AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #1 Skrevet 14. juni 2014 Hei hei jeg er en ung mann på 30 som har insett at jeg har et stort alkohol problem som jeg ikke får bukt med og trenger noen tips. For å gjøre en lang historie kort så har jeg sliti med en invalidiserende sosial angst i 10 år, fra jeg var 20 til 30 år. I tenårene var jeg svært aktiv i forskjellige idretter , godt trent og hadde relativt stor omgangskrets men etter sosiale angsten kom når jeg rundet 20 år så kuttet jeg alle bånd til alle jeg kjente bortsett fra mine foreldre. Jeg har levd et ekstremt passivt stillesittende liv i 10 år uten noe sosial omgang. De eneste vennene jeg har hatt er internet chatte venner. Kan trygt slå fast at jeg ikke har opplevd mye glede eller hatt noen fine opplevelser, livet bare koker bort mens årene går. Den eneste gleden jeg har hatt er å drikke meg full, noe jeg har gjort i snitt 1-3 ganger i uken i 10 år. Da alltid mutters alene, da kobler jeg av og hører på musikk og chatter med internet venner. Det er som regel stas, helt til jeg har drukket for mye. Da blir det bare sorg og elendinghet så jeg har ved denne gjentagene adferden skremt bort alle chattevenner også ettersom det blir for mye for de. Og helsa mi er for å si det mildt sagt helt elendig. Det kommer av at hver gang jeg drikker meg full så blir jeg veldig dårlig i flere dager på rad, spiser og sover dårlig, så når jeg blir i bedre form igjen så drikker jeg pånytt så det er en ond spiral som spiser meg opp. Det gikk et lys opp for meg her forleden når jeg reiste på syden tur for første gang på 10 år, hvor jeg hadde bestemt meg for at det skulle bli en alkohol fri tur. De hadde et flott treningsstudio på hotellet jeg bodde på som jeg brukte flittig 1 time hver dag hvor jeg fokuserte på styrketrening, så gikk jeg turer på mange timer hver dag. Jeg fikk i meg store mengder sunn og god mat og kroppen min forandret seg dramatisk på bare de 3 ukene jeg var der. Huden ble gylden og fin, håret begynte glinse igjen, jeg fikk en mer muskuløs kropp og jeg boblet over av energi. jeg la ut flere syden bilder på facebook og fikk endel feedback på at jeg så frisk og sunn ut ! Men med en gang jeg kom tilbake til norge så hadde jeg lengtet lenge etter å drikke meg full så jeg kjøpte meg 2 vinflasker og endel øl på tax free'en og det første jeg gjorde var å drikke opp alt når jeg var hjemme Og sånn har det fortsatt, alkohol intaket er høyt og energien jeg fikk i syden er borte og kroppen er dvask igjen. Hvordan kan jeg holde meg unna alkohol når det er den eneste gleden jeg har i livet ? Jeg vet at alkohol ødelegger voldsomt for min personlige utvikling, men jeg er så ensom og livet mitt er så monotont og ensforming. Jeg har for mye sosial angst til å utfolde meg slik jeg ønsker. Livet jeg ønsker meg er mye styrketrening (3 ganger i uken), sykkel turer hver dag, reiser til utlandet, mye sosial kontakt og folk som kommer på besøk Men de drømmene virker uendelig utenfor min rekkevidde, og jeg har vel innsett det er pga at alkoholen ikke akkurat hjelper meg takle angst problemene mine. Jeg har heller ingen chattevenner så jeg har ikke en kjeft å prate med lenger heller bortsett fra ansatte i psykiatrien i ny og ne. Jeg trenger forandring i livet mitt før det er over :/ ensomheten har blitt uhåndterbar Anonymous poster hash: cfec2...7dc
Gjest Gjest_Erica Skrevet 14. juni 2014 #2 Skrevet 14. juni 2014 Jeg har ikke så mange råd å gi deg, dessverre, men du er ett skritt i riktig retning: Du har innsett at noe må gjøres i livet ditt. Det at du klarte å holde deg unna alkohol når du var på ferie, viser at du har en viljestyrke. Den viljestyrken må du finne frem i din egen stue. Du kan trene på treningsstudio. Hvis du er redd for mennesker, kan du trene veldig tidlig på morgenen - da er det etter min erfaring færrest folk der... Ønsker deg lykke til mot en alkoholfri hverdag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå