AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #1 Skrevet 14. juni 2014 Hei, Jeg bruker mye buss frem og tilbake til jobb og byen. I det siste har jeg lagt merke til at det ofte kommer barn inn på bussen sammen med foreldrene sine OG en ballong. Jeg har ballongskrekk, og hater å se "pyntede ballonger" i butikker osv, for jeg synes lyden er så utrolig ekkel og høy! Derfor liker jeg det veldig dårlig når det setter seg en 3 åring rett ved meg som gnur, gnikker og vrir på ballongen. Dere som er foreldre; Synes dere ikke det hadde vært utrolig vondt om den ballongen smalt rett ved øret deres? Og tenker dere ikke på de andre passasjerene? Er det i det hele tatt lov å ta med slike ting inn på bussen? Tar denne som anonym, for i og med at jeg faktisk har ballongskrekk kan det godt hende det ikke er noen andre som har irritert seg over samme situasjon, men jeg spør nå likevel Det er også veldig irriterende med små barn som sitter og hyler skrike-snakker i setet rett bak deg uten at foreldre "hysjer" Men det kan vi ta en annen gang. Anonymous poster hash: 0cd9e...3dc
Maximillian Cohen Skrevet 14. juni 2014 #2 Skrevet 14. juni 2014 (endret) En kan ikke alltid ta hensyn til alle rundt seg. Jeg vil tro det finnes flere med sosial angst enn med ballongskrekk, er det ikke da uhøflig å gå på bussen? Det kan jo sitte noen der som blir ukomfortabel av andre passasjerer... Endret 14. juni 2014 av Maximillian Cohen 7
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #3 Skrevet 14. juni 2014 Men så det er lov med ballonger på bussen da altså? Og bare lurer; Hvis en ballong går av rett ved øret ditt, kan man få en hørselsskade av dette? Anonymous poster hash: 0cd9e...3dc
Gjest brutal_mann Skrevet 14. juni 2014 #4 Skrevet 14. juni 2014 Her er det nok du som må oppsøke hjelp for dine problemer. 8
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #5 Skrevet 14. juni 2014 Jeg har også ballongskrekk! Men det er ingen ballonger på bussenr hvor jeg bor. Det hadde imidlertid plaget meg. Men det er mitt problem, er jeg som er sær Anonymous poster hash: d59ff...035 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #6 Skrevet 14. juni 2014 Nei, vet du hva... Når folk får dra med seg hundene sine inn på en buss så må da et barn få ta med seg en ballong. Hva med de som er allergisk? Anonymous poster hash: 46985...bd1 3
Honey Dew Skrevet 14. juni 2014 #7 Skrevet 14. juni 2014 Hvis ikke bussen er helt full, kan du jo kanskje flytte deg til et annet sete. Er den full, reiser du deg opp og står. Det er alltid noen andre som blir glad for å få et sete.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #8 Skrevet 14. juni 2014 Nei, vet du hva... Når folk får dra med seg hundene sine inn på en buss så må da et barn få ta med seg en ballong. Hva med de som er allergisk? Anonymous poster hash: 46985...bd1 Man må faktisk betale for å ha med seg hunden på bussen! Anonymous poster hash: a9ee3...a78
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #9 Skrevet 14. juni 2014 Man må faktisk betale for å ha med seg hunden på bussen! Anonymous poster hash: a9ee3...a78 Ja, men hjelper det for de som er allergisk? Dessuten så tar hunden opp ståplass eller i verste fall sitteplass. Det gjør ikke en ballong Anonymous poster hash: 46985...bd1 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #10 Skrevet 14. juni 2014 Haha, jeg har fobi mot mynter (ja, mynter faktisk) og om jeg ser en mynt når jeg skal spise mister jeg matlysten. Med andre ord kan jeg så og si aldri spise ute, da må det være på veldig fine resturanter hvor folk stort sett betaler med kort. Steder der det er tipskrukke på kassa er uaktuelt. Har kastet opp om jeg har vært nødt til å se på mynter. Har og kastet opp på bussen en gang jeg så et barn pakke en mynt i munnen. Folk som klirrer med mynter i lomma gjør meg så uvel at jeg gjør nesten hva som helst for å komme meg bort. Jeg har og hoppet av busser mange stopper for tidlig, av og til midt i ødemarka, fordi folk på bussen har lekt med mynter. Dette er helt sant altså. Poenget mitt med å skrive dette er at som du kanskje ser finnes det langt værre fobier. Og jeg kan ALDRI forvente at folk på gata tar hensyn til min sære, sære fobi. Folk må få leve livet sitt uten stygge blikk fra meg. Det er mitt problem, og det er jeg som må søke hjelp for det. Det samme my du. Anonymous poster hash: aa009...37b 1
Gjest M1A Skrevet 14. juni 2014 #11 Skrevet 14. juni 2014 Mitt barn er ikke gammel nok til å få ballong eller ha glede av en ballong. Men jeg var på en skobutikk med tantebarnet mitt en gang, og der fikk ungen en ballong. Jeg skal være ærlig og si at om vi hadde tatt bussen hjem da hadde det ikke en gang fallt meg inn å tenke at det kunne være noen med fobi mot ballonger på bussen. Det finnes jo folk med fobi mot omtrent alt man kan komme på, og det syns jeg ikke de med fobiene kan forvente at alle andre skal tenke på. Det finnes de som har fobi mot barn til og med. Skal jeg ikke ta med barnet på bussen heller da? I tilfelle noen med fobi befinner seg ombord på bussen? 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #12 Skrevet 15. juni 2014 Anbefaler deg å kjøpe et par pakker med ballonger, blåse dem opp og sprekke dem, helt til du ikke er redd lenger. Det voldsomme smellet du opplevde som barn, er faktisk ikke så høyt med voksne ører. En annen ting er jo om det er sikkert å ha med seg ballong på bussen. Slike som flyr kan jo fort fly fram i bussen, og forstyrre sjåføren. Og vanlige ballonger kan jo skremme sjåføren dersom de sprekker. Så jeg ville ikke latt mitt barn ha med ballong på bussen, av sikkerhetsårsaker. Anonymous poster hash: 6c913...477
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #13 Skrevet 15. juni 2014 Mitt barn er ikke gammel nok til å få ballong eller ha glede av en ballong. Men jeg var på en skobutikk med tantebarnet mitt en gang, og der fikk ungen en ballong. Jeg skal være ærlig og si at om vi hadde tatt bussen hjem da hadde det ikke en gang fallt meg inn å tenke at det kunne være noen med fobi mot ballonger på bussen. Det finnes jo folk med fobi mot omtrent alt man kan komme på, og det syns jeg ikke de med fobiene kan forvente at alle andre skal tenke på. Det finnes de som har fobi mot barn til og med. Skal jeg ikke ta med barnet på bussen heller da? I tilfelle noen med fobi befinner seg ombord på bussen? Man gjør jo uansett bare en bjørnetjeneste hvis folk med fobier aldri blir eksponert for de. Anonymous poster hash: 70ec8...b74
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå