Gå til innhold

Middager som kan fryses

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har tips til gode middager som smaker like godt selvom det fryses?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lasagne.

Lapskaus.

Tomatbasert spaghettisaus.

Grønnsakssuppe.

Fiskegrateng.

Pizza.

Anonymous poster hash: 2c06d...792

Skrevet

Egentlig kan alt fryses. som ab skrev over her.

Fårikål, lammestek, ja - alt, bortsett fra salat.

Poteter kan også fryses, samme med ris og pasta.

Rester etter julemiddag. Men alt betinger jo at du har en fryser og ikke bare enn sånn liten i kjøleskapet.

Gjest Ennasus
Skrevet

Regelen her i huset er enkelt: alt kan fryses.

Men personlig syntes jeg ikke det er så godt når man fryser ned varmebehandla grønnsaker, som wok, bakte grønnsaker osv.. de blir så bløte og ekle når du varmer det opp... :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Regelen her i huset er enkelt: alt kan fryses.

Men personlig syntes jeg ikke det er så godt når man fryser ned varmebehandla grønnsaker, som wok, bakte grønnsaker osv.. de blir så bløte og ekle når du varmer det opp... :fnise:

Har fryset div gratenger med grønnsaker mange ganger, grønnsakene blir ikke ekle. Kanskje de blir ekle om de er stekt på panna?

Jeg pleier å lage flere lasagner og fryser, og gratenger med masse grønnsaker, makaroni og pølser el annet kjøtt. Ellers lager vi bare middag til den dagen vi skal spise den. Men det meste kan vel fryses.

Anonymous poster hash: 5e2ec...f20

Gjest Linn Cathrin
Skrevet

Lasagne, fårikål, lapskaus, pizza, kyllingsuppe.

Skrevet (endret)

Vet jo at det meste kan fryses, derfor jeg spurte "som smaker like godt". Har erfart at mye av det som fryses smaker mindre godt når det tines igjen og da klarer jeg ikke spise opp. :daane: Er veldig følsom på smak.

Takk for tips, skal se om jeg får ordnet med noe frysemiddager en dag jeg har litt overskudd. :)

Endret av KaDust

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...