Gå til innhold

Analsex med Crohn sykdom

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen av dere med Morbus Crohn som har erfaring med analsex? Er dette noe en bør holde seg unna, eller går det fint?

For de av dere som ikke vet hva denne sykdommen er, så er det en betennelsessykdom i tarmen. Jeg er så utrolig redd for at det går gale under analsex og lurer derfor på om noen har erfaring rundt dette når det kommer til denne sykdommen?

Anonymous poster hash: 5a517...a84
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Altså...hold deg langt unna analsex. Den stakkars tarmen din har nok å håndtere i utgangspunktet. Selv har jeg Ulcerøs Colitt (som er hakket "snillere" enn MC), og det kunne ikke falt meg inn å utsette tarmen min for noe sånt.

Anonymous poster hash: 141f2...376
  • Liker 11
Skrevet

Jeg har ingen av sykdommene, bare så det er sagt, men kan litt om dem likevel.

UC starter jo i endetarmen og det er derfor viktig å holde seg unna analsex. MC kan ramme deler av tarmen, så det jeg vil tro at det kanskje avhenger av hvor i tarmen sykdommen sitter? Men vil vel egentlig uansett tro at dette ikke er så lur ting å gjøre.

Skrevet

Jeg har ikke betennelse i tarmen, men jeg har en sykdom som går veldig utover hud og sår - så jeg lar være analsex grunnet rifter. Helsa først!

AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget med analsex i første omgang spør du meg... Jeg kan forstå det dersom man er mann og homo, men for heterosexuelle mennesker forstår jeg ikke poenget. Det er ikke der man skal ha pikken, det er ikke slik man er konstruert...

Anonymous poster hash: fbb32...922
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også crohns sykdom, og har ikke hatt noen problemer med å ha analsex. Vi har det et par ganger i uka, og det har gått veldig fint. Det påvirker ikke symptomene mine, bortsett fra at i perioder når det er mye luft i magen og sånn kan det være vanskelig å holde på prompen de første timene etter analsex!

Anonymous poster hash: 712c7...c91
AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget med analsex i første omgang spør du meg... Jeg kan forstå det dersom man er mann og homo, men for heterosexuelle mennesker forstår jeg ikke poenget. Det er ikke der man skal ha pikken, det er ikke slik man er konstruert...

Dette har absolutt ingenting med saken å gjøre, og er et av de dummeste spørsmålene som finnes. Hva er poenget med å kysse? Hva er poenget med oralsex? Hva er poenget med å holde rundt hverandre etter sex? Vi burde slutte med sånt tull. Inn og ut, få utløsning, ferdig med det. Vi er ikke konstruert for noe annet.

Anonymous poster hash: 19d4a...829

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil risikere å ødelegge lukkemuskelen din i tillegg til en ubehagelig tarmsykdom, så kjør på! :vetikke:

Anonymous poster hash: 550a7...585
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette har absolutt ingenting med saken å gjøre, og er et av de dummeste spørsmålene som finnes. Hva er poenget med å kysse? Hva er poenget med oralsex? Hva er poenget med å holde rundt hverandre etter sex? Vi burde slutte med sånt tull. Inn og ut, få utløsning, ferdig med det. Vi er ikke konstruert for noe annet.

AnonymBruker
Skrevet

Alt er ikke for alle...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alt er ikke for alle...

Er det noen som påstår det da? Det er du som sitter her å er bastant med "sånt gjør man ikke"-tull. Jeg sier bare at det er ikke noe mer poeng i å kline enn det er i å ha analsex.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som påstår det da? Det er du som sitter her å er bastant med "sånt gjør man ikke"-tull. Jeg sier bare at det er ikke noe mer poeng i å kline enn det er i å ha analsex.

Eller å deep throute for den saks skyld... Å ødelegge lukkemuskelen er ikke for alle.

AnonymBruker
Skrevet

Eller å deep throute for den saks skyld... Å ødelegge lukkemuskelen er ikke for alle.

Heldigvis er det ingen som kan tvinge deg til å gjøre noe som helst. Dessverre er det ingen som kan tvinge deg til å ta til deg kunnskap heller. Men alt dette er heldigvis bare ditt problem :laugh:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også crohns sykdom, og har ikke hatt noen problemer med å ha analsex. Vi har det et par ganger i uka, og det har gått veldig fint. Det påvirker ikke symptomene mine, bortsett fra at i perioder når det er mye luft i magen og sånn kan det være vanskelig å holde på prompen de første timene etter analsex!

Anonymous poster hash: 712c7...c91

Tusen takk for svar! Godt å høre fra en annen med samme sykdom. TS :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en samboer i noen år som har UC og det har ikke vært noe problem med analsex!

Anonymous poster hash: 4bd97...4fa
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en samboer i noen år som har UC og det har ikke vært noe problem med analsex!

Anonymous poster hash: 4bd97...4fa

Da er vedkommende antagelig heldig og er veldig lite angrepet? Hos meg er nederste halvmeter av endetarmen angrepet, og i tillegg har jeg pga vekselvis hard og løs mage og hyppig avføring alltid hemmoroider. Ingen fest baki der for min del, altså. ;)

Anonymous poster hash: 141f2...376

• Liker 1
Skrevet

Dette med kostruksjoner og den slags er jo ganske åpenbart at du ikke bør uttale deg for mye om....

Du er av typen som ikke liker oralsex og den slags styggedom går jeg ut i fra???

Angåeende dette med sexualitet, legning og sånt...... Du tror ikke at det er litt mer "komplisert" enn som så da? Med tanke på hva som avgjør hvilket kjønn man tenner på mener jeg?

• Liker 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Noen av dere med Morbus Crohn som har erfaring med analsex? Er dette noe en bør holde seg unna, eller går det fint?

For de av dere som ikke vet hva denne sykdommen er, så er det en betennelsessykdom i tarmen. Jeg er så utrolig redd for at det går gale under analsex og lurer derfor på om noen har erfaring rundt dette når det kommer til denne sykdommen?

Crohns er en sykdom som er veldig forskjellig fra person til person både når det gjelder hvor hardt man er rammet, og hva slags symptomer og plager man har. Så det er vanskelig å si så mye om det. Jeg har Crohns selv, og analsex går kjempefint, men så sliter ikke jeg med diare som de fleste med den sykdommen gjør. Er man i en bra periode skal nok det gå fint.

Anonymous poster hash: 98a4f...601

Skrevet

Jeg har nada peiling på Crohns, men hvis du er litt usikker kan du prøve med en liten buttplug mens du koser deg alene et par ganger, og kanskje prøve en litt større før du forsøker analsex med partner? Bare et forslag :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...