Gå til innhold

Å forsvare egen bacheloroppgave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart forsvare min egen bachelor muntlig. Er det noen her inne som har gjort dette før og som kan si typiske ting sensor kan finne på å spør om? Det er oppgaven og egne valgte kilder som ligger til grunn for den muntlige utspørringen.



Anonymous poster hash: d22a2...b1c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Riskjeks

"hvorfor valgte du å skrive om dette?" og "Ville du gjort noe annerledes hvis du skulle gjort det en gang til?" er vel typiske spørsmål. Ellers er det mest spørsmål/prat om det du har skrevet om. Er resultatene entydige, kan det tolkes på en annen måte osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hvorfor valgte du å skrive om dette?" og "Ville du gjort noe annerledes hvis du skulle gjort det en gang til?" er vel typiske spørsmål. Ellers er det mest spørsmål/prat om det du har skrevet om. Er resultatene entydige, kan det tolkes på en annen måte osv.

Takk=)

Og bort med anonymiteten :fnise:

Endret av Hulkendama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Absolutt

Har akkurat forsvart masteroppgaven og fikk spørsmål omkring følgende:

- Metodevalg: refleksjoner, svakheter, etikk

- Begrunne valg av teori

- Refleksjon rundt videre forskning

- Hvorfor valgte tema

- Refleksjon rundt din forskning og dens bidrag til litteraturen

- Refleksjon rundt din forskning og dens praktiske betydning

Det var det jeg kom på i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat forsvart masteroppgaven og fikk spørsmål omkring følgende:

- Metodevalg: refleksjoner, svakheter, etikk

- Begrunne valg av teori

- Refleksjon rundt videre forskning

- Hvorfor valgte tema

- Refleksjon rundt din forskning og dens bidrag til litteraturen

- Refleksjon rundt din forskning og dens praktiske betydning

Det var det jeg kom på i farta.

Har akkurat forsvart masteroppgaven og fikk spørsmål omkring følgende:

- Metodevalg: refleksjoner, svakheter, etikk

- Begrunne valg av teori

- Refleksjon rundt videre forskning

- Hvorfor valgte tema

- Refleksjon rundt din forskning og dens bidrag til litteraturen

- Refleksjon rundt din forskning og dens praktiske betydning

Det var det jeg kom på i farta.

Takk. Forsvar av teori har jeg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinneline

Har du mottatt karakter på bacheloroppgaven? Lurt å være litt kritisk til egen oppgave med mindre du fikk A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal man forsvare sin egen bacheloroppgave?

Får man en ekstra karakter?



Anonymous poster hash: b6be9...a3b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man forsvare sin egen bacheloroppgave?

Får man en ekstra karakter?

Anonymous poster hash: b6be9...a3b

Mange universiteter og høgskoler har det som muntlig eksamen. Der jeg gikk (UIT) hadde vi trekkoppgave til muntlig, men jeg vet at ved HIST (på sosialfag) er muntlig eksamen det å forsvare bacheloroppgaven

Anonymous poster hash: 8b1e3...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinneline

Hvorfor skal man forsvare sin egen bacheloroppgave?

Får man en ekstra karakter?

Anonymous poster hash: b6be9...a3b

Da jeg tok min bachelorgrad var muntlig forsvaring inngående. Bacheloroppgaven i seg selv telte 50% og muntlig telte 50%. Det endte med en karakter på vitnemålet. Har du gjort den skriftlige delen dårlig, gir forsvaringen mulighet for høyere karakter oppnåelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Hvorfor skal man forsvare sin egen bacheloroppgave?

Får man en ekstra karakter?

Anonymous poster hash: b6be9...a3b

For å vise at man kan sin egen oppgave skikkelig, og vise at man kan reflektere og kritisere seg selv. Man får mulighet til å gå opp i karakter (eller ned...).

Endret av Riskjeks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å vise at man kan sin egen oppgave skikkelig, og vise at man kan reflektere og kritisere seg selv. Man får mulighet til å gå opp i karakter (eller ned...).

