AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #41 Del Skrevet 1. juli 2014 Det er fordi mange flyselskaper tar ekstra betalt for å sjekke inn bagasje. Når bagasjen min er innenfor grensene for akseptert håndbagasje tar jeg den med inn i kabinen. Nylig var jeg på ferie hvor jeg reiste med Norwegian og Air Asia. Ved å dra med meg hele bagasjen inn i kabinen sparte jeg nesten tusen kroner bare i gebyrer. Anonymous poster hash: 4bb15...dd9 Nemlig. Jeg synes faktisk at EasyJet har greie regler. De har ingen vektgrense, men opererer med to maksgrenser for størrelsen. Er håndbagasjen innenfor den laveste grensen, er du garantert å få den med inn i kabinen, er den innenfor den øverste grensen, risikerer du å måtte levere fra deg bagasjen. Såvidt jeg husker er det her ikke lov med noe som helst i tillegg, verken PC-bag, liten håndveske eller taxfreepose. Det var lov med taxfreepose/pose til aviser ol før, så jeg oppbevarte mine viktigste eiendeler i en slik flyplasspose siden jeg ikke hadde plass til alt i kofferten. Har man bagasje som ikke er garantert kabinplass, må man selvsagt ha pakket sånn at det er lett å få ut det man trenger ombord. EasyJet er som regel også veldig strenge med å faktisk sjekke bagasjemålene, og det er ikke noe kjære mor om bagasjen er for stor. Da må den sendes og det koster penger. Anonymous poster hash: 81b55...4a7 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/845574-for-mye-h%C3%A5ndbagasje/page/3/#findComment-14702357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #42 Del Skrevet 1. juli 2014 Har du opplevd å gå ombord på et fly, hvorpå du er i ferd med å legge på plass håndbagasjen din i hyllen over deg, og hvor det viser seg den er så overfylt at du må lete etter plass et annet sted? Langt vekk fra din seteplass? Alt fordi et ex antall harrytasser har altfor mye håndbagasje og dilldall. Fordi de kjipingene vil spare noen usle kroner ved å ikke sjekke inn overvekt eller fordi de har gått berserk i tax-free butikken? Hva synes du om disse? Burde flyselskapene vært mer strenge og evt nektet harrypassasjerene å ta med seg inn overvekten i kabinen? For mitt vedkommende har det ført til at jeg oftere må passe på å stille meg i køen tidligere i boardingen. Går jeg sist inn i flyet kan du banne på jeg må lete rundt i flyet etter plass for bagasjen min. Jeg må også være forsiktig med ta med meg noe jeg er redd for skal bli knust, da de etter meg kan bruke makt og presse inn sin bagasje for å få plass.. Anonymous poster hash: 6126b...2cb Ærlig talt, jeg skjønner ikke hva som er problemet ditt. Overalt ellers stiller man seg tidlig i kø om man vil ha en bra plass. Hvorfor er dette så annerledes på fly? Og til forskjell fra tog og buss stopper jo ikke flyet underveis, så det er ingen fare for at noen knabber bagasjen din heller. Dessuten kan du jo bare ta med såpass lite inn at det får plass under stolen foran deg. Tar du med noe knuselig, må du ta sørge for å pakke det skikkelig inn. Hva om noen dulter borti deg på vei til flyet? Er det noe som virkelig er harry, så er det egoister som deg som ikke greier å tenke lenger enn til sin egen nesetipp. Jovisst er det irriterende med folk med mye håndbagasje, og jeg synes det godt kunne vært begrensninger på hvor mye man kan ta med fra taxfree, men selv om alle skulle tatt med maks av det som er innenfor reglene, så ville det nok likevel vært for dårlig plass til bagasjen. Min erfaring er at flyselskapene faktisk er strenge på håndbagasje. Anonymous poster hash: 81b55...4a7 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/845574-for-mye-h%C3%A5ndbagasje/page/3/#findComment-14702382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå