AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #1 Skrevet 14. juni 2014 Er det nok? Skal til New York , og mellomlander i Heathrow . Kun en time begge veier . Går det ?Anonymous poster hash: c0f14...34d
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #2 Skrevet 14. juni 2014 Det kan fort gå begge veier. Hvis flyet er presist, og det er lite folk i sikkerhetskø osv, så kanskje. Men det kan bli veldig knapt altså. Og hvis flyet blir forsinket så blir det vanskelig. Sist jeg var der hadde jeg ca. 1 time og ett kvarter på meg, og da måtte jeg løpe og rakk det bare så vidt. Anonymous poster hash: e91cf...0f2
Gjest Lille-pus Skrevet 14. juni 2014 #3 Skrevet 14. juni 2014 Om du/dere skal mellom terminalene i forbindelse med flybytte så blir det ubehagelig travelt vil jeg mene...
The Kitten Skrevet 14. juni 2014 #4 Skrevet 14. juni 2014 Jeg ville ikke satset på en så kort mellomlanding. Selv om jeg og noen venninner hadde en mellomlanding på 45 minutter fra en gang. Da måtte vi hente bagasjen, sjekke den inn på nytt, gjennom passkontroll og hele pakken. Vi rakk flyet!
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #5 Skrevet 14. juni 2014 Om du/dere skal mellom terminalene i forbindelse med flybytte så blir det ubehagelig travelt vil jeg mene... Jeg ville også sett på det som ubehagelig, om enn ikke umulig. Hvis man må busse til en annen terminal kan det bli veldig hektisk. Anonymous poster hash: 527e1...cf2
Pearl2.0 Skrevet 14. juni 2014 #6 Skrevet 14. juni 2014 Vi busset i over 20 min der en gang. Og da må man jo legge til tiden det tar å gå av flyet, komme seg til bussen, fra bussen og til neste fly og at boarding gjerne er tidligere enn avgang. Ooog at alt går på skinner i forhold til at ting er i rute. Stor flyplass.
dillyduzit Skrevet 14. juni 2014 #7 Skrevet 14. juni 2014 Er flyet på tiden, lite kø blir det forsatt travelt. I såfall ta med gode løpesko, you'll need it. Har flere ganger hatt mellomlanding på 1 time, rekker det så vidt, men da er gjerne bagasjen innsjekket hele veien.
Musaleem Skrevet 14. juni 2014 #8 Skrevet 14. juni 2014 Har hatt en time flere ganger, og har det samme denne gangen også. Har vært uproblematisk. Har vel å merke ikke vært nødt til å bytte terminal, da hadde jeg nok vært litt stresset. Er litt problematisk hvis det blir forsinkelser selvfølgelig.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #9 Skrevet 14. juni 2014 Har opplevd at selv sikkerhetskontrollen ved terminalbyttet har tatt nærmere en time. Andre ganger går det greit, men det vet man jo ikke på forhånd. Skal du bytte terminal, TS? Det er vesentlig informasjon. Dersom du har bestilt gjennomgående reise så er selskapet ansvarlig for å få deg videre, men det kommer jo an på når neste ledige avgang er da. Kan bli mange timer venting hvis du ikke rekker det. Anonymous poster hash: 527e1...cf2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #10 Skrevet 15. juni 2014 Har opplevd at selv sikkerhetskontrollen ved terminalbyttet har tatt nærmere en time. Andre ganger går det greit, men det vet man jo ikke på forhånd. Skal du bytte terminal, TS? Det er vesentlig informasjon. Dersom du har bestilt gjennomgående reise så er selskapet ansvarlig for å få deg videre, men det kommer jo an på når neste ledige avgang er da. Kan bli mange timer venting hvis du ikke rekker det. Anonymous poster hash: 527e1...cf2 Skal bestille via Finnair sin nettside , flys av British Airways , så hele reisen kjøpes sammen . Anonymous poster hash: c0f14...34d
petterm Skrevet 15. juni 2014 #11 Skrevet 15. juni 2014 Når du kjøper hele reisen sammen, dvs gjennomgående reise er det selskapet sitt problem om det ikke går. Det avgjørende er terminalbytte og ikke minst forsinkelser. Vi fløy fra Dubai via Heatrow. Skulle hatt 3 timers overgang men ble 2 timer forsinket, så da gikk det akkurat. Har du gjennomgående reise er jo bagasjen ekspedert hele veien, så da slipper du styr med det. Når jeg var på Heatrow nylig hadde de egen kø i sikkerhetskontrollen for de som hadde mindre enn en time til flyet gikk.
Supraspinatus Skrevet 15. juni 2014 #12 Skrevet 15. juni 2014 Om du flyr fra Norge til Heathrow og så videre til NY så er nok alt på terminal 5. Det går ørten av BA, eller partnere, sine fly til NY, så om du ikke rekker det blir du booket om til neste avgang. Så lenge den gjennomgående reisene foreslår den tiden er det de som må ordne om dere ikke rekker det pga for kort transfertid. Dog er 1 time veldig lite på Heathrow. Havnet en gang i en kø i sikkerhetskontrollen der de tre vaktene kranglet seg i mellom. Den som plukket ut bagasje til stikkontroll tok alle. Absolutt alle. Slik at de to som skulle sjekke dette hadde en kø av 15-20stk som skulle sjekkes. Hver. Ble ikke slutt før supervisoren kom bort og kjeftet høylytt. Meget surrealistisk.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #13 Skrevet 15. juni 2014 Takk for svar alle sammen ! Da satser jeg på at det går bra skal uansett være i NY i to uker , så om jeg blir forsinket så er det skitsamme.Anonymous poster hash: c0f14...34d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå