapi og jobber med å utvikle meg selv.

TS her:

jeg har også jobbet med å ikke la meg rive med av impulser og følelser da slikt har innebært mye hjertesorg tidligere. Nå prøver jeg å balansere fornuften og følelsene og ikke lar meg rive med like sterkt - er som sagt en emosjonell og romantisk person. Var nok litt naiv tidligere, men har sett og opplevd en del i livet og blitt mye mer pragmatisk på en del ting. Dette har ført til at jeg har blitt flinkere til å sette grenser, ikke la meg bli køddet og være fair mot de jeg kjenner/blir kjent med. Har også hatt angstproblemer som jeg har jobbet en del med.

Skrevet

Min første tanke var at hun prøver å *rydde opp i skapet sitt* i forhold til sin nye date. At hun prøver å unngå sjalusi fra hans side ved å forsøke å utelukke at gamle flammer tar kontakt med henne. Det har jeg gjort, titt og ofte.

AnonymBruker
Skrevet

Min første tanke var at hun prøver å *rydde opp i skapet sitt* i forhold til sin nye date. At hun prøver å unngå sjalusi fra hans side ved å forsøke å utelukke at gamle flammer tar kontakt med henne. Det har jeg gjort, titt og ofte.

Interessant hypotese, men den hadde blitt mer valid dersom jeg faktisk tok en slik form for kontakt med henne, noe jeg ikke har gjort. Det vil si at det er stort sett hun som har kontaktet meg mens jeg har vært for opptatt med mitt til å gjøre noe særlig. Og sannsynligheten for at vi skal treffe på hverandre er liten da vi verken har felles vennekrets eller bor i nærheten. Når det gjelder "fisking" er det stor sett hun som har stått for og ikke jeg.

Med andre ord så er det egentlig jeg som burde ha ryddet i skapet dersom jeg datet noen. Har opplevd det før å bli kontaktet på "den" måte av en jente til tross for at jeg var opptatt.

Skrevet

Det er allikevel ikke sikkert at hun ser det sånn. I og med at hun "klager"over oppmerksomhet fra menn, osv. Du vet, disse damene....!

AnonymBruker
Skrevet

Det er allikevel ikke sikkert at hun ser det sånn. I og med at hun "klager"over oppmerksomhet fra menn, osv. Du vet, disse damene....!

I så fall er det veldig rart. Sist vi hadde kontakt var for nærmere 4 måneder siden og det var via FB.

Skrevet

Skulle ikke forundre meg uansett. Hvordan kan ellers det at hun vil spleise deg med venninner forklares? Ingen jente som er interessert i en person, ville gjort det. Om hun er ved sine fulle fem eller ikke...

Ellers vil jeg bare foreslå at du spør henne hvorfor, hvis du lurer sånn :)

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ikke forundre meg uansett. Hvordan kan ellers det at hun vil spleise deg med venninner forklares? Ingen jente som er interessert i en person, ville gjort det. Om hun er ved sine fulle fem eller ikke...

Ellers vil jeg bare foreslå at du spør henne hvorfor, hvis du lurer sånn :)

Som jeg skrev før i denne tråden så kjenner vi ikke hverandre så godt. Jeg hadde kun introdusert en kompis for en venninne dersom jeg visste at denne var en ordentlig person. Da hadde jeg kjent denne personen over en lengre tid, og kunne på en måte ta risken på å "gå god" for vedkommende. Men da hadde jeg også visst at venninnen min var singel og på søken etter en partner. Men hvis hun ikke hadde gitt inntrykk av noe slikt og kontakten mellom oss hadde vært sporadisk, så hadde det nesten vært en grenseoverskridelse. Som at jeg visste om hennes behov uten at hun hadde gitt uttrykk for slike - altså tankelesing. Tvert imot har jeg jo de gangene vi har chattet gitt uttrykk for å være fornøyd og ikke minst karriereorientert akkurat nå. Og om jeg hadde datet noe hadde jeg ikke fortalt hvem som helst om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...