Da jeg tok min bachelorgrad var muntlig forsvaring inngående. Bacheloroppgaven i seg selv telte 50% og muntlig telte 50%. Det endte med en karakter på vitnemålet. Har du gjort den skriftlige delen dårlig, gir forsvaringen mulighet for høyere karakter oppnåelse.

Takk for svar begge to. Er forsvaring av bacheloroppgave noe som foregår på alle studier og studiesteder? Jeg har ikke hørt så mye om det. Pleier man å få karakter på den skriftlige delen før man skal ha den muntlige? Hvis man gjør det, er det ikke da veldig lett å gå opp en karakter på den muntlige vurderingen?

Anonymous poster hash: b6be9...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange universiteter og høgskoler har det som muntlig eksamen. Der jeg gikk (UIT) hadde vi trekkoppgave til muntlig, men jeg vet at ved HIST (på sosialfag) er muntlig eksamen det å forsvare bacheloroppgaven

Anonymous poster hash: 8b1e3...22f

Ah, takk! Så ikke dette svaret før nå. Det besvarte jo enkelt og greit det ene spørsmålet mitt.

Anonymous poster hash: b6be9...a3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to. Er forsvaring av bacheloroppgave noe som foregår på alle studier og studiesteder? Jeg har ikke hørt så mye om det. Pleier man å få karakter på den skriftlige delen før man skal ha den muntlige? Hvis man gjør det, er det ikke da veldig lett å gå opp en karakter på den muntlige vurderingen?

Anonymous poster hash: b6be9...a3b

Vi måtte ikke forsvare bachelooroppgaven. Jeg gikk ut nå i vår ved UIT.

Karakteren på vitnemålet var 3-delt. 1 del var eksamen til jul, 1 del var bacheloroppgaven og 1 del var muntlig eksamen (som var trekkoppgave à 5 tema).

#8

Anonymous poster hash: 8b1e3...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, takk! Så ikke dette svaret før nå. Det besvarte jo enkelt og greit det ene spørsmålet mitt.

Anonymous poster hash: b6be9...a3b

:)

Anonymous poster hash: 8b1e3...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Takk for svar begge to. Er forsvaring av bacheloroppgave noe som foregår på alle studier og studiesteder? Jeg har ikke hørt så mye om det. Pleier man å få karakter på den skriftlige delen før man skal ha den muntlige? Hvis man gjør det, er det ikke da veldig lett å gå opp en karakter på den muntlige vurderingen?

Anonymous poster hash: b6be9...a3b

Tror det er litt forskjellig fra sted til sted, og ikke minst fra fag til fag.

Den skriftlige delen er selvsagt først - det skriftlige er jo selve oppgaven. Deretter har man gjerne en muntlig forsvaring eller presentasjon, sammen med veileder og eksternsensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke karakter før jeg har hatt muntlig nei. Vil anta at jeg ikke har levert en A oppgave, men håper på B. C er imidlertid helt greit. Men da skal jeg passe på å reflektere over svakheter i oppgaven, hva jeg ville gjort annerledes, hvorfor jeg valgte tema og hvorfor jeg valgte det pensum som oppgaven bygger på. Nå føler jeg at jeg snart er klar, så får vi se hva morgendagens eksamen bringer=)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får ikke karakter før jeg har hatt muntlig nei. Vil anta at jeg ikke har levert en A oppgave, men håper på B. C er imidlertid helt greit. Men da skal jeg passe på å reflektere over svakheter i oppgaven, hva jeg ville gjort annerledes, hvorfor jeg valgte tema og hvorfor jeg valgte det pensum som oppgaven bygger på. Nå føler jeg at jeg snart er klar, så får vi se hva morgendagens eksamen bringer=)

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: b6be9...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Vi fikk karakter før forsvaringen. Dette varierer nok fra institusjon til institusjon. Bedre å høre med skolen din fremfor å spørre oss her.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk karakter før forsvaringen. Dette varierer nok fra institusjon til institusjon. Bedre å høre med skolen din fremfor å spørre oss her.

Lykke til :)

Nei jeg vet at vi ikke får karakter først=) Jeg lurte bare på hva man gjerne blir spurt om på muntlig siden jeg ikke har hatt muntlig eksamen noensinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...