AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #1 Skrevet 15. juni 2014 Chrombokk er visst noe nytt, men jeg aner ikke egentlig hva det er annet enne at de er raskere enn andre PCer og lett og koble seg opp til sosialenettverk. Spørsmålet er om chrombook kan erstatte en vanlig PC til enkel bruk som surfing, e-post, youtub osv? Eller er det noen vanlige funksjoner chrombook mangler som jeg bør være obs på ved kjøp? Anonymous poster hash: ac2b9...8b0
KineAnd Skrevet 15. juni 2014 #2 Skrevet 15. juni 2014 Chromebook er jo som tittelen sier spesialtilpassa for nettsurfing, ikke stort mer enn det! Så om du kun skal bruke den på nett er den vel grei, men med en gang du skal kjøre noe større og tyngre programmer så vil den nok slite!
Gjest brutal_mann Skrevet 15. juni 2014 #3 Skrevet 15. juni 2014 Du må liste opp ALT du kommer til å bruke maskinen til i løpet av et kalenderår. Først da kan en si om en Chromebook er det rette for deg. personlig anbefaler jeg alltid folk å kjøpe en Mac. Ene og alene fordi de varer fra 5 til 8 år, alt etter behov. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #4 Skrevet 15. juni 2014 Jeg har fra før en liten bærbar acer, den har jeg hatt i 6 år og den holder enda. mistet den i gulvet fra betydelig høyde tre ganger. Mac er så dyrt. spesielt når en kun skal bruke den til nett, epost, litt skriving osv.ingen spill eller dvd osv. Anonymous poster hash: ac2b9...8b0
Rosalie Skrevet 15. juni 2014 #5 Skrevet 15. juni 2014 Du må liste opp ALT du kommer til å bruke maskinen til i løpet av et kalenderår. Først da kan en si om en Chromebook er det rette for deg. personlig anbefaler jeg alltid folk å kjøpe en Mac. Ene og alene fordi de varer fra 5 til 8 år, alt etter behov. Og jeg er nå overlykkelig for at jeg ENDELIG kan kaste MacBooken ut av vinduet og få meg en bærbar PC igjen. Jeg og MacBooken har aldri blitt venner i løpet av årene jeg har eid den, og jeg har bannet MYE over dens udugelighet og fullstendige mangel på å la eieren tenke sjæl. Jeg vurderte ChromeBook, men siden BankID enn så lenge er java-basert, så var ikke det aktuelt. Dessuten er ChromeBooken priset høyt i Norge. Jeg valgte meg en Asus 15" som er billigere enn en ChromeBook 14". PCen vil bli brukt aller mest til nettsurfing, se på serier og filmer, litt bildebehandling, enkel tekstbehandling og budsjett + regnskap. 2
Gjest brutal_mann Skrevet 15. juni 2014 #6 Skrevet 15. juni 2014 Og jeg er nå overlykkelig for at jeg ENDELIG kan kaste MacBooken ut av vinduet og få meg en bærbar PC igjen. Jeg og MacBooken har aldri blitt venner i løpet av årene jeg har eid den, og jeg har bannet MYE over dens udugelighet og fullstendige mangel på å la eieren tenke sjæl. Jeg vurderte ChromeBook, men siden BankID enn så lenge er java-basert, så var ikke det aktuelt. Dessuten er ChromeBooken priset høyt i Norge. Jeg valgte meg en Asus 15" som er billigere enn en ChromeBook 14". PCen vil bli brukt aller mest til nettsurfing, se på serier og filmer, litt bildebehandling, enkel tekstbehandling og budsjett + regnskap. Det er jo det de fleste vil ha.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #7 Skrevet 15. juni 2014 Og jeg er nå overlykkelig for at jeg ENDELIG kan kaste MacBooken ut av vinduet og få meg en bærbar PC igjen. Jeg og MacBooken har aldri blitt venner i løpet av årene jeg har eid den, og jeg har bannet MYE over dens udugelighet og fullstendige mangel på å la eieren tenke sjæl. Jeg vurderte ChromeBook, men siden BankID enn så lenge er java-basert, så var ikke det aktuelt. Dessuten er ChromeBooken priset høyt i Norge. Jeg valgte meg en Asus 15" som er billigere enn en ChromeBook 14". PCen vil bli brukt aller mest til nettsurfing, se på serier og filmer, litt bildebehandling, enkel tekstbehandling og budsjett + regnskap. Jeg er helt avhengig av å bruke bankID, kan jeg ikke det med chrombook? Anonymous poster hash: ac2b9...8b0
Rosalie Skrevet 15. juni 2014 #8 Skrevet 15. juni 2014 (endret) Jeg er helt avhengig av å bruke bankID, kan jeg ikke det med chrombook? Anonymous poster hash: ac2b9...8b0 Nei, for du kan ikke installere Java (eller - det er vel mulig via bakveier, men det anbefales ikke). Neste generasjon av BankID slippes i løpet av høsten, og den er javafri. Du kan heller ikke installere noen programmer, som f.eks. Skype. Endret 15. juni 2014 av Rosalie
Rosalie Skrevet 15. juni 2014 #9 Skrevet 15. juni 2014 Det er jo det de fleste vil ha. Det er vel en sannhet med modifikasjoner... Blant de jeg kjenner er det vel ca 50/50.
Gjest brutal_mann Skrevet 15. juni 2014 #10 Skrevet 15. juni 2014 Nei, for du kan ikke installere Java (eller - det er vel mulig via bakveier, men det anbefales ikke). Neste generasjon av BankID slippes i løpet av høsten, og den er javafri. Du kan heller ikke installere noen programmer, som f.eks. Skype. Det er jo bare en fordel! På sikt vil en hente apper fra Google Play. Forøvrig en anmeldelse her http://www.dinside.no/927716/samsung-chromebook-2-og-chrome-os
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå