Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2004 #1 Skrevet 20. juni 2004 Kva slags oppfattningar har folk nÄr det gjeld alkohol-konsum i bryllup? Eg har alltid trudd at folk "styrte seg" litt nÄr dei er i denslags selskap, men etter ein samtale med venninnene mine, skjÞnte eg fort at det ikkje var alle som meinte det... Det er greit at folk kosar seg, men. Nei, uff syns ikkje noko sÊrleg om at mine venner skal rave fulle rundt blandt min heller prektige familie.
Gjest Phair Skrevet 20. juni 2004 #2 Skrevet 20. juni 2004 Er nok en del som "tar litt av" ja. SÊrlig hvis det er Äpen bar.
Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2004 #3 Skrevet 20. juni 2004 Vi skal kjÞpe inn drikke sjÞlv, sÄ kan jo regulere litt dÄ.
Gjest Muslingen Skrevet 20. juni 2004 #4 Skrevet 20. juni 2004 Jeg har ogsÄ tenkt en del pÄ det der... Mange av de som kommer i bryllupet vÄrt er folk som er "glade i flaska" for Ä si det sÄnn... Vel, vi kjÞper inn alt av drikke selv, og skal IKKE ha Äpen bar. SÄ fÄr bartenderen vÄr holde styr pÄ hvem som begynner Ä fÄ nok.
Orthia Skrevet 20. juni 2004 #5 Skrevet 20. juni 2004 Kjenner noen som hadde alkoholfritt bryllup fordi de visste at et par av gjestene hadde vanskelig for Ă„ styre seg.
14062003 Skrevet 20. juni 2004 #6 Skrevet 20. juni 2004 Folk er forskjellige, sÄ hvordan de reagerer i deres bryllup kan ikke jeg svare for. Men jeg kan svare for vÄrt eget bryllyp. Og vi hadde en neve med gjester som virkelige er glade i flaska. Ikke for Ä bli dritings, men pÄ grunn av innholdets smak - men dog veldig glade i flaska. Det ble, selv med fri bar og selvforsyning, ikke noe problem i vÄrt bryllup. SÄ langt derifra.
Gjest Lea Skrevet 20. juni 2004 #7 Skrevet 20. juni 2004 Jeg tror at det har litt med hvilken type bryllup det er. Har vÊrt i et bryllup som var rimelig uformelt, i et lokale der de hadde ordnet alt selv (mat drikke osv). Etter maten skulle det vÊre fest (og da mener jeg fest). Mange drakk seg gode og fulle den kvelden og det var det ingen som reagerte pÄ. Men om bryllupet er "stivt" og formelt, arrangert pÄ et hotell eller i en restaurant, sÄ hadde jeg sett annerledes pÄ det. Jeg synes at man kan si i fra, jeg. Kanskje allerede pÄ invitasjonen, pÄ en pen mÄte, at dette er ingen fyllefest. Dessuten er det jo greit Ä bruke jungeltelegrafen. Si i fra til foreldre, forlover og andre det passer seg Ä prate med at man ikke Þnsker fyll i bryllupet. Sjansen er stor for at ryktet sprer seg ganske fort.
Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2004 #8 Skrevet 20. juni 2004 AltsÄ, det gjer i grunnen ikkje meg noko at folk drikk, og festen kjem til Ä bli ganske uformell, men eg trur liksom ikkje familien min (den litt fjernare enn den nÊre) kjem til Ä drikke sÄ mykje, og eg er redd dei vil reagere pÄ mine venners oppfÞrsel. Dessutan kjem det jo til Ä vere ein del ungar der ogsÄ dÄ..
Lillemorsan Skrevet 20. juni 2004 #9 Skrevet 20. juni 2004 Har vÊrt i et bryllup hvor det ikke var alkoholservering. Folk ble dritings likevel, de hadde gjemt "medbragt" i bilen, og tok en ekstra stÞyt nÄr de alt var ute. Hvis dere velger Ä ha alkoholservering, kan det vÊre lurt Ä gjemme drikkevarene til barna har lagt seg, eller i allefall burde ha lagt seg. Hvis jeg skal gifte meg, kunne jeg tenkt meg en selskapsvariant som er litt mer barnevennlig, f.eks. at selskapet slutter 20 el. 21. Det kommer nok til Ä vekke reaksjoner, men det er jo vi som skal gifte oss!! Jeg har vÊrt borti et bryllup hvor de gjorde det pÄ denne mÄten, og det fungerte utmerket. De hadde vennefest helga fÞr.
:-) anna Skrevet 20. juni 2004 #10 Skrevet 20. juni 2004 Jeg synes det er en uting at folk blir fulle i bryllup. At man blir i godt humÞr er en ting, men et bryllup er ogsÄ en familiefest. Og nÄr det er barn tilstede synes jeg folk skal begrense alkoholinntaket betydelig. Fyllefesten kan de ta ved andre anledninger. Men hvordan man skal fÄ sagt fra om slikt er en annen ting. Man kan eventuelt velge Ä servere lite alkohol til maten, slik at de som vil "feste" ikke egentlig fÄr begynne Ä drikke fÞr baren Äpner. Og man kan Äpne baren sent, og bruke som argument at man ikke vil ha Äpen bar fÞr etter brudevalsen slik at de yngste barna (og de eldste) har lagt seg. Jeg synes det er greit Ä tenke at bryllupet skal bli mindre og mindre hÞytidelig ut over dagen. Det er mest hÞytidelig i starten av middagen. (med de viktige talene) LÞsere taler blir gjemt til slutten av middagen eller kaffen. NÄr middagen er ferdig kommer eventuelle kaffegjester. Under kaffen er det mindre hÞytidelige taler, hilsener fra utdrikkingslaget o.s.v. Og kaffen "avsluttes" med brudevals som gÄr over i dansing og den minst hÞytidelige delen av festen. Hos oss gikk de fleste av de aller eldste og de yngste litt ut i dansen og da gikk de ikke glipp av noe viktig (brudevals, kakeskjÊring o.s.v)
foxie Skrevet 20. juni 2004 #11 Skrevet 20. juni 2004 vi hadde fri bar i vÄrt bryllup, og det var ingen som ble fulle..... men det har litt med hvordan du legger opp kvelden ogsÄ........tror jeg. Hvis du setter frem alkoholen tidlig, vil nok flere bli litt ustÞe pÄ bena utover kvelden, enn om man drÞyer dette til etter kaffe og kaker feks. Men det har sikkert med hvordan mennesker du innviterer......MEN har vÊrt i en del brylluper og det har aldri vÊrt noe problem med fulle gjester.
:-) anna Skrevet 20. juni 2004 #12 Skrevet 20. juni 2004 Har vÊrt i et bryllup hvor det ikke var alkoholservering. Folk ble dritings likevel' date=' de hadde gjemt "medbragt" i bilen, og tok en ekstra stÞyt nÄr de alt var ute.[/quote'] Vi hadde for Þvrig ikke alkoholservering i bryllupet. (For oss var det naturlig ettersom bÄde jeg og mannen min er avholds. Jeg tror faktisk ikke hverken venner eller familie forventet alkoholservering hos oss heller. ) Hadde noen begynt Ä drikke likevel hadde jeg opplevd det som veldig respektlÞst.
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2004 #13 Skrevet 20. juni 2004 Jeg har vÊrt i et bryllup som tok helt av. Det var det fÞrste bryllupet jeg var i, og jeg ble sÄ overraska! :o Festen begynte bÄde stilig og formelt, men utover kvelden tok det hele en annen vending. Brudeparet var av de som var mest i farta, og vi fikk hÞre av bruden i etterkant at brudgommen spydde i bilen hjem... Syns det blir litt drÞyt jeg, da...Men det virket som om de nygifte var fornÞyd, og det er jo det viktigste da! Jeg hÄper ingen blir dritings i mitt bryllup... K
Gjest Poirot Skrevet 20. juni 2004 #14 Skrevet 20. juni 2004 Kommer ann pÄ hva slags bryllup det er. I fjor sommer var jeg i 2 bryllup med fri bar. Det ene sluttet kl 07 om morgnen, det andre kl 01. Vi festet hardt i det fÞrste (det var det ogsÄ lagt opp til), og lite i det andre.
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2004 #15 Skrevet 20. juni 2004 Jeg diskuterte bryllup med en venninne hjemme, pga at jeg er invitert i bryllup til hÞsten og ikke har vÊrt i ett pÄ mange herrens Är... Hun sa at bryllup=fyllefest.. Jeg ble helt paff...jeg trodde faktisk at bryllup ble sett pÄ som noe av det motsatte av en fyllefest... Clea
MÄne Skrevet 20. juni 2004 #16 Skrevet 20. juni 2004 Kommer selvfÞlgelig ann pÄ brudeparet og hva slags fest det er lagt opp til. Jeg for min del kommer til Ä bli grinete :evil: om folk raver rundt og spyr i krokene. Greit med folk i farta, men de trenger IKKE bli snydens i et bryllup... :-x
Fakse Skrevet 20. juni 2004 #17 Skrevet 20. juni 2004 Om folk fÄr blande selv er det mye stÞrre sjanse for at noen blander sterkere drinker og forsyner seg oftere, enn om man har en bartender som passer litt pÄ. Tro det er en god lÞsning Ä fÄ noen som har litt peiling til Ä ta seg av baren hele kvelden. Gjerne en utenfor familie og vennekrets, aller helst en profesjonell som har trening pÄ Ä se nÄr folk begynner Ä fÄ litt mye, og kan blande svakere drinker om nÞdvendig.
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2004 #18 Skrevet 20. juni 2004 Jeg kommer til Ä fÄ akkurat det samme problemet i mitt bryllup i juni til neste Är, og jeg har ikke PEILING pÄ hvordan jeg skal komme opp med noen gode lÞsninger Svigersene er avholdsmennesker, og jeg har full forstÄelse nÄr min kjÊre sier at han ikke vil ha en fyllafest i vÄrt bryllup. ForstÄr det sÄ inderlig godt, er helt enig med han. Har veldig mange i slekta mi som hiver seg litt vel mye lÞs, og det fÄr meg til Ä fÞle meg skikkelig nervÞs. Har en mulig bartender som har lyst til Ä hjelpe til, men har klarer ikke Ä forstÄ problemet vÄrt, han er og en kar som er glad i alkohol... MÄ vel ut Ä lete etter en ny en, tenker jeg........
Fakse Skrevet 20. juni 2004 #19 Skrevet 20. juni 2004 ForÞvrig Mà man ikke ha Äpen bar, og man mÄ ikke servere sprit. En lÞsning er kaffe avec og ingenting etter det. En annen lÞsning er kaffe avec og deretter kun Þl og vin i baren (betjent av bartender). Det viktigste er at brudeparet fÄr den bryllupsfesten de Þnsker
Piarina Skrevet 20. juni 2004 #20 Skrevet 20. juni 2004 Vi har valgt Ä ikke ha Äpen bar nettopp fordi vi ikke Þnsker en fyllefest, og vi er ikke interesserte i Ä betale den unÞdvendige alkoholen til de som ikke greier Ä styre seg. SÄ etter middagen fÄr alle 3 drikkebonger, og hvis de vil ha mer sÄ mÄ de betale for det selv. Dessuten skal vi heller ikke ha brennevin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